Co si o tom myslíte: Dokážeme se postarat o naše seniory? A chceme vůbec?

Mirko, dneska jsem ve Špáru sehnala fajnovej olej za polovičku. Vzala jsem si šest lahví, ale víš, že smažený moc nemusím a péct jsem přestala, protože už nejezdíte na chatu. Nechceš se pro pár lahví stavit?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 9. 2012 14:23, František Procházka

Tak teď jste mi to nandala. Až jste se zatetelila blahem, viďte?

Když nemám argument, tak alespoň zasmrdím - tak se to říká na Moravě. Kdybyste to nepochopila, tak vám to řeknu jinak - když nemám argument, tak podniknu osobní útok, to zabere vždy. Co se na mnou zmíněných faktech změní když se podepíšu? Tak dobře, jsem František Procházka. Odkud vyvozujete, že jsem zapšklý vůči světu nebo že někomu závidím?
Ano, ten parlament jsem volil, vy asi také. Nevím jak vy, ale já ho nevolil proto, aby pracoval na ničení a rozkrádání této země a odhadl bych, že ani vy ne. To, že to umožnili, nebo spíš udělali úmyslně, neznamená, že mám držet hubu. Argument - zvolil sis nás, tak teď buď zticha a vyjádři se za čtyři roky u dalších voleb (tedy zvol ty druhé, kteří nejsou lepší, jiné ti zvolit nedovolíme, systém jsme si tak nastavili) a zase čtyři roky mlč a nech si dělat na hlavu - tak ten znám právě od nich a ten opravdu neberu.

Vy neznáte nikoho, kdo si nemůže dovolit zajít na kafe? Vidíte, já znám takové, pro které je "kavárna" slovem z jiného světa a z jiné doby, znají ho snad jen z televize. Milá zlatá, já znám lidi, kteří se rozhodují, jestli zaplatí za plyn a elektřinu, nebo půjdou k lékaři. Na obojí jaksi nemají. O kavárnách a cestování se jim ani nesní. Ti pak rádi nakoupí levné zboží a jsou rádi, že mají něco do huby. Ne plné koše, to jsem snad ani v životě neviděl, ale dva tři kousky si koupí. Obracejí totiž každou korunu a to není důvod k úsměvu a dobré náladě. Snad jen v případě pokročilejších forem demence.

Zobrazit celé vlákno

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 8. 2012 20:50, Řimbaba

On se nikdo nerozčiluje, matinko, jen nás to udivuje, jak je člověk ochotný se ponižovat. Kdekterá ženská by se například mohla chovat tržně a kurvit se – heleďte a nekurví se. Ale co, já vás prostě vyřazuju, vy mně nějak nesplňujete žádné kritérium.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

19. 2. 2013 9:18 | Dana Novotná

TAk to je omyl, že ve městě se důchodci nudí. V mém okolí všechny babičky pomáhají s vnoučaty, a jejich manželé? Buďto chodí do práce,(na brigádu, nebo pokračují v živnosti) a nebo se starají o chatu, domek....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 9:10 | Dana Novotná

Taky jsem měla maminku důchodkyni. A protože jsem byla rozvedená se 2 dětmi, byla jsem ráda, že mi vystála fronty na něco, co bylo v akci. To vás nikoho nenapadlo, že důchodci pomáhají svým dětem, které jsouv práci, za kterou dostávají almužnu a jsou vděčné za takovou babičku!!!!!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2012 14:23 | František Procházka

