Stavební spořitelna Raiffeisen: Máte padáka! Vaše stavebko je příliš výhodné

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 13. 2. 2013 | 86 komentářů
Doby, kdy bylo stavební spoření ve vrcholné formě, jsou ty tam. Budoucnost je nejistá: ministr financí se netají tím, že by někdejší nejpopulárnější spořicí produkt nejradši zaříznul. Z tučných let ovšem spořitelnám zbyli klienti s na dnešní poměry až příliš štědře úročenými smlouvami. Řešení? Prosté: Raiffeisen stavební spořitelna začala takové smlouvy vypovídat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 2. 2013 7:44, Martin

Jednoznačně souhlasím s argumentací pana Petra, postup spořitelny se mi jeví již za hranicí dobrých mravů a jejich argumentace čistě účelová. Není to tak dlouho, co nás přesvědčovali, aby jsme si navýšili cílové částky a spořili dále za "výhodných" podmínek. viz dřívější reklamní kampaně naprosté většiny stavebních spořitelen včetně výše jemenované.

+198
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 2. 2013 9:58, Fousek

Tak Raifka je jedna z nejpružnějších bank/spořitelen u nás... no a že se nelíbí mnohým remcalům ? Co naděláme :-) .......

-150
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 86 komentářů)

16. 12. 2013 18:12 | Majka

Dobrý den.Jsem na tom stejně jako pan Petr.Dostala jsem výpověď ze smluvy založené v roce 2002 se státním příspěvkem.Mám u nich ale ještě smlouvu z roku 2000 bez státního příspěvku ,ale s vysokou cílovou částkou,tak čekám ,že dostanu výpověď i na ni.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 12. 2013 12:59 | Petr

Dobrý den, nemohu jinak, než reagovat na Váš příspěvek svou zkušeností.Zrovna dneska přišla výpověď mé ženě a dceři z RSTS, člověk by si řekl, co naplat argumenty o padajících úrocích od spořitelen a nízké sazby, dobře beru v potaz, ale proč z lidí dělají blbce, když ještě letos v měsíci březnu mě nechali obě smlouvy navýšit a samozřejmně si naůčtovali poplatek. Aby došlo k navýšení cílové částky, tak by musely spořit alespoň ještě rok. Tzn., že tak jako pan Petr přišel o 500Kč, nás to bude stát 2000Kč, protože si berou 1% z vložené částky. No paráda a STS již nikdy více.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 12. 2013 11:20 | Hana Krčilová

Dobrý den, musím souhlasit s předchozími komentáři. A asi je nejvyšší čas si uvědomit, že velké části vkladatelů stavebních spořitelen výpovědí poskytly důvod k plnění, pokud nebyly dodrženy podmínky smlouvy o stavebním spoření. Nemluvím tu o přespořených smlouvách. Ale možná je nejvyšší čas, aby si klienti uvědomili, že se jedná velice konkrétně formulovanou smlouvu. A výše škody tím, že dojde k ukončení výpovědí, ze strany stavební spořitelny se dá finančně vyjádřit. Všeobecné podmínky sice výpověď připouští, ale nikde se neříká, že střadatel nemá právo na plnění plynoucí z toho že nebyly dodrženy podmínky konkrétní uzavřené smlouvy. A tak, proč se nepřihlásit o plnění na které máte nárok dle konkrétní s Vámi sjednané smlouvy.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2013 16:12 | Jana

Náhodou jsem se dostala na tyto stránky, jsem ráda, že se nehněvám sama. Uzavírala jsem spoření POUZE za účelem spoření a složila částku jednorázově , na celých 6 let. Nechápala jsem, proč jsem musela cca v polovině zvyšovat cílovou částku a tudíž i úhradu. O poplatku za vedení účtu ani nemluvím, stížnost přímo na RSTS. Jaká složitá manipulace, tu mám jednou ročně. Konečně jsem v cíli, končím, už NE!!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 9. 2013 10:02 | P

