Tomáš Prouza: Předdůchody – další nepovedený trik

Tomáš Prouza | rubrika: Komentář | 26. 6. 2012 | 13 komentářů
Když před dvěma týdny vláda schválila návrh zákona o předdůchodech, dostalo se jí až neobvyklé pochvaly z mnoha stran. To by měla být pro vládu příjemná změna – jenže pochvaly skončí v okamžiku, kdy se nad navrženým systémem někdo pořádně zamyslí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 6. 2012 17:11, Pavel Opočenský

Vše, co stát dnes nabízí je jenom podvod a zlodějina na lidi,kteří tomu nerozumí.Je to zločin této vlády proti lidem, kteří se nemohou a neumí bránit.Jejich povolání je většinou těžká práce a ne úřednické žvanění.Tato vláda si zasluhuje největší možný trest za své konání.Lidi už jim přestaňte konečně věřit a nedejte se klamat falešnými sliby.Denně vám v televizi říkají:"Neotvírejte nikomu,nic nepodepisujte,nic neplaťte.Narazíte jenom na podvodníky."A toto je právě ten stav kdy vás sprostě okrádá současná vláda.

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 6. 2012 13:28, nafta

@Vít Suchý : ja se obavam, ze nemate pravdu.
Soucasny druhy pilir se po 1.1.2013 stane 3tim pilirem (proc takovyhle nesmysl, to bychom se museli zeptat na vlade) a predduchod se tedy bude tykat staronoveho druheho pilire.
Treti pilir budou prave ty smlouvy, ktere si dnes spousta lidi plati.

-24
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

3. 7. 2015 23:32 | Miloš

Předduchod pobírám od 1.1.2014 tedy rok a půl, a funguje bezvadně, dokonce se mi zvýšil o 270kč což svědčí o dobrém hospodaření P. F. České pojišťovny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 7. 2012 8:06 | jouda

...dobrý den, jéje, to asi píšete z Kuby, ne...? Ale na mne je tam moc teplo, tam se na penzi nechystám...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2012 10:33 | ppetr1

predduchodu rozhodne vyuziji.investoval jsem 20 let a ted budu sklizet ovoce :-).vse co k zivotu potrebuji uz mam.bydleni temer zdarma - proc tedy predduchodu nevyuzit :-).faktem je,ze jsem dovolenych nevyuzil tak jak bych si pral - snad me to jeste ceka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 6. 2012 8:06 | Jan

Citace - Pavel Opočenský / 26.06.2012 17:11

Vše, co stát dnes nabízí je jenom podvod a zlodějina na lidi,kteří tomu nerozumí.Je to zločin této vlády proti lidem, kteří se nemohou a neumí bránit.Jejich povolání je většinou těžká práce a ne úřednické žvanění.Tato vláda si zasluhuje největší možný trest za své konání.Lidi už jim přestaňte konečně věřit a nedejte se klamat falešnými sliby.Denně vám v televizi říkají:"Neotvírejte nikomu,nic nepodepisujte,nic neplaťte.Narazíte jenom na podvodníky."A toto je právě ten stav kdy vás sprostě okrádá současná vláda.

Jo, dalo by se s tím souhlasit a přidat hodnocení, i když to není přesně můj styl vyjadřování. Jen by bylo potřeba vynechat všechny vazby se slovem vláda. Tato vláda, současná vláda .... jen hodně naivního člověka může v úvahách o stavu současné společnosti uspokojit konstatování, že výměna vlády vše vyřeší. Nebuďte naivní, krást budou všichni a když někdo krade, jiný to musí platit. Rozdíl mezi politickými stranami v ČR není v tom, že by v některých politici nekradli, ale v tom, že ti pravicoví to chtějí zaplatit hned a od vás, kdežto ti z levé části to nechají na vaše děti.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2012 22:28 | losnuevosvidentes

Osvícený názor. Aneb největším světovým byznysem se stalo rozkrádání veřejných rozpočtů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2012 17:11 | Pavel Opočenský

Vše, co stát dnes nabízí je jenom podvod a zlodějina na lidi,kteří tomu nerozumí.Je to zločin této vlády proti lidem, kteří se nemohou a neumí bránit.Jejich povolání je většinou těžká práce a ne úřednické žvanění.Tato vláda si zasluhuje největší možný trest za své konání.Lidi už jim přestaňte konečně věřit a nedejte se klamat falešnými sliby.Denně vám v televizi říkají:"Neotvírejte nikomu,nic nepodepisujte,nic neplaťte.Narazíte jenom na podvodníky."A toto je právě ten stav kdy vás sprostě okrádá současná vláda.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 6. 2012 15:42

