Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Roman Vaněk
kuchař a podnikatel
Dara Rolins
zpěvačka a podnikatelka
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Očima expertů: Jsou postupně vyplácené provize budoucnost finančního poradenství?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
31. 12. 2013 13:14
Když pominu ostatní vaše pindy, tak o jakém "křiku" tu mluvíte? Tahle jedna anketa je pro vás křik? Jděte se vycpat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
21. 12. 2013 14:11, bendl
varmužo, narazil jsi na mizerné MLM, tak negeneralizuj. POkud je systém MLM kvalitní, tak ti za to nabídne zahraniční školení pro tebe i tvůj tým, příspěvky na tvoje kanceláře, soutěže pro tvoje obchodníky a třeba i zabezpečení na stáří od určitého karierního stupně...to nikdy jako věčný čučkař u poolu nedáš...capito ?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)
20. 12. 2013 20:24
2) Ať to známý zruší. Pěkně s tím poradcem vyběhne.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 20:06
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 19:17
Proč? Protože skoro každý klient vydělá téměř vždy, když se ti, prodejče vybraných finančních produktů, vyhne.
Mnoho rádoby poradců vůbec nerozumí podstatě své činnosti. Je to prodej. Lidi vás nevyhledávají na doporučení, protože jste "dobří", ale protože jsou leniví a věří známým. Kteří jim tip na vás dali jen proto, že jste jim sedli jako lidi. Kdyby věděli, co si uzavírají, tedy kdyby byli finančně gramotní, tak vás vůbec nepotřebují, resp. by s vámi nic nesepsali. Je to úplně stejné jako s jinou službou/zbožím. Umím se ostříhat? Nepotřebuju holičku. Umím si opravit auto? Nepotřebuju automechanika. Atd., atd.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 19:10
Pojištění je zřejmě nejméně pochopená služba. Přitom skoro každý má/měl uzavřené nějaké dobrovolné pojištění.
K bodu 2: To je typické právě pro ty multilevely, kde jakože poradce musí obhajovat pozici.
20. 12. 2013 18:42 | frantisekmarek-1
1) Kdysi jsem četl, že "životnost" smluv na rezervotvorné ŽP se pohybuje od 4 do 7 let, podle pojišťovny. Tento zajímavý údaj svědčí spíše o tom, že předělávají smlouvy, než že by to bylo dlouhodobé spoření na důchod. Zdali pak tohle vědí politici?
2) Nedávno mi jeden známý povídal, jak si nechal předělat pojistky a jak se s poradcem dělil s provizí napůl. Že je třeba na ně přitlačit a že poradci raději volí vrabce v hrsti, než holuba na střeše. Myslel jsem si, že je to nějaká výjimka, ale jiný známý, poradce, mi to potvrdil, že je to běžné. Zde je spoustu poradců, tak by se k tomu mohli vyjádřit .....
20. 12. 2013 18:26 | Adam Varmuža
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 18:22
Zprostředkovatel může radit tehdy, když vydělá v jiných případech. V situaci, kdy hlavně kvůli multilevelům Partners, Fincentrum, OVB atd. je na trhu totální převis nabídky nad poptávkou, je nemyslitelné, aby agent pravidelně radil. Zdechl by hlady.
Skutečná poptávka po pojištění je vlastně docela malá, rozhodně jí neodpovídá počet lidí, kteří (často i načerno) prodávají pojištění. Kolik životek se sjedná (na přání klienta - podotýkám) kvůli "spoření" a nesmyslným daňovým odpočtům a kolik na krytí rizik? Pojištění je navíc služba, které se lidi zbavují jako první. A pořizují si jako poslední. A fakticky jí nerozumějí.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 18:14
Ono by se fakticky dost hodilo, kdyby se to tohodle oboru zakázal vstup dalším lidem. Prostě by se vyhlásil stopstav. Jestli nováček vydělává 20 až 30 tisíc na provizích (znám spíš ty, kterým na účet chodí 5 až 10 tisíc), tak to je jako kdyby pracoval za minimálku.
Stornovost smluv není zas tak dramatická. Na druhou stranu, zprostředkovatel si musí uvědomit, že trh a svět jako takový se mění.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 15:20
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 14:07 | Adam Varmuža
V zájmu klienta - můžu vám říct 2 příklady z poslední doby - známý se velmi hloupě zadlužil v AAA, šel za mnou, já jsem se podíval na nabídky úvěrů, které můžu poskytnout. Nejvýhodněji vyšla Air bank, kterou nemám v portfoliu, tak jsem mu řekl, ať si tam zajde osobně a ať chce to, co jsem mu našel .. to, co tam dostane, zkusím ještě zkonzultovat s bankami, které v portfoliu mám, ale i tak vím, že nejspíš přijdu o kšeft .. ale pomohl jsem .. Druhý příklad - za známým přišla poradkyně z BC, která mu před 3 lety udělala ŽP u Flexi a samožejmě přišla s tím, že má novou pojišťovnou, která vyjde "levněji" .. ptal se mě na to a odešel s mírně poupravenou Flexinou, jen jsme jí upravili, aby mu lépe kryla hypotéku a pojistila nově narozené dítě ..
