Energetické štítky budov: povinné (skoro) od prvního ledna 2013

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 19. 12. 2012 | 40 komentářů
Peníze.cz pokračují v seriálu o novinkách, které nás čekají od začátku příštího roku. A další z řady povinností je tu: od prvního ledna 2013 jsou povinné energetické štítky budov. Pro koho přesně? Kde si štítek opatřit? Na kolik přijde? Co vám hrozí, když si ho včas nepořídíte? To všechno (i mnoho dalšího) zjistíte v následujícím přehledu.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 12. 2012 7:28, Johny

Jak se liší budovy ve státní správě od těch soukromých? Je to ukázkový prvek blbosti politiků. Jestli vám vadí jako soukromníkovi, že hodně protopíte, tak si to sám zlepšete, jestli to vadí státu, tak ať si to také sám od sebe zlepšuje. Je jen na nás občanech, co po státu-obcích-krajích chceme a pokud bychom po nich chtěli politiku hospodaření, pak by určitě ta politika vypadala jinak....jenže zatím drtivá většina národa volí, jak volí.

Nespatřuji jedinou výhodu ve věcech, které jsou z principu povinné a přitom k ničemu (a že jich je). K čemu mi bude štítek mojeho baráku (mimochodem bych dostal tak F)?? Já jsem s tím, jak mi teď barák žere, spokojen. Ale protože si někdo tam nahoře vzpomněl bojovat za lepší svět, tak si musím něco zbytečně zaplatit a pak to dát do šuplíku.

To samé, co se žárovkami -- já to hodnotím jedním slovem: IDIOTI!

Zobrazit celé vlákno

+80
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 3. 2013 20:27, Jiřina

Jak pozoruji,Češi už nekoukají nikam jinam,než do svých peněženek.tento komentář se asi nedočká kladných odpovědí,s tím počítám. V některých činnostech nelze pokračovat takovým stylem,jako to fungovalo doteď. Těžit dřevo a uhlí a futrovat ho do kamen hlava,nehlava. Za prvé to vážným způsobem poškozuje životní prostředí, na které se ohlíží čím dál méně lidí,za druhé,tímto stylem tu za pár let žádné palivo nebude a je třeba přemýšlet o trvale udržitelném rozvoji (jinak řečeno,nemysleme jen na sebe,ale i na ty,co tu budou po nás). Energiemi je třeba šetřit v zájmu našem i přírody. Od roku 2020,což není za tak dlouho se budou projektovat jen nizkoenergeticke a pasivni domy. A konecne k energetickemu stitku:
1.Kupec chce vedet,co kupuje a to ve srovnatelnem meritku a ne,ze mu prodavajici maze med kolem huby.
2.Pokud bude objekt hodnocen nizko,majitel bude nucen postarat se o zlepseni energetickych hodnot,jinak jeho objekt bude spatne prodejny.
3.Lide si stezuji,ze plati drahy najem a pritom nemaji ani vymenena okna,ale energeticky stitek bude jeden z faktoru,jak najem zregulovat.

jestli bude stat stitek 2,3,4 tisice korun,co na tom?jsme nauceni videt ve vsem problem a okradani,ale myslim,ze tohle je dobry krok pro snizeni spotreby energii a stanoveni jasnych limitu pro prodej nemovitosti

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

10. 1. 2013 10:22 | Jeremy

Přečtěte si pořádně podmínky nové směrnice, ve Vašem případě žádný průkaz nepotřebujete.

