Dávky pěstounské péče letos vyšší

V současné době žije v rodinách pěstounů zhruba 13 tisíc dětí. Každý rok se do pěstounské péče dostane kolem 700 dětí. Polovina z nich je s pěstouny v příbuzenském vztahu, druhá přichází z dětských domovů či jiných ústavů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 6. 2012 16:03, Kristýna

Já a moje sestra žijeme s babičkou už pět let. Jsme dvojčata. Je nám patnáct let. Když si nás babička vzala do pěstounské péče žily jsme v jednopokojovém bytě. Následně jsme si pronajaly dvojpokojový byt ,za který platíme 9000Kč měsíčně. Příspěvek na naše živobytí babiččtina odměna a její důchod nám to umožnuje.Nová novela ,která má sněmovná schválit je pro nás hrozbou ,že nebudeme mít dost financí .Jsme z toho zklamané .Hlavně bebička,že bude muset od 1.1.2013 řešit situaci pro nás velmi nepříjemnou(možná i dětský domoc). Babička má 67 roků a je na nás sama a dává nám lásku ,štastný domov a my ji za to moc máme rádi! Prosíme za nás a za všechny děti,které žijí s prarodiči NEBERTE JIM ODMĚNY!!

+92
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 5. 2012 21:39, Eva

To se sice děje a ví - ale taková je doba - nikdo ty statistiky raději ani nezveřejňuje. A těm, kteří toto podvodné pěstounství dělají, jde o jedno: Získat peníze. Jinak si mezi sebou velmi dobře rozumí a co si myslí úřady, je jim fuk, hlavně že platí.

Zobrazit celé vlákno

-37
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

7. 3. 2017 23:52 | Jana

Nechapu proc pestouni na prechodnou dobi pobiraji takovou velkou castku 20000kc hrubeho.Je to nespravedlive mi pestouni mame 8000kc a zastavame vice prace a starosti s detmi nez oni.Melo by se jim ubrat a nam pridat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2015 18:16 | jaroslavs

Chtela bych se zeptat kolik pobiraji korun za dvojcata pestouni detem jsou dva roky odpoved prosim zaslat na milacek642@gmail.com dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2015 11:52 | Anicka

Je to naprosto marazmatický systém! Se třemi dětmi žijeme z ruky do huby, ale kdybychom je měli v pěstounské péči, žili bychom i jako v bavlnce.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 4. 2013 19:43 | Viky

dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda existuje nějaké omezení pro člověka, který jakožto zletilé dítě pobírá příspěvek na úhradu potřeb dítěte a chtěl by si zajistit nějakou brigádu? je nějaké omezení ve výši přijmu popřípadě musí se příjem úřadu nahlásit? děkuji předem za odpověď
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2013 19:38 | Tereza

Musíte jít na policii a nahlásit to!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2013 15:48 | Jiřina

Ještě dodám k těm penězům...jsem sama a starám se o dvě děti...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 1. 2013 15:46 | Jiřina

Nedá mi, abych nereagovala na stejnou notu. Kvůli pár jedincům, co zneužívají systém, si zase my ostatní poctivci máme lámat hlavu jak to bude dál.Kdyby byla důsledná kontrola v těchto pofidérních rodinách, nebyl by žádný problém se zneužíváním čehokoli, co poskytuje stát. Těmto rádoby "pěstounům", kteří poničí na co sáhnou, bych nakopala hýždě...a dělají to jen protože to jde, my ostatní si to nedovolíme a proč? Protože se staráme z lásky o svá vnoučata i na to stát hřeší a nazývá to rodinnou solidaritou. Ono je to hezké, to je pravda, ale co je to platné, když bez peněz to nejde? Stát si moc dobře uvědomuje, kolik ušetří, když si děti vezmou pěstouni. Slyšela jsem, že náklady na jedno zdravé dítě v ústavech jsou cca. kolem 50 tisíc. U mne je to cca. polovina i s příspěvkem na bydlení. Stát má potom v kapse cca.75 tisíc. Kdo by se měl o děti postarat než v prvé řadě rodina? A za to mají být svým způsobem lidi trestáni, nebo chtějí docílit, že spousta dětí skončila zase v ústavech, nebo budou lítat z rodiny do rodiny a nebudou vědět kam patří, protože je prarodiče nebudou schopni uživit? Souhlasím, s přísností na lidi, kteří se stávají pěstouni jen pro zisk, aby byli i pokutovaní. Ale mělo by se vše probírat individuálně,protože pár vyčůránků a nemakačenek něco zneužije a tím nás hodí všechny do jednoho pytle? Držím nám všem pěsti, aby se rozhodlo ve prospěch dětí a rozhodovali o tom lidé, kteří ví, co pěstounská péče je a obnáší, ne ti, kteří viděli pěstounství z rychlíku a ten měl špinavá okna. Hezký den.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2012 12:53 | lucka

