Očima expertů: Jsou postupně vyplácené provize budoucnost finančního poradenství?

Ondřej Tůma | rubrika: Očima expertů | 20. 12. 2013 | 39 komentářů
Sepsat pojistku na celý život, shrábnout provizi a nikdy už nezavolat. Tak asi partnerství finančního poradce a jeho klienta nemá vypadat. Někdy ale vypadá. Až příliš často. Pomohly by postupně vyplácené provize zkvalitnit poradenský trh? Potřebujeme regulaci, nebo si trh poradí sám?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 12. 2013 13:14

Když pominu ostatní vaše pindy, tak o jakém "křiku" tu mluvíte? Tahle jedna anketa je pro vás křik? Jděte se vycpat.

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 12. 2013 14:11, bendl

varmužo, narazil jsi na mizerné MLM, tak negeneralizuj. POkud je systém MLM kvalitní, tak ti za to nabídne zahraniční školení pro tebe i tvůj tým, příspěvky na tvoje kanceláře, soutěže pro tvoje obchodníky a třeba i zabezpečení na stáří od určitého karierního stupně...to nikdy jako věčný čučkař u poolu nedáš...capito ?

Zobrazit celé vlákno

-39
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

31. 12. 2013 13:14

Když pominu ostatní vaše pindy, tak o jakém "křiku" tu mluvíte? Tahle jedna anketa je pro vás křik? Jděte se vycpat.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 12. 2013 8:07 | Burda Miloslav

• Nesystémové , návrhy se týkají jen ŽP. A co podílové listy fondů a např. doživotní fondy II.pilíře, na tom se nedaly a nedají udělat prasárny ? A co prodej hypoték a úvěrů ? • A co prodej nemovitostí, toaletního papíru a brambor ? Neměla by se i tady vyplácet provize po částech, až klient prokáže, že je spokojený ? • Populistický křik, který má odvést pozornost • Slabá je i kontrolní činnost ČNB, zákony tu k postihování lumpáren byly a jsou. • Jak se očúrávají klienti na „standardních produktech“ je například se možné seznámit i tady na webu – viz jiný článek Kohouta, spolušéfa poradenské firmy Partners http://www.penize.cz/zajisteni-na-duchod/277420-penzijni-fondy-v-roce-nula, kde je vidět, jak se málo informované veřejnosti cíleně cpe něco o čem poradenští bossové dobře vědí, že je to shit • Klíčový problém je tedy jen v malé informovanosti veřejnosti a jejím slabém vzdělání, • Druhou část problému vidím jako akutní potřebu kultivovat finanční poradenství a přímo jako podvodné zakázat formulace typu „nezávislý poradce a nezávislé poradenství“ , pokud je odměňování „poradce“ založeno na provizním systému a postihovat různé srovnávací databáze těch „nejvíc nejlepších poradců“ apod.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 12. 2013 7:59

není to předmětem diskuze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 12. 2013 7:56 | JM

A což to vyřešit tak, že by finanční instituce, platila poradce v hodinové sazbě? Nebo část při podpisu smlouvy a zbytek podílem ze zisku. I vratná záloha by se dala použít.
U hodinovky dejme tomu 200 Kč. Těch 200 Kč je velice slušná odměna, ve které by byla zahrnuta i příprava, cestovné a samovzdělávání. Ostatní vzdělání by si poradce platil ze svého. Těch variant je více. Například:
1) Na obsloužení jednoho klienta, kde by byla sepsána alespoň jedna smlouva, by mohla být stanovena průměrná normovaná doba. Dejme tomu 4 hodiny i s přípravou a cestou. Pokud by poradce za den stihl 2 klienty, tak by si vydělal 1.600 Kč
2) Odměna dle výhodnosti pro klienta. Poradce prodá klientům různé produkty, za každý obdrží paušální částku (třeba 10% z měsíčního pojistného). Dalších 10% by dostal vždy po dvou letech trvání smlouvy (do deseti let) a zbytek 40% by dostal po řádném ukončení smlouvy.
3) Nejlepší variantou by byla odměna ze zisku klienta. Za podpis smlouvy administrativní poplatek cca 200 Kč. Další odměnu by dostal podílem ze zisku. Třeba ve výši 10%. Příklad: Poradce by sepsal smlouvu na kapitálové životní pojištění na 20 let. Klient by, po skončení smlouvy, obdržel nějakou čásku. Z toho, co by bylo nad zaplacené pojistné, by poradce obdržel 10%.
4) Varianta férové garance. Každý poradce by deponoval, třeba u ČNB, obnos ve výši 5 milionu Kč. Buď formou půjčky, či pomocí zástavy majetku. Toto by sloužilo k pokrytí nesplněných slibů klientům. Protože sliby se mají plnit nejen o Vánocích ......
Přeji všem veselé Vánoce
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 12. 2013 19:18

