Hypotéky. Co vám banky momentálně nabídnou. Modelové příklady

Úrokové sazby hypoték jsou rekordně nízké, investice do bydlení proto promýšlí právě teď kdekdo. Porovnali jsme možnosti několika uchazečů o hypotéku či úvěr ze stavebního spoření. Liší se příjmy, výdaji, ale i požadavky na půjčku. Co jim zhruba banky dokážou nabídnout? Podívejte se na naše modelové příklady.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 9. 2014 5:49, Karel

Musi člověk vědět na co má ...celý život v najmu narvat někomu statisice za nájem a v 50 pořád holou prdel .Raději budu penize dávat do něčeho co bude moje a žadný nájemce mi nebude do ničeho kecat.

Zobrazit celé vlákno

+5
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 4. 2013 11:18, eďa

No, když vidím ty sazby, ceny či úvazky za účast v ruletě ( hypotéce) i na 30 let non stop, tak to zázrak - hotový mystický čin, vyváznout z exekuce či splatit ji. Podle mě je výhodnější jít do nájmu, teď jsou za pár babek a hlavně bez úvazků na 30 let. Když pomyslím, že by mi za 29 let zaklepal na dveře exekutor a o těch 29 let marnosti snoubící se nekonečnou hloupostí a naivitou připravil, pak raděj nájem. Spím klidně a hlavně za polovic.

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

6. 9. 2014 5:49 | Karel

Musi člověk vědět na co má ...celý život v najmu narvat někomu statisice za nájem a v 50 pořád holou prdel .Raději budu penize dávat do něčeho co bude moje a žadný nájemce mi nebude do ničeho kecat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2013 12:16 | petra

Tak já nevím, kde berou ty sazby, ale nám Unicredit prostřednictvím finančního poradce nabídla float sazbu 2,2% a fixní na 3 roky 2,74%, při hypotéce 2mil., LTV 50% (ale platí až do 80%), takže to chce asi nějakého schopného finančního poradce a jednat a nebrat hned první nabídku. (pozn. nejsme žádný propagátor Unicredit, podobně dobré sazby měla i mbank ev další...)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 4. 2013 20:25

No, ono je to u ostatních plus minus stejné – jako ukázka to bohatě stačí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2013 17:59 | Pepa

V názvu článku jsou zmińovány banky, potíž je v tom, že v článku samotném jsou uvedeny pouze příklady u Unicredit, že by nějaká reklama:)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2013 1:40 | Josef

Unicredit je snad nejhorsi banka 90% bank da lepsi sazbu zde je videt ze clanek ani trochu nebere vaznost trhu ale je jen zaplacen prevazne 1 spolecnosti takze clanek vo hov..
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2013 21:06 | cml11

Případ 1 a 3: tříletá fixace je jako obrana proti inflaci naprosto k ničemu. Pokud se klient chce bránit inflaci, měl by mít délku fixace nejlépe shodnou s dobou splatnosti hypotéky.
Případ 2 : "..zástava chaty sice představuje jisté riziko, ale úspora je natolik zajímavá.." - zástava chalupy tak není žádné přidané riziko, klienti o ni mohou přijít tak jako tak. Pokud by došlo k vymáhání dlužné částky z úvěru, banka prodá zástavu v takové hodnotě, aby výnos z prodeje pokryl pohledávku. Pokud by prostředky z prodeje zástavy nedostačovaly, bude vymáhat zbylou částku zástavou a prodejem dalšího majetku dlužníka.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2013 19:07 | franta

Podrobnosti neznám, protože jsem se na to díval dříve. Spíše mě zaujalo, že po 10ti letech stále dluží 1,1 mil. To dotoho ani nepočítám nutná pojištění s tím spojená.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2013 11:17 | Karel Marz

Vy si asi pletete zástavní právo a exekuci, viďte? Pokud dojde až na exekuci, exekutor bere vše. Jen manželku a děti vám nechá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2013 7:51

Když jí ovšem prodáte za tolik, aby vám to pokrylo celou hypotéku....a to je problém většiny exekucí. Hypo 2mega, barák po 10 letech za 2mega? Ani omylem pane - rok 2013 není to co rok 2005. Ceny bohužel klesají a kupci nejsou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2013 7:49

Nájem je výhodný: 1. když ztratíte práci a najdete ji v jiném městě, pružně se přestěhujete dál - dnešní trh práce není to, co za komárků 2. nic vám nepatří - bouchne topení díky jeho stáří? udělá škodu? platí to pronajímatel - je to jeho chyba, že to nevyměnil (a nepiště mi zde něco o tom, jak to chodí - mám prostudovánu spoustu judikatury i hodně případů jsem zažil) 3. nájemné roste s inflací? - možná tak v Práglu:-), nájemné je vysoké podle nabídky a poptávky 4. startovací bydlení nebo přechodné: tady souhlasím = pokud chce rodina stavět a nebrat si hypo, tak na 10 let nájem je supr věc, ve státním bydlení by to bylo cool, jenže stát se na tuto politiku jaksi vybodnul...a proto všichni jdou do hypo 5. Nemovitost není jen spokojené bydlení ale heslo: "máš chalupu, máš prdel v kalupu" platí dokonale
P.S.: Praha je jiný svět - tady ta pravidla platí jinak ale Praha mě nezajímá, tam já bydlet nebudu ani kdyby volama mě tam táhli P.P.S.: bydlím v nájmu v soukromém bytě v malém městě a stavíme si již 5 let na vsi blízko města a bez hypotéky, když půjde vše dobře za 3 roky bydlíme a bez dluhů!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2013 7:40

