Miloš Nixon Zeman: navzdory pohrdání a vůli elit

Petr Hampl | rubrika: Komentář | 28. 1. 2013 | 24 komentářů
Volební kampaň Richarda Nixona v roce 1972 sjednotila téměř všechny vzdělané a kultivované Američany: hlasovali proti němu. Jen málokterý příslušník vyšších vrstev pochyboval, že Nixon je slabomyslný buran a jeho setrvání v Bílém domě by bylo skandální. Shodovaly se televizní stanice i veškerý tisk. A výsledek? Nixonovo drtivé vítězství, jaké se od té doby nikomu nepovedlo zopakovat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 1. 2013 11:06, Lada

Je pravda, že hodně toho p. Schwarzenbergovi projeli jeho příznivci, kteří ho pasovali do role jediného slušného člověka v ČR a všem ho velmi nevybíravě, agresivně vnucovali. Kdo nevolil Karla, byl dle nich dočista odepsaný, sám se vyřadil ze slušné společnosti a brzy poznal na vlastní kůži, že si nesmí dovolit projevit svůj názor, jinak se na ně příznivci toho laskavého, noblesního pána bez skrupulí vrhnou - viz např. kauza Dejdar. Mnohá média se se svou (více či méně neskrývanou) podporou Schwarzenberga v očích obyčejných lidí znevěrohodnila, takže tito pak už cokoli negativního, co bylo zveřejněno o Zemanovi, byť by to byla sebevětší pravda, brali spíš s rezervou, jako součást volebního boje médií. Celý tento Schwarzenbergův tábor zapomněl na to, že lidi prostě nemají rádi, když z nich někdo dělá blbce, vyvyšuje se na ně, nebo jim dokonce vyhrožuje.

No a zbytek si kníže projel sám. Kdesi jsem četla, a musím se s tím zcela ztotožnit, že "Karel" tak jak ho prezentují jeho příznivci vlastně vůbec neexistuje - oni se do svého vyvoleného knížete tak zamilovali, že si do něj projektovali veškeré své tužby a představy, jak by měl dle nich vypadat ideální politik. Když se člověk zaměří na jeho skutečné činy a vystupování (což mnozí voliči opravdu udělali), a ne na to, jak ho prezentují jeho příznivci s růžovými brýlemi na nose, vyvstane před ním zcela jiný obrázek.

Co považuji za jeho nejhorší vlastnost, to je jeho neschopnost přijmout zodpovědnost za své vlastní jednání. Když usnul na summitu před kamerami, nemohl za to on, ale ostatní účastníci - kdyby mluvili o něčem smysluplném, zcela jistě by neusnul. Když vhodil při volbách do urny neplatný lístek, opět za to nemohla jeho roztržitost či nepozornost, ale fotografové, kteří ho rozrušovali blesky z fotoaparátů. Ani za jakékoli kroky naší současné neoblíbené vlády pranic nemůže, ačkoli je již drahnou dobu jejím členem. Prostě se z jakékoli zodpovědnosti za cokoli vždy vymluví, nebo se odpovědím na nepříjemné otázky zcela vyhne a ještě to prezentuje jako "slušnost" či "noblesu" (krásně to bylo vidět na jeho odpovědi tomu stařičkému generálovi při poslední debatě).

Zeman pak vedle něj při srovnání vypadá lepší, než jaký ve skutečnosti je (a to nevěřím, že by si Zemanovi voliči dělali o něm, jeho charakteru či dřívějším působení v politice nějaké iluze). Jako ten, kdo bude tuto zemi a její obyvatele lépe reprezentovat, a to jak doma, tak i v cizině.

+84
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 1. 2013 13:28, tla

Cim vetsi je clanek blbost, tim zivejsi je diskuze. Temer jedina veta neni pravdiva. ICZ opet sklouzlo na jednoduchost debaty v hospode. Nemyslete si, ze regulace, o kterych clanek pise, je vysledkem debaty prazskych intelektualu, kteri budou ve vetsina spojovat svuj svetonazor s pravici, at uz to u nas znamena cokoliv. Jde naopak hlavne o vysledek volby te levicove orientovane masy "obycejnych" lidi, kteri si regulace, omezeni a narizeni sami na sebe pletou tim, jak hlasuji ve volbach.

