Nejlepší pojištění pro dítě jsou dobře pojištění rodiče

Znají to všechny maminky. Do jedné. Než vybalí věci z porodnice, mají doma pojišťováka. Rychleji se na místo činu dokáže dostat už jen Semir Gerkhan z Kobry 11. Že někdo z porodnice či matriky vynáší osobní údaje o maminkách, je zřejmé. To je ovšem práce pro policii. My se podíváme, jak v dobré víře neudělat první velkou rodičovskou chybu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 10. 2012 7:54, Vít Suchý

Dobrý den, pane Valášku,

souhlasím s vámi, že různá připojištění jsou zbytná a že dětské pojištění má za malé peníze krýt velké následky....

a těmi jsou, jak píšete, trvalé následky...

takže podle jednoduché selské úvahy je nejlépe pojistit dítě tam, kde vám za malé peníze nabídnou v případě vážných trvalých následků velké plnění, doživotní plnění, čili nějaký doživotní úrazový důchod...a samozřejmě bez ohledu na státem přiznaný stupeň invalidity...

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 10. 2012 17:23, kotel

Jsem kotel s průkazem původu :-)

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

8. 10. 2012 23:13 | Vít Suchý

Ad1) první antagonizmus - vámi nabízená investiční konstrukce se pohybuje v rovině předpokládaného zhodnocení,jiný může nabízet (kromě obdobného modelu, co prezentujete vy )i další alternativu - nějakou garanci, resp. konkrétní čísla: typově např. za ztrátu jednoho oka úrazem, nebo za nehybnou nohu pod koleno, nebo ruku v zápěstí – konkrétně minimálně jednorázově 620.000,-Kč + měsíční doživotní důchod (i pro třebas pětileté dítě) 12.000,- Kč…za 114,-měsíčně.
Ad2) tak například u ztráty oka se u 13 pojišťoven na trhu plnění pohybuje v rozmezí od 25 – do 55%, to je snad dost reprezentativní vzorek.
Ad3) bez komentáře…doporučuji i v jiných situacích ve finančně-poradenské činnosti se poohlédnout tam, kde už existují generační zkušenosti .
Ad4) tak ještě jednou - za arogantní považuji vaše prohlášení ohledně věku pracovníků ve finanční branži , cituji…“Nicméně pokud jim je do 50 let, tak většinou je pro ně jediná cesta - slušná a renomovaná finančně poradenská společnost…
Na závěr zmíním ještě jeden antagonizmus - já si představuji poradenskou činnost v tom, že klient dostane nabídku systémově odlišných variant řešení a ne jen tvrdošíjně jednu, založenou navíc pouze na předpokladech..
nebo má snad nějaký váš klient ve smlouvě napsáno, že mu po 50 let budete garantovat 6% výnos ???
V tíživé životní situaci rodiny, která je zasažena trvalými následky svého dítěte začít řešit s nějakým poradcem to, kam budu investovat peníze za pojistné plnění a pak je přehazovat zase jinam , abyste získali další prostředky na péči o dítě – to je poněkud eticky nestandardní situace a ne každý klient by na to asi měl žaludek…
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2012 14:12 | vaclavvalasek

vymažte si prosím tři mezery v odkazu, aby vám fungoval. Václav
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2012 14:09

Mýlíte se v tom, že potřebujete výnos stabilní, trvalý a jistý. Stačí vám výnos průměrný: https://www.epartners.cz/fip/uschovna/d25ea1a910eac4657464953e88e8e9c12d496e57 Václav
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2012 0:23

Citace / 05.10.2012 23:12

při průměrném výnosu 6% ročně si můžete vyplácet měsíční rentu 7.500,- a stále vlastníte 1,5 mio.

Promiňte, ale abych si mohl vyplácet 7500 měsíčně, potřebuju výnost 6% stabilní, trvalý a jistý. Jinak stačí jedno zaváhání trhu a spláču nad výdělkem. To mi snad nějaký fond zajistí?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2012 23:12

Ad 1) pojištění TN úrazu s 5x progresí na již několikrát zmíněný 1,5 mio Kč. Pojistné 100,- Kč měsíc. Při TN 50% plnění 2,25 mio. Z toho můžete například 750.000 použít hned a 1,5 mio odložit do vyváženého fondu či portfolia dividendových akcií - při průměrném výnosu 6% ročně si můžete vyplácet měsíční rentu 7.500,- a stále vlastníte 1,5 mio. Při 75% následcích můžete použít hned 1,5 mio, nechat si vyplácet 15.000 měsíčně a stále máte na účtu 3 mio. Za 100,- Kč měsíčně. Ad 2) prosím o reprezentativní počet příkladů, kontroloval jsem to pro ztrátu zraku jednoho oka a rozdíl je u velkých pojišťoven max 10%. Ad 3) děkuji za poučení, o procesních kvótách jsem nevěděl, pokládám za velmi praktický ukazatel Ad 4) Maminka články čte a zatím mě nebije. Nevím co bylo na mém názoru arogantního. Něco se vás osobně dotklo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2012 20:50 | Johny

