Manželé dlužníků pozor, od ledna exekutor může k vaší mzdě i účtu!

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 9. 11. 2012 | 98 komentářů
Účet manžela či manželky – pro dlužníky oáza klidu a bezpečí. Exekutor na něj nemůže. Zatím. Od příštího roku bude všechno jinak. Zákonodárci sáhli ke kontroverznímu opatření: účet a příjmy manželů vydali navzdory dřívějším verdiktům Nejvyššího soudu napospas exekutorům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 11. 2012 13:36, Zuzana Hanelová

Jsem manželkou OSVČ, který se ne vlastní vinou dostal do dluhů. Podniká od začátku 90. let v autodopravě, krátce v oboru nákup a prodej (distribuce potravinářského zboží - do malých obchodů - kde s velkým propadem skončil kolem roku 2000).Za celou dobu svého podnikání vždy jen čekal na peníze za své služby - nikoho z plátců nezajímaly doby splatnosti faktur - zkuste se soudit se zasilatelskou společností, pro kterou jezdíte, že platí dva měsíce po splatnosti faktury s předem stanovenou dvouměsíční splatností (tedy na peníze vynaložené a vydělané čekáte 4 měsíce). Samozřejmě ale mezitím potřebujete peníze - na naftu, na pojistky, silniční daň, mýtné,na platy řidičů, na živobytí - podotýkám že skromné. Nutně si půjčujete, protože vaše vydělané peníze jsou neustále někde na cestě. Dovolat se nemáte kde. Do toho vám dvě společnosti, pro které jste jezdil, prakticky současně zkrachují - ze den na den je vyhlášen konkurs - na cestě zůstane téměř 750 tisíc. Z prodeje majetku v konkursu na vás zůstane 60 tisíc. Mezitím jste začal fakturovat přes factooringvou společnost, která vydělává na tom, že má peníze, aby vám zaplatila hned a počkala na platbu ze strany skutečného plátce. Takže vy ty peníze, které vám měly přijít, ale kvůli konkursu plátce nikdy nepřijdou, vlastně máte teď na docela vysoký úrok půjčené... další dluhy mezitím vznikají - na zdravotním a sociálním pojištění, na naftě - dokud vám ještě dávali na fakturu. Vy to ale nemíníte vzdát, zakázky na dopravu jsou, ale podmínky jsou tvrdé, výkyvy cen nafty nejsou promítány do ceny dopravy za kilometr, ceny pohonných hmot si ale netroufají odhadnout ani nejzkušenější analytici, takže veškeré vaše finanční plány jsou vždycky stavěny jen na vodě. Dluhy splácíte, ale postupně - ne všechno se nedá zaplatit hned, všude narůstají penále, čas od času dojde i k exekuci - seženeme peníze na dluh a vysokou odměnu exekutorovi, který neudělal nic jiného, než že sestavil a poslal dopis, zaplatíme. Výkonu exekuce (nějakému zabavování majetku, kterého stejně moc nemáme, jsme se naštěstí prozatím vyhnuli). Jedinou jistotou je můj velmi slušný plat, pracuji často ale i 18 hodin denně, k tomu často i doma o víkendech a o dovolené. Na úhradu exekucí a nejhorších manželových dluhů jsem si vzala půjčky, které se mi zatím daří platit. Představa, že bych měla exekuci na účtu nebo dostala z platu jen nezabavitelnou částku, se od dnešního rána, kdy jsem se o nové zákonné úpravě dozvěděla, stává mou noční můrou. Nemám šperky, nemám kožichy, nikdy jsme neměli nové auto, nikdy jsme nebyli na zahraniční dovolené - a vlastně ani na tuzemské - můj manžel totiž od začátku 90. let žádnou dovolenou neměl.Zatím ještě máme náš domek, který jsme začali stavět koncem 80.let, ale "visí" na něm dluhy na fin. úřadě. Nad vodou nás drží to, že se přes všechny problémy máme i po 27 letech rádi a držíme při sobě. Takže nás, až skončíme pod mostem, může hřát vědomí, že se máme rádi - a taky tam asi bude tlačenice, takže se budeme zahřívat navzájem. Jseme pracovití, poctiví, nežijeme a nikdy jsem si nežili nad poměry, vychovali jsme k poctivosti a pracovitosti své děti - studují úspěšně VŠ a na studium si vydělávají samy, nedáváme jim ani korunu, protože na to nemáme.Myslím, že společnosti víc dáváme, než si od ní bereme. Řekněte, kde je nějaká spravedlnost???

Zobrazit celé vlákno

+478
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 11. 2012 13:36, nezadat

Konečně trochu rozumný zákon na chytráky.

