Překlenovací úvěr od Lišky: drsná změna podmínek! Klienti jako rukojmí?

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 18. 5. 2012 | 88 komentářů
„Hledáte spolehlivého partnera pro financování bydlení? Je tu Liška!“ V reklamě nám ale neříkají všechno. A tak pokračování doplníme my: „Je tu Liška… ryšavá, která klidně uprostřed hry lišácky změní pravidla. Slibované výhody šmahem neplatí! Překlenovací úvěr už klienti předčasně nesplatí.“

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 10. 2012 17:24, Petr

CMSS je banda podsitejch gauneru a krivaku!!! Z ,,klienta,, se po podpisu smlouvy stane vazal bez jakychkoliv prav. Menit pravidla behem hry notabene tvrdit, ze je neco takoveho legalni je plivnuti do tvare vsem slusnejm obcanum Ceske republiky. Chteli jsme odejit a byl nam suse predhozen ! papir, ze se vseobecne obchodni podminky v breznu zmenily a tudiz mame smulu. Na muj dotaz, co s tim, me poradce Sindelar odkazal na pany v Praze....ze on nic, on jenom maly pan. Jojo kasirovat provize to by slo, ale zodpovednost nebo nerku-li starost o klienta, to se u nas ti burani nenauci ani za 200 let. Hbite nam ale doporucil dalsi uver....A co vy s tim nasi zakonodarci ?!

+113
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 11. 2013 8:16, Jirka

V podmínkách ČMSS, pokud je klient čte než něco podepisuje, já jsem je četl, proto jsem až tak překvapen nebyl, bylo vždy uvedeno, že věřitel, čili ČMSS, "může umožnit předčasné splacení meziúvěru na základě písemné žáadosti". Proto jsem nikdy nepočítal s tím, že splacení mám automaticky, a proto se nevztekám jak malý kluk, když mu berou hračku. Mám 3 smlouvy, přičemž i v rámci nových podmínek mi ČMSS dovolila meziúvěr splatit, ná základě kupní smlouvy při prodeji mého bytu. Toto u žádné hypotéky mimo fixační období, nebo při sjednání zvláštních podmínek mimořádných splátek není možné! ČMSS se brání úniku klientů k hypotéčním produktům, za současného zachování modelu klasického stavebního spoření a jeho systému úvěrování. Není jejím zájmem omezování a blokování svých klientů při operacích z meziúvěrem v důsledku nevyhnutelných životních změn.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 88 komentářů)

18. 5. 2012 12:06 | Jiří

a jdo tenhle článek zaplatil?? Partners?
finanční odborníci, jen co je pravda.......
a kde je psáno že u hypotéky, kterou vyřídíte s " akčním " úrokem 2,99 % p.a. se po skončení dostanete minimálně o procento a půl výše?? a když poskočí inflace na 20%, tak úrok u hypotéky ji bude kopírovat !!!!!
a že k hypotéce jsou nutné ještě další produkty, jako účet pro splácení, pojistka atp.....
To už tento PR článek neřeší......
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2012 11:16 | Josef

Jejich právo nepustit klienta je po právní stránce v pořádku. Člověk by u nich i zůstal, ale největší problém je překlenovací úvěr. I když mám na spořenou částku aby se mohl úvěr překlopit na řádný, tak je mi to prd platný prý nemám nějaké hodnotící číslo, to se mi ještě nestalo. A teď mě nepustí ani jinam. Ti kdo podnikají, tak ví že se nemůžou spoléhat ani na státní úřady, které si mění podmínky za běhu jak se jim chce, ale že se toto děje i finančních institucí je závažný etický problém. Nemovitosti mě živí a ani moc mě nezajímá jakou budu mít úrok jestli 4% nebo 5%, ale možnosti předčasně splácet. Za celou dobu se mi toto nestalo a potřebuji nějaký solidní finanční ústav, který mi bude financovat nákupy a poté mě nebude šikanovat jak mám splácet. Z posledních deset let veškeré volné peníze investuju do nemovitostí a moje úvěry u ČMSS hodně vzrostly a platím čím dál více na úrocích čím mám více nemovitostí, protože se mi úvěry vyplatí, ale jen pokud budu moci předčasně splácet. Myslel jsem že budou chtít ze mě mít více úroků i do budoucna. Kopou si hrob a u ČMSS a stavebních spořitelen všeobecně končím - budu své dluhy přesouvat jinam. Ovšem jestli to půjde, alespoň nové nebudu otvírat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 11:11

