Manželé dlužníků pozor, od ledna exekutor může k vaší mzdě i účtu!

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 9. 11. 2012 | 98 komentářů
Účet manžela či manželky – pro dlužníky oáza klidu a bezpečí. Exekutor na něj nemůže. Zatím. Od příštího roku bude všechno jinak. Zákonodárci sáhli ke kontroverznímu opatření: účet a příjmy manželů vydali navzdory dřívějším verdiktům Nejvyššího soudu napospas exekutorům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 11. 2012 13:36, Zuzana Hanelová

Jsem manželkou OSVČ, který se ne vlastní vinou dostal do dluhů. Podniká od začátku 90. let v autodopravě, krátce v oboru nákup a prodej (distribuce potravinářského zboží - do malých obchodů - kde s velkým propadem skončil kolem roku 2000).Za celou dobu svého podnikání vždy jen čekal na peníze za své služby - nikoho z plátců nezajímaly doby splatnosti faktur - zkuste se soudit se zasilatelskou společností, pro kterou jezdíte, že platí dva měsíce po splatnosti faktury s předem stanovenou dvouměsíční splatností (tedy na peníze vynaložené a vydělané čekáte 4 měsíce). Samozřejmě ale mezitím potřebujete peníze - na naftu, na pojistky, silniční daň, mýtné,na platy řidičů, na živobytí - podotýkám že skromné. Nutně si půjčujete, protože vaše vydělané peníze jsou neustále někde na cestě. Dovolat se nemáte kde. Do toho vám dvě společnosti, pro které jste jezdil, prakticky současně zkrachují - ze den na den je vyhlášen konkurs - na cestě zůstane téměř 750 tisíc. Z prodeje majetku v konkursu na vás zůstane 60 tisíc. Mezitím jste začal fakturovat přes factooringvou společnost, která vydělává na tom, že má peníze, aby vám zaplatila hned a počkala na platbu ze strany skutečného plátce. Takže vy ty peníze, které vám měly přijít, ale kvůli konkursu plátce nikdy nepřijdou, vlastně máte teď na docela vysoký úrok půjčené... další dluhy mezitím vznikají - na zdravotním a sociálním pojištění, na naftě - dokud vám ještě dávali na fakturu. Vy to ale nemíníte vzdát, zakázky na dopravu jsou, ale podmínky jsou tvrdé, výkyvy cen nafty nejsou promítány do ceny dopravy za kilometr, ceny pohonných hmot si ale netroufají odhadnout ani nejzkušenější analytici, takže veškeré vaše finanční plány jsou vždycky stavěny jen na vodě. Dluhy splácíte, ale postupně - ne všechno se nedá zaplatit hned, všude narůstají penále, čas od času dojde i k exekuci - seženeme peníze na dluh a vysokou odměnu exekutorovi, který neudělal nic jiného, než že sestavil a poslal dopis, zaplatíme. Výkonu exekuce (nějakému zabavování majetku, kterého stejně moc nemáme, jsme se naštěstí prozatím vyhnuli). Jedinou jistotou je můj velmi slušný plat, pracuji často ale i 18 hodin denně, k tomu často i doma o víkendech a o dovolené. Na úhradu exekucí a nejhorších manželových dluhů jsem si vzala půjčky, které se mi zatím daří platit. Představa, že bych měla exekuci na účtu nebo dostala z platu jen nezabavitelnou částku, se od dnešního rána, kdy jsem se o nové zákonné úpravě dozvěděla, stává mou noční můrou. Nemám šperky, nemám kožichy, nikdy jsme neměli nové auto, nikdy jsme nebyli na zahraniční dovolené - a vlastně ani na tuzemské - můj manžel totiž od začátku 90. let žádnou dovolenou neměl.Zatím ještě máme náš domek, který jsme začali stavět koncem 80.let, ale "visí" na něm dluhy na fin. úřadě. Nad vodou nás drží to, že se přes všechny problémy máme i po 27 letech rádi a držíme při sobě. Takže nás, až skončíme pod mostem, může hřát vědomí, že se máme rádi - a taky tam asi bude tlačenice, takže se budeme zahřívat navzájem. Jseme pracovití, poctiví, nežijeme a nikdy jsem si nežili nad poměry, vychovali jsme k poctivosti a pracovitosti své děti - studují úspěšně VŠ a na studium si vydělávají samy, nedáváme jim ani korunu, protože na to nemáme.Myslím, že společnosti víc dáváme, než si od ní bereme. Řekněte, kde je nějaká spravedlnost???