Naprosto stejná zkušenost! S autorem ve všem souhlasím. Pojištěné děti nemáme. My jako mladí také nebyly pojištěni a žijeme celkem dobře, i přes několik dosti tvrdých úrazů v mládí (zlomená noha, žebro, vyražený chrup).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2012 20:28 | Petr Klatovský

Trvalé následky úrazu jednoznačně min. 1.000.000 Kč s progresí. Děti mají celý život před sebou, když se jim stane něco vážného, bude jim v životě chybět opravdu hodně peněz...a samozřejmě tím hodně negativně ovlivní i finanční situaci rodičů!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2012 17:23 | kotel

Jsem kotel s průkazem původu :-)
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2012 20:53 | Vít Suchý

Pane Valášku, jen telegraficky :
1)článek se týkal pojištění dětí. Nabízet pojistný produkt s plněním až od 18.let věku nepovažuji tedy za relevantní. Za efektivnější považuji to, pokud dětský pacient může dostat doživotní úrazový důchod hned a samozřejmě už od 50% TN, nebo ještě lépe od 35%TN ( a samozřejmě bez vazby na státem přiznaný stupeň invalidity)… a ne až od 70%TN, jak je běžné…
Pokud by se např. 10 letému dítěti stal úraz s vážnýmiTN, tak doživotní důchod znamená klidně 70 let plnění…tak velká suma lze asi dost těžko nahradit z jednorázové výplaty…
...nebo máte k dispozici nějaký dětský produkt, kdy za např. ztrátu jednoho oka, nebo nehybné zápěstí nebo nehybnou nohu pod koleno nabídne dítěti plnění min.10.000.000,-korun ? A za kolik kč ?
2) Pokud se týká zásadních rozdílů u oceňovacích tabulek, tak doporučuji více pátrat, je to tak jak jsem psal…
3)Proč chodit hned za oceán, kde je soudní spor s kýmkoli obvyklým hobby ( lecjaká právní absurdita typu žaloby na fast foodové, cigaretové a podobné firmy nám jistě není neznámá) a nezkusit se podívat spíše u sousedů - např. v Německu, které je nám jak kulturně, tak historicky blíže a kde je rozvinutý a ustálený pojistný trh ?
K hodnocení kvality pojistných plnění pojišťoven jsou tam veřejně publikovány tzv. procesní kvóty (Kvóty prezentují, kolik má pojišťovna soudních sporů na 100.000 pojistných událostí…)…Tady pak klient již předem vidí, jak se pojišťovny ke klientům chovají…kdypak asi bude něco podobného v ČR ?
Není třeba cesta v tom, takové hodnocení pojišťoven iniciovat ze strany poradenských společností, sdružených ve všech možných profesních asociacích ?
4) Jsem poněkud v rozpacích, jak na závěr komentovat vaši aroganci ve vztahu k věkové skupině pracovníků nad 50 let věku…možná, kdyby si to přečetli vaši rodiče, asi byste za to dostal doma pěkný český pohlavek…
...anebo je to poodhalené interní HR schema Partners ? A nezavání pak náhodou taková selekce porušením §4,odst.(2)zákona435/2004Sb. O zaměstnanosti ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2012 19:45 | Vít Suchý

Milý(á) anonymní mirahasi,
nikoho ze zásady nepomlouvám. Svým klientům pomáhám jen v tom, aby se naučili klást otázky.
Otázky k funkcím finančních produktů, učím je také, aby si vzali tužku a papír a začali používat "selský rozum" a začali počítat, učím je rozplétat pojistné podmínky a výluky, atd.atd...
Někdy se tomu říká finanční gramotnost...:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2012 18:48 | mirahas

Copak jim sdělujete? Že všichni ostatní jsou dacani, jenom Vy jste Mirek Dušín?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2012 16:54 | Vít Suchý

Milý(á) anonymní mirahasi,
určitě jste můj názor na stejnou věc mohl číst i u jiného článku, tam, kde se týká stejné problematiky, to je fakt.
Můj názor se na danou problematiku nemění a rád jej zopakuji i jindy a jinde, pokud se o tom samém bude opět diskutovat a denně jej sděluji i svým klientům, aby jim m.j. byl vodítkem při orientaci na trhu.
Přeji hezký den. :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2012 0:55 | mirahas