Jejich právo nepustit klienta je po právní stránce v pořádku. Člověk by u nich i zůstal, ale největší problém je překlenovací úvěr. I když mám na spořenou částku aby se mohl úvěr překlopit na řádný, tak je mi to prd platný prý nemám nějaké hodnotící číslo, to se mi ještě nestalo. Ti kdo podnikají, tak ví že se nemůžou spoléhat ani na státní úřady, které si mění podmínky za běhu jak se jim chce, ale že se toto děje i finančních institucí je závažný etický problém. Nemovitosti mě živí a ani moc mě nezajímá jakou budu mít úrok jestli 4% nebo 5%, ale možnosti předčasně splácet. Za celou dobu se mi toto nestalo a potřebuji nějaký solidní finanční ústav, který mi bude financovat nákupy a poté mě nebude šikanovat jak mám splácet. Z posledních deset let veškeré volné peníze investuju do nemovitostí a moje úvěry u ČMSS hodně vzrostly a platím čím dál více na úrocích čím mám více nemovitostí, protože se mi úvěry vyplatí, ale jen pokud budu moci předčasně splácet. Myslel jsem že budou chtít ze mě mít více úroků i do budoucna. Kopou si hrob a u ČMSS a stavebních spořitelen všeobecně končím - budu své dluhy přesouvat jinam. Ovšem jestli to půjde, alespoň nové nebudu otvírat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 8:45 | pepa

Ano, běží run na banky, zatímco tihle tajtrlíci se baví o kosmetických změnách podmínek splácení otrockého jednání a myšlení. Jsou k pláči a k smíchu zároveň.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 8:40 | ovčan

Ve Španělsku a v Řecku běží RUN na banky. FED přistoupí brzo ke Q3- což preloženo pro ovčany znamená další bezuzdné tištění peněz. Evropská centrální banka pro záchranu evropských bank tisne EURO rovněž bezuzdně. Množství peněz v oběhu zvedne cenu komodit, zejména ropy a potravin. Zároveň vyvolá hyperinflaci. Škrty party chemika Kalouska rozvrátily už dnes naplňování příjmů státní kasy. Nebude na důchody, to je novinka, co? Ovčane ovčane, klidně si zůstaň fandou svého klubu (strany), klidně strč hlavu do písku, že se tě to netýká. Jedno je jisté - budeš mít hlad. A pokud nebudeš umírat hlady, budou ti zlodějští politici tvrdit, že se máš dobře!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 10:41 | Jirka T

Bohužel u Lišky číst smlouvy nestačí. Ve smlouvě jedna zásadní formulace "klient může předčasně splatit se souhlasem banky" - celou historii stavebního spoření v ČR s tím ČMSS neměla problém a bezproblémů vystavovala souhlasy s předčasným splacením (vlastní zkušenost), Poradci také celé roky ujišťovali, že když tam doplatím tu částku tak se mi to automaticky překlopí do úvěru. Mám už několikátou smlouvu a tuto co mám na ní překlenovák spořím už přes deset let. Dovalil jsem prachy dříve a dozvídám se, že nejenom se mi překlenovák neukončí a nespadnu do řádného úvěru (nemám to správné hodnotící číslo má cca 48 a mám mít 50 - toto nastane až za rok a půl /tím přijdu min. o 50 000,-na úrocích u ČMSS/ ani nepočítám kolik ušetřím, kdybych si vzal nyní hypotéku-byť za 5%, kde ještě splátka úroku každý měsíc klesá), ale že případné přefinancování nelze /přitom v roce 2008 bez problémů/. Teď řeším poslední možnost přefinancování od ČSOB(potažmo Hypotečky)- jejich poslední hit, což je jedna fin. skupina. tam by to prý mělo jít. Další problém je že jsem OSVČ a díky opožděné první splátce o cca 7 dní mám záznam v registru. Nenaskočilo mi inkaso - kreténi mi chtěli strhnout celých 4 tisíce úroku k 20. dni v měsíci a já jsem čerpal až 24. Takže mi to strhly až se to inkaso rozpohybovalo a pak mi zbytek přeúčtovali zpátky. Ten debil, kdo vymyslel stavební spoření by zasloužil zastřelit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2012 10:27

A jak to tak s tím koncem stavebka vidíš, odborníku? Poděl se s námi o své informace. A nezapomeň taky trochu více rozebrat co by nám to dobrého přineslo. Tak povídej, poslouchám...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 10:23 | Karl von Bahnhof

