Výpočet životního minima 2024
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku
Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Pavel Skřivánek
podnikatel, agentura Skřivánek
Martin Wichterle
podnikatel, Wikow Industry
49,09 %
z 55 duelů
50,00 %
z 38 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Jak jste si nás vychovali, takové nás máte
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
8. 11. 2013 8:54, Vodník Česílko
Páni vysokoškolští pedagogové by se měli chytit za nos a říct, kde je skutečný problém: V obludném nárůstu počtu vysokých škol. Když jde na VŠ 70 procent populačního ročníku, tak čemu se divíte? Úroveň studentů i VŠ zákonitě musí jít dolů! Někde jsem četl, že současný absolvent magisterského studia má asi takovou úroveň znalostí, jakou měl za první republiky maturant. Takže se není čemu divit. Základní problém je v tom, že (státní) VŠ dostávají peníze za "hlavu", tj. počet studentů - to je pak motivuje, aby brali každého, kdo se dokáže podepsat. Co jako potom čekají a čemu se diví?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
11. 11. 2013 12:34, Mahas
tak ja to zkusim jeste jinak... Mne jsou v tomto smyslu stiznosti papinku a maminek uplne jedno. Sam jste uhodil hrebicek na hlavicku minimalne dvakrat...
1. pokud je ucitel kvalitni, vi se to, vi to i reditel. Pokud si bude nejaky fracek prostrednictvim rodicu stezovat, mel by se u reditele zastavit a jako spraskany pes odtud vypadnout. Pokud se reditel za sveho kantora nepostavi a ucitel je kvalitni, neverim, ze se to nevi a ze jinde po nem obratem hned nesahnou... Ale... kolikpak ucitelu je natolik kvalitnich, ze by se o ne reditele prali? Kolikpak ucitelu je lakano jinymi rediteli, aby prestoupili? No moc jich nebude.
2. Pokud ucitel neni osobnost, coz jste sam ve svem prispevku pripustil - "To, že do školství chodí převážně neschopní lidé, nedokážíci využit svůj potenciál jinde, přece naprosto nesouvisí s tím, že dnešní mladí si dovolí neskutečně hodně, a učitel je pořád pod tlakem" - tak se nemuze divit, ze z nej ten dav ma srandu... Ne, nedelal bych ucitele, umim se zivit jinak a lepe, radove lepe. Ale vyzkousel jsem si to castecne jako trener mladeze. To je , svym zpusobem, situace obdobna... Neni stejna, to ne... protoze trener muze sverence vyhodit, proste vyloucit ho ze sveho tymu, to ve skole uplne nejde, ale neni pravda, ze by treneri byli pod mensim tlakem - jak ze strany rodicu, tak ze strany vedeni... ale ustat se to da a autoritu u svych sverencu i sverenkyn jsem vzdy mel... Takze zakopany pes je v tom, ze pro mnohe, nikoliv pro vsechny, je ucitelstvi posledni stanice, nikoliv celozivotni touha. Cili zacinejte s otazkou Proc? - nedavno vydana kniha o motivech a projevech v nasich kazdodennich cinnech. Tady je jadro pudla, aspon dle meho.
BTW - mate asi problemy s pochopenim psaneho a cteneho. Ja se nenavazim, panacku, do zen. Ja konstatuji, ze mladi, dravi, aktivni, po kariere a penezich ( mnohdy jedno a to same, ale ne vzdy !! ) bazici, tedy ti progresivni, jdou jinam, protoze mezi kantory nevidi perspektivu, ktera tam realne ani neni. Ucitele ve Finsku nebo Britanii se maji radove lepe. Ale proc? Protoze ten respekt vzbuzuji, protoze jejich absoluventni maji vyrazne vyssi sanci na lepsi praci, protoze uci to, co je aktualne pozadovano a ne to, co vyzaduji ciste osnovy.
Jako vsechno , je to o lidech, a protoze kantor neni financne, ani spolecensky nijak zvlast velka vyhra, ten obor se feminizuje. Jestli to neni z tohoto duvodu, vysvetlete mi, proc to tedy je? Ja jsem na to vysvetleni zvedavy, fakt me to zajima.
Jestli mate pocit, ze se navazim do zen, mejte si ho. Ale na tom faktu se nic nemeni. Ale nemuze za to nejaky pofiderni stat, vlada nebo nekdo jiny, muzou si za to sami ucitele, sami lekari. Kdyz to bude financne zajimave, ti dravi se zase radi vrati. Drive bylo prestizni byti ucitelem nebo lekarem, dneska to teda moc prestizni neni, o financich ( krome privatnich lekaru ) ani nemluve.
Takze kdo tedy muze za to, ze se dnesni mlada generace chova tak, jak se chova? Nema nahodou tak trochu pravdu Michal Kasparek, ze za to primarne muze generace jejich rodicu? Cili znova, jake jsme si je vychovali, takove je mame? Tolik k tomu "ja o voze, vy o koze"
Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)
8. 11. 2013 12:44 | Roger
Pane Kašpárku, možná hodnotíte situaci ve vlastní rodině, ovšem takové zevšeobecňování je rozhodně na závadu věci. Kdybyste nebyl kecálek, resp. pisálek, ale třeba učitelem náctiletých, třeba posledních 20-30 let, pak byste jasně viděl, že co píšete není pravda.
