Pojištění zájezdů: Pojišťovny a cestovky se perou, klientům ale do smíchu není

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 27. 12. 2012 | 2 komentáře
Pro klienty je to jasné: na dovolenou jedině s cestovkou, která je pojištěná. Jenže – nikdy nevíte, jak a na co pojištěná opravdu je. Dochází tak k tomu, že pojišťovny odmítnou platit, že svůj limit už splnily. Asociace cestovek a ministerstvo pro místní rozvoj říkají, že pojišťovna má platit za každých okolností – ostatně prý má nástroje, jak si zjistit, co dělá ta která cestovka, se kterou uzavírá smlouvu... A klienti? Ať radši sedí doma.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 2 komentářů)

27. 12. 2012 17:22 | Pavel

Pokud uzavřu pojistku na max. plnění x se spoluúčastí y a při škodní události dostanu x-y nikdo se nediví. Tady se operuje neomezeným pojištěním. To si měl tedy dát stát do zákona. Pak by ovšem cena zájezdu byla astronomická.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 12. 2012 12:24 | MoB

Pojišťovny by v tomto směru měly vyvíjet více iniciativy. Např. u pojištění domácnosti je pojišťovně zcela buřt jak se člověk pojistí, hlavně že platí pojistné. Problémy začne dělat až v okamžiku, kdy se něco stane a je třeba plnit. Pak najde spoustu důvodů, proč vlastně plnit nemusí. Optimální by bylo, kdyby pojišťovna uměla sama ocenit a navrhnout pojistku tak, aby byla konzistentní s aktuálním stavem. Na pojištěném by ležela povinnost pravdivě pojišťovnu informovat o tom aktuálním stavu i o všech změnách. Neinformuješ - nedostaneš plnění. Ale pojišťovna by zase nemohla při pojistné události kličkovat jako zajíc na honu. Jak prosté...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 645 392 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Záloha
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, před rokem a půl jsem prodával štípačku, ozval se mi pán, že ji bere, poslal mě zálohu, že nestíhá ji odvést, že má zdravotní problémy, vyšel jsem mu vstříc a čekal, několikrát slíbil, že za... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Proklínaný švarcsystém očima expertů. Má smysl s ním bojovat?

Proklínaný švarcsystém očima expertů. Má smysl s ním bojovat?

Takzvaný švarcsystém, tedy zaměstnávání podnikatelů, je z pohledu českého práva nelegálním...více

Amerika na to kápla: svět zachrání jedině elektrická macho kára

Amerika na to kápla: svět zachrání jedině elektrická macho kára

Nezakazujte ropu. Stačí přece dělat elektroauta sexy. Už jsou tady.

Nemůžu mít sex. Příběh ženy s vaginismem

Nemůžu mít sex. Příběh ženy s vaginismem

Bolestivý nebo nemožný průnik penisu, prstu nebo jakéhokoliv předmětu do vagíny, a to...více

Promluvme si o toxické feminitě

Promluvme si o toxické feminitě

Samozřejmě že jsem feministka, o tom se ani nehodlám bavit. Zmiňuju to hned na začátek,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Klíma

podnikatel, Tuscan

Miroslava Němcová

politička

Jaroslav Klíma
ÚSPĚŠNOST
63,16 %

z 19 duelů
×
Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
35,71 %

z 42 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.