-477
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 98 komentářů)

22. 11. 2012 13:55 | Ján Novák

Cyhtráci a podvodníčkovia budú aj naďalej chytrí a nájdu si cesty ako sa vyhnúť exekúcii. Naopak do veľkej miery to postihne poctivých ľudí, na ktorých udrel osud a zadĺžili sa (viz príspevok panej, ktorej manžel podniká v doprave).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2012 15:47 | Gambrinus

Změna EŘ je na jedni stranu dobrá, na druhou špatná.
Výhodu vidím v tom, že dlužníci nebudou moci majetek přesouvat k druhému z manželů, neboť takto jsou věřitelé dost často okrádáni.
Nevýhodou je to, když jeden z manželů před druhým své dluh yzamlčí. Zrovna řeším takovýto případ, kdy manželka měla větší oči než výplatu a postupně si u několika bank a lichvářů napůjčovala statisíce. Když už nemohla nikam cuknout, tak manželovi přiznala jen jejich část...
Nyní řešíme oddlužení. A to je to 27 letá holka, která má všechno před sebou...
Je to asi případ od případu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2012 19:02 | jan stedile

Ahoj,
taky jsem dlužník a to s naprosto stejným osudem, který je zde popisován. Rozhodl jsem se s tím ale něco udělat a bránit se. Řeknu to zjednodušeně, ty šmejdi ze mě nedostanou nic, platim daně jak idiot, soudim se, vyhrávám, ale vysouzené peníze nikde a stát, který ovládá soudy po mě chce platit i když vidí, že vysouzené peníze nemám a tedy nemám z čeho zaplatit. Ne, že by se mě zastal a nakopal do prdelí ty co mi nezpalatiti a sám je odsoudil, ale posílá na mě ještě exekutory. Rozhodl jsem se s tímto zkoncovat, zařídil jsem si život jinak, díky tomu jsem si ochránil veškerý majetek, dnes normálně vydělávám 35000 kč, nikdo mi nic nevzal ani vzít nemůže. Lidi pokud chcete, přidejte se, chci založit protiexekutorskou iniciativu. Nedávejte nikomu svůj majetek ani peníze!!!!!!!!! Jsem na uvedeném e-mailu, tak se ozvěte, budu rád.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2012 16:54 | rAJTROVÁ bOHUMILA

Dluží mi peníze právník,soudně mám .že je má zaplatit,ale uzavřel fiktivní smlouvu o půjčce s jinou osobou ,kde soud rozhodl o jeho placení,aby na něho nemohli exekutoři.Ted se vymlouvá ,že musí platit dluh přede mnou a to se mu do konce života nepodaří splatit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2012 0:16 | FilipS

Je smutné číst čím procházíte, ale víte, vinni za tuto situaci jste i vy sami. Stejně jako téměř všichni z nás jsme se příliš soustředili na své životy a přestali dohlížet na ty, kteří naše životy měli zákony usměrňovat, a vylepšovat. A teď za to sklízíme hořkou daň. Ne, volit komunisty není řešení, jedinou a vždy správnou možností je starat se o to, co se kolem nás děje, ne jen o sebe a své rodiny. Jedině tak máme naději, že se nesejdeme všichni pod mostem. Držím vám palce ať máte štěstí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2012 22:57 | SB

Máte to super napsané a se vším souhlasím. I my jsme byli (SNAD) v podobné situaci. Vždy na to doplatí jen ti slušní a podvodníkům se daří nejlépe. Splatnost 90 dní se v republice rozmáha, soudy s podvodníky, kteří obrali firmy o miliony jsou v nedohledném ukončení. Exekutoři mají neskutečné pravomoce,ale za své chyby neplatí.Soudy mají na vše čas a nejlépe pokud nemá dovolenou jeden, ta druhej.NIkoho nezajímate.ALe platit daně a ze všeho co jde, chce každý hned. Človšk, který si tím prošel si to neumí ani představit. Pikat za chyby úředníků..Podmínky pro podnikání jsou v tomto státě šílené.Není zde žádná podpora státu - jen vynikající výmysl přenesení daňové povinnosti..Držím Vám palce. Jsem zastaánce,že vždy se musí člověk snažit domluvit a ne obrátit se k problému zády. Panebože, vždyť jsme přeci všichni lidi a do podobné situace se může dostat každý z nás.KAŽDÝ
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2012 10:14 | Karel

Obávám se, že nastane situace, kdy dluh jednoho z manželů, který mu vznikl před uzavřením manželství nebude sice patřit do SJM, ale ze SJM se hradí dluhy obou manželů a do SJM bude patřit mzda i účty obou manželů... Exekutoři pak z majteku v SJM (i tedy mzdy a účty) budou zabavovat na hrazení i takového dluhu... Předmanželská smlouva nebo zúžení SJM ma i nyní a mít nadéle i bude jedno úskalí: Pokud v době trvání manželství jeden z manželů si třeba vezme půjčku a při jejím dojednání věřiteli prokazatelně nepředloží předmanželskou smlouvu nebo dohodu o zúžení SJM, pak je vázán dluhem z této půjčky i druhý z manželů i když v předmanželské smlouvě nebo dohodě o zúžení SJM je uvedeno, že za takto vzniklý dluh učiněný jedním z manželů odpovídá výhradně ten, kdo dluh udělal.
Nejenom že tento zákon prosazovali exekutoři, ale především ony v podstatě lichvářské společnosti a obdobní nenažraní věřitelé. Ti nečekají zisk z úroků, čekají jen na drobnou chybu, zaplatíš splátku o den později a zesplatní dluh celý s úrokem z prodlení a smluvní pokutou - o to jim jde především... Mají čekat třeba 4 roky než vše i s úrokem řádně zaplatíte? Takhle to mají vše i s tučným ziskem vrácené za rok... A když jim zastavíte nemovitost - tak to je ideální pastva pro ně, exekutory a jejich advokáty...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2012 11:44 | Milena

