Nekuř mi tady, sousede

Tomáš Kindl | rubrika: Publicistika | 25. 10. 2013 | 20 komentářů
S blížícími se volbami je zpět i evergreen politických debat: zákaz kouření v restauracích. Do čela „boje za práva kuřáků“ se tentokrát postavila Dělnická strana sociální spravedlnosti, která v textu k předvolebnímu letáku mimo jiné hlásá: „Ať fungují hospody, restaurace a bary jen pro ženy či pro muže, jen pro bílé či pro černé, jen pro staré či pro mladé, jen pro kuřáky či nekuřáky.“ Bezohlednost k druhým se snoubí s rasovou nesnášenlivostí, ageismem a sexismem. Mnohem méně politicky probíraným tématem, avšak o to palčivějším je kouření souseda.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 10. 2013 16:38, Jan Novák

V domovním řádu to bývalo jednoznačně napsané "...všechny společné prostory domu jsou nekuřácké a kouření je v nich zakázané...". Bývalo a nevim, jestli dosud je. V tom současném to marně hledám, při mizerném světle chodby černě na tmavomodrém podkladě (to aby domovní řád nerušil okolní reklamy na stejném plakátu). Našel jsem jen tu větu o klepání koberců na dvorku - ta mě vždycky rozesmála (kolik paneláků má asi dvorek). No každopádně zakázané to bylo (a doufám že dosud je) a to dokonce výslovně.
Ale je to jako se všim, tak jako se kouří na nádražích (kde je to taky zakázané) a dalších prostorách, tak závisláci by nepřežili ten čistý vzduch a kouří i na chodbách, v garážích a dokonce i v kočárkárně(!!!). A neni síla, která by jim v tom zabránila. A nečekejte, že by se tím zabýval domovní důvěrník, ten si nechce nikoho znepřátelit.
Já osobně bych kouření povolil jen ve vzduchotsných komorách, s ekologickou likvidací zplodin.

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 10. 2013 18:31, Vaklef

Pane Jezevče, Vaše úvaha vychází z predikce, že takto malé, až zanedbatelné množství přesunu kouře z jednoho bytu do druhého může někomu uškodit. To se myslím mýlíte to nikdo, nikdy seriozně neprokázal. Víc Vás na zdraví bude ohrožovat soused nakažený, chřipkou, salmonelou, žloutenkou či jinou infekční a nakažlivou nemocí jako např, HIV. V tom případě si ohlídejte i to zda tento soused nemá nějaký bližší vztah s Vaší manželkou.
Vaclav.

Zobrazit celé vlákno

-17
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

10. 5. 2022 13:22 | Jan

Pokud bydlíte v podílovém spoluvlastnictví, dělat co chcete, si nemůžete. To jste se měla líp učit, měla byste na barák kde byste se mohla ukouřit smrady (už aby to bylo) existují paragrafy na domovní řád, kde je zmíněno i omezování svobody právě tímto dětinským zlozvykem, jako je kouření. Proč by proboha někdo měl sdílet Váš naučený zlozvyk z kterého máte slabou vůli přestat tím, že bude snášet smrad který je pro nekuřáka (pro člověka co nepotřebuje k životu berličky jako je nikotin a dehet) velmi nepříjemný. Buďte chytřejší a uvědomte si, že Vy omezujete člověka kouřem který smrdí v bytovce kde žije a cche žít další lidi, ke kterým se dostává váš odporný kouř, který je smradlavý. Okna člověk musí větrat a mít smradlavý byt, záclony od někoho kdo je idiot a neumí žít bez rakovinotvorné látky je fakt tupost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2019 0:32 | Lou

Já bych se vůbec neohlizel, kouř ti vadí , kraval co děláš poslouchám já..... takže tak.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2018 18:27 | nekuřák

Ano, můžeš si kouřit, kde chceš, ale jen pokud nikoho neobtěžuješ. Jestli jsi bezohledná nutíš svého souseda dýchat svůj smrad, tak bych ti přál, aby soused přišel a dal ti takovou nakládačku, že budeš nadosmrti kouření nenávidět. A vůbec bych se neohlížel na to, že jsi ženská. Ty taky nebereš ohledy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2016 13:18 | Dendy

Jde o to vážená Zikinko, že z balkonu jde váš cigaretový puch do oken sousedů. Když zařídíte, aby se tak nedělo, pak je vše v pořádku. Obávám se však, že se vám to nepodaří. A přesně tady končí vaše svoboda a začíná moje! Obávám se však, že to při vaší prudké inteligenci nepochopíte.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 8. 2016 15:58 | Zikinka

Jistě že, mozek v hlavě mají jen a pouze nekuřáci, stejně jako patent na rozum. Já si ty cigarety kupuju sama za své vydělané peníze takže o co jde? Budu si kouřit, kde chcu, tím spíše na vlastním balkoně. Pokud se to nelíbí a máte tendence i toto mi zakázat, pak se dopouštíte omezování osobní svobody, be svém vlastním bytě, ke kterému spadá i balkon, si budu dělat co chci.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2015 8:11 | Marie

