Pošta razí tvrdý byznys: dělá z kozlů zahradníky

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 12. 7. 2012 | 116 komentářů
Česká pošta nutí zaměstnance prodávat finanční produkty. Úspěšnost prodeje ovlivňuje jejich plat. Těm, co neprodají dost, prý dokonce nadřízení vyhrožují vyhazovem. Jenže někteří pošťáci produktům, které lidem vnucují, vůbec nerozumějí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:59, já

Ano, přesně takhle to opravdu u pošty funguje. je to normální šikana na zaměstnance a ve svém okolí mám dvě kolegyně, které skončily na dlouhodobé nemocenské z psychických důvodů a následně od pošty odešly. A já nad tím uažuji také. plat necelých 10.000, mkínus pravidelně krácená výkonná mzda za neplnění aliančních produktů. denně dělám v průměru 2-3 hodiny na víc zadarmo, jelikož na přesčasy není u pošty nárok, to Vám potvrdí každý pošťák. Pokud už se náhodou podaří založit produkt některého z aliančních partnerů, jsou za něj desetikorunové odměny pro toho, kdo produkt založil, ale pokud nezaloží, tak postih je ve výši několika sta korun.A plat je pravidelně krácený každý měsíc, protože plán produktů je postupně vyšší a lidé opravdu na zakládání nových peníze nemají. Dostáváme rady, ať lidem dáme ze svého peníze na první vklad, což jsem udělala, ale stejně mi byl plat pokrácen, jelikož jsem nesplnila plán celý(jako životní pojistku o ročním objemu 7000,- , dvě penzijka, dvě stavebka, další účty, Červené konto, kreditky , úvěry, ročního předplatitele na noviny, prodej zboží, stanovený počet poslaných balíku se službou DO ruky apod. a to je pouze čtvrtletní plán.Nebo také radu jako někom zrušit účet a založit nový, nebo si založit třeba další účet pro sebe. u nás v rodině už jich máme kvůli plnění 5 a bylo mi doporučeno, ať si založím 6. Nevím jak to půjde dál, ale je to Vážně neúnosné.

+355
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 7. 2012 12:11, Petr

Ty věci existují. Ano. Ale že by to bylo až tak drsné, tak to ne. Ono totiž plno pošťáků na to rezignuje s tím, že si radši nechá nabančit. O vyhazovu jsem nikdy neslyšel. To bude nějaká urban legend.

-194
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 116 komentářů)

12. 7. 2012 15:13 | agilka

...ano tohle mohu také potvrdit, zaměstnanec má dokonce na papíře o kolik ho celkem za ten měsíc odrali, ale není zde strukturálně rozepsáno (samozřejmě zcela záměrně) za co. A tak si to vedoucí (pardon - dnes už jedině manageri) mohou sázet, jak je jenom napadne. Možná i oni jsou nakonec dle vyměřených sankcí odměňováni nějakým procentem a tak není divu, že se pak dějí věci neuvěřitelné. A není náhodou tohle všechno protiprávní? A co na to pošťácké odbory!! Nebo i ty stále fungují jako za starých časů pouze jako rekreační komise?? Běžný zaměstnanec, pokud nechce být vykopnut se raději ani neptá. A když se zeptá, musí se v lepším případě spokojit s odpovědí typu "však ty víš"....
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 14:54 | Lena

Dobrý den, myslím, že paní redaktorka dělá svoji práci - poukazuje na problémy tržního hospodářství. Článek chápu jako informativní a od žádného redaktora nečekám, aby celou věc vyřešil. Napadat redaktora, který zpracuje článek na základě fakt, je podle mne neadvekvátní, to bychom od žurnalistů chtěli moc.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 14:25 | generál laudon

A není to v pořádku? Když se u nás motají cívky a někdo pořád posílá dál zmetky, taky si to nechám ukázat, jak to dělá. A když nesplní plán, jde s penězma dolů. A pak případně do šaten a domů, bez šance na návrat.
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 13:45 | MaMusha

