Kdo jezdí hodně, ať platí víc. Zavedli byste mýto i pro osobní auta?

Osobní auta by měla platit za ježdění po dálnicích podle najetých kilometrů, ne paušál za časové období jako dnes. Nové zpoplatnění dálnic by bylo spravedlivější a státní kase přineslo víc peněz. Tak zní hlavní argumenty ve prospěch mýtného. Přesvědčí vás?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 2. 2014 8:20, kaha

Odpověď zní, ne nezavedl. A proč? Je to velice jednoduché, ještě před zavedením dálničního poplatku jsme my všichni, kteří jezdíme auty tuto daň platili ve zvýšené ceně benzínu a nafty, u kterých byla pro tento účel nadměrně zvýšena daň aby se se z ní právě platili opravy silnic atd. Takže nynější Dálniční známka je pouze daň na to samé co již všichni platíme a každý méně či více podle toho jak jezdíme. Což ovšem neznamená, že nebude zavedena ještě další daň a ještě další a další ...

+145
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 3. 2014 9:24, Country Boy

Ta mathematika Ti jaksi nejde! měl bysas vrátit do čtvté třídy obecné školy a zopakovat si násobilku 40000Km x 0.03Kč = 1200 a ne 12000! vrať vysvědčení ze základní školy

Zobrazit celé vlákno

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

3. 11. 2014 10:53 | milan

to je přesně ono, typické pro trasu Benátky n. JIzerou - Mladá Boleslav, všichni sjedou z dálnice pak to prohulí přes několik obcí, smrad, hluk, popraskaný domy, zničený silnice, ohrožování lidí atd. Tohle ovšem ten zmrd Prachař nehodlá řešit, nejhorší ministr za posledních 20 let na dopravě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 11. 2014 12:45 | abcd

No, koukám, že tobě kromě matematiky nejde ani pravopis :-)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2014 12:45 | Keretsman

Kdyz uz: 30 haleru=0,3Kč 1 nakladak=40 000 osobaku (i kdyz mam pochybnosti jestli to neni 4tis.) Takze 0,3Kč x40 000=12 000Kč Asi tolik k matematice.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2014 9:24 | Country Boy

Ta mathematika Ti jaksi nejde! měl bysas vrátit do čtvté třídy obecné školy a zopakovat si násobilku 40000Km x 0.03Kč = 1200 a ne 12000! vrať vysvědčení ze základní školy
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2014 9:11 | Country Boy

A kolik bude stát pořízení čtečky ("krabičky") ujetých kilometrů? To nikdo neuzveřejnil. Vyplatí se mi to, když za rok projedu max.po českých dálnicích cca 1500Km ročně?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2014 17:44 | 308

Nikoliv "už aby to tady bylo", ale "už to tady bylo". Kdysi stál litr benzínu 2,40 Kč a platila se silniční daň 400 Kč/rok. Pak se zvýšila cena na 4,30 Kč/l s tím, že se ruší silniční daň s kdo víc jezdí, si víc zaplatí v dražším benzínu. No a pak neviditelná ruka trhu vytlačila cenu benzínu téměř na "jistotu desetinásobku", k tomu je tu zase zpět silniční daň, přidala se spotřební daň, dálniční známka a daň z přidané hodnoty, která se platí nejen z benzínu, ale i ze spotřební daně. Přitom připočtení spotřební daně k ceně netvoří žádnou přidanou hodnotu. No a že se přimíchává líh, který má v sobě jen 60% energie proti benzínu, ale za stejnou cenu, to je jen další bonus divokého raného kapitalismu.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2014 10:41 | Roger

Fascinující zcestné úvahy nepřemýšlících jedinců. Sám patřím k těm, co po dálnici jezdí relativně zřídka, ale nikdy bych paušál nevyměnil za tu zlodějnu, co jsem poznal třeba v Itálii nebo Chorvatsku.
Ostatně, dokud jsem nejezdil služebně, tak jsem si raději dvakrát za rok koupil 10 denní známku a zbytek jezdil mimo dálnice - je to pro mne mnohem zábavnější, než nudná jízda pořád rovně. Nicméně, když už si zaplatím paušál, samozřejmě mám více důvodů podnikat delší cesty, kterým bych se jinak třeba vyhnul. A naprostou většinu těch kratších, co se nyní taky svezu po dálnici - vyloženě z důvodu úspory pár minut, nebo desítek minut, bych prostě raději jezdil po okreskách, přes města, vesnice atd.
A takto bude uvažovat mnoho lidí. Pokud chcete zpoplatnit dálnice pro běžná auta, kterých je na dálnici nejvíce, a které je téměř nepoškozují, tak to raději dálnice nestavějte vůbec.
Šášové, co dokonce hovoří o nespravedlivosti současného systému, by měli začít trochu přemýšlet o věcech kolem sebe. A pokud nejsou úplně blbí, tak věřím, že podobných 'nespravedlností', a to mnohem horších, najdou ve svém okolí desítky. V tomto případě by to však mělo pouze dva efekty - podstatné zdražení dálnic pro naprostou většinu řidičů, a návrat vozidel do menších měst a vesnic v okolí dálnic - na rozdíl od těch ostatních 'nespravedlností', kde by podobný efekt nenastal.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2014 13:43 | Michal

...Přejezdu jednoho těžkého nákladního vozidla o hmotnosti 40 tun se podle Autoklubu ČR vyrovná přejezd čtyřiceti tisíc osobáků....Řekněme, že by se za kilometr platilo třicet haléřů.... z toho vyplývá, že mýtné za kilometr jednoho těžkého nákladního vozidla by mělo být 12000 Kč.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2014 13:41 | stana