No tak se pochlubte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 12. 2013 19:06 | bendl

to že jsi o něčem takovém neslyšel ty, vůbec neznamená že něco takového nefunguje...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2023 13:37 | Hamplik

ještě je taky super, když dám lidem poradenství kdy např. chtějí rozebrat možnost nákupu domu, vše jim vysvětlím (někdy i několikrát, než si vyberou) a jelikož jde o zprostředkování, tak si nesmím říct ani korunu a oni pak vezmou hypotéku od makléře, protože už potřebné vědí a on je vmanipuluje skrz rezervační poplatek, o který se bojí.
Taky mě v současném systému nenapadá, z čeho bych měl financovat servis klienta třeba po 6, 8, nebo 10 letech od posledního obchodu, kdy dle článku mám klienta pravidelně servisovat, ale v té době když nepřebouchnu smlouvu (což jako slušný poradce nedělám) tak prostě už jen plýtvám časem bez odměny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2023 13:30 | Hamplik

krásné řeči, krásné vize a kam se to posunulo za 10 let?
Storno je teď 5 let i na rizikové pojistky, storna jsou na úvěry i hypotéky, takže když se pravidelně klientovi věnuju a plním jeho požadavky, tak stále stornuju a stornuju (své náklady na neprovizovaný servis okolo tím pádem ztrácím a tím spíš se ho zdráhám lidem zdarma k produkci dávat) a když to náhodou klientovi třeba nezrefinancuju, tak to udělá někdo jiný a provizi vrátím tak jako tak.
Někdo tu píše, že to přirovnává k záruce a záruční reklamaci, ale tohle je spíš jako že někomu prodáte auto a za dva roky mu vrátíte prachy, protože se s autem vyboural a to je na maděru.
Placený servis většina klientů odmítá, ale zase když jim ho dávám v rámci provize, tak jsou stejně nevěrní a jak mohou, udělají nějakou provizní botu (někdy prostě jen proto, že provizní systém neznají, jindy proto, že je jim to fuk a poradce jako poradce, myslí si)
Opravdu za mě nejhorší práce na světě, když člověk 5 let neví, jestli si vydělal, nebo jen udělal práci zdarma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2016 9:34 | Dalibor Míchal

Dobrý den, riziko návratu provize v rámci dvou let vnímám osobně stejně jako riziko reklamace zboží nebo vykonané práce. Je to vždy jen o vztahu poradce a klienta. Pokud si poradce vybere špatnou firmu, která ho obere nebo nepochopí servis, kterým se ke klientovi jistým způsobem zavazuje není chybou systému. Makáte jako OSVČ, ale bez většího finančního vkladu a nový systém z trhu vyžene "rychlokvašky", kteří chtějí rychle vydělat peníze, nestarají se o servis nebo kvalitu. Jde jim jenom o rychlý výdělek.
Pro mě i nové kolegy je to jistým způsobem výrazná změna, se kterou je potřeba se poprat, ale doslova "vymýtí" brigádníky, kteří si chtěli během léta vydělat velké peníze bez zodpovědnosti. Zároveň tyto jedince ochrání proti návratu provize, v případě rušení smlouvy nebude návrat provize ani zdaleka tak výrazný, jako tomu bylo doteď.
S pozdravem, Dalibor Míchal OVBone
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2016 14:16 | Lucy

Mě by zajímalo, co to vyřeší? Jestliže z firmy pojišťovák odejde a oni tam pošlou nového ala " udržování servisu" a ten samozřejmě pojistky zruší a udělá nové, tak ten chudák musí ty Vaše provize vracet. Státu odvedl za ně daně, cestování za klientem taky něco stálo. Tak jak on k tomu vlastně přijde? Podle mě to je nejhorší práce co kdo může dělat. Makáte jako OSVČ, ale pro cizího, dostanete zaplaceno,ale peníze raději neutrácejte ( až za 2 roky ) kdyby náhodou po Vás šli. Pro jistotu mějte druhou práci aby jste měli z čeho žít.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2014 18:27 | popo

Dal jsem si praci s hledanim a to,co tu Burda psal je fakt,o tom zadna...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2014 7:58 | Viktor Keller

Vytrhnut ze zoufalství, jsem potěšen, že žiji ve státě kde aspoň někdo využívá hlavu :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 1. 2014 17:38