Na jedné nejmenované poště, pokud pošťák neprodá dostatečný počet produktů musí svému nadřízenému dokonce předvést jak nabízí tyto produkty. Provize z toho nemají,spíše naopak pokud neprodají dostatečný počet nedostanou ani celou výplatu, provize beztak shrábne ten kdo takovou hovadinu vymyslel.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 13:28 | evžen

Problém je i v tom že nabízené produkty jsou značně nevýhodné a nikdo normální si to založit nemůže. Místo aby tyto produkty nějakým způsobem zatraktyvňovali tak dělají pravý opak. Např. běžný účet už každý vlastní a nebo se snaží ušetřit přechodem k bezpoplatkové bance. Jen výběr na poště zdražili na neuvěřitalných 35Kč, příkaz k úhradě kartou do jiné banky na poště zdražil na 16Kč (z 8Kč). Nedávno jsem zažil novinku, že pracovnice musí každého kdo vybírá hotovost oslovit s nabídkou úvěru!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 13:25 | Radim

Na to, jak nenechat sebou zametat , je nejrozumnější rada hlasovat nohama. Chce to doma probrat svoje diplomy a všelijaká osvědčením z všelijakých kurzů, případně nakoupit na internetu nějaká další školení a i jinak na sobě pracovat a potom prostě odejít. Já vím, že leckdo je v takové situaci, že na tom místě třeba jiná vhodná práce není nebo že ve vyšším věku je pramalá šance najít jinou práci.... Ale věřte tomu, že až dojde na situaci, že budete mít v ruce výpověď a mířit coby nezaměstnaní na pracák, tak automaticky vaše šance najít jinou práci coby čerstvě nezaměstnaní klesne tak desetkrát. A pokud budete mít trochu smůlu a budete bez práce 2 - 4 a víc měsíců, potom vaše šance najít jinou práci klesne znova ještě nejméně desetkrát, tedy celkem nejméně stokrát. Takový je zase personalistický trh, člověk, který pracuje a chce pouze změnit práci, je automaticky personalisty hodnocen jako mnohonásobně vhodnější uchazeč než nezaměstnaný.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 13:13 | Radim

Taky prodejce finančních produktů, konkrétně ten, kdo je na smlouvě za finanční instituci podepsán, má taky určitou odpovědnost. Nevím přesně jak je to nyní, ale už byly soudy, kde klient vyhrál příslušnou náhradu, když tvrdil, že mu nebyl finanční produkt, konkrétně pojištění, důkladně vysvětlen a on se tedy rozhodl špatně a následně na tom pojištění tratil. Přirozeně náhradu platí ten, kdo to vysvětlení ošidil a tomu klientovi to prodal. Běžný prodejce pojištění je proti tomu ze zákona sám pojištěn pojištěním odpovědnosti, platí za to nějak 6 - 10 tisíc ročně, pojistnou částku už nevím, ale bude to nějakých pár miliónů. Jsou tedy pošťáci a pošťačky, jejichž jména jsou na těch smlouvách, pojištěni na hloupost nebo ne? Co se stane, až nějaký klient dá k soudu, že nějaká paní Nováková, pošťačka, mu nevysvětlila dobře zásady uzavírání třeba investičního životního pojištění nebo i stavebního spoření a bude po ní chtít náhradu škody třeba 500 tisíc? Zatáhne to pošta ? Nebo paní Nováková prodá třeba půlku svého baráku, aby na to měla peníze?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 12:51 | doručovatelka

Děkuji za tento příspěvek, lépe bych to nenapsala... tohle je jen malý výtažek z toho, co všechno se tam děje. Ti nahoře se nám smějí, jak jsme hloupí, jak se sebou necháme zametat. A je nad slunce jasné, že oni to budou dělat tak dlouho, jak dlouho si to sami necháme líbit. Myslím, že už by to opravdu stačilo.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 12:40 | agilka