Tak teď jste mi to nandala. Až jste se zatetelila blahem, viďte?
Když nemám argument, tak alespoň zasmrdím - tak se to říká na Moravě. Kdybyste to nepochopila, tak vám to řeknu jinak - když nemám argument, tak podniknu osobní útok, to zabere vždy. Co se na mnou zmíněných faktech změní když se podepíšu? Tak dobře, jsem František Procházka. Odkud vyvozujete, že jsem zapšklý vůči světu nebo že někomu závidím? Ano, ten parlament jsem volil, vy asi také. Nevím jak vy, ale já ho nevolil proto, aby pracoval na ničení a rozkrádání této země a odhadl bych, že ani vy ne. To, že to umožnili, nebo spíš udělali úmyslně, neznamená, že mám držet hubu. Argument - zvolil sis nás, tak teď buď zticha a vyjádři se za čtyři roky u dalších voleb (tedy zvol ty druhé, kteří nejsou lepší, jiné ti zvolit nedovolíme, systém jsme si tak nastavili) a zase čtyři roky mlč a nech si dělat na hlavu - tak ten znám právě od nich a ten opravdu neberu.
Vy neznáte nikoho, kdo si nemůže dovolit zajít na kafe? Vidíte, já znám takové, pro které je "kavárna" slovem z jiného světa a z jiné doby, znají ho snad jen z televize. Milá zlatá, já znám lidi, kteří se rozhodují, jestli zaplatí za plyn a elektřinu, nebo půjdou k lékaři. Na obojí jaksi nemají. O kavárnách a cestování se jim ani nesní. Ti pak rádi nakoupí levné zboží a jsou rádi, že mají něco do huby. Ne plné koše, to jsem snad ani v životě neviděl, ale dva tři kousky si koupí. Obracejí totiž každou korunu a to není důvod k úsměvu a dobré náladě. Snad jen v případě pokročilejších forem demence.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2012 20:49 | Eva Bernaciková

Vážený (á), bohužel na rozdíl ode mne se pod svůj příspěvek nepodepíšete ani přezdívkou. Ty důchodce z hor, kaváren, divadel a jiných aktivit (např. jen procházek městem) potkávám i v obchodech, ale ne s košem mnoha láhví oleje, té nejhorší kvality. Neznám důchodce, který by si nemohl jedenkrát týdně zajít na kafe, procházku, apod. pokud tam dojde. A to dělení důchodců (lidí), jste provedl(a)Vy svou zapšklostí vůči světu. Snad tomu člověku nezávidíte? Jak Vás může vyvést z míry bezcharaktarní člověk (pokud to o něm skutečně víte). Vždyť tu příležitost velké privatizace a levné koupě majetku za korunku umožnil náš parlament, který jste možná také volil(a). Ale na druhé straně těch obyčejných důchodců, lidí s otevřeným srdíčkem a bez závisti je stále více, než těch druhých.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2012 21:05 | Johny

Důchodci nemají dost sil se bránit, proto mají nás, naše děti, abychom je bránili. Pokud mi moji rodiče dali hezký domov, vzdělání, morální hodnoty a pomáhali mi při startu do života /hledání práce, pomoc při fin.nouzi apod./, pak já jim na sklonku jejich života a životním odpočinku rád pomohu také.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2012 21:01 | Johny

Souhlasím, že to co se děje ve videu, je naší neschopností. Ale je zajímavé, že já se setkávám naopak s důchodci, co mají stále co dělat...ale to je asi dáno tím, že žijeme na vsi. Ve městě bych se nudou kousal i já sám. Také moji rodiče již důchodci neví kam dřív skočit: naše dětičky, sestry dětičky, zvířátka, zahrádka. Nejhorší je naopak jim tvrdit, že už na to síly nemají, ať se šetří! To jsou potom ještě uraženi, kdepak naši rodiče vydrží víc než my, my jsme zhýčkaní.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2012 13:54

Dělíte důchodce na ty zlé, hloupé a chamtivé, které potkáváte v supermarketech a ty milé, inteligentní, se srdcem na správném místě, které potkáváte na horách a v kavárně. Čím to, že se ti lidé takto liší? Není to tak trochu jako s tím dělením na lidi chytré, kteří dluhy nemají a na lidi hloupé, kteří je mají? Co o těch milých důchodcích z kaváren a hor víte? Copak celý život dělali? Co mají za sebou a v čem jsou lepší, než ti, kteří na kavárny a hory nemají a jsou rádi, když seženou zlevněné zboží? Také znám jednoho důchodce, který rád chodí do kaváren a cestuje. také se tak mile usmívá a vede hezké řeči, radost s ním posedět. Znám ho spoustu let. ještě z dob, kdy dělal velkou stranickou kariéru za minulého režimu. Pak se z něj ze dne na den stal manažer a podnikatel, velký stoupenec ODS. Má za sebou podivné krachy několika firem v jejichž vedení se pohyboval a po kterých zůstaly nesplacené dluhy a lidé bez práce. Možná ti, kteří jen celý život jen pracovali a dnes jsou rádi, že si můžou ve Sparu koupit zlevněný olej. Ale nikdy nikoho neokradli ani neutiskovali.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2012 5:23 | Hans

