Michal Špaňár z Partners: Dávat si 600 korun na penzi? Malé roztomilé kničemu

Martin Vlnas | rubrika: Rozhovor | 16. 11. 2013 | 43 komentářů
„Ano, jsou tu lidé, kteří se opravdu na stáří sami zajistit nemůžou, ale je tu mnohem víc lidí, kteří na to mají, a neřeší to. Těm musíme otevřít oči,“ říká výkonný ředitel finančněporadenské společnosti Partners Michal Špaňár v posledním dílu rozhovoru.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 11. 2013 19:23, Fredy

Pane dnes třeba Ježku, především slušní diskutéři se netykají, pokud se neznají. Myslím si, že to bývá hned při prvním kurzu na bouchače. A co se týče dalších invektiv, tak buďte v klidu, jsem naprosto spokojený člověk, jenž si užívá zdraví a svobody. I té finanční. Tudíž by mi mohlo být vcelku jedna, jak jedni "okrádají" druhé pod sliby šťastných zítřků. Nebo-li agenti s horkou vodou .....

Někdy je to to k smíchu, přesto, že je to vážné téma. Lidé prý mají moc peněz, tudíž jim musíte poradit, jak o ně přijít. Jasně i toto je byznys. Na druhé straně je většina takových, kteří žijí tzv. z huby do huby a nemají na zbit ani těch ušmudlaných 600 Kč, jak se tomu ráčil smát Michal Špaňár. A ke všemu on je tu od toho, aby se těch peněz (myšleno pro makléře) přihrálo co nejvíce. Vy dokonce voláte po nějakém "zázračném" produktu pro všechny, aby na něm neprodělali. Zajímavé, že nepíšete vydělali, ale neprodělali..... Jak z toho ven?

Cesta je vcelku jednoduchá. Například zrušit daň z příjmu fyzických osob a tím ponechat lidem více peněz v peněženkách. Zrušit nesmyslné podpory penzijního připojištění, které i se státní podporou, nemá protiinflační charakter. Jen lidé sami vědí nejlépe, jak s volnými penězi naložit. A kupodivu k tomu většina nepotřebuje rady rádoby poradců, tedy bouchačů. Jenže tohle není pro bouchače zajímavé čtení.

Co se týče penzijní reformy, tak doporučuji zkušenosti z vyspělého světa, kde už dávno opustili nějaké, centrálně řízené, či podporované, produkty. Tudy cesta nevede.

Zobrazit celé vlákno

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 11. 2013 0:13, Fredy

Citace - Jan57 / 16.11.2013 10:41

No ono ani tak nejde o to, že by češi byli hloupý a finančně neznalí. Jde o to, že šetřit dokáže opravdu každý, ale nelze to až tak jednoduše, pokud na to šetření z rozpočtu nezbývá. Když si zavedete spoření a pak není z čeho peníze na to konto dát, tak hned vás upozorňují fondy, banky upomínkami o dluhu. A pak je tady ještě jedna chybička. Pokud si dáte peníze na běžný účet neb nechcete být svázáni nějakým fondem, tak běžný účet peníze jen znehodnocuje. Např. z 20 tis., které vy půjčíte bance je úrok za rok cca 1 koruna, pokud si půjčím 20 tis. od nich, tak oni si úrok naúčtují 20 - 30 %. Pro šťourali, píšu jen o nezávislém spoření na vlastní pěst bez různých fondů. Celé to přesvědčování o spoření není nic jiného než lákání peněz z kapes občanů do kapes bankovních domů, které mají pak volnou ruku s nakládáním s těmito financemi. Já sice trochu zhodnotím své peníze, ale opravdu jen malinko, oni však na nás vydělají víc než 100% toho co jsme jim půjčili. Takto jen zhruba v kostce řečeno.


Z pohledu finančního poradce by to tak mohlo být. Ale pokud byste chtěl peníze skutečně zhodnotit, tak musíte zapomenout nejen na BÚ, ale i na stavební spoření, životní pojištění, ale i na penzijní připojištění. To je o ničem. Peníze je třeba točit, aby vydělávaly alespoň těch 5% nad míru inflace. Lépe 20%, což se mi daří posledních 10 let vcelku spolehlivě. Chápu, že na tomto serveru se toto moc nelíbí, je to tu samý bouchač ...... :)

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

17. 11. 2013 9:12 | Ježek Jiří

fredy chytrej jak rádio Jerevan, jak jinak...měl bys být ve vládě, Rusňok by tě jistě adoptoval a spolu byste vymysleli bombastickou důchodovou reformu, že by se z toho Sobotkovi zapotily brejle...
Je samozřejmě možný, že pár jedinců dokáže nadstandardně zhodnotoit svý peníze, ale takový chytrolínský tajnůstkářský bláboly si nech, nebo chceš veřejně podrbat mezi ušima, jak jsi dobrej ?
Tady jde o to, aby byl k dispozici nějaký produkt pro miliony lidí, jinak se bavíme o voze a o koze ...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2013 0:13 | Fredy