Nač vymýšlet další zdanění dopravy, když už dnes je zdaněná několikrát? Kdo víc jezdí, víc platí-spotřební daň, DPH. A stát nezvládá ani výběr těchto daní. Polovinu mýta odčerpá Kapsch-nádherný tunel, a je potřeba vyhloubit další-vzhůru k Ukrajině!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2014 8:44 | Solver

Prozatím bych zavedl mýto pro nákladní auta všude. Až vyřešíte problém, kdy kamion objíždí dálnici přes přilehlé obce, a mrví okresní silnici, pak můžete vymýšlet další vylomeniny
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2014 21:51 | miro

Státu jde o to zavést jakýkoliv poplatek,který pak nebude problém zákonem zvyšovat do neúnosnosti jako všechny ostatní poplatky.Pokud zavedeme poplatek za dálnice,snižme daně z pohonných hmot.Neustále jen zvyšovat ceny při stagnaci platů a důchodů s vyjimkou poslanců je kalouskovina.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2014 19:23 | Peugeot 307

Vybírat za ujetý kilometr je spravedlivé řešení.Už aby to tady bylo
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2014 18:26 | Ford

Asi nečtete noviny. Aut se v Evropě minulý rok prodalo nejmíň od roku 1995. U nás klesá provoz, prodává se míň PHM. Pojistky takuž nrostou takovým tempem. Problém je že ty silnice potřebujete i kdybyste zakázal lidem jezdit. Abyste se mohl napapat, obléct, ohřát. A pak byste to platil z čeho? Zavedením mýta přerozdělovací stát ztratil důvod k existenci. Zrušit stát je jediné možné řešení. No a mýto budou vybírat ti kdo v tom katastru bydlí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2014 15:46 | Marek

Dálnice má být komfortní variantou k běžné silnici. Proto za ni plaťme. Průšvih je ale tam, kde jiná varianta, než dálnice, prakticky není. Zkuste jet například z Prahy do Slaného a vyhnout se placené komunikaci. To je potom státní vydírání.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2014 15:36 | Marek

Jednotná cena za roční možnost použití dálnice osobním autem, je naprosto nespravedlivá a dysfunkční. Kdyby se jednalo o řád nižší částku, byl by takový způsob výběru daně efektivní. Používání dálnice by nejspíše překvapivě vzrostlo o ty řidiče, kteří pro svou nepravidelnou cestu hledají náhradní trasu. Jeden a půl tisíce korun je ale relativně hodně peněz. Zaplatím je když vím, že po dálnici potřebuji jezdit hodně a pořád, jenže to jsem zpravidla držitel firemního auta, kterému je cena známky šumák - neplatím ji já, nebo ji dávám do nákladů podnikání. Tímto způsobem stát fakticky selektuje řidiče na profesionály a zájmové amatéry. Ti první jezdí po dálnici subjektivně zdarma a ty druhé cena za známku odrazuje a vzhledem k čerpané protihodnotě i pobuřuje. Mělo by se platit za každé použití, nebo by měla existovat jednodenní taxa.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2014 14:55 | MUDr Stehlík Josef

Cena benzinu stále roste,,v každém městě již nikde není bezplatné parkoviště,množství aut závratně stoupá a stále jezdíme a jezdíme,takže na to máme,i kdzž pořád řveme jaká je zde chudoba a jak se krade,asi si všichni nějak přikrádáme,ale to nikdo nepřizná.Každý má auto i nezaměstnaní na úřadech práce,takže peněz máme dost a mýtné pro osobní auta bych zavedl okamžitě
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2014 14:22

A na to jste přišel jak, že nejlevnější benzín je tam, kde je vysoké mýto? To je úplný nesmysl.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2014 14:18 | jezevec

na to už koumáci vymysleli dodanění podle kapacity nádrže, nebo podle stavu tachometru
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2014 13:53 | lemming

Spotřební daň je teoreticky skvělá, bohužel pro nás jako relativně malou tranzitní zemi má jednu zásadní slabinu. Když naložený kamión natankuje na Slovensku a projede přes nás "na jednu nádrž" do Německa, tak nám za zničené silnice nezaplatí ani korunu.
Kamiony budou tankovat tam, kde je nejnižší spotřební daň. A ta bude nejnižší v těch zemích, které si ji mohou dovolit mít nízkou, protože mají další příjem z mýtného. Takže bohužel :/
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2014 13:00 | Jan

Jen malou připomínku, ukažte mi evropskou zemi s výkonostním mýtem za 0,30 Kč za kilometr. Taková cena by nestačila ani na pokrytí nákladů pro nějakou vypečenou firmu, která by se ujala výběru (Bez investičních nákladů to už dnes jen u náklaďáků dělá miliardy). Na oblbnutí masy toužící po spravedlnosti to je ale docela dobrý háček, na který jistě skočí. Kde to skončí je přece každému kdo trochu myslí jasné, všichni zaplatí mnohem víc, stát dostane čistého cca stejně a vybraná firma získá životní trefu.
A jen na závěr s tou spravedlností. Proč jen dálnice a silnice 1. třídy, oni ty ostatní se staví zadarmo nebo se neopotřebovávají? Jenže kdyby to bylo na všech silnicích, žádný systém na výběr by se provozovat nemusel, přes spotřební daň by se vybral naprosto bezpečně. Jen ta firma by z toho neměla nic.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

Třicet let, které uběhly od revoluce, nezvou jen k ohlédnutí za událostmi Listopadu, ale...více

Alternativy pro všechny s periodou

Alternativy pro všechny s periodou

Trh s menstruačními pomůckami rozrostl. Do středního proudu se dostaly i alternativy,...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

David Eder
ÚSPĚŠNOST
63,33 %

z 30 duelů
×
Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
37,50 %

z 32 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.