Ministr dopravy Dobeš na pranýři. Měl by kvůli registru odstoupit? Co si o tom myslíte?

Fraška kolem nového registru vozidel vesele pokračuje a každým dnem nabývá větších a větších rozměrů. Od příštího týdne to bude možná už bez klíčového protagonisty, ministra dopravy Pavla Dobeše. Může ale za tento průšvih právě on?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2012 0:53, jezevec

odstupování ministra je jen komedie pro blbce.
měli by si udělat seznam lidí, kteří tuto akci naplánovali, vypsali, stanovili její podmínky, vyhodnotili, vybrali, a uzavřeli smlouvy. měli by jim zkontrolovat kde bydlí, v jakých jezdí autech, kde byli na dovolené, a jaké má jejich nejbližší příbuzenstvo koníčky. ty, kde se to nestřetně s legální mzdou, pozavírat - bude-li mezi nimi ministr, nevylučovat ze seznamu.

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 7. 2012 12:04, Sylva Pekaríkova

Pokud dokáže vyvodit dusledky pro ty ,kdo tutosituaci způsobil pak ne , jinak by měl odejít nejen z funkce,ale i z vlady

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

26. 7. 2012 10:20 | Dotázek

Spíš je divné, že ani jedna z těch zmiňovaných dodavatelských firem nového registru vozidel nemá v OR jako předmět podnikání vývoj nebo poskytování software, zpracování dat nebo něco podobného? Tzn. ty firmy buď "vyprodukovaly" registr jako něco mimo předmět svého podnikání anebo jsou to jen obyčejní prostřední(č)ci?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2012 9:32 | babička

To jsou takový řeči. Opravdu věříte tomu, že všichni berou, jak můžou? A že Dobeš dostal... no u Ratha to už pomalu začíná vypadat na řád desítek milionů... že tedy Dobeš dostal za tu chvilku všimné v řádech stovek milionů?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2012 9:13 | kybernet

Pan ministr dopravz je stejný blb jako ministři jiných resortů. Hlavní jeho snaha je dostat co nejvíce peněz ye státní zakázky do vlastní kapsy. Takže se na jakoukoliv dodávku sežene firma, která dá objednateli co nejvíce do kapsy. Ovšem panu ministrovi nedošlo, že SW aplikace bude muset nějakou dobu fungovat. To nejsou Kalouskovy padáky, které se jenom přestaly používat a koupily se nové. A Kalousek dostal znovu do kapsy. Vytvořit počítačovou aplikaci neumí každá firma a není to hotové přes noc. Na druhé straně v republice funguje dobře spousta počítačových aplikací. Možná, že byly taky předražené, ale fungují. Pan ministr slibuje, že ministerstvo uhradí všechny škody způsobené lidem nefunkčností systému. Měl by je uhradit ze svého jistě tučného majetku, protože za dobu svého působení dostal na úplatcích řádově víc než dr. Rath
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2012 6:03 | MadaEda

Ministr by měl nést politickou odpovědnost v každém případě a pokud by se prokázalo, že je zainteresován i jinak ,tak i trestní.A to myslím všeobecně nejen u ministra P.Dobeše.Pak by se měli prošetřit lidi ,kteří byli na smlouvě zangažováni a smlouvu připravovali Jinak si osobně myslím, že pan ministr ve vládě nemá co dělat a to nejen kvůli nefunkčnímu registru,ale proto, že tam je za stranu ,kterou nikdo nevolil.To týká i ostatních ministrů za stranu Lidem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2012 3:41 | Radim

Změna informačního systému v rozsahu registru vozidel není žádná neprozkoumaná věc, podobné projekty se už dělaly mnohokrát v rámci informačních systémů velkých firem i státu. Dávno už mají takové projekty svoje neměnná pravidla, jak postupovat už od výchozího návrhu přes přípravu až po vlastní realizaci změny. Jak zanalyzovat starý systém a stanovit, jaké změny jsou třeba v novém systému, aby změna byla účelná, s nízkými náklady a přinesla nové možnosti. Jak v době chodu původního systému zanalyzovat systém a data a zorganizovat na prototypu nového IS všelijaké pilotní a zátěžové zkoušky a tím dopředu odhalit a vyřešit většinu problémů, které změna IS přinese. Jak zorganizovat vlastní výměnu IS, aby zbylé problém byly řešeny rychle, v klidu a profesionálně a aby ta byla odstávka co nejkratší a klienti pokud možno nepocítili při změně žádná omezení. Projekt změny registru vozidel ale vypadá zvenku tak, jako by ho prováděli amatéři, kteří nic z těchto projekčních zásad pro změnu IS neznají. Kteří změnu IS "naperou" bez přípravy natvrdo , všechny problémy se snaží odladit přímo na ostrých datech a za ostrého provozu. A kteří jsou tak pod obrovským tlakem a zároveň tak mizerní odborníci, že pod tím tlakem kupí a sami vytvářejí další chyby. Které dále poškozují kvalitu a integritu dat registru a vytvářejí další a další problémy, kvůli kterým pořád dokola registr vozidel padá a nefunguje. A ministr Dobeš se chová jako neználek, jako by nic z toho neznal a neměl ponětí, že to vůbec existuje. Který jen papouškuje zbožná ničím nepodložená přání odpovědných podřízených že dneska to sice nefunguje, ale že už "zítra" to bude bezchybně fungovat. Kdyby jen trochu znal tuto problematiku a byl trochu co k čemu, dávno by musel tento nepřipravený projekt změny IS stopnout, bez ohledu na už uzavřené smlouvy. A rozjet ho znova od začátku a tentokrát pořádně. A protože to neudělal, nemá na tom místě co dělat.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2012 0:53 | jezevec

odstupování ministra je jen komedie pro blbce. měli by si udělat seznam lidí, kteří tuto akci naplánovali, vypsali, stanovili její podmínky, vyhodnotili, vybrali, a uzavřeli smlouvy. měli by jim zkontrolovat kde bydlí, v jakých jezdí autech, kde byli na dovolené, a jaké má jejich nejbližší příbuzenstvo koníčky. ty, kde se to nestřetně s legální mzdou, pozavírat - bude-li mezi nimi ministr, nevylučovat ze seznamu.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Daniel Volopich

podnikatel

Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Daniel Volopich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services