Dovolím si ještě trochu rozšířit tuto problematiku o poznatky mé známé, coby dlouholetého pošťáka. Nezapomínejme totiž i na to, že pracovníci u přepážek musí kromě bankovních a pojišťovacích produktů navíc nabízet i prodej různého obchodního zboží jako na vietnamské tržnici. Sice se leckdy jedná o všelijaké cetky nebo zboží podřadné kvality, ale i to se přísně sleduje a hodnotí. Běžný člověk se až diví co vše se mu na té poště nabízí a přitom zde kolikrát nesežene ani obálku nebo dopisní známku v potřebné hodnotě. Jo a do plnění "produktů" jsou nuceni i nově přijatí pracovníci, kteří ještě ani na žádném produktovém školení nebyli. Aby přežili, jsou většinou nuceni za pochodu vše jenom okoukat od kolegů a to se týká samozřejmě i té jejich všeobecné už tak náročné pošťácké práce, kde se sebemenší chybičky absolutně neodpouštějí. Čili takovej ten systém - i bez učení koukej ryhle plavat anebo se utop. Oni už tedy v této "záuční" době musí také stále někomu nabízet, resp. vnucovat něco, čemu v této době opravdu většina z nich ani nemůže rozumět. Nechci až tak zevšeobecňovat, ale minimálně na jedné konkrétní poště to takhle stále chodí. Zaměstnanci se tam střídají jak ponožky, protože většinou co zjistí o jde tak sami utečou. A už utíkají i dlouhodobí harcovníci, mají toho buzerování prostě plné zuby. A snad už jen ti největší zoufalci to jdou i přesto na poštu zkusit, ale většina z nich to pak taky brzy vzdá.... Předpokládám proto, že po těchto několika letech už brzy manažerům zcela dojdou ti zájemci z ulice, kterými se stále ve své nabubřelosti chvástají. To proto, že většina lidí z té ulice dnes už dobře ví o co zde především jde a většinou jsou tak předem varováni. A tak se hoši budou už asi velmi brzy muset probrat do reality a začít dělat nějakou jinou zaměstnaneckou politiku, jinak ty šaltry zbudou už jenom na ně. Ostatně i já osobně jsem viděl jak to chodí v praxi, to když zřejmě vedoucí pošty záludně naslouchala za bukem to, jak její svěřenci nabízejí u přepážek všechny ty hromské produkty a poté vystartovala k jedné z nich a veřejně ji před všemi zákazníky nevybíravým až hysterickým způsobem vypeskovala právě proto, že prý málo nabízí produkty a ať si dá "majzla" nebo že hned poletí. Všichni jsme s úžasem oněměli. A toto se stalo poté, co pracovnice nic nenabídla staré schromlé babičce s hůlkou, kterou zřejmě v dobré vůli nechtěla zdržovat těmito šílenostmi. Takže pracovníci jsou takto, a na velkých poštách samozřejmě i mnohem sofistikovanějšími metodami permanentně špiclováni a tím neustále stresováni. Jak po nich potom můžeme chtít, aby ještě spolehlivě prováděli svoji pošťáckou práci. A to vše ještě za mzdu, rovnající se s ohledem na požadovaný široký záběr, specializaci a všeobecné nároky na bezchybnost almužně. Jak zde již bylo někým zmíněno, ano ty pohyblivé složky mzdy byly nedávno zcela záměrně navýšeny proto, aby bylo takovémuto frontovému zaměstnanci po celý měsíc stále co strhávat, a to nejen za ty produkty, ale za každou i zcela bezvýznamnou chybičku a to tak, aby s výplatou končil pokud možno vždy pouze na prachmizerném základu. A takhle už se dá z pohledu zaměstnavatele opravdu pořádně ušetřit a udržet se tak nejen nad vodu, ale hlavně pak vyplácet v pohodě manažerům statisícové platy. Ono to skoro vypadá jakoby i toto počínání byla záměrná zaměstnanecká politika této instituce. Zadat nesplnitelné a pak už jen trestat a tím šetřit...a po vyčerpání odkopnout jako vymačkaný citron a ten pak nahradit zase novým a tak pořád dokola. Když vidím jak si vlastně podobně zaměřené pracovnice v naší bance doslova o pár metrů vedle zcela spokojeně provádějí svoji úzce zaměřenou práci ( a za úplně jiné peníze), přičemž mě stále neotravují nabídkami svých produktů, protože k nim si pro ty produkty jde zákazník už rovnou sám (neboť tam je také očekává), tak je mi těch pošťaček "od vedle" opravdu velice líto. A jak mám nyní potvrzeno, tak pošta navíc evidentně svým řadovým zaměstnancům nejenže neplatí přesčasy ale zřejmě je v takovýchto případech dokonce prostě nutí pracovat vlastně navíc zadarmo, případně je vnucen výběr volna. Ale to si zase odskáčou ti ostatní, protože pak musí o to více makat za něj a opět třeba i přesčasy, ale samozřejmě zase jen za běžný peníz. Uspokojením jim tak většinou prý musí být odpověď vedoucí - buďte rádi, že máte práci a nevymýšlejte si. Uzavírám velice mírnými slovy....jak tristní je tahle současná pošta česká!
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 12:37 | Olly