Citace - Jan57 / 16.11.2013 10:41

No ono ani tak nejde o to, že by češi byli hloupý a finančně neznalí. Jde o to, že šetřit dokáže opravdu každý, ale nelze to až tak jednoduše, pokud na to šetření z rozpočtu nezbývá. Když si zavedete spoření a pak není z čeho peníze na to konto dát, tak hned vás upozorňují fondy, banky upomínkami o dluhu. A pak je tady ještě jedna chybička. Pokud si dáte peníze na běžný účet neb nechcete být svázáni nějakým fondem, tak běžný účet peníze jen znehodnocuje. Např. z 20 tis., které vy půjčíte bance je úrok za rok cca 1 koruna, pokud si půjčím 20 tis. od nich, tak oni si úrok naúčtují 20 - 30 %. Pro šťourali, píšu jen o nezávislém spoření na vlastní pěst bez různých fondů. Celé to přesvědčování o spoření není nic jiného než lákání peněz z kapes občanů do kapes bankovních domů, které mají pak volnou ruku s nakládáním s těmito financemi. Já sice trochu zhodnotím své peníze, ale opravdu jen malinko, oni však na nás vydělají víc než 100% toho co jsme jim půjčili. Takto jen zhruba v kostce řečeno.

Z pohledu finančního poradce by to tak mohlo být. Ale pokud byste chtěl peníze skutečně zhodnotit, tak musíte zapomenout nejen na BÚ, ale i na stavební spoření, životní pojištění, ale i na penzijní připojištění. To je o ničem. Peníze je třeba točit, aby vydělávaly alespoň těch 5% nad míru inflace. Lépe 20%, což se mi daří posledních 10 let vcelku spolehlivě. Chápu, že na tomto serveru se toto moc nelíbí, je to tu samý bouchač ...... :)
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 23:04 | Jan57

V současné době vám nikdo v ČR neohlídá peníze líp než vy sám sobě v šuplíku. Investovat venku, ale chce to výbornou angličtinu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 21:57

Ano, máte pravdu. Připojištění, pokud ho využívá zaměstnavatel k tomu, aby vám nasypal něco peněz a nemusel to danit, je ok :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 21:54 | Rada

Penzijní připojištění má podle mě hodně lidí jen kvůli tomu, že mu do něj přispívá zaměstnavatel. Díky tomuto příspěvku je to pak velmi zajímavý produkt s téměř nepřekonatelným zhodnocením (záleží samozřejmě na tom, kolik vkládá zaměstnavatel a kolik zaměstnanec).
Účastnické fondy jsem zvažoval, mám ale dvě proti. První proti je, že bych po patnácti letech nemohl vybrat polovinu prostředků (kterými bych splatil část hypotéky) a druhé proti je, že v účastnických fondech je velmi málo lidí (je tedy otázkou, kolik peněz a úsilí fondy do sestavování portfolia vkládají) a že ještě nejsou známé jakékoliv výsledky těchto fondů (resp. zatím jsem je nikde neviděl).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 20:17 | Krikri

Nic nenavrhuje, prožírá to v tunách buřtů s cibulí a tady se jen vytahuje, že by uměl vzít hůl do ruky, ve skutečnosti stěží má na to, aby s někým řádně vyrazil futra.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 19:56 | mirekhasik

A co navrhujete? Kam tedy investovat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 19:53 | mirekhasik

Možná vynese, když Vám ho daňový poplatník zasponzoruje.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 19:47 | Likvid

Stavebko není pořád ještě špatný a odepsaný produkt. Ale na budování rezervy na důchod to úplně není. O penzijním připojištění prostě nemá cenu mluvit, každý rok to byly články, kdo zhodnotil loni nejlíp... a přitom všichni byli v lepším případě fakticky na nule. V tomhle má naprostou pravdu. Jinak jen tak se zbavit penzijka nejde, ale to je na dýl, zbavovat se stavebka, než doběhne, je taky nesmysl. A to by vám asi fakt nikdo neporadil :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 19:12 | Pavel

Oči nám už otevřel Singer. Šetřete si a my Vám to spolehlivě zdevalvujeme.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2013 18:53 | Carmen

Jo, když řekne takový odborník, že stavebko a penzijko není pro klienta dnes výhodné, znamená to, že není vhodné se těchto produktů zbavovat !!! Ještě nedávno to však jeho firma úspěšně "tlačila" klientům a rázem v Partnerech otočili o 360 stupňů a vše je špatně. Frčí totiž jenom podílové fondy a nejlépe předplacené investice. Tadi něco nehraje. Pokud je klient trochu rozumný, udělá nejlépe pravý opak toho, než mu takový specialista z MLM vnucuje.
Asi tak.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2013 17:25 | Roger

Nemám pocit, že by to byl letadlový systém, ale spíše multilevel marketing. Nicméně minimálně některé z těch firem mají poměrně drahá školení, a pak je otázkou nakolik se tím celý systém krmí a dělá z toho ledadlo.
Každopádně systém MLM je pro šíření finančních produktů tohoto typu naprosto nevhodný :-(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 15:53