-73
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

30. 1. 2013 17:20 | Rada

Souhlasím s vámi až na to, že rozkrývání korupčních kauz je zásluha této vlády. Korupční kauzy se mohou řešit díky tomu, že je tato vláda permanentně v rozkladu a tak nemá situaci pevně v rukou. Také tlak veřejnosti a různých organizací je značný. Nevěřím, že by se ledy hnuly díky dobrým a čestným úmyslům této vlády.
Zeman zvolil výbornou taktiku. Na deset let se ukryl na Vysočinu a pak rovnou uchvátil nejvyšší státní funkci. Kdyby v roce 2002 pokračoval v politice, neměl by dnes nejmenší šanci vyhrát prezidentské volby. Dost možná by na tom dnes byl podobně jako Jirka Paroubek.
Doufám, že Paroubek nebude mít stejnou taktiku jako Zeman. Paroubka bych na Hradě viděl ještě méně rád než Zemana.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 12:14

Vy asi nevíte za koho vládl Rath a další zloději? To, že za téhle vlády se řeší nejvíc kauz, není signálem jejich zkorumpovanosti, ale naopak odvahy konečně do toho říznout a ukázat, že zloději budou trestaní, ať jsou, kdo jsou. A za to téhle vládě DĚKUJU! Je vážně smutné, že paměť je tak krátká a tak ovlivnitelná výkřiky těch na druhé straně, kteří to přeci dělali dobře, spravedlivě a k lepší budoucnosti... Podle toho nám nikdy nebylo líp, než za Parobkovy vlády spravedlivých a čistých. Protože to se žádné soudy nekonaly...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2013 9:29 | obyčejný člověk

Naopak orientace na Rusko je nutná ať se nám to líbí nebo ne, jsou tam obrovské zásoby nerostného bohatsví, co zde máme my? Trochu uhlí, které už stejně nemůžeme těžit, co nám dá USA a západ?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2013 23:38 | JirkaZ

Když uvážíme, že je Zeman horlivým propagátorem plošných majetkových přiznání, tak je Váš požadavek docela rozumný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2013 23:33 | Rada

To, jestli Zeman někdy něco ukradl (resp. přijal peněžní úplatek), nebo ne, je z hlediska těchto voleb zcela nepodstatné. I kdyby byl v tomhle zcela čistý (jeho zajímá moc, peníze moc ne, takže bych osobně tipoval, že se penězi uplácet nenechal), má toho na triku tolik (opoziční smlouva, která byla podvodem na voliče, korupce, kterou přehlížel, urážky, polopravdy, neférová volební kampaň), že měl vypadnout už v prvním kole voleb.
Teď holt budeme až pět let všichni poslouchat, jací jsme hlupáci a budeme se dívat na člověka, který se chtěl stát prezidentem jen proto, aby byl důležitý a aby mohl šířit ta jeho "moudra". Zemanovo hlas bude slyšet, to je zcela jisté.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2013 22:21 | Rada

Kdybych měl příležitost něco bez rizika ukrást, velmi bych to zvažoval.
Nejsem si jistý, jestli jsem pochopil souvislost vaší otázky s mým příspěvkem. Ptal jste na to, jestli chci vykrást Miloše Zemana? Na okradení Miloše Z. bych neměl odvahu (za riziko kulky do hlavy peníze nestojí). Morální problém bych s touto akcí asi neměl (už za to, jaký je křivák, by si nějakou nepříjemnost zasloužil).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2013 21:55

Chcete jít krást?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2013 20:33 | Rada

To, že bude Zeman mizerný prezident, je už dopředu známé. Šance, že ho něco náhle osvítí, je mizivá. Jaký je člověk nám již dávno předvedl (bohužel většina lidí si nepamatuje co bylo před rokem, natož co bylo před deseti a více lety).
Uznávám, že trumfnout Klause bude těžké, věřím ale, že Zeman to dokáže.
Zeman měl mnoho let docela slušné oficiální příjmy (a možná i nějaké neoficiální). Na dovolenou nejezdí a nejraději má brambory na loupačku. Kde jsou tedy peníze, které vydělal? Dal je charitě? Dceři? Propil je? Má je na vkladní knížce? Nejde o závist, jen o zvědavost.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2013 17:25 | Stanislav