Pracovní poměr je rozvazován pro neplnění základních povinností, ale nejsou vyjmenovány nebo pro údajnou nadbytečnost a reorganizaci pracoviště.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 12:24 | doručovatelka

Pracujete u pošty? Zdá se mi, že jste o tom nikdy neslyšel, protože tam prostě neděláte.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 12:11 | Petr

Ty věci existují. Ano. Ale že by to bylo až tak drsné, tak to ne. Ono totiž plno pošťáků na to rezignuje s tím, že si radši nechá nabančit. O vyhazovu jsem nikdy neslyšel. To bude nějaká urban legend.
-194
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 11:57 | doručovatelka

Dobrý den, nám vedení stále opakuje, že my jsme pouze tipaři, takže to v rozporu se zákonem není. Bohužel to, že na nás šlapou, abychom nosily smlouvy, jinak dostaneme výpověď, o tom už nikde nemluví, nic neví, to by nám v životě neřekli...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 11:39 | Vít Suchý

Pokud vím, k prodeji pojistných produktů je potřeba se řídit m.j. zák. 38/2004Sb. a každý,i ten, kdo jen NABÍZÍ pojistné produktyy musí absolvovat zkoušku a mít od ČNB oprávnění min. PPZ...
Pokud přepážkoví pracovníci nemají oprávnění PPZ od ČNB a přesto pojistné produkty nabízejí, je to v přímém rozporu se zákonem ...
Co na to ČNB ? Už tam někdo poslal oznámení ? Třeba autorka článku, když má k dispozici detailní podklady ?, zajímá jejího chlebodárce náprava, nebo jde jen o článek z okurkové sezony ?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 11:26 | MadaEda

Je to tak .Mojí dceři paní doručovatelka, také nabízela Sluníčko od České pojišťovny.Je to prostě sprosté lidi nutit dělat něco čemu nerozumí a ještě jim vyhrožovat. Česká pošta by se měla nad sebou zamyslet a dělat hlavně kvalitně věci, které poště náleží.Stačí ,že doručovatelky tahají těžké letáky.Které já vyndám ze schránky a vyhodím.U nás již nyní potřetí změnili systém doručování a doručovatelky.Nevím ,kdo to vymýšlí,ale vždy když se doručovatelka seznámí s terénem je vyměněna.Nyní nosí letáky zvlášť a poštu zvláť.Paní doručovatelka dostala o hodně větší obvod a ještě jí neznámý.Takže zrovna v pondělí jsme čekali na důchod až do večera do 18 hodin.Dříve bvyla doručovatelka u nás kolem 13 hodiny.Určitě to není chyba té nové paní,když nezná terén a ještě roznášela ten den i SIPO.Organizaci pošty prostě nechápu.Stále říikají ,že se snaží šetřit,ale myslím, že na nesprávných místech.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 10:49 | Radim