Zobrazit celé vlákno

+478
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 11. 2012 13:36, nezadat

Konečně trochu rozumný zákon na chytráky.

-477
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 98 komentářů)

10. 11. 2012 0:13 | koza

no to si děláte srandu s tím zákonem ,s manželem nežijeme 15 let vyhovuje nám to, ale rozvádět se ani jeden nechceme.Občas se navštívíme, každý si žije svůj život, každý máme jiné partnery.Já OSVČ, on co dělá nebo spíš nedělá nevím (možná ho živí milenka,ale to mi už dávno nevadí). Co mě ale štve já si platím pojištění a vše,manžel již před manželstvím ne,dluhy neřeší. Nechápu proč bych měla mít zablokovaný účet, (který využívám i k práci)kvůli tomu že manžel má třeba statisicové dluhy (o kterých ani nevím, ale tuším. To že exekutoři vlezli do bytu kde jsme hlašeni oba to ještě chápu,ale co jim je do mého účtu kde on nemá ani korunu a ani nemá tušení že svůj účet mám.To mě exekutor tím připraví asi i o práci,nebot na účet mi chodí peníze od zákazníku z objednávek zboží. No jediná možnost co mě napadá,tak si svoje peníze převedu na nově založený účet na jméno svého přítele,nebo někoho z rodiny koho znám komu věřím, kde budu jako disponent. Fakt mě to štve,a hlavně jak pěkně po tichu se tento zákon udělal.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 20:05 | Vaclav Baloun

Problém je jinde. Poplatek exekutorů je neúměrně a nemorálně vysoký. Státu je to jedno, zajímá se jen o způsoby rozkrádání rozpočtu a lidi jsou mu lhostejní. Osvěta pro ubožáky,kteří se většinou zbytečně zadlužují ze strany státu je nulová. K tomu ještě rasový problém je prohlubován lichvou, proti které stát nic konkrítního nedělá.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 18:05 | jezevec

no problém je právě v tom, že člověk je násilím státu nucen ručit a zodpovídat za závazky, o kterým se legálně nemohl dozvědět - nebo které dokonce vznikly pouze s úmyslem toho druhého (např. v rozvodovém již řízení) poškodit. chápal bych ustanovení, že je neplatný každý úkon jednoho z manželů , u kterého není zřetelný souhlas druhého z partnerů. například pokud chcete prodat nemovitost v SJM, vyžaduje se souhlas obou partnerů. chcete-li založit s.r.o., rejstříkový soud obvykle vyžaduje souhlas druhégho partnera se složením nominálu. tady je to ale naopak - dluhy, bez problémů ve výši několikanásobku této hodnoty, ty se mohou uzavírat bez vědomí druhého partnera? opravdu vám na tom nic nesmrdí???
mezi základní atributy civilizace patří, že člověk zodpovědnost rovná se pravomoci.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2012 15:17 | TVK

Nechápu to pozdvižení. Jeden udělá "společný dluh", takže pokud tito lidé žijí dle zákona ve společném svazku a mají společné jmění, tak na něm se může věřitel logicky hojit. To, že manželé neví, co druhý kde páchá, je jen jejich "interní" věc a problém. Věřiteli je šumafuk po jejich vzájemné důvěře a osobní zodpovědosti vůči partnerovi nebo dětem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 13:36 | nezadat

Konečně trochu rozumný zákon na chytráky.
-477
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 12:32 | Ota

Exekutorské minimum je nastaveno tak, že z něho nemáte možnost pokrýt ani základní životní náklady (např. v případě výživného a dětí) jako je bydlení, energie, výživné, nejnutnější jídlo, doprava do zaměstnání. Jsou nastaveny na bezdomovectví. Proč mají být trestáni dětskými domovy děti, které jsou slušné a nic nezavinili. Ani ze dvou ex. minim nemusí při souběhu jiných okolností (jako je výživné, splácený úvěr druhým z manželů apod.) možno udržet základní bydlení. Bezdomovcům pak děti nenechají.
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 11:49 | Timy