Nemám rád lidi, co dopředu všechno ví.A už vůbec ne závistivé a pomlouvačné , typu Rada. Co je komu po tom, kolik má Zemanová peněz? Nevím, proč by měl být horším prezidentem než je Klaus.Nikoho takového zatím neznám.Tak jak říká Zeman, ..po ovoci poznáte je/Matouš 7/15/. Suďte, až něco závažného pokazí-viz amnestie...Nebo myslíte, že je možno krást ještě více, než za této vlády?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2013 7:44 | JAn

Omlouvám se za nařčení...jasně, chyba se vloudila :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2013 23:06 | Rada

Již ve školce jsme říkali: "Kdo lže, ten krade, do pekla se hrabe". Je to sice jednoduchý dětský bonmot, nicméně je na něm dost pravdivého. Mimochodem - nemáte někdo informace o majetkových poměrech Kačenky Zemanové?
Ti, kteří by byli nejlepší, vůbec nekandidovali. I z těch devíti se dalo vybrat o hodně lépe. Bohužel lid do finále poslal profláklé ksichty a tím zcela zahodil šanci zvolit lepšího prezidenta, než kterým byl Klaus. Teď budeme mít na Hradě možná i pět let (šance, že se Miloš upije, není malá) socialistického Klause. Jestli rozloží dobré vztahy s našimi sousedy, ČSSD i ODS a dopomůže SPOZ k volebnímu triumfu, to se brzy ukáže (už teď se chová jako kdyby na Hradě už byl).
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2013 21:31 | Pavel

Protože jsi nevzdělaný a nechytrý ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2013 21:04 | aligátor

S vámi by si zrovna Zeman s chutí vytřel (kdyby právě nepotřeboval váš hlas), neschopnost porozumět jednoduchému psanému textu totiž dělá z tohoto lidumilného bodrého strýce lidožrouta. V té svojí slepotě nevidíte, že v článku se vůbec o vzdělání pánů MZ a KS nemluví? Že tam nikdo na nikoho žádnou špínu neleje? Jenže špindírovi všecko špinavý.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2013 18:25 | KAB

Jenže je třeba taky důvěryhodnost - není možné na jedné straně mluvit o šetření (budete mít nižší platy, nižší důchody, vyšší daně a vyšší ceny a vyšší všechny možné a nemožné poplatky) a současně sobě zvýšit platy, dávat sekretářkám 300.000 měsíčně namíésto toho aby byly jako zbytečné vyhozeny, kupovat software za stonásobky reálných cen (notabene nefunkční, viz registr vozidel a vbše co šlo přes Drábka a Šišku).
Buď je třeba národ semknout a stát na stejné straně barikády (třeba Churchil, nakonec i Stalin zůstal v Moskvě, když byli Němci na jejím okraji) anebo se vláda postaví na druhou stranu této barikády jako to udělal Nečas se svým zločinným spolčením (Vondra, Kocourek, Drábek, Peake, Schwarzenberg, Kalousek a na polovinu jsem zapomněl).
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2013 18:03 | Horac

Zajímavý článek, akorát má jednu chybičku. Nevzdělaný z této dvojice kandidátů je kníže, kdežto Zeman vystudoval Vysokou školu ekonomickou s červeným diplomem. Jinak už mě opravdu nebaví číst neustále dokola tolik špíny. Zeman není úplně svatý a občas i lže, ale jako prezident bude rozhodně prospěšnější než spící kníže, který by podepsal naprosto všechno od dnešní vlády i EU. A orientaci na ruský trh nevidím jako nějaký konec světa.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2013 13:46 | Ota

pokusím se trochu oprostit od politiky. Je smutné, jak krátkou paměť pisatelé mají. Je pravdou, že je v naší zemi velmi malá ekonomická gramotnost. Celá spokojenost začíná a končí u peněz. Ale jde o to u čích. Našich dětí? Ono je již nyní vidět, že už i u naších. Očividně soc. demokracie nepočítala s krizí a s tím, že se jeji utrácení ukáže tak brzo. Bohužel jim to, ale naopak při krátké paměti našich lidí a nízké gramotnosti vyšlo. To si lidi nepamatujete, kdo nás v období hospodářského růstu začal zadlužovat, kdo nevyužil růstu k dělání nepopulárních opatření, které dělané v období krize jsou o to bolestivější. Zas těch 100 mld, které se platí už teď za úroky by bylo na platy učitelů, hasičů, mateřské, prorůstová opatření při krizi, sociální dávky pro potřebné nízkopříjmové skupiny. Kde jsou? Zjednodušeně - dávají se bankám. Chcete peníze pro banky nebo pro lidi? Pro lidi se musí nejdříve vydělat a ne nejprve zadlužit, aby na obyčejné lidi již nezbylo a dali se bankám na úrocích.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2013 13:28 | tla