presne krasne receno zanm lidi co si vzaliy deti do pestounske pece romskleho puvodu ta baba je tyra doslova tyra vzala si je kvuli penezum nedava jim jest nechava jim jen piti na schodech a ze vzkazem TADY MATE ABY STE NEUMRELI !! TOHLE TOTALNI SILA ty deti znam a cetla jsme toa i videla kdyz jsem zasla an socialku ze ta zenska ceska si vzala deti romskeho puvodua cikany nesnasi aze je tyra a ukazala jsme ji vsechno rekla mi jednu vetu ,,,,,,JDE VAM O NECO?takze socialni pracovnice jsou tak falesne ze jeste toto podporuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2012 12:45 | lucka

chtely bychom si s manzelem vzit dite do pestounske pece z duvodu ze uz deti nemuzu mit ,,,,,, jhak dlouho se ceka na dite kdyby jsme si chteli vzit z kojeneckeho ustavu ? o peneize mi nejde mam dve deti a chtela bych jeste i manzel
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2012 13:58 | Kveta

Mam v pestounske peci take vnucku je velmy tezce postizena jak mentalne tak pohybove dcera uz to psychycky nezvladala tak sem si vzala vnucku do pece a kdo to zazil na vlastni kuzi tak musi pochopit ze starost o postizeneho 24 hodin dene nikdy nemuze byt plnohodnotne zaplacene me teda o penize neslo slo me predevsim o vnucku tu praci cviceni atd by ji nikde v ustavu dat nemohli i kdyby sebevic chteli a vnucka by urcite nebyla vyvojove tak daleko jako je ted tak co po nas vlastne stat a jemu podobni chcete trestat nas za to ze je mame radi a chceme pro ne to nejlepsi , ano sou i taci co toho zneuzivaji ale od toho sou snad pracovnici kteri dohlizeji v rodinach a jestli svou praci nedelaji jak maji tak at se potrestaji a ne ze budou trestat nas .
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2012 19:36 | Helena

Souhlasím s tím, že by se měli kontrolovat prarodiče starající se o vlastní vnouče, aby se pěstounské dávky nezneužívaly. Je surové, že to odnesou stovky prarodičů, kteří se o vnouče opravdu sami starají. Plošně snížit dávky prarodičům je dost blbej a diskriminující nápad. Je to i můj případ a jsem vyděšená z toho, jak malého uživím z jednoho malého důchodu a z té almužny, kterou dostanu. Je mu už 10 let a bude čím dál větší.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2012 19:37 | Dana

Dobrý večer,jsem taky přímá babička,máme Kubíčka o kterého se staráme když mu bylo necelý rok tak jsme se začali o vnuka starat... protože jeho rodiče nemají absolutně zájem...musela jsem si zažádat u soudu že se stanu pěstounkou...jinak by Náš Kuba byl dávno někde v ústavu to jsme nemohli dovolit...máme ho moc rádi a on Nás...nedovedu si představit že nám chtějí dávku odejmout...Našemu Kubíkovy letos bude 6 let.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 9. 2012 17:54 | MISA

Dobry den jsme 3 sourozenci kteri zijeme u babicky a dedecka uz 10 let je nam 10,14,15let.Kdyz si nas babicka a dedecek vzali do pestounske pece me sestre bylo jen 8 tydnu babicka a dedecek nam davaji velkou lasku staraji se o nas mame krasny a stastny zivot ale mame obavy ze po odejmuti pestounske odmeny budeme muset resit vsznou situaci jak dale penize ktere dedecek dostava nam zajistuji spokojeny zivot ale co pak bude dal toho se bojime.Babicce je 55 let a dedeckovi 58 let velice pochybuji ze by v tomto veku sehnali nejakou praci mame dedecka ababicku hodne radi davaji nam jasku pocit bezpeci a za to je velice milujeme proto moc prosime nejen za nasi babicku a dedecka ale take za jine babicky a dedecky kteri se staraji o sve vnoucata NEBERTE JIM ODMENY VERTE ZE UDELATE HODNE DETI NESTASTNYCH
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 9. 2012 17:42 | marie

