Diskuze - Fio banka - Fio hypotéka
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)
Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz
Stránka 1/2
Předchozí
Následující
20. 4. 2022 17:00 | Hugo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 4. 2022 2:32 | Robert
17. 4. 2022 2:30 | Robert
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 3. 2022 18:30 | Pešková Dagmara
16. 1. 2022 21:14 | petr
Já jsem měl bonitu schválenou asi během 14 dní. Pak jsem jim dodal odhad, který si musíte zaplatit sami. Ten jsem měl za 3 dny hotovy. Pak začali připravovat smlouvy a trvalo jím to 2 měsíce. Během toho vám nereagují na telefony ani emaily a to jsem se jich jen ptal jestli nepotřebují nějakou součinost, aby to bylo rychleji.
Smlouvu co mi poslali byla tragedie. Za prvé jde o nějakou šablonu, kam doplnili jen mé iniciály a jinak to vůbec nesedělo k tomu, že kupuji dům od developera. Četl jsem už řadu smluv, ale tato byla napsaná tak, že ty znění nebyly konkrétní, úplné a byly zavádějící. Proč to tak je jsem pochopil až na konci smlouvy kde je napsáno, že pokud nebude výklad smlouvy jednoznačný, tak se to bude vykládat tak jak to chápe Fio banka. Jinými slouvy s vámi podle smlouvy můžou kdykoliv vyje..t. Dál je smlouva plná pokut i za věci které nemůžete nijak ovlivnit, netýkají se vás, ale můžete za ně dostat pokutu. Něco podobného u jiných bank neuvidíte. Ke smlouvě jsem jim pak poslal 5 otázek. Čekal jsem přes měsíc na odpověď a odpověděli mi na jednu. Tak jsem jim psal znovu a k jedné otázce mi napsali, at si to znění napíšu sám... Pak jsem šel už do jiné banky. Vznikla mi u nich přímá škoda 7.000,- za odhad nemovitosti a pak nepřímá škoda asi 80.000 protože jsem už u jiné banky dostal vyšší úrok (protože v tomto období zvyšovala CNB razantně úroky).
No nakonec jsem šel do jiné banky, kde bylo vše vyřízené za 4 týdny včetně podpisu. Dali mi i vyhodnější úrok, něž nabízeli veřejně. Smlouva byla napsaná dobře a na poprvé a k dotazům ke smlouvě se semnou spojila paní z banky a celou ji se mnou prošla a na vše odpověděla.
Fio jsou šmejdi, jděte rovnou k jiné bance!
10. 1. 2022 13:58 | Ladislav
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 1. 2022 15:58 | Adam
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 1. 2022 23:44 | Stanislava
3. 12. 2021 12:46 | Miroslav
Raději běžte do hypotéky jinde, kde vám hned na začátku dají garanci úroku a tyto podrazy stylu Bohemia Energy nedělají.