To je stará známá věc. Tak to bylo už před 6 lety, kdy jsem krátce prodej pojištění vyzkoušel. Problém je podle mně to, že už nejméně těch 6 let je místní pojišťovací trh plný. Skutečně noví klienti pojišťovny jsou už hezkých pár let jenom ti, u kterých zájem podnítí nějaká změna. Třeba získá nějaký majetek, uzavře manželství, narodí se mu dítě. Všichni ostatní, kteří případně přibudou v portfoliu jedné pojišťovny, jsou ti, které prodejci přemluvili k přestupu od jiných pojišťoven. Kdo dneska pojištění nemá, tak už se pouze schůzkou s prodejcem přemluvit k uzavření pojistky nenechá, buď rovnou nechce nebo kvůli své situaci nemůže. Problém pojišťoven je v tom, že jejich plány jsou stále nadstaveny na růst a jejich vrcholoví manažeři podle toho berou odměny. A tak prostě směrem dolů tvrdě šlapou, aby jim podřízení ty nové smlouvy stále nosili, doslova za každou cenu. Smlouva ČP s poštou je typický příklad takového opatření. Které krátkodobě zvýší počet smluv, ovšem dlouhodobě poškodí imidž značky ČP. A možná i pošty.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 10:45 | Lenka

Stačilo by, kdyby měli dost pracovníků na to, aby pracovní doba nebyla od 8hod. s polední přestávkou jen do 17hod. a v sobotu 2 hodiny dopoledne a konec. Pak mají stále fronty až před poštu, nestíhají a jsou nervozní, ale to je věc manažerů a pro ty je spokojenost zákazníků i zaměstnanců až na posledním místě ...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 10:29 | béda

Pošta už neví do čeho se honem pustit i když na to nemá. Zajišťuje spojení a správu datové sítě pro policii, sápe se i po vývoji programů. A pytle s poštou končí někde na skládce....To je dílo Langera a Zajíčka.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 7. 2012 10:26 | Karel

Přesně tak. Vítejte v pojištovácké džungli. Takto to funguje ve švarcsystému ve finančně poradenských společnostech. Nabrat nováčky, smluvně realizovat rodinu, příbuzné, známé a kamarády a až se "vyšťaví" spolupráci ukončit a nabírat další nováčky. Účelem je pouze prodej - nic jiného je nezajímá - prodej za každou cenu. A vše je pod souhlasem a dohledem ČNB.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2012 10:17 | olly

Vnucování finančních i jiných produktů např tlf.karty s odkazem na hmotnou zainteresovanost zaměstnanců v pracovních smlouvách je evidentně účelové. ČP patří dlouhodobě k nejziskovějším podnikům a k největším zaměstnavatelům v České republice. Šušká se, že stát chce poštu jako celek prodat jako byl prodán Telecom. Tvrdý finanční postih za neplnění plánu produktů snižuje mzdy zaměstnancům a tím si firma ČP snižuje náklady a přesto zůstává ziskovou. TO naláká zájem kupců! Ale ČP řeší splnění plánu smluvním partnerům zcela jednoduše tím, že přijme nového zaměstnance, který celý šťastný, že sehnal práci, uprosí svou rodinu, příbuzné, známé a kamarády k uzavření alespoň něčeho. Časem se vyčerpá a pro firmu se stane nadbytečným, který neplní stanovené úkoly, o kterých věděl z pracovní smlouvy.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Němec

právník a mediátor

Jana Bobošíková

politička

Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services