Pindy jsou třeba ty pokusy o nadsázku s prodejem toaletního papíru. A pořád trvám na tom, že o žádný křik nejde, vaše způsoby dehonestování druhých jsou nechutné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 1. 2014 12:04

nejde jen o "anketu" tady, na webu Partners, propíralo se to kdebuď už opakovaně...A pindy ? Měl byste k diskuzi něco konkrétního proti ? Asi jste jeden z těch " poradců nejvíc nejporadcovatějších", co ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 12. 2013 18:05 | Radim

Já problém vidím v pojišťovnách. Jednorázově vyplácené provize jsou totiž vhodné v případě, že existuje stále nějaký víceméně volný trh s pojištěním, respektive nepojištění klienti, na které stávající prodejci "nemají čas". Tudíž pojišťovně jakoby stačí jen zvýšit počet prodejců a ti prostě pro svou mateřskou pojišťovnu tu volnou část trhu rychle a bez velkých nákladů zaberou. Statisticky to u nás tak vypadá, že u nás je stále volný trh, protože propojištěnost je oproti západním zemím znatelně nižší. Jenže experti pojišťoven nechápou či nechtějí chápat, že západní pojistné trhy vznikly průběžnou pojišťovací prací po předchozích 30 - 50 let, zatímco u nás na to bylo takových 20 let. Proto je už u nás pojistný trh posledních 5 - 10 let prakticky plný a hlavní zdroj nových smluv pro pojišťovnu je tak kanibalizace klientů konkurence. Což je vedle tlaku pojišťoven na prodejce hlavní příčina dehonestace profese pojišťovacího poradce. Proto už nejméně 5 let měly pojišťovny změnit systém jednorázově vyplácených provizí na systém postupně vyplácených provizí. Který je pro současnou situaci na našem pojistném trhu mnohem vhodnější. S tím ovšem musí přijít i další změny. V první řadě by pojišťovny musely razantně změnit systémy školení nových prodejců a systémy získávání pojistného kmene nových zprostředkovatelů. V současném systému musí svůj pojistný kmen nový prodejce v podstatě vytvořit z ničeho, z nově získaných ( z velké části ukradených konkurenci) klientů. V novém systémů postupně vyplácených provizí by musel nový prodejce podstatnou část svého pojistného kmene dostat přidělenou od pojišťovny. Anebo by pojišťovna musela zajistit živobytí novéhzo prodejce po dobu 1 - 3 let, než prodejce vytvoří dostatečně velký pojistný kmen, ze kterého by mohl z postupně vyplácených provizí žít.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2013 18:39

Máte špatný nick, příteli. Mělo tam být Hans Christian Andersen.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2013 14:11 | bendl

varmužo, narazil jsi na mizerné MLM, tak negeneralizuj. POkud je systém MLM kvalitní, tak ti za to nabídne zahraniční školení pro tebe i tvůj tým, příspěvky na tvoje kanceláře, soutěže pro tvoje obchodníky a třeba i zabezpečení na stáří od určitého karierního stupně...to nikdy jako věčný čučkař u poolu nedáš...capito ?
-39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2013 14:07

zmatkaři - ústavní soud nic nezakázal a ani to nezakázala ČNB, jde jen o dohledový benchmark ČNB...a propos - nejvíc by měl dostat na prd.l stát,jak mate celý národ, protože investiční penzijní fondy lidem hrne jako důchodové spoření a doplňkové penzijní spoření...to ti nevadí ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2013 2:22 | Marty

Vše je o profitu. Nikdo to nedělal, nedělá a dělat zadarmo nebude...Chce to základní informance vůči neuvědomělím občanům a obchod si z větší části uzavřen....o tom to je.....zisk z nevědomosti...a obrázek si udělejte sami...a směle do mé osoby...MM
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 12. 2013 20:29 | Adam Varmuža

Na to měli hezkou reklamu v Partners .. umím se sám odoperovat? Sám si ušít padák a seskočit?
Popravdě se mi na tebe nechce ani reagovat, protože to, cos tady napsal, je kupa nesmyslů (když už mi teda tykáš, dovol mi to stejné ..)
Jako byste tím řekl, že pokud je můj klient můj známý, tak je to můj klient jen proto, že je známý a ne proto, že bych třeba mohl dobře poradit .. to mám radit všem ostatním, jen ne známým? Najdu si novou přítelkyni a hned jí nemůžu s něčím pomoct, protože by si nechala poradit jen ze známosti? Opravdu si za tím stojíš?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Poš

podnikatel, Cybex

Vladimír Bezděk

ekonom

Martin Poš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services