Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky

Michal Kašpárek | rubrika: Sloupek | 29. 11. 2013 | 25 komentářů
Nikdy není pozdě na to pochopit, proč někomu vadí sex v reklamách nebo že anticena není trest smrti ukamenováním.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 11. 2013 9:26, Pavel

1. Mě takovéto reklamy opravdu nevadí, a pokud jsou opravdu hloupé (a ty příklady ve vašem článku jsou hlavně hloupé až blbé), tak mi jen ukazují, kterým službám a výrobkům se mám vyhnout.

2. Mě osobně mnohem víc vadí reklamy s vlezlou znělkou (v poslední době ta hrůza od Billy) a bohužel už jsou i vyhrávající billboardy.

3. Gay pride je hlavně akce "pozitivní diskriminace". Zkuste někdy uspořádat "hetero pride" a pravdosláskaři vás sežerou za živa. Navíc právě takové akce ukazují, jak jsou sami homosexuálové zamindrákovaní a jak sami sebe považují za méněcenné - člověk sám se sebou srovnaný a spokojený nemá potřebu takto otravovat život ostatním.

4. Není pravda, že to obecně vadí ženám - kdyby jim to opravdu vadilo, tak by takové reklamy asi nemohly vzniknout, protože by se prostě nenašly modelky na nich zobrazené. A že pár zapšklých škarohlídů dokáže otrávit život mnohonásobku normálních lidé je fakt ověřený historií. Tak nevím proč ty zapšklé škarohlídy hájit, dělat jim reklamu nebo dokonce na ochranu jejich zapšklého škarohlídství vytvářet zákony.

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 11. 2013 13:48, Jiřina

Víš, jen bych chtěla poznamenat, že je jedno, co si v USA dávají kamkoli třeba na plakáty, ale žiju tady a tady mi to vadí. Samozřejmě důležitější je třeba kde ten billboard je, než co je na něm, ale pokud mám hodnotit vzhled - tak je to i o tomhle. Zachvíli si tam dají nahý zadek a ho.. nebo zvratky a bude to také svoboda slova.... ?

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

7. 12. 2013 13:34 | Vladimirovna

Skvělý článek. Děkuji
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2013 13:34 | Vladimirovna

Skvělý článek. Děkuji.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2013 13:34 | MV

Přesně ze stejného důvodu se na stránky zaclony-bla bla nepodívám, protože si můžu záclony koupit v krámě u nás na rohu, který si nespletu s půjčovnou gigolů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2013 17:41 | czhunter

A když je ta sexistická reklama tak bombastická a prodává miliardy výrobků, proč ji běžně nepoužívájí žádné firmy, které jsou leadery v oboru a na trhu (Coca-Cola, Intel, Apple, Nestlé, Samsung, Microsoft, automobilky - kromě občasných lokálních excesů, o kterých nás pak informují média, když jde o Škodovku ...) ?
Není to tím, že ti nejlepší se k podobným slaboduchostem nesnižují a kdo se k ní sniží, ten asi není nejlepší?
Nebudu ze sebe dělat odborníka na marketing, ale pan Sergio Zyman, který o tom asi něco ví, píše ve svých knihách že to nefunguje, nefunguje a ještě jednou nefunguje. A zrovna jemu bych věřil.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2013 15:33 | Frenky

Všechno je jinak, něž si většina z nás myslí. Firmy potřebuji prodávat a PR agentury také. Tudíž čím bombastičtější, provokativnější a šokující reklama, tím má více diváků, pozorovatelů a posuzovatelů. Tudíž i zdejší článek je reklamou, se kterou mnozí autoři i počítají. Přesto, že mnoho z těch bilboardů, či videí dost lidí pobuřuje, tak se přesto, velká část z nich, podívá o co se jedná.
Například nebýt pana Kašpárka, tak jsem nevěděl, že existují stránky (http://www.zaclony-design.cz/ )mimochodem velmi zdařilé a kupodivu i zajímavé výrobky. Manželku si už něco vyhlédla.....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2013 13:31 | czhunter