Cim vetsi je clanek blbost, tim zivejsi je diskuze. Temer jedina veta neni pravdiva. ICZ opet sklouzlo na jednoduchost debaty v hospode. Nemyslete si, ze regulace, o kterych clanek pise, je vysledkem debaty prazskych intelektualu, kteri budou ve vetsina spojovat svuj svetonazor s pravici, at uz to u nas znamena cokoliv. Jde naopak hlavne o vysledek volby te levicove orientovane masy "obycejnych" lidi, kteri si regulace, omezeni a narizeni sami na sebe pletou tim, jak hlasuji ve volbach.
-73
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2013 11:24 | nezadat

Plně souhlasím s tímto příspěvkem.Je na čase si uvědomit,že pár komediantů a amnestovaných grázlů nám do nekonečna nebude vnucovat jejich vůli.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2013 11:06 | Lada

Je pravda, že hodně toho p. Schwarzenbergovi projeli jeho příznivci, kteří ho pasovali do role jediného slušného člověka v ČR a všem ho velmi nevybíravě, agresivně vnucovali. Kdo nevolil Karla, byl dle nich dočista odepsaný, sám se vyřadil ze slušné společnosti a brzy poznal na vlastní kůži, že si nesmí dovolit projevit svůj názor, jinak se na ně příznivci toho laskavého, noblesního pána bez skrupulí vrhnou - viz např. kauza Dejdar. Mnohá média se se svou (více či méně neskrývanou) podporou Schwarzenberga v očích obyčejných lidí znevěrohodnila, takže tito pak už cokoli negativního, co bylo zveřejněno o Zemanovi, byť by to byla sebevětší pravda, brali spíš s rezervou, jako součást volebního boje médií. Celý tento Schwarzenbergův tábor zapomněl na to, že lidi prostě nemají rádi, když z nich někdo dělá blbce, vyvyšuje se na ně, nebo jim dokonce vyhrožuje.
No a zbytek si kníže projel sám. Kdesi jsem četla, a musím se s tím zcela ztotožnit, že "Karel" tak jak ho prezentují jeho příznivci vlastně vůbec neexistuje - oni se do svého vyvoleného knížete tak zamilovali, že si do něj projektovali veškeré své tužby a představy, jak by měl dle nich vypadat ideální politik. Když se člověk zaměří na jeho skutečné činy a vystupování (což mnozí voliči opravdu udělali), a ne na to, jak ho prezentují jeho příznivci s růžovými brýlemi na nose, vyvstane před ním zcela jiný obrázek.
Co považuji za jeho nejhorší vlastnost, to je jeho neschopnost přijmout zodpovědnost za své vlastní jednání. Když usnul na summitu před kamerami, nemohl za to on, ale ostatní účastníci - kdyby mluvili o něčem smysluplném, zcela jistě by neusnul. Když vhodil při volbách do urny neplatný lístek, opět za to nemohla jeho roztržitost či nepozornost, ale fotografové, kteří ho rozrušovali blesky z fotoaparátů. Ani za jakékoli kroky naší současné neoblíbené vlády pranic nemůže, ačkoli je již drahnou dobu jejím členem. Prostě se z jakékoli zodpovědnosti za cokoli vždy vymluví, nebo se odpovědím na nepříjemné otázky zcela vyhne a ještě to prezentuje jako "slušnost" či "noblesu" (krásně to bylo vidět na jeho odpovědi tomu stařičkému generálovi při poslední debatě).
Zeman pak vedle něj při srovnání vypadá lepší, než jaký ve skutečnosti je (a to nevěřím, že by si Zemanovi voliči dělali o něm, jeho charakteru či dřívějším působení v politice nějaké iluze). Jako ten, kdo bude tuto zemi a její obyvatele lépe reprezentovat, a to jak doma, tak i v cizině.
+84
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2013 9:59 | gabriel pleska

Velice bych se divil, kdyby Váš příspěvek zmizel, musel bych o tom totiž něco vědět. Vidím ale jeden Váš příspěvek o článek vedle. Není to náhodou on?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Lízal

ekonom

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services