Užijte si německé dálnice. Brzo možná nebudou zadarmo

Luboš Palata | rubrika: Co se děje | 20. 8. 2013 | 9 komentářů
Velké téma blížících se německých voleb je zpoplatnění tamějších dálnic. Pro cizince. Populismus? Možná, poukazuje ale na problém, který se týká celé Evropské unie.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 8. 2013 12:26, jezevec

opatrně!!! nějaký euroblb se toho chytne, samozřejmě zadkem napřed, a ke dvaceti dálničním známkám budeme vozit ještě pětadvacet řidičáků, homologačních osvědčení a zelených karet!

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)

28. 8. 2013 12:20 | Chorche

Možná by jste si měli zjistit, kolik němci platí za dálnice ročně a to poplatkem rok co rok, než budete krafat nesmysle. Chorche
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2013 17:28 | Tom

Nepleťte si mýtnou bránu s mýtnicí, je v tom opravdu rozdíl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2013 19:33 | Hroch

Co je na mýtných branách spravedlivého? Je to projev naprosté debility. Moje poslední zkušenost s tímto typem dálnice: Jel jsem asi 10-20 km jakžtakž normálně, následovala snad hodina, ne-li déle krokem směrem brána - to jsem ještě měl štěstí, že jsem platil kartou, jinak bych tam stál hodiny aspoň tři. Hned jak to bylo možné jsem z této předražené parodie na rychlostní silnice sjel a pokračoval dále po okreskách. V jednom místě jsem se zase přiblížil dálnici, a vidět ty zoufalce, jak tam jen stojí.
A platit i za toto, třeba 100 nebo 200 Kč a ještě to považovat za spravedlivé, může s prominutím akorát idiot, tedy člověk s výrazně sníženým inteligenčním kvocientem, nebo člověk prospěchář, příp. líný myslet.
Zavedení mýtného v Německu by mi bylo líto, nicméně kdyby existoval nějaký přiměřený paušál, jako třeba u nás nebo v Rakousku, tak by se to dalo. Jenom ne ta zlodějna ala Itálie, Chorvatsko a podobně. Ovšem nacionalistický nádech plateb si Němci mohli odpustit. Neřekl bych do nich, že ještě dnes budou uvažovat takto zcestně :-( .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2013 12:26 | jezevec

opatrně!!! nějaký euroblb se toho chytne, samozřejmě zadkem napřed, a ke dvaceti dálničním známkám budeme vozit ještě pětadvacet řidičáků, homologačních osvědčení a zelených karet!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2013 8:57 | Spring

Platit by se mělo za všechny silnice i dálnice. Někdo to musí postavit, udržovat. A taky se za to vybírá a to formou přidanění benzínu/nafty Je to spravedlivé, jezdíš, čepuješ, platíš. Podle odjetých km. Chtít ale za užívání komunikací je jako platit dvakrát za jedno jídlo. Socani se rozlézají hladoví po jakémkoliv příjmu, který by přerozdělovali. Tam, kde jsou mýta nejvyšší, jsou i největší problémy (Itálie, Španělsko, Portugalsko a další). Naopak, kde mýta nejsou (Německo, Nizozemí, Skandinávie), není slyšet o kolapsech ekonomik. Ano, Rakousko, Švýcarsko a Francie, do tohoto modelu ne zcela zapadají.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2013 8:37 | xxx

A co takhle vzajemne uznavani dalnicnich znamek? Kdyz uz staty vzajemne uznavaji technicaky, ridicaky, registracni znacky, doklady o vzdelani apod., proc by nemohly vzajemne uznavat dalnicni znamky? Kdyz jedu s autem po rakouske dalnici, nemohu v tu samou chvili jet po dalnici ceske.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2013 7:40 | jezevec

lidi vždycky zaplatí za všechno. jde jen o způsob výběru. přičemž spotřební daň z ropy je vůbec nejjednodušší i nejspravedlivější způsob výběru. v tomto parametru je na tom německo navíc nejlíp ze zemí evropy, protože málokdo ho projede na jednu nádrž. mejto má dvě základní "výhody": 1) má silný sociální rozměr, platí ho "ti bohatí" co furt musí někde trajdat a mají na to 2) jsou to prachy ještě navíc nejen proto je to pro nenechavé pracky německých socialistů nesmírně lukrativní. ale dneska už mi čelní okno zdobí dálniční známka česka, švýcarska, rakouska, a krabice italského autopasu. někde by to mělo mít konec.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2013 7:06 | cml11

Jednotný unijní systém mýtného by motoristům rozhodně ulevil. Potýkat se s několika různými systémy na pár stech kilometrech cesty v unijném prostoru je rozhodně hloupé. Systém plateb by se v podstatě mohl inspirovat u přehršle tarifů mobilních operátorů. Realizace jednotného systému by ale byla velkou výzvou. Problémů, které by bylo nutné řešit bude celá řada. Navíc si nejsem jist, jak moc by Němci uvítali výsledek, v němž začnou platit i za své, dosud zdánlivě bezplatné, dálnice.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2013 1:38 | jezevec

němci mají pravdu - proč neplatit i u nich, když oni sami u svých sousedů platí, a to za podstatně horší dálnice. je to ale tisícihlavá saň. za chvílu budu mít na okně 14 samolepek, a veškeré odkladové plochy ve voze budou překypovat osmi dalšími krabičkami různých mýtných systémů, a jeden průjezd k moři bude stát jako třičtvrtě letenky. nešlo by, aby se páni politikové domluvili, a namísto žárovek, sexuálních kvót a pomazánkového másla, se zamysleli nad jednotným systémem? který by, navíc, třeba, konečně, mohl být počítaný, a nenutil turisty projíždějící na 14-ti denní dovolenou, kupovat dvě desetidenní nebo jednu dvouměsíční známku? žádné samolepky a žádné krabičky - nejlépe nějaká recognita, která vám při průjezdu automaticky identifikuje spz, a jednou za měsíc pošle fakturu ze všech zemí evropy?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 860 810 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Zahradní sekačka
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, koncem prosince 2020 jsme přes e-shop koupili zahradní sekačku. Začala se užívat s první trávou, tudíž v dubnu 2021. Po zhruba 6 sečeních začala vykazovat problém - přetrhlo se lanko pojezdu... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Radost z pádu Babiše střídá strach z ODS. Co čekat od Fialy?

Radost z pádu Babiše střídá strach z ODS. Co čekat od Fialy?

Občanská demokratická strana bude dominovat budoucí vládě a mnoho lidí se ptá: co čekat...více

Eurozóně hrozí zombifikace, varuje centrální bankéř Michl

Eurozóně hrozí zombifikace, varuje centrální bankéř Michl

„Japonsko je odstrašující případ, žije v zombie ekonomice. Teď hrozí podobný scénář zemím...více

Nejde o to, kdo vynese koš, ale kdo na to myslí. Mentální zátěž je neviditelná domácí práce

Nejde o to, kdo vynese koš, ale kdo na to myslí. Mentální zátěž je neviditelná domácí práce

Mentální zátěž označuje nerovnost v rozložení činností v domácnosti, které zpravidla organizuje...více

Tall body positivity. Osobní příběh o tom, čemu čelí vysoké ženy

Tall body positivity. Osobní příběh o tom, čemu čelí vysoké ženy

Fotky holek, které ať už hrdě nebo nejistě odhalují větší břicho, jizvy nebo třeba to,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlasta Parkanová

politička

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Vlasta Parkanová
ÚSPĚŠNOST
35,77 %

z 123 duelů
×
Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
64,96 %

z 137 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.