Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Dufek
ekonom
Luděk Sekyra
podnikatel, Sekyra Group

52,63 %
z 19 duelů

55,56 %
z 18 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Očima expertů: Placené finanční poradenství. Blízká budoucnost, nebo utopie?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
12. 10. 2013 19:27, Vít Suchý
Dovolím si s odborníky nesouhlasit. Jsem přesvědčený, že si placené finanční poradenství vedle investičního poradenství na trhu své místo jistě vydobyde i u standardních klientů. Jenže tomu musí předcházet větší kultivace trhu a samozřejmě to nepůjde naráz.
Kdo z potrefených odborníků naříká, měl by si uvědomit, že kultivace trhu a finanční vzdělávání národa dostalo například v minulých 18 letech od finančně-poradenské branže pořádně na frak.
Třeba v oblasti penzijního připojištění…Místo použití PP jako produktu spoření na stáří jej finanční poradci zdegradovali jen na výdejnu pofiderního státního příspěvku …
tak takhle se trh a klienti budou vychovávat ještě dlouho a finanční poradci „brečí na špatném hrobě“……
A jako první krok, jak se pohnout v kultivaci trhu je zvýšení jeho transparentnosti vůči obecně málo finančně vzdělané veřejnosti. Myslím si, že je nutné i legislativně ( návrh novely zákona 38 to ale bohužel nijak moc neřeší ) odstranit klamavou reklamu a zavádějící informace, týkající se statutu poradců a jejich poradenských firem.
Není třeba u toho být zbytečně novinářsky expresivně-vulgární, ale je třeba systémově uvést na pravou míru obecně zažitá klišé, kterým se ohání kdekdo : nezávislé bezplatné finanční poradenství…
Nezávislé bezplatné finanční poradenství, které je ale závislé na provizním odměňování poradců ? Tenhle mix vůči klientům fakt moc fér není a ……
A proto si i m.j. myslím, že v současné situaci na trhu je mnohem více „user friendly“ vůči klientovi být transparentně závislý,jako zástupce komkrétní finanční skupiny, než netransparentně rádoby nezávislý.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)
12. 10. 2013 19:27 | Vít Suchý
Kdo z potrefených odborníků naříká, měl by si uvědomit, že kultivace trhu a finanční vzdělávání národa dostalo například v minulých 18 letech od finančně-poradenské branže pořádně na frak.
Třeba v oblasti penzijního připojištění…Místo použití PP jako produktu spoření na stáří jej finanční poradci zdegradovali jen na výdejnu pofiderního státního příspěvku …
tak takhle se trh a klienti budou vychovávat ještě dlouho a finanční poradci „brečí na špatném hrobě“……
A jako první krok, jak se pohnout v kultivaci trhu je zvýšení jeho transparentnosti vůči obecně málo finančně vzdělané veřejnosti. Myslím si, že je nutné i legislativně ( návrh novely zákona 38 to ale bohužel nijak moc neřeší ) odstranit klamavou reklamu a zavádějící informace, týkající se statutu poradců a jejich poradenských firem.
Není třeba u toho být zbytečně novinářsky expresivně-vulgární, ale je třeba systémově uvést na pravou míru obecně zažitá klišé, kterým se ohání kdekdo : nezávislé bezplatné finanční poradenství…
Nezávislé bezplatné finanční poradenství, které je ale závislé na provizním odměňování poradců ? Tenhle mix vůči klientům fakt moc fér není a ……
A proto si i m.j. myslím, že v současné situaci na trhu je mnohem více „user friendly“ vůči klientovi být transparentně závislý,jako zástupce komkrétní finanční skupiny, než netransparentně rádoby nezávislý.
6. 10. 2013 23:42 | Pilatus
6. 10. 2013 12:02
6. 10. 2013 8:03 | Fišerová Marie
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 10. 2013 21:09 | lukojl
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 10. 2013 12:08 | morpak
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 10. 2013 23:01 | kuky
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 10. 2013 22:58 | antiko
4. 10. 2013 20:32 | Rebave
4. 10. 2013 13:41 | Ondřej Hornoch
Nicméně dost mě zaráží, že se k problematice vyjadřuje zástupce Partners, jde o skrytou reklamu. Proč nedostali šanci i jiné poradenské firmy, jakou autoritou ve světě je pan Valášek. Nebo je to jen kamarád pana redaktora?
4. 10. 2013 8:48 | eďa
4. 10. 2013 7:56
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 10. 2013 1:43
Co má být objevného a expertního na prodejci pojištění, hypoték, podílových fondů, stavebního spoření, těch tzv. pilířů? Co je poradenského na tom, že rádoby poradenské firmy (třeba i Partners) cpou lidem a agentům do hlav představu, že peníze mají vkládat do podílových fondů, ačkoli je velmi dobře známo, že lidi se finančních ztrát bojí víc než smrti?