Pomazánkové máslo: příliš hluku kvůli tuku. Co si o tom myslíte?

Na úvod otázka. Co je podle vás naše zaručená tradiční specialita? Chuťové pohárky, labužnické fantazie i kulinářské zážitky nechte odpočívat. A radši si prolistujete lejstra Evropské unie. Tam je totiž odpověď na všechno.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 2. 2013 18:32, larys

Kokosové mléko nejze zrušit,čím by přibarvovali to vybrakované kravské mléko, přece nechcete kupovat mléko v barvě vody?

Zobrazit celé vlákno

+5
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 10. 2012 16:59, Děkuji Unii, jinak bychom jedli strašné věci

Děkuji Unii, jinak bychom jedli strašné věci

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

17. 2. 2013 18:32 | larys

Kokosové mléko nejze zrušit,čím by přibarvovali to vybrakované kravské mléko, přece nechcete kupovat mléko v barvě vody?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2013 18:26 | Bilavčík

A co takhle přejmenovat i pendreky, taky mají daleko k těm policejním, tak co potom děti jedí? Ale jen tak mimochodem co má dovážený jogurt společného s pravým totalitní jogurtem? Taky to co k nám dovažejí není jogurt, ale plno vody s nahrážkama a nevadí to, ale hlavně že se starají o pomazánkove máslo, tak ať ho nekupují. Proč jím nevadí skažené maso ze zahraničí? Taky bych chtěl zase salám z masa a né ze soje. Proč je na vepřové konzervě napsáno maso ve vlastní šťávě a drobným kůže, voda, emulgátory, zvýrazňovače chti?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 10. 2012 21:46 | JirkaZ

Citace - Aleš Müller / 25.10.2012 07:41

Protože Evropu přejedu za pár hodin či dní autem (záleží kde komu začíná a končí Evropa), je princip, že pod jedním názvem se bude skrývat stejná, podobná nebo alespoň trochu podobná potravina, správný. .

To by bylo moc pěkné, jenomže v EU existuje cca 1200 vyjímek, takže si musíte pamatovat, že např. marmeláda sice musí obsahovat min. 20% citrusu, ale ne v Rakousku, UK a určitě ještě někde jinde. opravdu si budete pamatovat takové kvantum vyjímek. Asi ne, co ? K čemu jsou takové principy ?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2012 16:35 | Psychotik

Pokud vím na Kokosovo si dělá nárok několik evropských států a polostátů a jedna Madeleine Allbrightová, takže v tom zmatku si nás nikdo jen tak nevšimne. S Tureckem by to asi mohlo přijít dřív.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2012 21:41 | Prognostik

Název Turecký med nám EU zakáže nejspíš po případném vstupu Turecka do EU. A obdobně název Kokosové mléko by mohl být nepřípustný, pokud se k EU někdy připojí i nějaké to Kokosovo.
Z toho ovšem logicky plyne, že název Pomazánkové máslo bychom mohli zachránit, kdybychom uspořádali referendum o přejmenování České Republiky. Pokud by se přejmenovaný stát nazýval Pomazánková Republika, pak by byl jistě tolerován i název Pomazánkové máslo ze strany odpovědných orgánů EU. Jen by asi byl okolo toho přejmenování ještě větší maglajz, než v někdejší ČSFR při pomlčkové válce asi před 20 lety.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2012 15:58 | Ironik

Kdypak asi EU u nás zakáže Turecký med nebo Kokosové mléko? Nebylo by lepší, kdyby EU zakázala skutečné zdroje těchto problémových produktů, tedy Turecké včely a také Kokosové či Pomazánkové krávy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 20:09 | MoB

Je to taková ta typicky česká hra se slovy: máslo které není máslo, rum který není rum, boj proti korupci který vůbec neprobíhá, rozpočtová odpovědnost která není odpovědností, a tak dále. Je dobré nás občas vzít pravítkem přes prsty - a jedině efektivně to jde udělat zvenčí (v tomto případě z EU). Ačkoliv nejsem vůbec příznivcem byrokracie, tahle inflace slov a pojmů přece jednou skončit musí... možná až se naučíme odstranit rozpor mezi slovy a skutečností, tak už to pravítko nebude zapotřebí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 18:42 | D