Zákeřné praktiky RSTS se netýkají jen starých a výhodných smluv - právě mi končí aktuální spoření, teď mi pouhé 3 týdny předem oznámili zdražení poplatku na dvojnásobek (lhůtu pro výpověď mám ovšem tři měsíce). Navíc dříve dopisem motivovali v určitém roce k dřívějšímu vkladu než obvykle, což jsem splnil, a oni teď tvrdí, že jsem tím porušil VOP, takže jsem ztratil nárok na úrokové zvýhodnění! Sliby dané při uzavírání smlouvy nedodrželi, VE SPOŘENÍ BUDU POKRAČOVAT URČITĚ U JINÉ SPOŘITELNY, všem také doporučuji této firmě se vyhnout.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2013 21:40 | xmilik

Dobrý večer taktéž reším nový sazebník uhrad RSTS maá smlouvu z roku 98 přespořenou, po konzultaci jsem se rozhodl smlouvu ss vypovědět k 30/9 z důvodu výše uvedené změny sazebníku, mám cílovou častku o několi set tisíc a bojím se že ss sazebník nakonec protlačí, tak jsem zvědav jak dopadne, uvítám názory ostatních
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2013 21:03 | Tom

Dopis s novým sazebníkem jsem taky dostal, ale ještě z bitvy neutíkám. Poslal jsem podnět na ČNB (ochrana spotřebitele), zvýšení sazby za vedení účtu na dvojnásobek u starých smluv nemá žádnou logiku - čím je vedení starého účtu nákladnější než nového? Kromě toho u smluv se všeobecnými podmínkami z roku 1998 existuje kouzelná výhoda (pro účastníky spoření, pochopitelně ne pro Raifku), že můžete libovolně přespořovat, pouze pak musíte dorovnat ten vstupní poplatek 1 %. Nový sazebník ale zavádí jakousi prapodivnou "úhradu za ukončení smlouvy" ve výši 4 % z přespořené částky. Pozoruhodné - proč ne třeba 100 % z naspořené částky? O takovéto svévoli by měli být informováni jak ČNB, tak i potenciální klienti, co by je mohlo jednou u Raifky čekat.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2013 15:27 | Luboš

Přišel mi stejný dopis. Ještě jsem nestudoval nové podmínky, ale s tím zvednutím oplatku za vedení smlouvy stálému klientu mně zvedli mandle. Na 99% s nimi končím a najdu pro penízky jiné uplatnění...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 9. 2013 19:32 | Ilona

Raiffeisen stav. spořitelna nám oznámila, že vzhledem k náročné správě účtu u smlouvy s již nenabízeným tarifem nám zvyšuje čtvrtletní poplatek za vedení účtu z 80 na 160 Kč, tj. 720 Kč ročně, Pokud s tím nesouhlasíme,nabízejí nám bezplatný přecho na jiný tarif za nových obchodních podmínék. Za věrnost a přísun peněz do spořitelny se hold platí. Toto navýšení platí pouze u již nenabízených tarifů. Považuji to za diskriminační a značně sprosté. Pravděpodobně se stavební spořitelnou skončíme.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2013 7:19 | Pavel

No jo, jenže jak zjistíte, kdy a čím RB podporujete? Například tudle jsem zcela náhodou zjistil, že Intersport má platební terminály od RB, tedy kdykoliv u nich něco zaplatíte kartou, podporujete RB. Vy víte, které všechny prodejny mají od RB platební terminály?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2013 16:29 | dan

Navrhuji Raiffeisen bank bojkotovat. Prostě pro mě přestane existovat. Je dost jiných. Až zjistí, že jí ubývají klienti a ne jen ti, kterým dala výpověď,snad pochopí. Před RB budu varovat.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2013 13:53

pokud by jste přistoupila na jedinou změnu, tak podmínky původní smlouvy přestávají platit a jedná se o novou smlouvu. Pozor na to. Ale jestli ty výpovědi dávají oprávněně je hodně diskutabilní a měli bychom se proti nim ozvat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2013 13:10 | Hajjana