I ta otázka ohledně lenosti - to jste lidi fakt slepí a nevidíte, jak mladá generace znatelně zlenivěla? A to nemluvím o generaci našich dědečků a babiček, vůči nimž jsme lenivý byli i my sami. Nechápu takovou tupou a hlavně nepravdivou paušalizaci, jejíž výsledkem těžko může být něco pro mladou generaci pozitivního :-(. Jestli na něco mladí doplácejí, tak ne to, že by jim rodiče předávali své sobectví a lenivost, ale to, že jim nedokáží nastavit zrcadlo a lezou jim do zadka zleva, zprava. Tím nemyslím jen přímé rodiče, ale obecně generaci, a náladu ve společnosti, které připadá docela normální, že se studentů nechce učit, jsou drzí, natáčí si učitele na mobily, dávají to na youtube, a učitel je oprávněně napomene - a už aby se bál, že bude muset před rodiči a ředitelem vysvětlovat...
Pokračujte pane Kašpárku ve svých stupidních názorech a komentářích, a pak ANO, bude hůř. Myslím, že takový autor ovlivňující masy měl mít přeci jenom trochu větší nadhled a schopnosti analyzovat a syntentizovat. Povrchnosti je dost na světě i bez Vás. Vy prostě co napíšete, to perla.
8. 11. 2013 10:05 | hugo z hor
Je neuvěřitelný, že takový názorově zvrácený komunista může vzučovat na VŠ a prznit mládež...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 11. 2013 9:58 | Fredy
Mám smůlu, či štěstí, že mohu srovnávat. Studoval jsem jak zde, tak v zahraničí a rovněž tak moje děti. Proto si stojím za tím, že zdejší školství stojí za starou bačkoru. Ale také vím, že zavedení školného by se toho moc nezměnilo. Ten problém je mnohem hlubší. Od snahy samotných studentů požadovat vyšší kvalitu, tak od neustálého zasahování politiků v intervalech střídání ministrů. Tudíž nějaké řešení bude složité, ale nevyhnutelné. Jinak zde budou studovat jen ti, kteří potřebují papír na to, aby mohli obsadit (někdy předem domluvenou) židli někde ve státní správě.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 11. 2013 9:29 | Jan57
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 11. 2013 9:27 | Jan57
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 11. 2013 8:54 | Vodník Česílko
8. 11. 2013 8:39 | Pavel
Napadl mě jeden způsob, který by řešil i bezplatné školství, totiž že absolvent vysoké školy by měl o tři procentní body vyšší daň z příjmu, a toto by se rovnou vyplácelo škole, kterou vystudoval. Ale to zní příliš jednoduše.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 11. 2013 8:28 | Kamil
8. 11. 2013 8:26 | lajos
pokud si dobre vybavuji co Keller pred casem kdesi povidal a povede se mi to dobre intrpretovat, tak jedna z pricin, ne-li ta hlavni je prave to, ze skolstvi ohrozuje lobby soukromych skol a jeho vysvetleni mi znelo celkem logicky.
divim se tedy clanku pana Kasparka, jakkoliv logicke mi mohou pripadat i jeho argumenty, proc nevyzvihne take to, ze Keller hlavne dlouhodobe kritizuje skolsky system a ne studenty samotne. a ze se snazi obhajovat nezavislot profesorskeho profesorskeho sboru, kde mu vadi, ze profesor, aby mohl slusne zit se musi v dnesni dobe sakra otacet a to ma vliv na kvalitu jeho prace. rozhodne bych pak Kellera, i kdyz neprimo neobvinoval z toho, ze i jeho zasluhou musim mit dneska VS diplom kazdy, kdo ma diru do zadku.
trochu mi tady pripada, ze pan Kasparek vybiranim si utrzku, ktere se mu hodi do kramu, podsouva nepozornemu posluchaci to, co chce, aby pochopil.
8. 11. 2013 7:44 | Fredy
Levicový (spíše komunističtí) intelektuálové, sociologové a rádoby politologové a bohužel i pedagogové, se opět mýlí. Mládež je, v podstatě, stejná všude na světě. Rozdílné je studijní prostředí. U nás je to částečně dané tím, že vzdělání je tzv. zadarmo. A co je zadarmo, tak většinou za moc nestojí. Další a mnohem důležitější problém je v odtažitosti vzdělání od byznysu. Zde, a opět bohužel, neplatí známé z jiných zemí - poptávka a nabídka. Školy nevalné úrovně chrlí rádoby vzdělance s diplomy, které nikdo nechce a místo toho, aby se problém řešil v zárodku, tak se lepí různými rekvalifikačními programy a státními pobídkami. Slavná EU to dokonce chce řešit nařízením přijmutí vzdělance za každou cenu.
Škoda, když už jsme v té EU, že se nikdo nepodívá třeba do Rakouska, či i Německa, proč je tam málo nezaměstnaných mladých, vzdělaných, lidí. Nebo třeba i do USA. V obou evropských zemích školství reaguje na poptávku byznysu a totéž v USA, kde je to doplněno větší snahou studentů se zapojit do byznysu již při studiu.
Tak že u nás je to jednak špatným systémem školství, jako takového, tím, že je vzdělání zadarmo a pak i samotným byznysem, že nehledá/nepoptává talenty ve školách a nepodílí se na jejich přípravě. Čest výjimkám.
8. 11. 2013 7:20 | Jan
Stránka 2/2
Následující