Pomazánkové máslo je podvod, protože to opravdu není máslo. Navrhuji ho nazvat jednoduše Pomazánkové. To je úplně stejné, jako když se podíváte na bývalou čokoládu z čokoládovny Orion. To již také není čokoláda, takže jednoduše vypustili slovo " čokoláda" a na obalech, které vypadají úplně stejně najdete jen, Hořká, Mléčná, Studentská pečeť. A víte, že sýr v podobném obalu jako náš Hermelín, nazvaný Karel IV. je vyroben v Polsku. Člověk musí být v obchodech s potravinami, jak ostříž, ale stejně je to marné. Výrobci se snaží pořád něco šidit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 16:59 | Děkuji Unii, jinak bychom jedli strašné věci

Děkuji Unii, jinak bychom jedli strašné věci
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 16:53 | smradzjzd

Nemám rád EU, ale v pomazánkovém másle má pravdu, není to máslo a to mě vadilo už když se to kdysi dostalo na trh. Jelínkova slivovice, která má se slivovicí pramálo společného, prošla. Asi v EU ještě nepili doopravskou slivovici. Ještě je potřeba aby ochutnali to, co se u nás prodává pod názvem salám, kečup, uzené maso, ..... a to bude přemýšlení jak všechen ten šurvajs nazývat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 16:33 | Václav Bartoš

Mezi námi,my / tedy češi/dovedeme remcat a nadávat na všechno.Mně tedy může být pomazánkové máslo klidně ukradeno.Mám ale jinou otázku.Kdy už konečně obchodní řetězce přestanou používat vysloveně debilní ceny,Myslím ono 99.90..okoukané od Bati.Je to lež i když jen desetníková.Už se stalo,že by někomu vrátili desetník?Konec konců on už neexistuje.Ale tupost,a blbost bohužel existuje a má velmi tuhý život.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 15:16 | V.Mlich

Nejde o žádné tuky, to by se pak muselo určit i množství mléčného tuku, od kterého by se pleťové mlého mohlo nazývat plnotučné a nejen "emulze". Jde tu o to, že Bruselští jazykovědci mají touhu vykládat, jaký význam které české slovo má mít. Tuky jen odvádějí diskusi od skutečného problému - jestli čeština má vznikat jako dosud mezi lidmi, anebo ji má určovat Brusel.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 14:38 | croco

Souhlasím s definováním toho, co má konkrétní název výrobku znamenat v praxi, včetně detailů složení. S čím už nesouhlasím, jsou tzv. místní speciality, kdy je těmto výrobků odbourána konkurence. Proč by například nemohl španělský výrobce vyrábět olomoucké tvarůžky, pokud by dodržel všechny předepsaná pravidla jejich výroby? A samozřejmě to platí i obráceně, naši výrobci by za přísného dodržování postupu mohli vyrábět třeba speciality francouzské, pokud bude výsledek totožný.
Když ale autor článku to nařizování z EU tak vychvaluje, zmíním ještě další věc: Že má pomazánkové máslo málo tuku je problém, ale že třeba coca-cola v německu je z třtinového cukru, a ta naše s přidanými náhražkami, že stejná čokoláda milka (se stejným obalem) je jiná v německu, rakousku a u nás, že rama u nás má 60% tuku, a v rakousku 80%, a že to vše u nás stojí stejně nebo více, než u sousedů, nad tím vším úředníci EU mávnou rukou uchlácholeni nějakými nejapnými výmluvami výrobců, že se řídí národními chuťovými preferencemi (rozuměj: Na západě mlsné jazýčky, na východě odpad, který dostane zase jenom odpad, a to za "evropské" ceny). Toto se týká mnoha výrobků, ne jen potravinářských (a také služeb - třeba telekomunikace), toto je jen špička ledovce. Mě to třeba už z principu uráží.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 13:37 | Vlastik