Také patřím do skupiny lidí, kteří uzavřeli spoření v roce 2003 na 15 let s úrokem 2% a dodatečným úročením 2% cílové částky. Teď se jim to zdá moc a chtějí smlouvu vypovědět. Je to normálně sprosté. Pokud by člověk něco nedoržel byť na letité smlouvě tak by ho stáhli z kůže, ale oni si prostě řeknou dost a chtějí skončit. Dívala jsem se do smlouvy a tam je napsáno, že Stavební spořitelna může smlouvu ukončit jen z důvodů uvedených ve Všeobecných podmínkách, které jsou součástí smlouvy. A na konci těchto podmínek je uvedeno, že: Změny Všeobecných podmínek jsou přípustné pouze po předchozím schválení Ministerstvem financív dohodě s ČNB. Už toto povolení někomu z vás předložili? Já jsem to konzultovala s odborníkem a ten mi řekl, že jejich postup je protiprávní.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2013 15:52 | Bára

Je to smutné, že když se bance přestanete vyplácet, udělá s vámi krátký proces. Hlavně, že stavební spořitelny, když se mluvilo o snižování podpory, křičely, jak jim budou odcházet klienti, co spoří (tzv. spřátelení klienti) a z jejich peněz tak mohou úvěrovat ty další, a ony si budou muset na úvěry půjčovat. Tímpádem budou zdražovat úvěry svým klientům. RSTS místo, aby byla ráda, že u ní klienti spoří i za cenu, že jich několik pro ni není výhodných, tak je prostě "vyhodí".
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2013 9:26 | Jarka, finančná poradce

Dříve nám stačila 1-2 banky, stavební spořitelny byly plně pod kontrolou. Dnes na finančním trhu může podnikat kdejaký grázl, který má na licenci.Politici dovoli bezuzdný vpád zahr.kapitálu. Výsledkem je obrovská zadluženost, nepoctivost a zisk uniká do zahraničí.Proč bylo za komunistů stavebko tak oblíbené? Rozjelo se u nás ve velkém. To samé se děje u pojišťoven . Všechny tyto giganty, které zapřičinily světovou krizi se hojí u nás.Málokde dosahují takových zisků .Proč to naše vlády neregulují? Jsou to neodborníci nebo z toho mají soukr. zisk? Jsme trhacím kalendářem a necháme si to líbit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2013 15:39 | moiras