Autorka píše moc hezky a emotivně, tváří se jako odbornice, ale bohužel selhává v základech...
1) Nikde tam nevidím informaci o tom, na základě čeho bylo do února předčasné splácení meziúvěrů umožnováno. Pokud by to bylo uvedeno v úvěrové smlouvě nebo ve VÚP, nemohlo by se na tom pro klienta nic změnit. Pokud to bylo umožňováno jen z dobré vůle spořitelny, není co řešit, žádný nárok klientovi nikdo neodepřel.
2) Cituji: "Třetí cestou nabízenou ze strany pojišťovny je, aby klient smlouvu o stavebním spoření zcela vypověděl a zbývající závazek splatil." Autorka není schopná odlišit pojišťovnui a stavební spořitelnu. Co k tomu dodat..?
Přál bych si na tomto serveru více informací a méně pavlačových drben.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2012 9:49 | xls

To chce klid, stavební spoření nakonec končí i se stavebníma spořitelnama a bude od jedné instituce parazitující na dotacích státu klid. Jinak liška byla vychcaná vždycky a vždycky byla skutečnost jiná, než slibovali. Taky jsem si tam úvěr vyřizoval, naštěstí pak po pár měsících (ještě v průběhu stavby) splatil a všechno převedl na mnohem výhodnější hypotéku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2012 9:28

Seno žerou voli jako ty.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 9:28 | Jasan

Prostě to chce číst, co lidé podepisují, ne naivně předpokládat, že to co ladí klientově uchu bude platit navždy. Problém asi také je, že někteří finanční poradci neumějí řádně interpretovat obchodní podmínky. Pořád je to ale o finanční gramotnosti. Pokud lidé chtějí všechno hned, všechno vyšperkované, neumějí zvážit své reálné možnosti, tak prostě jim hrozí, že se stanou otroky finančních institucí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2012 9:21 | eďa

Už máš nasušeno seno anebo si stále myslíš, že peníze se dají jíst ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 9:16

vy vite jaky je mezni sklon ke spotrebe v CR? skrty kalouska nemusi vest k rozvratu naplnovani pokladny. stejne tak nevedou k naplnovani pokladny zvysene vydaje na spotrebou, ktere prosazuje populisticka levice. druha stranka makroekonomie. zkuste nalistovat...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 8:51

už zase spamujete pod různými nicky, eďo? je to trapné...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 8:48 | eďa

Kdo nestihne nasušit seno v létě, bude hladovět v zimě. A zima se zeptá, cos dělal v letě ovčane ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 8:09 | TVK

Ano, je to tam, úplně na konci, kde je citace ze smluvních podmínek označena za "frázi". Jaké vyjádření by ste asi tak čekali?
Celý článek vyznívá jednostranně a emotivně ve smyslu, že spořitelna něco porušila, nesplnila, což se nestalo. Pokud má někdo někde garanci možnosti splacení, pak nepochybuji, že to spořitelna bude respektovat, jinak je to na jednoznačný soud. Jenže článek je o něčem úplně jiném - o tom, že v těchto smlouvách žádná garance nebyla a jasná formulace umožňovala a umožňuje krok, který ČMSS prostě udělala.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 8:06 | eďa

Co platilo včera , dnes už neplatí a smlouva, to je jen cár papíru či trhací kalendář, konečně jako celá naše ústava. To přece vnímáme všichni, ale o to mi dnes nejde. Podívejme se na finace poněkud globálněji. Soc. Evropa s politickým eurem je zkrátka v mega krizi. Připomenu jen hesla demoralizace, destabilizace, krize a normalizace. Výsledkem krize je nyní vybírání úspor, viz řecké a španělské banky, zrychlování inflace, zvyšování daní s pádem eurozóny včetně Českorupska do recese, realitní bublina praskla a banky bijí na poplach. Jejich aktiva se mění na sběrný papír všetně dluhopisů a neprodejných zástav. Jejich reakce je proto naprosto transparentní - udržuje si novodobé otroky - dlužníky, co nejdéle a pokud je ztratí sama padne. Svět je predátorský. Proto ty nízké úroky a ta mohutná propaganda na každé stránce médii o půjčkách téměř zadarmo, peníze do deseti minut bez doložení příjmů atd. Jen totální idiot na tohle mohl naskočit a teď brečí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2012 8:04 | rony