Citace - Mil / 19.12.2012 17:42

Bydlím v domě který postavili moji rodiče v době kdy si to mohl dovolit i obyčejný dělník.Tento dům nepronajímám,neprodávám na všechnu energii plyn a elektřinu si musím vydělat sám.Nejsem ani podnikatel že bych si to dal do nákladů a ani jsem nedostal žádnou dotaci na zateplení nebo něco jiného. Tak proč mám platit nějakému modrému bolševikovi tisíce za posudek který nepotřebuji!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 1. 2013 13:51 | www.kalkulacePENB.cz

Odpovíme na jakoukoli otázku ohledně Průkazu energetické náročnosti budov a energetických posudků. Obraťte se na odborníky. Tým kalkulacePENB.cz
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 12. 2012 14:35

Jen pro pobavení posílám odpověď pána ze stránek www.prukaznadum.cz na dotaz jaký to má celé smysl. Z odpovědi vyplývá, že ani úředníci nepochopili oč jde a neví proč, ale web podporuje EU a Min. prům a obchodu. Jen dodám, že závěr je takový, že to mají v Italské Umbrii a komunistické Francii a dále je srovnávána technická kontrola auta(které může být potencionálně nebezpečné i jako nové se zárukou) s energetickým štítkem, který mi je pouze na to, že ho budu mít. Přeci pokud já sám nebudu zlepšovat energetické vlastnosti budovy, tak se nic nemění a nikomu nevznikne škoda na zdraví ani na majetku. Odpověď: "Vážený pane, tato povinnost je dána zákonem EU a potažmo zákonem ČR a o jejím smyslu nemá význam diskutovat. Je zavedená u nás stejně jako ve Francii, v Italské Umbrii, tedy v oblastech, kde jsou výrazně nižší potřeby energie na vytápění. Je to povinnost spojená s majetkem, stejně jako je nesmyslné dělat technickou prohlídku na auto staré 4 roky, když záruka je třeba i 7 let."
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2012 15:49 | Conan

Tak stát zbytečnými zákony mastí kapsy soukromých firem. Kolik za to ti poslanci dostali?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2012 9:16 | eďa

Jojo, ale oni nechtěj pokutovat jen tebe, oni chtěj zlikvidovat všechny ty, co něco vlastní a pak ty, co se bojí, že o něco příjdou, než všichni dohromady pochopí, že s holou prdelí se narodili a s hou prdelí se potážou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2012 22:44 | Jojo

Štítek má být informací o energetické náročnosti budovy. Komu má taková informace sloužit? Údajně k orientaci nájemníkům, aby zvážili vhodnost pronájmu a výši nájemného. ... Pronajímám dům. O nájemníky nemám nouzi. Klidně souhlasím s označením energetické náročnosti budovy nejnižší známkou. K takovému označení budovy nepotřebuji žádného odborníka ani žádné posuzování (horší už to být nemůže). Za co, pane Bože za co, za co mne zase chcete, soudruzi poslanci, pokutovat?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 18:46 | Fredy

Rozumím Vašemu rozhořčení, ale on Vás k tomu někdo nutí? Pokud jsem tomu dobře rozuměl, tak máte zatím klid do roku 2016 a do té doby se zákon pětkrát novelizuje, dvakrát zruší a třikrát udělá nový..... Možná ten poslední bude spojený s povinným čipování osob ... :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2012 17:42 | Mil

Bydlím v domě který postavili moji rodiče v době kdy si to mohl dovolit i obyčejný dělník.Tento dům nepronajímám,neprodávám na všechnu energii plyn a elektřinu si musím vydělat sám.Nejsem ani podnikatel že bych si to dal do nákladů a ani jsem nedostal žádnou dotaci na zateplení nebo něco jiného. Tak proč mám platit nějakému modrému bolševikovi tisíce za posudek který nepotřebuji!!!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 15:29 | Kamil

Máte pravdu, generují jen samé nesmyslné nařízení. Na energetický štítek poslanecké sněmovny by nám nevystačila celá abeceda dohromady s řeckou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2012 14:29 | Kamil

Omlouvám se že jsem volil pravici. Příště volím Kalašnikov.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 13:13

Rozumím tomu, že je potřeba dělat revize na plynové kotle každý rok, toto je opravněné a stejně to nikdo nekontroluje, ikdyž taková zanedbaná kontrola může mít fatální následky na životech, zdraví a majetku nejen majitelů, ale i třetích osob (nájemníků, sousedů). Proto nechápu energetické průkazy u již stojících budov pro prodej nebo pronájem. Co to vyřeší? Úsporu energií řeší jejich cena, a ne nějaký glejt.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 13:04