Pokud jsou důchodci manželé a každý má 12000 Kč, je to blahobyt, který by jim dělník a prodavačka a platem okolo 10-14 tisíc se dvěma dětmi mohli opravdu závidět. Nejchudší nejsou u nás důchodci, ale rodiny s dětmi, kde rodiče mají špatně placenou práci nebo jsou nezaměstnaní. Samozřejmě, pokud je důchod menší, a že je dost často nebo zůstane jen jeden, pak je to opravdu špatné.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 8. 2012 12:37 | Nox

No nekde se psalo, ze tretina vysokoskolacek si obcas vydelava prostituci. Takze ony s emozna trzne chovaji. Pochopitelne o starsi rocniky by asi ani nebyl prilis velky zajem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 11:30 | Carti5

Hitler mel koncentraky a stalo ho to prachy a lidskou silu, dnes maji otroci sidliste a sami si plati sva vezeni a rvou se ve mestech o pohozene kosti (slevy, oleje a jine ptakoviny). Zlikvidujte lidem v takovem nahromadeni praci, budoucnost a uvidite to co jiz naznacuji tyto a jine reportaze. Apokalypsa konec rise rimske...Bohuzel navrat na vsi je jiz dnes pri tom poctu otroku utopii.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 10:55 | Hana

Nikdo nikoho do života nezapojí, pokud sám nechce. Platí to stejně u mladých i starých. Toho člověka, kterému v produktivním věku stačilo pivo, cigarety a televize, těžko budete později přesvědćovat o aktivním stáří. Je na každém jedinci, aby svůj život žil dle svých představ a reálných možností. A prožívat plnohodnotný život neznamená pouze pracovat a angažovat se pro jiné. I když připouštím, že to, že mě někdo potřebuje je silnou motivací ke spokojenému životu a také, že dělání všechny chmury zahání, že dělání je lék.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2012 23:43 | Eva Bernaciková

Je to smutný pohled. I mne při náhodném nákupu ve čtvrtek v Kauflandu v Havířově (den, kdy je zboží dle nového letáku) důchodce zranil najížděním vozíku do nohou. A ještě mi stíhal nadat, že se vleču a překážím. Naštěstí znám i jiné důchodce, kteří svůj stále rychleji ubíhající vyměřený čas věnují cetování, kultuře, vnoučatům a kamarádství. Mám štěstí, že jednu takovou milou, vitální a aktivní důchodkyni mám za kamarádku. Sdílíme společný názor, že raději jednou týdně šunku, ale královskou, od kosti, ale najdeme si denně čas na společné kafíčko. Takto to máme se vším zbožím. Potraviny se slevou a v akcích zásadně ignoruji. Kvalitní zboží nepotřebuje slevu a není ho třeba ve velkém množství. Je mi těch zástupů seniorů bez úsměvu na rtech, zatrpklých "chudáků" líto. Přesto si myslím, že těch laskavých je více, jenže je nepotkám v super a hyper marketech, ale na horách, v kavárně, na pivě a na ulicích při procházce. Eva
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2012 20:50 | Řimbaba

On se nikdo nerozčiluje, matinko, jen nás to udivuje, jak je člověk ochotný se ponižovat. Kdekterá ženská by se například mohla chovat tržně a kurvit se – heleďte a nekurví se. Ale co, já vás prostě vyřazuju, vy mně nějak nesplňujete žádné kritérium.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2012 20:44

Asi se máte za co vomlouvat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2012 18:32 | Lukáš

Místo videa se zobrazuje modrý obdélník nadepsaný Reklama, tak nevím na co se tam jako mám dívat. Ale je to asi nejméně dráždivá reklama ze všech na těchto stránkách a že je z čeho vybírat ....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2012 18:03 | Táňa