Máte možná pravdu v tom, že uvěřil "poradci". To je totiž základ v každém oboru.Pokud si platím poradce, nezáleží na tom v jaké formě odměnu dostává, předpokládám, že bude radit co nejlépe. Ono totiž "poradci",pro mne zprostředkovatelé stav. spořitelen, nejsou poradci.Pokud by počítal u úvěru 1,2 Mio (meziúvěru)s úrokem 5,75% vs. hypotéka, přišel by na čísla, které položí i silné nátury. Mimochodem to byl národní sport ,jak klientů , tak "poradců SP", tvrdit, že oproti Hú je možno SP kdykoli splatit. Chápu ale , že nemůže tvrdit klientovi, že hypotéka je pro něho nyní výhodnější, když kope za SP.Záměrně píši nyní!Doba nebo okolnosti se můžou změnit!Proto známe institut refinancování.Osobně nebráním nikoho, jen po vlastní zkušenosti jsem nemohl nenapsat.Trochu to od Vás vyznělo, jak kdyby jste jednu strnu bránil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 7:58 | Pavel

Jo, hodnotící číslo je dobrý podfuk. A teď si ještě uvědomte, že splnění všech tří podmínek (minimální vklad, doba spoření, hodnotící číslo) vám jenom dává nárok na požádání o přidělení cílové částky, ale spořitelna cílovou částku přiděluje v pořadí podaných žádostí podle toho, kolik má prostředků. Takže i při splnění všech podmínek můžete čekat na přidělení cílové částky ještě několik let.
Kdysi jedna stavební spořitelna uvedla nějaké spoření expres - že pro získání úvěru stačí spořit dva roky a naspořit 20% cílové částky. Dokonce se tím chlubila v on-line diskusi. Když jsem tam té diskutující spočítal, že při vložení 20% cílové částky bude klient čekat na dostatečné hodnotící číslo téměř deset let, a že po získání úvěru už po dvou letech by musel vložit asi 95% cílové částky, tak jen zablekotala něco o tom, že výše úspor a doby spoření nejsou jediná kriteria.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2012 7:55 | TVK

Dobrý den. Ano, krásně jste popsal podmínky stavebního spoření, které už platí nevím kolik let nazpět a jsou popsány v každé smlouvě, resp. u ní uvedených obchodních podmínkách. To, že musíte mít na spořící straně určité procento, spořit aspoň 2 roky a dosáhnout určité hodnotící číslo je a bylo pomalu i v každém článku zabývajím se stavebním spořením, takže pokud je to pro někoho novinka, tak jeho problém, neseznámil se s naprosto základními parametry produktu. A navíc, v každých podmínkách, které jsem viděl, jsou také stanoveny potřebná hodnotící čísla včetně vzorců a koeficientů pro jejich výpočet, takže i průměrně matematicky zdatný člověk by měl být schopen si hodnotící číslo a možné překlopení, resp. přidělení řádného úvěru, spočítat s přesností na jeden kvartál, popř. dovodit dle vývoje tohoto parametru na ročních výpisech.
Bohužel ČMSS žádné podmínky nezměnila, jen se pohybuje v rámci, který jí umožňují s klienty podepsané smlouvy a v dotčených smlouvách je to naprosto jasně napsáno …“může splatit s předchozím písemným souhlasem věřitele“. A podmínky souhlasu nebo nesouhlasu ta smlouva neupravuje, takže za delší konec tahá spořitelna a je to jen na její libovůli. Pokud má někdo smlouvu, kde je explicitně uvedena možnost meziúvěr doplatit, tak nepředpokládám, že by to spořitelny nerespektovaly.
Celý problém je v tom, že prostě lidé nechápou, že když něco fungovalo z nějakého důvodu a dle uvážení spořitelny nějak, i když právní vztah umožňuje i fungování jiné, tak že prostě to „jiné“ může kdykoliv nastat .A to se prostě stalo. A toto není jediné úskalí smluv o stavebním spoření, podobné je to např. s garancí úroku u překlenováků (často jen 72 měsíců), přičemž tento může trvat klidně 19 let („nejdelší“ nabídka, kterou jsem před lety dostal), povinnosti spořit měsíčně určité procento z CČ nebo možné důsledky přespoření CČ. A to, jakým směrem půjde jednání spořitelen a jak budou využívat prostoru, který jim dávají platné smlouvy,ve chvíli, kdy se ukazuje, že tento produkt se stává mrtvým, názorně ukazuje mj. i tento článek.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services