Dobry den mame v pertounske peci 3 vnoucata ve veku 11,14,16, z toho je nejmlatsi dlouhodobe zdravotne postizene starame se o vnoucata uz 10 let manzel je pestoun a ja jsem bez prace uz 1o let jsem ve veku v kterem se tezko schani prace a na duchod jeste nemam narok hrozime se toho jestli vlada schvali odejmuti pestounske odmeny prarodicum,i my pak budeme muset resit situaci jak zajistit vnoucatum dustojny a spokojeny zivot
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 6. 2012 16:03 | Kristýna

Já a moje sestra žijeme s babičkou už pět let. Jsme dvojčata. Je nám patnáct let. Když si nás babička vzala do pěstounské péče žily jsme v jednopokojovém bytě. Následně jsme si pronajaly dvojpokojový byt ,za který platíme 9000Kč měsíčně. Příspěvek na naše živobytí babiččtina odměna a její důchod nám to umožnuje.Nová novela ,která má sněmovná schválit je pro nás hrozbou ,že nebudeme mít dost financí .Jsme z toho zklamané .Hlavně bebička,že bude muset od 1.1.2013 řešit situaci pro nás velmi nepříjemnou(možná i dětský domoc). Babička má 67 roků a je na nás sama a dává nám lásku ,štastný domov a my ji za to moc máme rádi! Prosíme za nás a za všechny děti,které žijí s prarodiči NEBERTE JIM ODMĚNY!!
+92
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2012 16:37 | Hana

A kvůli těmto komunitám chce vláda sebrat odměnu pěstouna i těm prarodičům,kteří žijí s vnoučaty sami (rodiče zemřeli,nebo se nemohou z nějakého vážného důvodu o dítě postarat).Neuvědomují si,že ne každý prarodič má takový důchod,aby z něj uživil sebe i vnoučata.Většinou pokud žije sám,tak vnoučata z odměny pěstouna dotuje.Ale místo,aby se trestali ti co toho zneužívají,tak se to vezme těm,co se starají a dají to do dětí.Stačilo by zjistit kde bydlí BIO rodiče a pokud bydlí společně s pěstouny prarodiči,tak dávky odejmout.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 5. 2012 21:03 | Eva

Naprosto s Vámi souhlasím. Co jsem výše psala, se týkalo úplně zdravých dětí, v komunitách, kde je JAKO rodiče nechtějí, tak je vychovávají (za peníze navíc) JAKO prarodiče coby pěstouni. Ve skutečnosti se prakticky nic nemění - jenom ten přísun peněz. Takže to jsou dvě různé situace.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2012 12:27 | Joni

Většina těch, kteří vůbec neví o čem pěstounství je, vidí jen peníze. Znám ve svém okolí rodiny, kteří si vzali děti (i problémové a se zdravotním postižením) jen pro to, že jim šlo o TY DĚTI samotné. Chápu, že kdo poměřuje vše jen penězi, nemůže toto pohopit. Ale já sám - když si představím 24-hodinovou směnu u jen obyčejně nemocných dětí, kdy jedno se ještě neuzdravilo a další začínají mít zdavotní problémy - bych to nezvládl ani za 25000,- měsíčně. Kdo by to chtěl pochopit = zažít, ať se přihlásí aspoň na týdenní výpomoc v rodině, která má v péči víc jak 3 děti. Pak bude mluvit jinak.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2012 22:08 | eďa

Tak takových emocí se snad dožít ani nechci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2012 21:39 | Eva

To se sice děje a ví - ale taková je doba - nikdo ty statistiky raději ani nezveřejňuje. A těm, kteří toto podvodné pěstounství dělají, jde o jedno: Získat peníze. Jinak si mezi sebou velmi dobře rozumí a co si myslí úřady, je jim fuk, hlavně že platí.
-37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Ladislav Jakl

bývalý tajemník prezidenta

Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ladislav Jakl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services