Také jsem obdržela výpověď. A celkem mě to rozzuřilo stejně tak, jako pana Petra. Také jsem argumentovala tím, že je to holt riziko podnikání, když se to Raiffce teď již nevyplatí, a že pokud by ČNB zvýšilo sazby jistojistě by mě nekontaktovali s tím, že mi úrok zvednou!! I tak si myslím, že na tom Raiffka stejně pořád vydělává, když si představím, kolikrát stihli za tu dobu moje úspory na půjčkách klientům otočit a s jakými úroky!! Jako dlouholetý klient, který vždy vše včas platil si takové jednání myslím nezasloužím/e. Na výpověď jsem nereagovala a přišel mi další dopis s návrhem tří variant, buď u stávající smlouvy přejít zdarma do úvěrového tarifu nebo uzavřít následnou smlouvu s cílovou částkou 200.000,- zdarma a nebo navýšit cílovou částku u stávající smlouvy o 200.000,- zdarma s tím, že mi Raiffka připíše na smlouvu bonus ve výši 30% z doposud připsaných úroků a nadále budu pokračovat jen s 3% úrokem. No, samé skvělé výhody "pro klienta", alespoň to tak při čtení dopisu na první pohled vypadalo, ale mé dlouholeté zkušenosti jsou, že banky ani pojišťovny nedělají nikdy nic, co by bylo pro klienty výhodné a pro ně nevýhodné (byť se jejich nabídky tak vždycky tváří). Začala jsem si tedy dopisovat s osobou zodpovědnou za mou smlouvu. Asi týden jsem s ní prodiskutovávala detaily toho, co mi nabízí. Nakonec jsem si dala tu práci a detailně si spočítala, jak "výhodná" je pro mě která varianta. A co myslíte? No samozřejmě, že jsem se výpočty dopídila k tomu, že na tom vždycky budu tratit, i když to tak na první pohled nevypadalo. Např. třetí varianta, byť vypadá nejvýhodněji spočítá v tom, že vám sice připíší bonus (myslí se tím to 1% zvýhodnění slíbené ke 3% základní úrokové sazby) ale ne v plné výši, protože by měli připsat 33,33% z 3%, ale připíší vám jen 30%!! (A to je ještě fígl v tom, že z doposud připsaných úroků neznamená, že se spočítají úroky ke dni, kdy byste změnu smlouvy podepisovali, ale úroky prý byly Raiffkou spočítány k 30.6.2012, takže když bych já změnila smlouvu na konci roku 2012, tak by se mi 1/2 roční úroky do toho nezapočítávali!!). K tomu navýšení cílové částky o 200.000,- "zdarma" se vyplatí jen tomu, kdo uvažuje spořit dalších xx let. A navíc se v případě této varianty musíte Raiffce ještě upsat, že na vklady minimálně jeden rok nesáhnete!! Můj závěr je, že je toto jednání ze strany banky nefér a jednostranně výhodné!! Mohl by snad klient vypovědět stavební spořitelně smlouvu v průběhu řádného spoření (nemyslím tím smlouvy, které mají již původní spořící lhůty překročeny a lze je vypovědět kdykoliv) bez toho, aby na tom nějak tratil? Nikoliv, takový luxus mají jen st. spořitelny!!!
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2013 11:52 | Mob

Teď možná u některých spořitelen ano, ale v době, kdy to pro mě bylo aktuální, tak ani náhodou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2013 7:37

Citace / 14.02.2013 04:12

Obdobné sazby používaly i v době, kdy na vkladových produktech byly i dvouciferné úrokové sazby, ...
Jen bych pro úplnost dodal, že v té době SS poskytovaly úvěry za 6%, zatímco úroky z hypoték byly také dvouciferné (i přes 20%).
Jiná věc je, že když jsem se tenkrát zajímal o překlenovací úvěr (za 9%), tak spořitelna požadovala 600% jištění (polovinu našetřit na SS a přitom ručení nemovitostí a dva ručitele na celou částku úvěru).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2013 4:12

Stavební spořitelny se snaží zbavit smluv s vyššími úrokovými sazbami z vkladu. Vzhledem k délce trvání spoření tyto sazby vysoké ovšem nejsou. Obdobné sazby používaly i v době, kdy na vkladových produktech byly i dvouciferné úrokové sazby, tak jim to dnes nevyhovuje. Zvykly si prostě na větší zisky. Každá SS to řeší jiným způsobem. Většinou se snaží postupovat v rámci platných všeobecných obchodních podmínek k dané smlouvě. Má zkušenost je taková, že zatím to tak bylo i u RSTS. Naproti tomu ČMSS smlouvu zruší i v rozporu s VOP. Za současných podmínek bych novou smlouvu neuzavíral a u Lišky již nikdy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2013 21:20 | SocPredator

No v poslední době tomu dává na zadek i Wustenrot. A to je jediná spořitelna, kde se chovají jako lidi. Ty ostatní jsem odepsal už dávno. Ještě pár dobře mířených ran od Kalouska a spořitelny to buď zabalí samy, nebo přilezou s akčními nabídkami. Staré smlouvy lze znevýhodnit také podle zákona, takže děkujte jen politikům, že z toho spoření udělali 6letý termíňák a dále vymýšlí bejkárny typu doložení účtenek kvuli pár korunám. Na plebs musí bejt přísnost, když nám se ztrácí 10x tolik.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Raška

podnikatel, Miton

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Ondřej Raška
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services