Tipnu si, že nemáte pravdu, a možností je daleko víc.
Například - sexistickou reklamou si ukájí nepodojené ego majitel lokální firmičky, aniž by měla pozitvní dopady na prodej (nedejbože že by věděl, jak se to měří). A protože manažerů a majitelů s nepodojeným egem máme hodně, máme hodně i takové reklamy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 23:38 | jezevec

milý huntere, tipnu si, že existují pouze dvě možnosti: 1) sexistická reklama lidi uráží a pobuřuje, a od nákupu zboží je spíše odrazuje. nenažrané firmy už prostě nevědí co s prachama a nestíhají vyrábět - tak si za kakáč peněz schválně nakoupí reklamu, která jim ubere kšeft a sníží goodwill firmy. 2) sexistická reklama, přestože se nad ní občas někdo pohoršuje - je neskutečně účinná, a zvyšuje tržby lépe než jiné segmenty reklamy. i proto kdekdo cítí potřebu se do nich obouvat a dehonestovat je - do chcíplýho lva se nekope, ale tenhle je vnímán jako živý a má zoubky. a často i ten, kdo nějakou reklamu rituálně odsoudí - si pak inzerované zboží podvědomě koupí, protože v řadě stovek stejných výrobků tenhle "už zná" (aniž by mu docvakl kontext, odkud).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 18:09 | Jan68

Dekujeme pane Kasparku, ze jste nas upozornil, ze zena není zviratko, no ukazuje to, a ne poprvé, v jakých kruzích se pohybujete, když vam něco takového prijde na mysl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2013 13:48 | Jiřina

Víš, jen bych chtěla poznamenat, že je jedno, co si v USA dávají kamkoli třeba na plakáty, ale žiju tady a tady mi to vadí. Samozřejmě důležitější je třeba kde ten billboard je, než co je na něm, ale pokud mám hodnotit vzhled - tak je to i o tomhle. Zachvíli si tam dají nahý zadek a ho.. nebo zvratky a bude to také svoboda slova.... ?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 13:41 | Jiřina

Jsem opravdu ráda, že se někdo tomuto tématu věnuje. Považuji za nevkusné a urážlivé cpát nahé děvy kde k čemu, mě to prostě vadí. Když se to pánům líbí, nechť si koupí nějaký péčkový časopis a tyto reklamy tam nacpou. Mě se z nich dělá prostě nevolno. Je to zároveň nedostatek kreativity - nevkusná reklama vždy zaujme. Kapka na rtech a roztažené nohy.. mě se vážně vždy udělá zle. V sexuálních ohledech jsem velmi tolerantní a respektuji vše, co se dvěma a více lidem líbí. Ale na ulici tohle skutečně nepatří !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2013 16:35 | MV

Milý Huntere, vzhledem k tomu, že k vašemu příspěvku není co dodat, dodávám jen že nemám co dodat. Jo je to tak, máme právo - vy, já, my, něco považovat za hnusné a oplzlé a máme právo tím být znechuceni. A absolutně nepovažuji za vhodné, aby mě někdo označoval jakkoliv hanlivě (ze svého pohledu samozřejmě, pro mě osobně feminismus není sprosté slovo, neboť chápu podstatu) proto, že moje hranice jsou prostě někde jinde, než ty jeho. Účinnost reklam těchto reklam asi musí být nulová, stejně jako účinnost zadavatele, protože takováto kampaň svědčí o značné míře zoufalství. A s panem Kašpárkem nesouhlasím v tom, že by se to jako nemělo regulovat. Podle mě už mělo, kdo mě (nebo třeba moji desetiletou dceru) má chránit před magory, kteří si myslí, že veřejně vystavené billboardy s pánem co si stříká do textilu, jsou jako ok, a nic se neděje, vlastně je to strašnej lidovej humor. Já taky nechodím po krámech a prodavačky nezdravím "Nazdar, ty stará ku..vo, ha ha ha", tak by bylo fajn, kdyby se majitelé podniků a živností, taky trochu umravnili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 16:31 | Jan57

Což je pravda, v české reklamce nejde o přivedení zákazníka firmě, ale jen o zkasírování financí za odvedenou práci, účel je až na posledním místě. Bohužel reklamu nepochopilo dodnes ani mnoho firem. Co se týká těch obrovských reklamních ploch, některé reklamní agentury si ani neuvědomují, že vlezlou reklamou můžou taky zákazníky odradit a nasr.. .
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 15:33 | czhunter

Ještě by mě docela zajímalo, jak jsou sexistické reklamy efektivní.
Ne, kolik lidí zaujmou (věřím že hodně, pozitivně i negativně), ale kolik skutečně prodají zboží a služeb. Chápu, že jsou to čísla tajná, ale pevně věřím, že v článku zmíněný billboard neprodal ani jeden kus záclon. Peníze vylité do kanálu.
V zahraničí umí i malé firmy mnohem lépe měřit efektivnost reklamy (u nás to často bývá "máme 30 tisíc rozpočet na marketing, tak za to třeba uděláme nějaký billbaord"). Myslím, že kdyby si výsledky marketingu firmy lépe měřily, debilních reklam by ubylo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2013 15:27