Ano, s tímto postupem souhlasím. Nerad vidím, když výrobci stále ve větší míře nahrazují tradiční suroviny používané k výrobě tradičních výrobků neustále novými rafinovaněji chemicky upravovanými náhražkami a nabízejí to pod názvem, pod kterým si představujeme něco jiného.
Nerad bych se v budoucnu dočkal např. výrobku s 1% obsahem mléčného tuku a 99% obsahem nějaké náhražky, který v celku vypadá jako máslo, máslo má uveden i jako název výrobku, ale pravému máslu bude na hony vzdálen.
Pokud je tu možnost, jak snížit míru klamání zákazníků, jsem pro ni. Přijetí nového názvu u nějakého výrobku je pro mě nad míru přijatelná cena.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 13:32 | Jerry

Souhlasím s EU, pomazánkové máslo je podvod na spotřebitele, který zavedli komunisti. Jen dobře, že se to hnusné jídlo nebude nazývat máslem.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 12:14 | Petr

Že debilita EU je už nadále neúnosná a nejlepší by bylo z tohoto zlodějského molochu vystoupit s okamžitou platností !!! Byli by jsme úspěšnější ve všech oblastech, nebyli závislí na pochybných nařízeních,nic by nás neomezovalo jako nyní a členství v organizaci volného obchodu EHS to nemá vliv !!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 11:40 | Marie Homolková