Suchý Víte, jste namyšlený kašpar. A tenhlete Váš příspěvek jsem četl už pod jiným článkem. Napište něco jiného, Vy jediný poctivý pojišťováku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2012 17:02 | vít suchý

vážený(á) anonymní kotli,
porodnice neobíhám,už to bohužel nestíhám, protože mne poslední dobou vždycky předběhne nějaký e-mail od mladého a nezávislého finančního poradce ...
...Víte,já jsem již starší člověk a běhání s pojišťovacím kufrem plným autíček, pastelek, sluníček,žabek,garant juniorů, invest juniorů,lvíčků,bobříků,motýlků ,králíkůz klobouku a podobných dalších perel mne už fakt zmáhá a nebaví...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2012 16:38 | kotel

Neberte si to osobně. Nebo snad obíháte porodnice?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2012 22:32 | vaclavvalasek

Dobrý den všem a děkuji za plodnou diskuzi, doplním pár poznámek pod čáru, kterými se také pokusím reagovat na většinu vašich podnětů. Týkají se už spíše implementace, nikoli podstaty. S většinou vašich názorů nemohu než souhlasit. Takže, pokud už bych sjednával dětskou invaliditu (vyplácení důchodu od dosažení plnoletosti), tak bych sjednával komplexní a nejen úrazovou (a to myslím umí zatím jen jedna smlouva na trhu). Úrazovou invaliditu si může člověk vyplácet například z jednorázového plnění z trvalých následků, které jsou levnější, pokud je sjednám v dostatečné výši. Horní neomezené plnění si dost dobře nedovedu představit při jednorázovém plnění - zde je to buď % z pojistné částky nebo počet dnů krát pojistná částka. Neomezeně nahoru nemá logiku. Ale alternativou jsou například již zmíněné doživotní důchody. Pojistná částka 200.000 na trvalky s progresí je skutečné dno pro lidi, kteří mají hluboko do kapsy potřebují nastavit rodinnou úrazovku skutečně nízkonákladově. Dnes již existují nejen 4 násobné progrese, ale i pěti, šesti a dokonce sedminásobné pro nejvážnější úrazy, takže i s tak nízkou základní částkou se dají krýt velká rizika. Obecně si myslím, že u dítěte by neměla pojistná částka na trvalky být větší než u rodiče. Samozřejmě, že dítě by čekal delší život například ve snížené pracovní schopnosti, naopak se dokáže se svým stavem lépe vyrovnat a zapojit se do "normálního" života daleko lépe, než člověk v pokročilejším věku. Co se týká těch pojistných podmínek, tak skutečně existují varianty pojištění s vyjmenovanými úrazy a opět je to cesta pro snížení nákladů na pojištění, když to situace vynucuje. Většinou jsou v těch podmínkách uvedeny všechny zásadní zlomeniny. Co se týká oceňovacích tabulek, tak tak markatní rozdíly jako píšete jsem nikde mezi zavedenými pojišťovnami nevysledoval. Rozdíly jsou dle mého do 10-15%. A to je zanedbatelné proti tomu, že například v USA jsou statistiky, že na první požádání vyplatí pojišťovny zhruba 50% z peněz, které z nich nakonec klienti dostanou (odvoláním, stížností, soudem). U nás by se to klienti také měli naučit, místo toho že pojišťovnou pohrdnou a smlouvu zruší... Co se týká pojišťováků plížících se po porodnicích a kolem školek, to je opravdu pláčehodná kapitola. Jinak samozřejmě neházím všechny do jednoho pytle - jsou mezi nimi lidé profesionální a slušní a znám takové i osobně. Nicméně pokud jim je do 50 let, tak většinou je pro ně jediná cesta - slušná a renomovaná finančně poradenská společnost. Na západ od nás již klienti sjednají většinu obchodu přes externí sítě (poradenské společnosti), v anglii je to například u pojištění přes 90% objemu. A dobrý pojišťovák, který se vyzná a má široké portfolio je pro klienty i poradenskou společnost k nezaplacení. Vydělá si možná o tisícovku méně, ale nemusí každému klientovi říkat, že nejlepší je vždy a na vše jen ta jedna pojišťovna. A když k tomu občas vyřídí nějaké investice či hypotéku, příjmy se mu zvýší na daleko menším počtu obsloužených klientů. A úplně na závěr k nastavení investic a investičnímu dotazníku - případ neznám, takže jen obecně - i pokud je klient začátečník, tak v případě pravidelné investice, na delším časovém horizontu a pokud je to částka úměrná, tak je správně, že je umístěna do dynamického portfolia. Navíc generace X je dlouhodobý program, který se sjednává myslím tak 3 roky, takže pokud už někdo loni zkoušel stížnost na nevhodné řešení, tak bylo opravdu zbytečné, protože po 2 letech by ještě nesplňoval ani investiční horizont konzervativního portfolia (3-5 let). Je to jako zasadit na podzim česnek (česnek se opravdu sází na podzim) a v lednu žalovat prodejce, že ještě skrz sníh nelezou zelené natě, takže vám prodal špatnou sadbu. Omlouvám se za tak dlouhý příspěvek. Václav
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2012 15:16 | vít suchý