Bohužel, kolik spotřebuje nájemník v bytě za energie neovlivním já, ale nájemník. Vlastním byt v novostavbě a tam žádné stavební úpravy dělat nemůžu. Poradil by někdo jak se tomu vyhnout, např. pronajímat byt formou ubytování, nebo napsat smlouvu na pronájem jedné místnosti? Jde do budoucna podat hromadnou žalobu na buzerující zákon?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 12:00 | XY

Také to vypisujete v hospodě u stolu, jako u nás na vsi kominík prohlídky komínů :-)?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2012 10:26 | Jiří Pech

mail: pech@pkvp.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2012 10:25 | Jiří Pech

Pokud máte problém s průkazem PENB mohu Vám pomoci. Stačí se ozvat na mail:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 9:35 | Fredy

Včera jsem kontaktoval jednoho člověka, který je uvedený v seznamu poradců pro vyhotovení energetických štítků. A to z důvodu pronájmu. Prý si mě píše do pořadí a dostane se na mě někdy koncem března a začátkem dubna. Tady opět soudruzi něco přehnali. A je jedno, zda je to výmysl našich, či evropských byrokratů.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 7:34 | Anonymous

On to není ani tak boj za lepší svět, ale ty poradenské energetické firmy mají zhusta bývalí soudruzi ředitelé a vedoucí SEI a MPO... Takže skvělý kšeft přihraný soukmenovci.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2012 7:28 | Johny

Jak se liší budovy ve státní správě od těch soukromých? Je to ukázkový prvek blbosti politiků. Jestli vám vadí jako soukromníkovi, že hodně protopíte, tak si to sám zlepšete, jestli to vadí státu, tak ať si to také sám od sebe zlepšuje. Je jen na nás občanech, co po státu-obcích-krajích chceme a pokud bychom po nich chtěli politiku hospodaření, pak by určitě ta politika vypadala jinak....jenže zatím drtivá většina národa volí, jak volí.
Nespatřuji jedinou výhodu ve věcech, které jsou z principu povinné a přitom k ničemu (a že jich je). K čemu mi bude štítek mojeho baráku (mimochodem bych dostal tak F)?? Já jsem s tím, jak mi teď barák žere, spokojen. Ale protože si někdo tam nahoře vzpomněl bojovat za lepší svět, tak si musím něco zbytečně zaplatit a pak to dát do šuplíku.
To samé, co se žárovkami -- já to hodnotím jedním slovem: IDIOTI!
+80
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2012 7:13 | iso

Možná to označení má i jiný účel než informace o energetické náročnosti budovy!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 12. 2012 7:10 | iso

Co je komu potom, kolik kdo utrácí! Něco jiného jsou budovy ve státní správě! Je to ukázkový prvek rozvíjejícího se fašismu?
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 460 593 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Doporučujeme

Jak bankrotují státy a kdy přijde na řadu Česko

Jak bankrotují státy a kdy přijde na řadu Česko

Během koronavirové krize to mohlo zapadnout, ale loni „zbankrotovalo“ hned pět zemí. Další...více

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Vakcína na dohled. Pojďme si to tedy co nejvíc zkomplikovat

Největší akci v dějinách očkování hrozí zhatit stejné problémy, kvůli kterým si zbytečně...více

Lituji, že jsem se stala matkou

Lituji, že jsem se stala matkou

Jde o jedno z největších společenských tabu současnosti. Ženy litující svého mateřství...více

Když je i vložka luxus. Menstruační chudoba trápí miliony žen, Česko ji léta ignorovalo

Když je i vložka luxus. Menstruační chudoba trápí miliony žen, Česko ji léta ignorovalo

Místo menstruační vložky staré noviny, hadr nebo toaletní papír? Pro řadu žen a dívek...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Fischer

politik

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
46,75 %

z 77 duelů
×
Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
56,34 %

z 71 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.