Tito důchodci jsou zvyklí ještě ze socializmu, že se na tkzv. nedostatkové zboží, což bylo ale pomalu všechno, vždy stály dlouhé fronty. Proto jim to celkem ani nepříjde a zase stojí ve frontě, jako v mládí. Dnes je jen rozdíl, že to je na zlevněné zboží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2012 13:47 | Ondřej

Souhlasím, vždyť právě těmito seniory jsme byly vychováni. Jak můžeme být schopni zapojit do života seniory, kteří nás na tuto situaci nepřipravili. Ne však že by sami nechtěli, je to nidko nenaučil. Ostatně proč by měl, senioři našich seniorů měli podmínky stáří a penze mnohem jasněji definované než my dnes. Oni totiž měli o své penzi narozdíl od nás jasno. Dnes jsme v naprosto jiné situaci plné nejistoty a strachu. Jsme pozadu ve výchově, kterou jsme nezískali od svých seniorů. Měla by tu panovat bezmoc a strach z toho jak se zvládneme o ty naše nešťastné a nevychované seniory postarat. Pokud bude tato bezmoc sílit, což už věřím že se děje, příjdeme jak na to. Jsme nuceni se zamýšlet. Jsme nuceni myslet JINAK. Jsme nuceni začít u sebe. Začít nejdříve vychovávat sami sebe tak abychom byli schopni stávat se důstojnými seniory i my a dále předávat nové možnosti a nové příklady života seniorů v našem státě našim juniorům. Jen tak půjdeme příkladem svou vlastní praxí a novým způsobem myšlení. Automaticky se začnou na řadu hlásit o slovo osvědčené nástroje, které všichni umíme používat jako je výchova a vzdělání. Naše současné i budoucí seniory dokážeme zachránit (věřte nebo ne) jedině tak, když začneme zachraňovat nejprve sami sebe. Chce to jen rozvinout nové kolektivní myšlení. Chce to myslet jinak. My máme totiž i jiné možnosti. A to je teď jen na nás. Kdo už začal?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2012 13:46 | Pavel

Hm, zajimavy clanek. Ale co kdyz to obratime? Jak se duchodci chovaji k nam, co chodime do prace, do skoly, k lekari, do obchodu a tak dale a proste na ne skutecne nemame cas? Je arogance, schvalnosti, agrese a nervozita skutecne jenom domenou mladych? Ja myslim, ze nikoli. Skoro bych rekl, ze je to spise mnohdy pocit nadrazenosti, ja jsem starej, tak mi automaticky musite uhnout, ja jsem chudej, mam tedy pravo na levne zbozi, na prednostni osetreni u doktora, na misto v MHD a tak dale. S tim se setkavam mnohem casteji. S nikym se tak casto nerozciluji v samosce, u doktora a nebo v autobuse. Kolikrat i deticky jsou slusnejsi, pusti babku a ona jim ani nepodekuje a nebo do nich casto i strci a nadava jim. Myslite, ze to budou priste delat stejne? Zakon akce a reakce plati i v mezilidskych vztazich. Sluvka jako prominte, prosim, pardon a omlouvam se casto pouzivam snad jenom ja sam.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2012 12:16 | Rudolf

Ano, bylo by zajímavé vrátit se v čase a podívat se, jak tito důchodci žili před dvaceti, třiceti, čtyřiceti lety.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2012 12:14 | Rudolf

"Zažili jste někdy u nás, že by vás na ulici s žádostí o příspěvek na tu či onu sbírku oslovil někdo starší třiceti let?" Ano, zrovna dnes dopoledne před smíchovskou poliklinikou. Zoufalá zubožená stará paní žadonila, aby kolemjdoucí přispěli na hendikepované děti koupí čehosi, co měla v ošatce. Ani nevím čeho. Raději jsem odvrátil zrak, zrychlil krok a dělal, že ji nevidím a neslyším, tak jako všichni ostatní kolemjdoucí. A hluboce jsem se styděl za to, že jsem se dožil společnosti, kde je toto možné.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Roman Šmucler

podnikatel

Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services