...nová tvář webu a hned hon na čarodějnice ? jejda jejda...vedle článku se objevuje reklama na to, že "pojišťováci" jsou horší než Polednice...no prima...
No jo, ale v praxi paradoxně jakýkoli zástupce banky, pojišťovny či spořitelny je pro klienta vždy čitelný a transparentní, nabízí produkty jen svého finančního domu nebo skupiny a hotovo.
Oproti tomu jsou dle mého názoru mnohem zakuklenější tzv. "nezávislí finanční poradci", protože pro klienta pracují zadarmo...super...že by komunizmus ve finančních službách ? Ale kdepak, zadarmo ani kuře nehrabe...
Potíž je totiž v tom, že naprostá většina těchto rádoby "nezávislých" poradců je odměňována provizemi z uzavřených smluv stejně tak, jako jimi vysmívaní "pojišťováci"...
...a jelikož fakt nejsme národ Mirků Dušínů, copak asi ti milý kliente tento poradce nabídne za produkty ? Hádej, šmudlo... ( klasik promine parafrázi)...
Vážení a milí čtenáři - když vás tedy osloví nějaký takový "nezávislý odborník", ptejte se, kolik stojí hodina jeho poradenství peněz.
A pokud bude nechápavě koukat, co to po něm chcete,tak si buďte jisti, že je to jistojistě ta pravá zakuklená Polednice (třeba možná zrovna ta ze zdejšího webu)a dejte si pozor na děti, ať vám je neuhrane (nebo nepojistí)...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2012 13:35 | vít suchý

...ještě další průšvih na trhu úrazového pojištění,o kterém finanční poradci ne moc ochotně mluví a klienti téměř vůbec nevědí - pojišťovny nemají stejná ohodonocovací schemata, či tabulky pro klasifikaci trvalých následků úrazu...
...takže se klientovi běžně může stát, že má nabídku od dvou pojišťoven, v obou případech má na chlup stejné pojistné krytí, ale jedna pojišťovna ohodnocuje třebas ztrátu oka 50%, druhá 25%, nebo ztrátu sluchu na jedno ucho jedna ohodnocuje 15%, jiná 20% a jiná 30%. Někde rozlišují nehybnou HK jako dominantní a nedominantní a ubírají třeba 10% ( takže když nebudete dávat pozor při krmení krokodýla uvás na zahradě, musíte mít pečlivě prostudované pojistné podmínky a dobře si rozmyslet, kterouže rukou vlastně píšete, zda levou či pravou, až se vás pojišťovna zeptá...:))atd., atd...
Takže ve finále je konkrétní plnění za stejný rozsah pojistné události klidně o 50 nižší než jinde, ale na "papíře" jsou pojistné částky stejné...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2012 12:35 | Pavel

Omlouvám se, napsal jsem to nepřesně a trochu off topic, měl jsem na mysli pojištění zodpovědnosti za škodu nebo nemovitosti. Nicméně i takové pojištění se rodině hodí, aby jí náhrada škody nezrujnovala, takže to až tak off topic není.
Vím že životní pojištění nebo pojištění úrazu funguje trochu jinak, ale i tam jsem viděl nabídku pojištění proti úrazu, které pojišťovalo jen na deset vyjmenovaných a přesně specifikovaných úrazů (ve smyslu zlomenina obou předloketních kostí ve vzdálenosti od kloubu větší než 5 cm, zlomenina jedné kosti už pojištěná nebyla). Zase, k čemu je mi takové pojištění? A podobných nabídek jsem viděl více, zatímco pojištění kryjící úraz jak to chápe normální člověk jsem neviděl.
A to mě jednou nabídla banka pojištění ke kartě. Když jsem si prostudoval pojistné podmínky, tak jsem nebyl schopný vymyslet pojistnou událost, která by nebyla ve výlukách.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2012 12:02 | Eva Bernaciková

Pane Pavle, nejsou všechny pojišťovny stejné. Záleží co pro vás znamená horní neomezená hranice plnění. Jako vše i toto je služba, která má navíc pojistná rizika. Ale i taková pojištění existují, ovšem počítají se individuálně, předchází jim podrobná lékařská prohlídka u smluvního lékaře, aby se dalo zhodnotit pojistné riziko, a pro částku vyšší jak 5000000 Kč se možná ani pro vysoké pojistné nerozhodnote. Nezapomeňte, že TNÚ jsou prograsivní, tj. až 4násobek PČ. Takže při pojistce 1000000 Kč, to může být při poškození klienta nad 75% 4000000 Kč. Zdá se vám to stále málo? Pak platí výše uvedené. Individuální pojištění. Zdravím. EB
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Marta Nováková

podnikatelka, U&Sluno

Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Marta Nováková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services