6. 11. 2021 9:45 | Čestmír
13. 10. 2021 0:38 | Tomáš
12. 10. 2021 23:20 | Tomáš
13. 5. 2021 21:41 | Petr Lučina
18. 1. 2021 23:41 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 10. 2020 18:50 | Jaja
27. 3. 2019 8:06 | Ivo
6. 1. 2019 17:05 | Karel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 11. 2017 15:28 | Frana Busik
19. 10. 2016 23:19 | martin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 9. 2018 10:14 | Lore
Letos v únoru jsem s cca 3 měsíčním předstihem začal plánovat refinancování stávající hypo. Jelikož jsem měl velkou část jistiny již i naspořenou (a tudíž mi bylo líto nadále platit úroky), ale chtěl jsem mít i nadále rezervu v podobě likvidní hotovosti, pátral jsem po bankách nabízejících offsetovou hypo. Raiffka („Hypo se zápočtem úspor“) – odmítli mě, protože mám příjem v zahraničí, nikoli ČR (Německo, atest. lékař, smlouva na dobu neurčitou), to samé Air Bank („Chytrá rezerva“ - tam navíc tato rezerva přechází po dobu hypo do držby=vlastnictví bankou!). Zcela bezproblémové dosavadní splácení 2,5 roku a čistý příjem přepočtený na CZK zhruba 10x převyšující měsíční splátku nebyl dostatečně přesvědčivým argumentem. Inu, naději skýtala česká Fio banka, kde nabízeli offsetovou hypo, solidní úrok, žádné poplatky za sjednání (kromě nutnosti poplatku odhadci za aktuální ocenění předmětu zástavy) a deklarovanou flexibilitu (např. možnost kdykoliv bez poplatku splatit celou jistinu). No nabídka, která se neodmítá. Leč realita byla odlišná. Prvním varovným signálem byla hned na počátku nemožnost se dovolat do centra hypoték v ulici V Celnici. Jediná možnost byla po emailu, kde jsem do druhého dne obdržel odpověď, že schůzku je možno realizovat nejdříve za týden. Bohužel v tomto duchu probíhalo jednání až do hořkého konce o pár měsíců později... Vybavení poboček jako takové (nejlacinější dřevotřískový nábytek, sešmajdané potahy na židlích, které jako by pocházely z vyřazeného inventáře nějaké základní školy..) by mi vůbec nevadilo - naopak, měl jsem za to, že banka ušetřené peníze investuje na důležitějších místech (např. ona zmíněná relativně nízká úroková sazba). Co mě ale naprosto znechutilo a též motivovalo k sepsání tohoto komentáře, je přístup personálu. Telefonický kontakt de facto nemožný, vše jen po emailu, dotazy ohledně podrobností smlouvy, dojednávání podmínek apod. zůstávaly téměř bez odezvy, popř. s neuvěřitelnými latencemi (1-2 týdny), slíbené termíny pro různé úkony (opravy zjevných chyb v návrzích smluv apod.) opakovaně nedodrženy. Jediný způsob jak konzultovat telefonicky bylo "vynutit" si kontakt přes reklamační oddělení. Poslední kapkou ovšem bylo (bohužel skutečně až poslední, chybou bylo si nepřečíst hned po první schůzce) detailní pročtení úvěrové smlouvy, resp. VOP - tam zcela černé na bílém stojí ujednání, že offset (Hypospořící konto) má banka KDYKOLIV bez udání důvodu právo zrušit a tedy "překlopit" offset do klasické hypotéky. V marketingových materiálech deklarovaná možnost hypo kdykoliv bez sankcí splatit na druhou stranu nikde smluvně stanovená není - tedy alespoň jsem nikde neobjevil a na můj dotaz na konkrétní paragraf příslušný pracovník pouze lakonicky pokrčil rameny a utrousil, že "to tam je".
S velice hořkým pocitem, že jsem ztratil 3 měsíce života, poplatek bezmála 4000,- za vypracování odhadu, jsem však nutně dospěl k závěru, že podepsat smlouvu s takto se chovajícím poskytovatelem služeb by bylo za hranou bláznovství. Nemohl jsem se též zbavit dojmu, že skutečnou strategií banky je něco jiného, než „klasicky“ vydělávat tak, jak to dělají „běžné“ banky. Jakoby spíše od začátku bylo cílem nějak nachytat klienty (proto ta naprostá neochota komunikovat, transparentně sjednávat podmínky smlouvy apod.) a pak následně vymáhat sankce...
Zůstal jsem tedy u původní banky a zbývající jistinu jsem splatil z cca 80% v rámci refixace a jako likvidní rezervu mám nyní k dispozici několik kontokorentních produktů, což pro mé potřeby postačuje. Flexibilní, nenáročné, přijatelné.
Můj postřeh na závěr: bance (resp. jakýkoliv subjekt), která s vámi už od počátku jedná laxně, nekompetentně, neochotně, neprofesionálně - je nejlépe se obloukem vyhnout ihned, jakmile takový její přístup zpozorujete...