Ano, v podstatě máte pravdu. Ale, nebylo by fér, kdyby druhý manžel o úvěru věděl a podepsal? Dříve to tak bylo.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2012 2:19 | pagadí

Jedno slovo je v tom celém pravda, eďo. Lucifer.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2012 23:49 | lenka

tak to je hustý.konec svatbám v čechách.aspoň u chudých a středních tříd.a těch rozvodů v novém roce.tak tohle je opravdu demokracie.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2012 15:31 | ondra

..... a sbuji, že budu při Tobě stát ve zdraví i v nemoci, v bohatství i chudobě ...... Nevím, jestli je to přesně, ale rozhodně jsme to my ženatí (vdané) svému protějku slibovali. Pokud je ten druhý stále můj manžel (manželka), nemůžu se přece tvářit, že tomu tak není. Jakkoliv s to může zdát vůči "nevinnému" manželu drastické, je to manžel a jako manžel se k tomu musí postavit čelem.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2012 10:29 | eďa

Zdá se, že nejvíce z manželství už neprofitují sami manželé, ale exekutoři a úředníci. Pak tedy rodina není základem státu, ale toliko exekučním titulem.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2012 10:17 | eďa

Co na to napsat a neurazit? Snad jen to, že jste dokonalí sponzoři polistopadového puče. A humorné na celé věci je ten fakt, že i po 23 letech drancování země ještě stále věříte nesmyslům o spravedlnosti. Žádná není. To, co zuří ve vesmíru je boj na život a na smrt. Vy tento boj bohužel prohráváte, páč nechápete jeho pravidla. To první pravidlo zní : nevydělávat peníze pro Lucifera a to druhé sundat si růžové brýle z očí. Zkuste provést ve své hlavě reset velkého mozku. Přeji brzké probuzení.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2012 19:24 | lukojl

Ne. Ale v tom současném nějaký nasekat může. Zeptejte se jí, odkud má ten norkový kožich, a doufejte, že řekne, že od milence.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2012 18:20 | Martin

Vezmu si za ženu dlužnici a z jejího minulého života do našeho nového SVJ přece nemůže přejít dluh.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2012 15:37 | Lubik

Pokud jste ten příspěvek četli pozorně, tak byste zjistili, že k účtu druhého manžela se podle stávající úpravy exekutor dostane, ovšem oklikou – složitějším způsobem tedy nic průlomového. Jinak společné jmění manželů se dá smluvně rozšířit nebo zúžit a jeden z častých způsobů je, že do společného jmění nepatří prostředky z podnikání jednoho manžela, tedy ani dluhy. A soud může společné jmění manželů zrušit úplně, většinou jako předběžné opatření před rozvodem. Jestliže tedy manžel hraje na automatech a žena se nechce rozvést ani zrušit SJM, je to její problém. Stejné je to u OSVČ – když se ti daří, tak zisky jsou NAŠE, když se ti nedaří, tak dluhy jsou TVOJE. To je přece vyčůranost. Co se týká půjček (ale i větších prodejů nebo koupí) vyžaduje se souhlas obou manželů (všimli jste si, že při prodejních předváděčkách vyžadují přítomnost obou manželů – právě proto, že se tak vyhnou námitce nevědomosti druhého manžela, která může být i příčinou neplatnosti smlouvy). Prostě s manželem jsem v dobrém i zlém, nebo se rozvedu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2012 5:31 | Květa

V zákoně není očetřeno, že by tyto smlouvy o kterých hovoříte museli striktně podepsat oba manželé. Dokonce znám případ, kdy manželé vlastnili chatu a manžel bez souhlasu manželky tuto chatu prodal. Katastr toto přijal a neřešil chybějící podpis manželky. Manžel utžené finanční prostředky projel v automatech a manželka se po čase divila, že chata jim již nepatří. A co soud na to? Nezájem, novému majiteli chata zůstala.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2012 14:45

Ano, souhlasím, proč jste uzavřela manželství je Vaše čistě soukromá věc anikomu zde nepřísluší to jakkoliv komentovat nebo zpochybňovat.
-28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2012 14:04

Popsala jste to velmi výstižně. Vás tento zákon postihnout může, vychytralé dlužníky ani omylem nepostihne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2012 14:00 | No name

Na chtráky??? To si děláte srandu... Chytráci již dávno nějaké účty svých manželek/maželů nepoužívají, a jejich manželky/manželé nemají žádný příjem, nepracují, nemají to díky chytrákům partnerům zapotřebí... Tento zákon postihne "slušné" dlužníky katastrofálním způsobem, chytráci dlužníci se mu mohou smát, až se za břicho popadají... To to zase někdo ze zákonodárného sboru posr*l
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Pitr

podnikatel a kriminálník

David Marek

ekonom

Tomáš Pitr
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
David Marek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services