Určitě prokázáno bylo, že pasivní "kouření" zplodin kuřáka je pro zdraví nekuřáka mnohem nebezpečnější než samotné kouření pro kuřáka. Navíc buňky každého z nás jsou jinak citlivé na škodlivé vlivy.
Například stejně dobře může porodit zdravé dítě alkoholička jako může díky jedné skleničce alkoholu porodit poškozené dítě žena, která se napije alkoholu jen vyjímečně. I to již prokázáno bylo, stačí si to někde vyhledat a pídit se po takových informacích. Ale to, co slyšet nechceme, většinou ani nehledáme. Byť by to byla pravda pravdoucí nebo vědecká rarita, oceněná Nobelovou cenou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2015 7:54 | Marie

Jenže, abyste přesně pochopil o co u kouření v bytech jednoho domu jde, dám extrémní příklad. Nemůžete si ve svém bytě založit funkční ohniště a pálit si tam ohýnek.
Zdraví škodlivé imise z vašeho dobrovolného každodenního kouření musí nedobrovolně dýchat každodenně s vámi váš soused, když nedokážete stoprocentním způsobem zajistit, aby neproudily do jeho bytu.
Stejně tak jako hluk v nezdravé intenzitě by neměl přesahovat hranice sousedova bytu, tak by neměly zplodiny z vašeho kouření přesahovat hranice vašeho bytu. Dokážete to tomuto právu sousedů přizpůsobit, když neexistuje žádná zdravá intenzita dávky zplodin z kouření? Tento druh imisí se totiž nikdy vzduchem neředí - jeho molekuly se totiž s ním nedokáží smísit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 8. 2014 23:52 | Artie

Kuřáky bych pakoval. Vůbec nechápou. Pakáš.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2013 22:41 | Vaklef

Pane jan57, souhlasím se vším co píšete. Václav
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 20:47 | Jan57

Omlouvám se za chybu v textu:Podotýkám, že nepatřím k těm, kdo ve společných prostorách domu zásadně nekouřím, a taktéž ne doma na balkoně. Ale zásadně ve společných prostorách domu nekouřím a na balkoně také ne. Pouze ve svém bytě.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 20:42 | Jan57

Už to začíná, psychické narušení ze zákazu kouření. Pokud si někdo kouří doma, je to jen jeho věc a ne souseda, pokud kouří na chodbě domu není nic snažšího se dohodnout a dát zákaz kouření ve společných prostorách. Většina kuřáku je ohleduplná, ne že ne. My tady u nás máme své zkušenosti a můžu říct že pouhé 1 % jsou hovada. Ale to je stejné i obráceně. Mám nad sebou souseda, on i ona hulili, je to už asi 10 let co toho nechali a větší nesnášenlivá hovada jsem nezažil. Dřív kouřili i ve výtahu a nikdo jim v tom nemohl zabránit. Já jsem kuřák, kouřím si doma a co poslouchám od nich je víc než na žalobu, na přes držku. To že oni naši rodinu obtěžují nadměrným hlukem je dle nich v pořádku a mě do toho údajně nic není, jedná se o domácí kino, hudbu, televizi a jejich soulož. Takže, já jako kuřák si pomalu nesmím doma zapálit a oni můžou všechno. Podotýkám, že nepatřím k těm, kdo ve společných prostorách domu zásadně nekouřím, a taktéž ne doma na balkoně. Ale byl bych pro zákaz soulože v bytě, pokud u toho ženská ječí, jak prase na porážce a vše je slyšet vedle v bytě. Líbí? Teď mě můžete sepsout.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2013 18:31 | Vaklef

Pane Jezevče, Vaše úvaha vychází z predikce, že takto malé, až zanedbatelné množství přesunu kouře z jednoho bytu do druhého může někomu uškodit. To se myslím mýlíte to nikdo, nikdy seriozně neprokázal. Víc Vás na zdraví bude ohrožovat soused nakažený, chřipkou, salmonelou, žloutenkou či jinou infekční a nakažlivou nemocí jako např, HIV. V tom případě si ohlídejte i to zda tento soused nemá nějaký bližší vztah s Vaší manželkou. Vaclav.
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 18:16 | Vaklef

Pane Nováku, možná by to chtělo přidělit ke každému kuřákovi jednoho policistu na 24 hod. denně, na 365 dní v roce. Václav.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 16:57 | Jan Novák

