Bezprecedentní zhodnocení a minimální poplatky!

Martin Vlnas | rubrika: Rozhovor | 23. 4. 2013 | 116 komentářů
„Před dvěma třemi lety socani taky řvali, že jakmile převezmou kormidlo, okamžitě sníží hranici pro odchod do důchodu na šedesát let. Kdo si to dneska pamatuje? Já a ještě asi čtyři lidi v republice,“ ekonomický novinář Petr Fejtek hájí v rozhovoru druhý pilíř a jeho budoucnost nevidí tak černě, jak se může jevit po některých politických prohlášeních.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 4. 2013 13:21, lajos

Nebudou tam chybet Vam, budou tam chybet lidem, kteri penzi pobiraji a budou pobirat v dalsich 30-40ti let, nebo kolik konkretne Vam jeste aktivniho veku zbyva.

To je dle meho smysl cele tehle taskarice, cim vice lidi do II. pilire vstoupi, tim vice bude narustat deficit penzijniho uctu a tim vice se bude chtit vlada nadbytecneho bremene zbavit.

Mimochodem, Vam se libi myslenka, ze statni dluhopisy budou mit vynosnost nad inflaci aby zhodnotily Vasi ivestici? Me osobne vadi, ze stat at uz jakykoliv musi platit vysoke uroky za svoje dluhy. No a na to navazuje dalsi, vzdyt preci inklinujeme ke snizovani schodku, takze si treba za 20 let uz nebude muset nikdo pujcovat. Z ceho pak vynosy potecou? Budou snad penzijni fondy nakupovat akcie spolecnosti, ze kterych se budou snazit vyzdimat 5% rocne? A vas sef Vas bude nutit chodit do prace za 5 korun na hodinu, protoze jinak uz se setrit neda. To snad ne!? Ty hodne penzijni fondy by tohle urcite nechtely...

Zobrazit celé vlákno

+115
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 5. 2013 15:39

Pokud vám je míň než 40, tak dostanete z prvního pilíře prd tak, jako tak. Hezky si to pokazte podle svého, ať pak můžete v důchodu nadávat jaký jste byl ...

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 116 komentářů)

8. 7. 2013 22:58 | Vít Suchý

Pane Tylčere, žádné smluvní podmínky ( které byste mohl vůči státu uplatňovat v nějakém sporu) neexistovaly ve III. a ani neexistují ve II. pilíři, to je potřeba si uvědomit.
Vše se děje jen v souladu s aktuálně platnou legislativní úpravou. Takže když se aktuálně působící politická garnitura rozhodne, že se ty vaše "smluvní podmínky" změní, tak s tím nic neuděláte, maximálně slovy Járy Cimrmana s tím nebudete souhlasit, ale to bude asi tak všechno, bohužel...A ze systému nebudete moci vystoupit...fakt super...
Ptal se snad někdo 5-ti mio ůčastníků III. pilíře, jestli souhlasí se zaváděním různých poplatků, nebo snad zda souhlasí se zakonzervováním a de facto ukončením PP ?
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2013 20:50

A kde je psáno, že pozejtří vás stát nenechá vykastrovat?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2013 18:10 | Jan Tylčer

článek je super, a souhlasím s tím, že lidé nemají tucha co 3%+2% znamenají a dokazují to i letošní maturity z matematiky, je to smutné, ale je to tak. Každý by zde měl použít selský rozum dám 500kč a dostanu 750kč pro mě jasná volba, a navíc na to mám smlouvu v ruce, co mám se státem? NIC. Tak když se na to podívám z pohledu socanů, jak to chtějí zrušit, KDYŽ JSEM DO TOHO VSTOUPIL DOBROVOLNĚ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2013 15:47 | brbla

nemá cenu démonizovat tunelování fondů nebo zabavování peněz. V MLR je taky nikdo nezabavil, ale stát dal účastníkůmk II.piůlíře takový podmínky, že 80% lidí je převedlo zpátky do I.pilíře. A vo tom to je.
Individualně spořit na penzi je nutnost, to nemá ani cenu komentovat, ale ztrácet čas různými experimenty typu II. pilíř může ve finále znamenat promeškání důležité doby která nám pak pro zhodnocování peněz na penzi může sakra chybět...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2013 0:51 | Mia

Je jedno, kolik si jako OSVČ platíte sociální. Podělíte tuto částku 28, protože je to vašich 28% a vynásobíte 3, tudíž máte 3%, stejným způsobem se dopočítáte ke 2%. Jakmile budete mít dopis z pojišťovny a centrálního registru smluv, tak vyrazíte na sociálku a finančák, kde vám mimo jiné sdělí částku a číslo účtu, kam si budete peníze zasílat. A k zhodnocování peněz ve fázi pobírání. Před tím než dovršíte věku odchodu do důchodu, Vám pojišťovna, u které máte II. pilíř zašle nabídku od různých pojištoven ze zhodnocováním vašich úspor a také s tím jako formou si peníze chcete nechat vyplácet - doživotně, na 20let s 3-letou pozůstalostní penzi a nebo na 20 let. U poslední varianty dostanou pozůstalí celou zbývající část úspor. A je mi líto, že jste narazila na poradce, který měl jenom polovinu informací.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2013 15:39

Pokud vám je míň než 40, tak dostanete z prvního pilíře prd tak, jako tak. Hezky si to pokazte podle svého, ať pak můžete v důchodu nadávat jaký jste byl ...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2013 15:32 | Shinigami

Říká vám něco základní listina práv a svobod? Stát ty peníze zabavit nemůže. Kde je psáno, že vás zítra nesrazí auto? :-P
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2013 12:24