Za pět let jdete do důchodu resp. v 59 letech + 8 měsíců. Pro Vás není předdůchod určen. To je pro ty co půjdou do důchodu v sedumdesáti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2012 14:16 | benzedrin

Jen bych dodal, že „současný druhý pilíř“ neexistuje. Nyní – bože, jaká trapnost a zmatek – máme pilíře první a třetí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2012 14:06 | Vít Suchý

Dobrý den, milá nafto,vpodstatě to myslíte částečně dobře, ale používáte nesprávné pojmy, to bychom se do toho zamotali.
Všechny změny, tedy i návrh systému předdůchodů se týkají stavu, nastalém po 1.1.2013, kdy budou existovat:
1) nově vzniklý druhý pilíř - opt-out (3+2%), aneb účastnické fondy důchodového spoření dle zák. 426/2011Sb. a
2)třetí pilíř ve formě paralelního fungování transformovaného systému penzijního připojištění a nově vzniklých účastnických fondů doplňkového penzijního spoření, dle zák. 427/2011Sb.
No a předdůchody se opravdu mají týkat, pokud je mi známo, jen účastnických fondů nového 3.pilíře, t.j. nově vzniklých investičních penzijních fondů doplňkového penzijního spoření...
Souhlasím s vámi, že je v tom zmatek( možná cíleně) a když se do zmíněné legislativy začtete, tak určitě překročíte bod vzplanutí, milá nafto, to si pište...
Přeji hezký den
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 6. 2012 13:28 | nafta

@Vít Suchý : ja se obavam, ze nemate pravdu. Soucasny druhy pilir se po 1.1.2013 stane 3tim pilirem (proc takovyhle nesmysl, to bychom se museli zeptat na vlade) a predduchod se tedy bude tykat staronoveho druheho pilire. Treti pilir budou prave ty smlouvy, ktere si dnes spousta lidi plati.
-24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 6. 2012 10:31 | Vít Suchý

milý benzíne, předdůchody se týkají jen 3. pilíře a navíc výhradně nově vznikajicích investičních penzijních fondů k datu 1.1.2013. A pokud si přečtete Zprávu o vývoji finančního trhu, vydanou MF za r. 2011 tak zjistíte, že se meziročně o dvě procenta - na cca 18 procent snížil počet těch, kterým přispívá zaměstnavatel...takže také žádná sláva... P. Prouza ten článek napsal jednoduše a výstižně...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2012 9:40 | benzin

Jenom bych chtel podotknout stat pocita s tim, ze odbory si na zamestnatelich vynuti vetsi odvody do druheho pilire. Takze nemusi byt pravad, ze by nebylo dost nasetreno. Tolik k teorii. - Mel sem to stesti / nestesti ze sem se ocitl v hospode v me rodne vizce s maminymi prateli. V podstate 90% z nich jsou vysokoskolaci pred duchodem. A bavili se tam o predduchodech, ze je to uzasna vec, ktera bude od pristiho roku mozna, ze budou lidi moct jit drive do duchodu.
Dost mne to vydesilo, inteligence, kterych se duchod bytostne tyka nemaji vubec tuseni o tom co se probira v mediich uz vic jak rok. DES A HRUZA NE MNE JDE. Myslel sem, ze na tuhle habaduru lidi vlade neskoci, ale asi hlavne z cteni odbornych serveru. Mezi lidmi to je uplne jinak, ti se ridi podle hesel. PREDDUCHOD - "neco co si vezmu pred duchodem hura jupi". DRUHY PILIR - "vic piliru je lepe, budu mit pevnejsi duchod". atd.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 6. 2012 9:28 | Alena

Přesně jak píše pan autor, je to celé nesmysl. Je mi 54 na řádný důchod mám nárok cca za 5 let. Vychovala jsem tři děti, od 18 let pracuji v těžkém průmyslu v třísměnném provozu v létě i v zimě většinu času venku. Zajít za zaměstnavatelem, že bych potřebovala přeložit na jinou, méně náročnou práci, to by byla přímá cesta na úřad práce. Kdyby byla ta možnost, do předdůchodu bych šla třeba zítra, ale bohužel nemám v penzijním fondu naspořeno dost peněz, (jak bych taky mohla, při mzdových poměrech na ostravsku). Takže mi nezbývá než to nějak přežít a vládě poděkovat za toto populistické gesto. Vsadím se, že až příjde generace, která naspořeno mít bude předdůchody jim zruší...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kamil Vacek

podnikatel a investor

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Kamil Vacek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services