S touto novinkou v zákoně souhlasím: Čím více NEVINNÝCH lidí bude postiženo exekucemi, tím lépe. Takže manželky dlužníků, pak jejich děti, sourozence, prarodiče, klidně i mrtvé příbuzné můžeme zahrnout do exekucí taky... Nakonec proč do exekucí nezahrnout i dlužníkovi spolupracovníky, nebo lidi, které mine na ulici? Jen více takových skvělých zákonů! Pak se budeme zase všichni divit, proč komanči dostali ve volbách tolik hlasů...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 10:53

proc by bylo zablokovani spolecneho uctu nezakonne? nejde o blokaci ve sve fyzicke podobe, ale o blokaci kvantitativni. proste polovina zustatku dne umrti jde do dedictvi, druhou polovinou muze prezivsi spolumajitel bez problemu disponovat dal.
-47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2012 9:20 | václav

Okamžitě spěchám k rozvodovému právníkovi!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 8:59 | Kajetánka

Manželství se stává velice rizikovým životním krokem a to nejen z tohoto důvodu.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 8:56 | ZIKO

To se mi tedy povedl blábol!! Oprava: o důvod víc neuzavírat sňatek a pokud už se tak stalo,rychle se rozvést.Kalousek to prozřetelně udělal.Howk.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 8:54 | ZIKO

O důvod více neuzavírat sňatek a pokud už se tak stalo,reachle se rizvést.Kalousek to prozřetelně udělal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 8:22 | MoB

Upřímně - rozumím tomu. Když jeden z partnerů podniká a je úspěšný, tak druhý partner automaticky předpokládá, že se taky bude mít dobře. Bohužel to ale musí platit recipročně i na případy, kdy např. to podnikání nejde nebo jsou jiné dluhy... lidi by chtěli slíznout smetanu, ale problémy ať si vyřeší každý sám.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 7:50 | Kamil Kdosi

To je skandální a protiprávní. Doplatí na to předevšim děti, které v tom jsou nevinně. Poměry v rodinách nebývají často nejlepší co se týče vztahu mezi manžely, ale tento protiprávní akt povede k rozvodům. Zase s dopadem na děti. Za dluhy je odpovědný každý sám za sebe. Manžel o dluhu nemusí vůbec vědět. Skutečně se blížíme k nové totalitě. Tentokráte exekutorské a soudcovské za přičinění zkorumpovaných a hloupých politiků. Copak tomu se říká demokracie a svoboda? Lobby odporná exekutorská.
+133
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 7:43 | Tarzan

V jaké zemi si mám založit účet aby na něj Kocourkovští nemohli ?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 7:14 | Jana

Tak to je zajímavé rozhodnutí, a pokud platí, že je účet postihnutelný exekucí manžela/manželky, pak v případě úmrtí je tento "společný účet" ze zákona nepostihnutelný notářským řízením a jeho zablokování cca hodinu po úmrtí, tak jak se dnes běžně děje je též nezákonné. Takže opět jeden zákonodárský zmetek.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 7:06 | Johny

Kdo píše anketní odpovědi? Nenapadlo vás, že manželství je založeno především na důvěře a společném soužití? Už jenom ta anketa mě nasr..., co to je za možnost: ta moje je světice? Jednoduše své ženě věřím a ona mě také - na to nemusí být svatá, taky má své mouchy. A za další: souhlasím s Jasanem! Pokud je dnes možné si půjčit bez vědomí toho druhého, pak by ten druhý neměl být bit. Všechny smlouvy (kupní, nájemní, úvěrové aj.) by měli vždy podepisovat oba manželé - to by mělo být především v zákonech ošetřeno (pokud tomu již tak není).
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2012 5:02 | Jasan

Pokud mají být manželé navzájem zodpovědni za své dluhy, tak když si bere jeden nebo druhý půjčku, tak by půjčku měli podepisovat oba dva. Prostě to je čistý způsob a je to omezení práv manželů na osobní svobodu, jako je omezení práv na osobní svobodu manželů v tom, že mají zodpovídat za dluhy svých protějšků, o kterých třeba neví. Pokud mám za něco zodpovídat, musím o tom vědět a musím to podepsat. V opačném případě se jedná jenom o výklad práva ve prospěch exekutorů, kteří zrovna potřebují řešit svůj byznys.
+208
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 5/5

5

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Prouza

ekonom

Jaroslav Klíma

podnikatel, Tuscan

Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Klíma
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services