Pokud peníze leží "ve strožoku" jsou po ruce, ale klesá hodnota jednoznačně. V garantovaných účtech se snaží vyrovnat inflaci, tj ideálně hodnotu neztrácí. V n a d ě j n ý ch = r i z i k o v ý ch fondech je 1-10% se ziskem a 90-95 účastníků s různoh ztrátou. KDYŽ ZE SPOLEČNÉHO KOLÁČE NĚKDO UKROJÍ VÍCE,TAK NA DALŠÍHO ZBUDE POUZE MÉNĚ.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 15:11 | Honza

Je to tak, s OVB, Partners, ZFP, Capital ad. mám neblahé zkušenosti jako s poradci i zevnitř ze školení, které jsem nedopatřením absolvoval. Možná bylo užitečných pár informací, ale jinak se jedná o víceméně letadlový systém, kdy pár vrchních si nabere nádeníky dole, kteří odřou tu práci a motivuje je pohádkami o bohatém zisku, na který se většina z nich nikdy nedostane. Navíc jde bohužel často o vnucovací a otravovací systém co nejméně výhodných produktů pro klienta s nejvyššími provizemi, užitečné produkty nabídne klientovi jen málokterý tento pseudoporadce, z nichž ekonomické vzdělání má jen jeden ze sta a to si ještě fandím, někdy nemaj dodělanou pomalu ani základku a malá násobilka jim dělá problémy, akorát se naučí pár říkanek a ostré ksichty s úsměvem se střídající na vnucování smluv. Byl jsem jednu dobu naivní, že opravdu jim jde o nezávislé poradenství snad pro lidi a ne vnucování jako na pobočce bank, ale skutečnost je nakonec mnohem horší.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 12:58 | Jan57

Asi tak nějak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 12:00 | Fogyn

ČNB si láme hlavu s tím, jak donutit lidi víc utrácet a pan Špaňár naopak s tím, jak donutit lidi ještě víc šetřit. Ono tu nejde o šetření, ale o způsob jak přesvědčit lidi, aby své peníze někam vložili a pak je snáze o ně připravit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 10:54 | Rada

ČNB si láme hlavu s tím, jak donutit lidi víc utrácet a pan Špaňár naopak s tím, jak donutit lidi ještě víc šetřit. Bylo by zajímavé kdyby šlo vypočítat, jak by to vypadalo, kdyby si všichni kteří mohou, zodpovědně spořili na penzi. O kolik by každý rok klesl HDP a o kolik by se zvýšila nezaměstnanost?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2013 10:42 | Roger

Partners působí nedůvěryhodně, jen o nich čtu v nadpise. Nejhorší finanční poradci jsou z multilevelových a podobných firem. Kdo hledá opravdu rady ve financích a nechce se nechat napálit doporučuji shlédnout následující video, kde je patrné, jak nechutná touha po penězích se na pozadí většiny těchto poradců ve skutečnosti skrývá. Objevil jsem to nedávno a myslím, že to za poučení stojí:
http://pavelfara.cz/skryta-kamera-financni-poradci/#more-2012
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2013 10:41 | Jan57

No ono ani tak nejde o to, že by češi byli hloupý a finančně neznalí. Jde o to, že šetřit dokáže opravdu každý, ale nelze to až tak jednoduše, pokud na to šetření z rozpočtu nezbývá. Když si zavedete spoření a pak není z čeho peníze na to konto dát, tak hned vás upozorňují fondy, banky upomínkami o dluhu. A pak je tady ještě jedna chybička. Pokud si dáte peníze na běžný účet neb nechcete být svázáni nějakým fondem, tak běžný účet peníze jen znehodnocuje. Např. z 20 tis., které vy půjčíte bance je úrok za rok cca 1 koruna, pokud si půjčím 20 tis. od nich, tak oni si úrok naúčtují 20 - 30 %. Pro šťourali, píšu jen o nezávislém spoření na vlastní pěst bez různých fondů. Celé to přesvědčování o spoření není nic jiného než lákání peněz z kapes občanů do kapes bankovních domů, které mají pak volnou ruku s nakládáním s těmito financemi. Já sice trochu zhodnotím své peníze, ale opravdu jen malinko, oni však na nás vydělají víc než 100% toho co jsme jim půjčili. Takto jen zhruba v kostce řečeno.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 10:36 | D

Také jsem naletěl v devadesátých letech finančnímu poradci. Sice mi již tenkrát vrtalo hlavou, že radí zadarmo, protože zadarmo ani kuře nehrabe, že. Diverzifikoval jsem podle jeho rad portfolio a vstoupil do údajně velice výnosného fondu Pioneer. Prý vysoké , ale pozvolné zhodnocení peněz na stáří. Naštěstí jsem tam dal jen 60 000,- Kč. Leželo to tam jako flus, místo zhodnocení to šlo v krizi do mínusu a potom to zase bylo na stejno. Pořád se to někam přesunovalo, nyní když jsem šel do penze, tak jsem chtěl peníze vybrat. Skončily někde u Unicredit Bank a ve výsledku jsem za cca 15 let " vydělal" cca 4 000,- Kč. Byl jsem rád, že jsem netratil, ale stavebko by asi za tu dobu vyneslo víc.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Petr Dvořák

ředitel České televize

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services