Je to pro vás důkaz, že v zájmu klienta může opravdu znamenat v zájmu klienta?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 13:17
Proti osobnímu pojištění, jak rizik (za určitých okolností), tak úrazu, nic nemám. Tady ale nejde o klasické životní pojištění, ale o hybridy, které si hrají na na pojištění a takové lepší spoření. Nebo-li vesměs špatné pojištění, neboť je nutné stlačit pojistnou částku co nejníže a rovněž špatné spoření, které je devalvováno různými, často skrytými, náklady. Je dobře, že Ústavní soud zakázal u životního pojištění používat výraz spoření. U investičního pojištění je to obdobné. Škoda, že mezi dotazovanými nebyl někdo, kdo tyto produkty, včetně jejich tvorby, zná velice dobře. Na nákladovost takových produktů narazil pouze pan Fejtek.
Také mám už mnoho let osobní pojištění, kde hlavní složkou je úraz, ale nikoliv kapitálová, či investiční doložka. Také budu rád, když jej nebudu muset využít a zanikne v době, kdy odejdu z tohoto světa.
Na spoření, či lépe, investování, jsou jiné nástroje. Bohužel toto pravidlo nezná ani žádná politická reprezentace a neustále krmí predátory z našich daní.
To Adam Varmuža:
Pane Varmužo, většina poradců tvrdí, že "oni tu práci dělají v zájmu klienta". Souhlasím s tím, že velká část z nich i poctivě s těmi nejlepšími úmysly. Problém je v tom, co se myslí výrazem "zájem klienta". Poctivě i odborně lze klientům "prodat" nákladově a výnosově, nejhorší kapitálové (investiční) životní pojištění. Poradce je o kvalitě, kterou zná ze školení, přesvědčen a klient, protože tomu nerozumí vůbec, tak také. Spokojena je i pojišťovna, která vydělává miliardy. A tak se vlastně jedná o obchod přání a snů. Problém nastane až v momentu, kdy pojistná smlouva končí. Pokud předčasně (z důvodu pojistné události), vyz výše ohledně nízké pojistné částky, nebo při dožití, kdy klienta marně přemýšlí, kde že jsou ty slibované miliony, se kterými jaksi počítal.
Vím, že toto je vždy velmi ožehavé téma, zvláště na serveru, jehož majitelé patří k významným prodejcům pojistných produktů.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 12:41 | czhunter
Třeba nezranit se? Nestát se invalidou? Nevyhořet? Nezabít někoho? Čerpat peníze z pojistných podvodů?
Můžu vám říct, že si životní/úrazové poištění platím, a pokud na něm "prodělám" (tzn. nikdy z něj nebudu muset čerpat), budu z nejšťastnějších lidí na světě ...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 11:05 | Adam Varmuža
frantisekmarek-1 - prošel jsem si OVB i Partners - OVB bohužel byla taková, jak tady definujete MLM struktury, v Partners jsem poznal podstatně kvalitnější poradenství, ale to asi jen díky struktuře, ve které jsem byl ... Ať si jsou poradci v MLM, když jim nevadí odvádět značnou část provizí nadřízeným, to je jejich volba .. dokud se však nezavedou ochranné prostředky pro klienta, nic se nezmění .. hrstka nás, co tu práci dělají v zájmu klienta, systém nezboří ...
Ad. mám tu možnost spolupracovat s nově vzniklou firmou napojenou na poolovou společnost, kde ke každému obchodu musíme podat vyjádření, proč právě toto sjednáváme (např. je tam denní odškodné v té výši, protože ..) a dokud to není takto rozebráno + podepsáno klientem, není smlouva uznána .. pokud by to takto měly všechny společnosti, třeba by to vypadalo jinak ..
20. 12. 2013 10:27 | xls
20. 12. 2013 9:10
Citace / 20.12.2013 00:28
Naprostý souhlas, mluvíte mi z duše. Píši svůj názor ještě jednou, protože ten první příspěvek byl v diskuzi zařazen poněkud nelogicky.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 9:08 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2013 7:59 | frantisekmarek-1
V tomto byznysu jsou zastoupeny tři strany. Jedna (klienti), která vše platí a vůbec tomu nerozumí a pak další dvě (finanční instituce a poradci), kteří se o peníze klientů dělí.
V této anketě se, bohužel, řeší pouze druhé dvě strany. Tedy jak vyřešit provize, aby to bylo ještě výhodné a aby ani jedna strana neprodělala. A co na to klient?
Klient nechť hlavně dobře a včas platí a pak drží hubu. Oni už si ty jeho peníze nějak rozdělí. Zda vše najednou, nebo po částech, je irelevantní.
Když se budou provize vyplácet postupně (průběžné), tak co se změní? Produkt? Nikoliv. Pouze to, že poradce bude nucen (možná i rád), jednou za rok kontaktovat klienta, zeptat se ho, co zdraví a jak dupou králíci a tím si zabezpečit další část provize. Stejný princip, jako u majetkových pojištění. Maximálně ti zdatnější se vnutí ke klientům, zda by se nedalo něco změnit na jejich finančním plánu (lidově řečeno, zda by tam nebyla ještě nějaká vata na další pojistku). Ale produkt, jako takový, bude neměnný. Tedy převážně, vzhledem k vysoké nákladovosti, špatný.
Tudy, soudruzi, cesta nevede.
20. 12. 2013 7:21 | EVKA
20. 12. 2013 0:28
Partners aktuálně snižují provize http://www.investujeme.cz/partners-zprisnuji-karieru-poradci-dostanou-mene/ . To povede jen k dalšímu a dalšímu verbování studentíků, kterým se naslibují hory doly, hlavně když v rodině zruší ižpéčka a stavebka a nahradí je vlastními, úplně stejnými ižpéčky. Ostatně tohle je podstata toho rádoby poradenství.
Stránka 2/2
Následující