Nepíšu kvůli knížce, ale celé tohle jednání EU - sešroubovat všechno do škatulek, které zamknou do 13.komnat- to je takový nesmysl, že není příměru. Nám nestačí ti panáci ve vládě a v parlamentu, kteří si beztrestně, s požehnáním poslanecké imunity, dělají co chtějí a kradou - viz sluneční energie - my si musíme ještě vychutnat chytráky z EU. Já vím, že "pozdě bycha honit", ale kdyby se teď mělo zopakovat hlasování o vstupu do EU, tak by dopadlo jinak. Nechápu ty blázny ze zemí, které ještě v EU nejsou, že se tam tak ženou. Asi vidí jen DOTACE, ale nevidí, že je to past, ze které není úniku. A "kauza" pomazánkové máslo? Inu, je to takové synonymum pro smysluplnost jednání EU. Problémem je, že z toho svinčíku, jakým je EU, nás nikdo neosvobodí. Velkou "radostí" mě postihl kandidát na prezidenta Fišer - je chudák celý zničený z toho, jak komunisté nechtějí věnovat EU VŠECHNO, což ON udělá, jen co bude moci. Pán bůh nás ochraňuj. Člověk, který byl řadu let v KSČ a který nyní horuje, že KSČ je to nejhorší na světě a on zamezí šíření toho zla - no pochybuju o duševním zdraví toho člověka. Já jsem vstoupila do KSČ v roce 1987. Zcela zištně. Vyučila jsem se prodavačkou, pak jsem měla 2 děti, manžel dělal na 12ti hodinové směny. Musela jsem jít dělat do textilky a tak jsem začala dálkově na střední ekonomické. Jistě, že jsem chtěla dělat něco jiného, než hlídat cívky, jestli mají 20dky. A bylo mi jasně sděleno, že ano, pokud vstoupím do Ksč. Pro mě to nebylo žádné neštěstí. Znala jsem jen jednu paní, co byla v KSČ,pracovala se mnou na dílně, byla hodná, nikdo proti ní nic neměl, ba naopak.Pocházím z chudé vesnické rodiny bohaté na děti, nikdy jsme nic neměli a tudíž nám nikdo nic nevzal. Také jsem si myslela, že tím, že budu v KSČ, tak se dozvím, co se vlastně děje. Bylo to období změn... Pak, když jsem jezdívala na všelijaká školení, tak jsem se dovídala věci, což o to. Chudák lektorka. Naváželi se do ní mladí, že chtějí-li zastávat jakékoliv důležitější místo, musí vstoupit do KSČ. Že to nechtějí, jsou proti tomu, nejsou přece žádná 50tá léta... . Ano, dostala jsem místo účetní, ale štěstí mi to nepřineslo. I když od 1991 pracuju jako OSVČ-účetní. Narodil se mi v roce 1989 3. synek, práce pro mě nebyla. To jen, abyste věděli. A kvůli tomu Fišerovi a jim podobným. Právě proto, že jsem byla v KSČ, tak bych se nikdy nehrnula do žádných takových slov, co oni pronášejí. I když jsem nebyla žádnou aktivní straničkou, byla jaem součástí a huba by mi musela upadnout, kdybych říkala, že ONI byli všichni špatní - vždyť to tak nebylo! Všechno je přece o lidech. To je stejné, jako když se dneska řekne - všichni z ODS jsou neřádi, zloději apod. To bych spíš přisuzovala TOPce:-). Také je tady nastavený nějaký systém, který je pro někoho dobrý a pro někoho špatný. A v čem je dnešní systém pro mě lepší než ten dřívější? No, pro mě asi v ničem. Výhody dnešního systému nevyužívám - místo OSVČ bych byla zaněstnaná- a nevýhody mě potkávají na každém kroku. Neumím si vydělat peníze, nejsem dostatečně dravá, jsem soucitná - to jsou dneska samé záporné vlastnosti. A EU beru stejně- je to dneska nastavený systém. PEVNĚ DOUFÁM, že to není na vždy, že je to přechodné období, protože to je taková blbost, že to snad nemůže být na dlouho. To je problém evoluce - nevyhovuje jedno, vyvine se to trošku jinak. Německu byly zakázané zbraně, tak holt našlo cestičku jinudy, přes politiku. Nemuselo použít zbraně, aby svázalo Evropu. Tam, kde byla dobrá základní myšlenka - ale ta je dobrá skoro ve všech "zřízeních"- nemám takové znalosti, abych uměla všechno správně nazvat - společný obchod, aby bylo více peněz pro majitele - se všechno zvrhlo v totalitu, která skončí -kde? Ví to někdo? A že to není totalita? Ale jděte. Všechno je nám předepisované. Stohy papíru o tom, co smíme a nesmíme. Za všechno trest. Jo, určitě si libují příjemci a rozdělovači dotací, to jsou takoví paraziti, kteří prosperují v každém zřízení, jen se vždycky jinak nazývají. Možná je nějaký přínos EU, ale já ho teda nevidím. Zanikají vlastnosti národních států. Absolutně mizí možnost mezinárodní konkurence. O všem rozhodují peníze, které milostivě přerozdělí EU. Dát jim peníze musíme, oni nám přerozdělit mohou. Stačilo by přece, aby byl možný volný obchod, volný pohyb zboží a LIDÍ. Jenže to by v Evropě nemohlo být Německo se svou snahou všechno ovládat. Markomanské kmeny a jejich dědictví. Je mi 55, lecos jsem si prožila, ale EU, to je pro mě zatím největší blbost, kterou jsem zažila. A to mě po 35 letech manželství dal sbohem manžel, takže jsem zůstala na holičkách, neb si nechal barák a já bydlím u syna.Což je také blbost očividná. No, vidíte, abych platila nějaký "regulační poplatek", za tu svou upovídanost. Mějte se dobře.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 11:21 | Daniel

Myslím si,že už název pomazankové nam řika,že to není skutečne máslo,ale pomazanka a máslo zustane maslem.EU se někdy zabýva věcma nad kterýma zůstava rozum stát.U nás to zna snad i malé dítě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 10:05 | Sas

Ano, je to pořád z masa. A pomazánkové máslo je pořád výrobek z mléka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2012 9:53 | iso

Řešením je vystoupení z EU. Skončeme s negativními deformacemi ekonomiky ČR.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Daniel Volopich

podnikatel

Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Daniel Volopich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services