Ano, ale muselo by to být pro budoucí obyvatele předvídatelné. Jako třeba když byly kuřácké vagóny (dokud byly celé vagóny, později to byla první tři kupé a vypadalo to tak, že prasáci chodili s cigaretou po celym vlaku, takže to skončilo úplným zákazem kouření). Tak jako dneska se musí udávatspotřeba energie (energetická náročnost) objektu. Jen by mě zajímalo, nakolik si rozumný zákonodárce myslí, že bude takový zákaz vymahatelný. Vůbec si nemyslim, že nedostatek ohleduplnosti se vyřeší direktivami a zákazy. Nebo snad někdo čeká, že na sebe budeme práskat tak, jak je to běžné v americe. Vůbec nevidim nic špatného na tom, kdyby se prodávali kuřácké a nekuřácké domy/byty jak navrhujete. Ale nevěřim, že by se dodržoval takový zákaz zhora. I mezi majiteli realit jsou kuřáci. A ti si přece na svém budou kouřit jak se jim zlíbí. A výsledek by byl, že by se kouřilo všude. Stačí se podívat na nádraží (a nejde jen o malé zastávky, kde je zákaz kouření nevymahatelný). Dříve bylo někde na konci nástupiště vyhrazené místo pro kouření, kam průvodčí kuřáky posílali, dnes to neni a kuřáci i průvodčí kouří kdekoliv. A že dvakrát do měsíce přijde policie rozdat pokuty kuřákům nepovažuju za nějaké vymáhání zákazu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 16:38 | Jan Novák

V domovním řádu to bývalo jednoznačně napsané "...všechny společné prostory domu jsou nekuřácké a kouření je v nich zakázané...". Bývalo a nevim, jestli dosud je. V tom současném to marně hledám, při mizerném světle chodby černě na tmavomodrém podkladě (to aby domovní řád nerušil okolní reklamy na stejném plakátu). Našel jsem jen tu větu o klepání koberců na dvorku - ta mě vždycky rozesmála (kolik paneláků má asi dvorek). No každopádně zakázané to bylo (a doufám že dosud je) a to dokonce výslovně. Ale je to jako se všim, tak jako se kouří na nádražích (kde je to taky zakázané) a dalších prostorách, tak závisláci by nepřežili ten čistý vzduch a kouří i na chodbách, v garážích a dokonce i v kočárkárně(!!!). A neni síla, která by jim v tom zabránila. A nečekejte, že by se tím zabýval domovní důvěrník, ten si nechce nikoho znepřátelit. Já osobně bych kouření povolil jen ve vzduchotsných komorách, s ekologickou likvidací zplodin.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2013 16:13 | Vaklef

Pakliže si majitel domu dá do podnájemní smlouvy, že se v jeho pronajatých bytech nebude kouřit, má na to svaté právo je to přeci jeho majetek. Ale řešit to zákonem plošně je za hranicí toho co jsem ochoten akceptovat.Na druhé straně mohou býti majitelé domů, kteří ve svých bytech kouření podnájemníkům povolí a každý by měl na výběr. Nechte proto lidem, ať si o svém majetku a životech rozhodují sami.A to je myslím taktéž věc starší než euroatlantická civilizace. Václav.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 15:01 | jezevec

zákaz kouření v soukromé restauraci, kam nikdo nenutí nikoho lezt - je samozřejmě zločin. ovšem požadavek, aby soukromý kouř v něčím soukromém bytě, byl v tom bytě taky uzavřen zpracován vyčištěn, a neobtěžoval v jiných bytech - mi připadá zcela opodstatněný. máte právo po lidech žádat, aby nelezli do zahulené restaurace, když jim kouření nevyhovuje - ale nemáte právo žádat po lidech aby se odstěhovali ze svého bytu, pakliže jim kouření nevyhovuje. to není fašismus, to je zásada nenarušování klidového stavu - je starší než euroatlantická civilizace.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 14:01 | Vaklef

Hodně se mluví o zákazu kouření v restauracích, což je dle mne nepřípustné zasahování do svobodného rozhodování majitelů těchto podniků. Teď pozoruji fašizující tendence zakázat kouření i v soukromí doma v bytě. Ani možná netušíte jakého džina z lahve tímto vypouštíte. Václav.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2013 9:58 | franc

Bohužel, většina kuřáků je bezohledných. Pokud si v přítomnosti toho smradlavého ignoranta prdnete, tak je oheň na střeše!! On smrdět může a Vy ne!! Přitom je to příroda...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2013 8:03 | Honza

U nás v paneláku to ve společných prostorách domu už celkem funguje, kuřáci tam celkem respektují, že by se měli ovládnout. Bohužel si to pak kompenzují na balkónech a v otevřených oknech. Když miminko spící na balkóně otravuje kouř ze spodního patra a z horního mu přiletí do kočárku špaček, tak je to fakt na ránu pěstí. Nebo špaček v truhlíku s petrželkou je taky chuťovka. Ani kouř stoupající záchodovou šachtou není nic příjemného (to když rodina pod váma vykáže svého narkomana na záchod). Snažím se být vůči všem maximálně tolerantní, ale tady by fakt asi pomohl leda nějaký hodně přísný a hlavně v praxi vymáhaný zákon.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Beneš

manažer

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Daniel Beneš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services