Naprostý souhlas! Trefil jste to přesně. Ještě podotknu, že při dnešní kvalitě výrobků po 30ti letech sice máte dům, ale všemu je 30 let! A upřímně: zařízení domu není věc nejlevnější a dnes se věci nedělají na to aby vydrželi 30 let. Po třiceti letech přijdou další výdaje a jedete v tom znova:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2013 0:14

Hm, to bych skutečně chtěl vidět ty, koho znáte. Hypo na 1.3M a úrok 7.000 měsíčně znamená, že roční úrok je 84t. To je pak z 1,3M totiž 6,46% na začátku splácení.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2013 19:05 | franta

To by mě zajímalo na jakou dobu tu hypotéku máte. Znám spoustu lidí co mají splátky mnohem větší a mají půjčeno jen 80% a na 1,3 mil a úroky dělají 7000 Kč (na 30 let). Jediné co si pamatuji tak za deset let při 8 tis. Kč měsíčně (plus pár stovek) splatí necelých 200 tis, ale v Praze je vše jiné. Holt v Praze je blaze, ale bydlet ani žít bych tam nechtěl ani za nic.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2013 18:29 | eďa

Osobní útoky nekomentuji. S láskou eďa.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2013 18:23 | eďa

Jo, i tak lze věc pojmout, co jste napsal souhlasím. Měl jste více kupců na tu garzonku v Praze, tedy nabízel věc, po níž byla poptávka vyšší než nabídka. Nicméně trh s realitami je mnohem širší a zadrhává se stejně jako se zadrhává poptávka po hypotékách na 30 let. No, počkejme si na další vývoj.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2013 15:35

Eďánku, Eďánku, tak ta tvoje léčba je celá na hovno. A kolik to stojí, že.
Nájmy jsou vyšší než splátky hypoték. I nájem musí člověk z něčeho platit a když nebude, tak půjde na ulici. Ty budeš samozřejmě oponovat, že se přestěhuješ do levnějšího. Inu zkus si to, paciente, můžeš se přestěhovat třeba do cikánskýho baráku. Opravdu jsem zvědavej, jak dlouho ti to stěhování do horší a horší kvality a lokality vydrží.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2013 13:33 | Sergej Brjuchanov

Vy jste to nepochopil. Hodně lidi nejsou ochotní snížit cenu, ani když už tam ten kupec je. Asi čekají na někoho kdo před jejích panelákovým bytem padne na pr*el. Trh se zastaví :-))) ten trh běží i v DPRK a Eritrei, a to jsou ty státy na tom mnohem hůř. Prostě cena je to co je ochoten zaplatit kupující a za co je ochoten to prodat prodávající. Já jsem při prodeji bytu neměl problém to prodat do měsíce, inzerovanou cenu jsem neměnil. Navíc není problém si objednat odhadce (Který Vám dá cenu, za kterou to rádi zafinancuji banky), poradit si s makléřem (Který má informaci o tom co a za kolík se dá prodat) a podobně.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2013 13:23 | eďa

Výborně. A teď jak z toho ven. Než tohle všechno vám proběhne hlavou, mezitím situace na trhu s bydlením se ještě víc komplikuje a nikdo nechce prodělat, přece není blbec. Pak se trh zasatví uplně, čeká se na kupce v roli spasitele a on nepřichází. A začínáte od znovu -uvažovat o snížení ceny, čas letí a úroky dál stoupají sankce narůstají a ani ten čumil nepřichází. Co teď ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2013 11:58 | Sergej Brjuchanov

Problém není nezájem kupujících, ale problém je neochota majitelů zlevnit z přemrštěné ceny alespoň na akceptovatelnou cenu, která je ještě stále výš, než odhadovaná cena.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2013 11:55 | Sergej Brjuchanov

Jestli nájmy jsou za hubičku a nikdo nic nekupuje, tak mi prosím sežeňte v Praze byt 1+kk tak za 3000 - 4000 Kč, pak by pro mě nájem měl smysl. A nikdo nic nekupuje, jen ty nemovitosti furt mění majitele, asi zadarmo :-). Jen na tu moji garsonku, co jsem ji prodával se sešlo 6 vážných zájemců a přes 30 čumilu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Miroslav Kalousek

politik

Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Miroslav Kalousek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services