A mohla byste některé ty "lživé reklamní kampaně" jmenovitě vypsat?
Možná najdete pár starých volebních, ale všechny komerční firmy si dnes dávají pozor, aby se v jejich reklamách žádná lež (lež beru jako něco, co je prokazatelně za všech okolností vyvratitelné) neobjevila.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 14:15 | Jiřina

Hm, musím s Vámi souhlasit. Nechápu, proč někdo ještě nežaluje (měla bych já?) lživé reklamní kampaně, kterých je u nás víc než dost. Víte, ale nemohu nesouhlasit s někým, kdo má na jisté věci stejný názor, prostě podpora z principu. Ale souhlasím.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 14:06 | Fredy

Jiřino, já Vám ten názor neberu, ale nepište, že jste až tolik tolerantní. USA jsem uvedl spíše proto, že to tam skoro nikoho nezajímá. Prostě si lidé dávno zvykli na to, že i toto je svoboda slova. Co kdo prezentuje na bilboardech, tedy jakým způsobem, je lidem šumafuk. Ale pokud by se, nějaký výrobek, či služba, jen drobet odchýlila od slibovaného, tak to by byl oheň na střeše.
Tak že USA jednak proto, že tady jsme si na to ještě nezvykli. Tedy na svobodu slova, na větší toleranci a také na ignoranci. Ona totiž ta ignorance a bojkot reklamovaného je nejlepší odpovědí. Lepší jak různé, rádoby regulačně-mravnostní inkvizitorské projekty, mnohdy slušně financované z našich daní.
A kromě jiného, existují paragrafy trestního zákona, které definují, co se nesmí propagovat. A paradoxně reklama s nahými těly tam není. Na rozdíl od třídní nenávisti, kam by se mohlo pár politických bilboardu klidně zařadit.
Víte, mě toho u nás vadí vcelku dost. Od špíny a odpadků skoro všude, od podvodníků v politice, přes nepřejícnost a závist, až po korupci kam se podíváš, tak proč bych se měl ještě zabývat něčím, co mohu lehce ignorovat. Co ale přehlédnout neumím, je to, že se zase musím (finančně) podílet na něčem, k čemu jasem žádný souhlas nedal.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 12:21 | lajos

souhlas! sex patri do soukromi. jenze teple procento nasi spolecnosti je dosta casto verejne pranyrovano za to, ze dela v soukromi neco, co dle dnesnich standardu neni uplne vporadku.
ani kozy, ani pruvody homosexualu mi nevadi a take s tim nemam problem. jen chapu jinak boj za toleranci heterosexualni vetsinou a ponekud zvlastni zpusob marketingu nekterych podnikatelu...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 11:33 | Mat

Souhlasím s Vámi. Podle mě šlo autorovi přesně o tohle.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2013 11:22 | Fredy

No to jsou mi věci. Opět nějaká "morální" cenzura. prohlédl jsem si adepty na ty prý ošklivé, nemravné, pohoršující ..... reklamy a musím konstatovat, že jsem každou z nich viděl poprvé. Ne proto, že by nikde nebyly, jen jsem si jich, předtím, nevšiml. Prostě většinu takových reklam a poutačů ignoruji/přehlížím. A to jezdím dost po světě a ročně natočím nemálo kilometrů.
Mám takový pocit, že autoři/inkvizitoři oněch cenzorských projektů (nedivil bych se, kdyby byli placeni z nějakých EU dotací) mají dost práce, než nějaké takové kýče objeví.
Když už jsme u posuzování bilboardů, tak bych byl spíše pohoršen těmi, na kterých nejsou sice krásné dívky s odhaleným poprsím, ale usměvaví, rádoby politici, jejichž jedinou kvalifikací jsou vázací akty u STB, nezanedbatelná praxe v KSČ a styky s podsvětím. Hlavně když slibují (jak jinak že) jednou vládu práva, pak zase tu pro obyčejné lidi, nebo proti korupci ...... Jedno mají společné. Obyčejní lidé jim jsou u zadku, ale hlavně když tomu věří a neřkuli to i platí.
Pokud by naši inkvizitoři morálky vyrazili třeba do USA, tak by asi blili u každého druhého bilboardu a to se jedná o dost puritánský stát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2013 11:07 | czhunter

Existuje-li svoboda slova, mám právo říct, že je něco hnusné (a kdokoliv s tím může nesouhlasit), a uspořádat k tomu soutěž, klidně i v televizi. Víc slov netřeba.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Meda Mládková

sběratelka umění a podnikatelka

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Meda Mládková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services