Nemohl bys přestat psát to ŽÉ? A klidně můžeš ušetřit nějakej ten vykřičník, třeba se ti bude ještě hodit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2013 10:00 | Petr

No, ještě je potřeba se podívat kdo za tímto II.pilířem stojí a kdo ve jím nabízených fondech figuruje a už je jasné, že se opět jedná o poskytnutí dalších peněz obyčejných lidí k rozkradení těmi kteří dovedli tento stát tam kde se nyní nachází ŽÉ !!!§§§§§
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2013 7:21 | Jiří Fousek

No a kde je psáno, že za třicet let stát tyhle peníze nezabaví? Bude jich moc a budou k dispozici. Kde je psáno, že můj fond nezkrachuje? Pak dostanu i z prvního pilíře jen prd. Jo, že to bez rizika nejde? Tak to ať si to skazim sám a ne nějaci darebáci, kteří se k mým penězům náhodou dostali. Hloupej, arogantní článek, dělající z konzervativního obyčejného člověka blbce.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2013 16:27 | reagovat

Dobrý deň,
ak by výrazne nekrátil výšku z dochodku z prvého pilieru? Čo si predstavujete? Štát namiesto toho aby peniaze vzal a rozdelil ich nechá Vám a neponíži sa dochodok?
Len tak mimochodom - za tie 3% Vám klesne dochodok z prvého pilieru o 10-15%.... Na Slovensku ak ste v druhom, tak Vám tam síce štát nechá 9%, ale vzdávate sa vlastne 50% svojho dochodku z prvého piliera... Takže tu je to fakt iba jemná forma, ktorá je v podstate celkom istá.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2013 8:03 | brbla

pche, nezáporné zhodnocení ve III. pilíři - už jsi četl návrhy na připsání PRDU klientům ? Už je to tady, začne masírka na převedení prašulí hejlů do inovovaného III.pilíře, kde už můžou konečně do mínusu...
A "zájem" o III. pilíř si pleteš s masivním honem finančních poradců na poslední ovečky...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2013 10:46 | VlaM

Bez rizika záporného "zhodnocení" to jde, jak dokazuje zájem o 3. pilíř (tedy donedávna). Kdo chce ve 2. pilíři investovat konzervativně, měl by tu možnost dostat. Pak by to bylo něco jiného než dnes.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2013 12:07 | Dave

Tak to jste trefil hřebíček na hlavičku - tedy pokud mluvíte o 1. pilíři. Taky bych z něho nejradši vystoupil, protože garance proti zlodějům, podvodníkům atd. zoufale chybí... Přesně jak píšete - peníze do kanálu. Raději bych je dával svým rodičům sám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 4. 2013 19:51 | Shinigami

BTW, pokud si znovu přečtete můj příspěvek ohledně konečných výnosů ve druhém pilíři, zjistíte že je to reakce na vaši poznámku o nějakých následných poplatcích. Myšlena byla tak, že vzhledem k tomu, jaký to bude mít konečný výnos a následné zvýšení důchodu, jsou mi nějaké poplatky v patřičných místech... O žádném poměřování pindíků to nebylo.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 4. 2013 19:20 | Shinigami

Pouze reaguji na Vaše příspěvky...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 4. 2013 19:19 | Shinigami

Omlouvám se, 2,2 mil je částka vkladu + zhodnocení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 4. 2013 18:59 | Vít Suchý

píšete, že do systému ze svého budete vkládat 1.000 měsíčně a celkem tam vložíte 2,2 mio...to byste to tam ale musel posílat 183 let ? Ve vašich výpočtech je nějaký šum...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 4. 2013 18:52 | Vít Suchý

Demografický vývoj znám... Celou diskuzi už přesouváte ale k tomu, že jen obhajujete že reforma je nutná.
Proti tomu přece nikdo neprotestuje, reforma potřebná je.
Už jsem aspoň padesátkrát na netu napsal, že současná forma II. pilíře je legislativně nedostatečně ošetřena, klientům přináší jen zmatky a nejistotu budoucího vývoje, nic víc...
A z toho, jak se stát choval ke klientům PP po celou dobu kdy bylo na trhu, tak lze bohužel předpokládat i negativní paralelu chování státu do budoucna...
A ti,kdo se neustále předhánějí s různými předpokládanými výpočty a výnosy mi už někdy - promiňte- připomínají malé kluky na pískovišti, kteří si poměřují pindíky...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 4. 2013 18:33 | Shinigami

Dobře tak to řeknu trochu jinak, 3% dostanu od státu zpět z toho co jsem odvedl státu ze svého příjmu jako sociální odvody. Nicméně je to částka ke které bych se jinak nikdy nedostal.
Pokud vstoupím do druhého pilíře, budu mít státní důchod 7 500 Kč. Pokud do něj nevstoupím, budu mít 8 700 Kč. Těch 1 200 Kč rozdíl pro mě nebude hrát zase tak velkou roli, pokud z druhého pilíře budu dostávat dalších 15 500 Kč za měsíc.
Státní důchodový fond (I. pilíř) jde každý rok o 30-40 milionů do ztráty, jak dlouho myslíte že je to ještě únosné?
Pokud Vám něco říká demografický stav ČR a jeho vývoj do budoucna, tak musíte uznat, že lepší to rozhodně nebude.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Josef Novák

podnikatel, Veba

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Josef Novák
ÚSPĚŠNOST
52,38 %

z 42 duelů
×
Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
79,31 %

z 29 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.