Odmítnete veřejnou službu, skončíte na existenčním minimu!

Od letošního roku není veřejná služba vyhrazena jen pro lidi v hmotné nouzi. Nyní k ní mohou být – a budou prý stále častěji – vyzýváni i nezaměstnaní evidovaní na úřadech práce. Jak to funguje?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 4. 2012 12:28, Krakonoš

Vláda chce hlavně vypadat dobře a k tomu potřebuje zejména co nejnižší zadlužení a míru nezaměstnanosti. Proto se zvyšují daně a uměle snižuje nezaměstanosti pomocí veřejných prací zadarmo. Dělat systémová opatření a umožňovat svou politikou vytvářet nová pracovní místa je složité a trvá to dlouho.

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 4. 2012 10:11, Michal Kára

"nezaměstnaná matka si odběhne od dětí (kdo se o ně bude mezitím starat ???)" - přece ten, kdo by se o ně staral, když by byla v práci, ne?

Zobrazit celé vlákno

-16
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

18. 10. 2017 14:21 | Magda

Zajimalo by me mam 57 let mam CHRP a dalsi zdravotni problemy nesmim byt v prachu ani nic zvedat ani tahat mam zdravotni.omezeni a otazka je zda musim vykonavat verejnou sluzbu na ukor meho zdravi ,navic nejsem stech kteri by sedeli ze zalozenyma rukama ,ale hledam si praci ale zmojim zdravotnim problem nelze praci najit.,neodmitam praci a vyskousim ji ,ale vetcinou mi to muj zdravotni stav nedovoli anavic jsem ve vveku kolem 60 let a bydlim na severni morave kde se prace tezko hleda neni to otom ze bych nechtela pracovat tak jak tomu ja prijdu k tem kteri opravdu nechteji pracovat ani si praci nehledaji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2012 23:14 | margaret

Nevím proč se lidi rozčilujete.Vždyť se musí nezaměstnaným utáhnout u krku jsme neandrtalci protože jsme se nedostali do teplých křesílek.A neokrádáme tento stát o miliardy nedostáváme milionky v krabicích od bot.Poslanci si musí od příštího roku navýšit platy protože při dnešních sto padesáti tisícových platech jsou které jim zdanily tak chuďáci živoří.Skarty musí dávat i těm co posílají přídavky mateřské na účet zase zbytečně vyhozené peníze protože kdo to vymyslel tak pravdě podobně má nový přivydělek přes banku v podobě provize.Ale copak dělá p.Drábek proty nezaměstnané.Jen keci keci keci.Vtéto zemi nikdy nebudou prachy dokaď neprokážou své výdělky naši hodnostáři a neodtajní se švýcarské banky kde mají ulité miliony.Nic nikomu nepřeji jen aby zkusily vyjít ti naši moci páni s těch příjmů co mají pod deset tisíc měsíčně a jenom výdaje na bydlení při čtyř členné rodiny 6500 tisíce.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 7. 2012 20:09 | z Lemberka

Domnivam se, ze se nemate uplne pravdu. Vetsina z tech, co prisli o praci a casem jsou nuceni se jit zeptat na urad, zda by jim nejak prispel, pracovala a platila dane. Takze poukazani na neco jako "milodar z dani ostatnich", kvuli kteremu mam tem ostatnim libat minimalne ruce, neni na miste. To se sazmozrejme netyka Cikanu a osob po cikansku zijicich, u nich je narok na pridel ze spolecnych penez zvykove zakotven a "stat" tuto praxi podporuje.) Nic tomu, cemu rikate "stat", nebrani organizovat skutecnou praci pro zajemce o ni - a skutecne ji platit. Drabkova "verejna sluzba" je hnus hodny kapitalismu.
Pokud někdo chce peníze od státu, tedy z daní ostatních
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2012 21:23 | nezaměstnaný Čech

"Kdybych byl ..." Vážený, buďte rád že nejste a moudry uvozenými "kdybych byl" nena.írejte ty, kteří jsou. A např. v mém případě už dost dlouho. Na rozdíl od Vás mám vlastní zážitky jak z hledání práce, tak z prosení o pár kaček "na sociálce". Mohu Vás ubezpečit, že jedno i druhé je na draka, neb nejsem mazánek/kolibřík nebo 20 letá blondýna (práce) ani Cikán (sociálka).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2012 21:06 | Pinda

a) jakápak podpora v nezaměstnanosti - po roce? b) z čeho má nezaměstnaný platit zdravotní pojištění v případě, že bude vyřazen z evidence ÚP, odmítne-li nějakou "veřejnou službu". Ono "veřejně sloužit" v sousedství jiných, kteří ač nepracují a "neslouží", jsou evidentně spokojení, protože jejich finanční potřeby jsou státem sanovány, vyžaduje velmi pevné nervy. Přitom by dotyčný odmítač bral normální práci, pokud by byla.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2012 0:58

Já zde napíši jen to, že "Kdo nezažil neuvěří"!!Boužel né moji vinnou jsem přišla o práci.Mám odmakáno 33 let a na úřadě práce jsem teď pátý měsíc.Práce na Teplicku je pro mne skoro nulová, protože potřebuji pracovat na ranní kvůli synovi,protože jsem samoživ. a přesto jsem byla vybrána na veřejnou službu zdarma.Takové ponížení jsem ještě nezažila.Vždy jsem poctivě pracovala doma jsem se neválela a přitom tady píšou ,že se budou upřednostňovat lidé,kteří jsou na pracáku nepřetržitě rok atd.Jsem znechucena a je mi líto,že hážou všechny lidi do jednoho pytle a doplácej na to ti poctiví co celej život makali.Tato vláda na samoživ.vůbec nemyslí jen obyč.člověka pokořují a srážej k zemi.Prostě je to hnus co se v této zemi děje.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2012 23:18 | Umlaut

Ale tady vážně nejde o to, co popisuje Komenský, tedy "barvení slov". Viz: «MEZI RETORIKY. Vešli sme tedy do jiné síně, kdež, aj, mnoho jich stálo s penžlíky, smlouvajících se, jak by slova buď napsána aneb z ust do povětří puštěná na zeleno, červeno, černo, bílo, a jak by kdo chtěl, barvena býti mohla. I ptal sem se: "Nač by to bylo?" Odpovědíno mi: "Aby se poslouchajícímu tak i jinak mozek zabarviti mohl." A já zase: "K líčení-li pak pravdy či lži těch ličidel se užívá?" On: "Co přijde," řekl. "Tak mnoho tedy tu falše a marnosti, jak pravdy a užitků," dím já: a jdu odtud.»
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 23:15 | jezevec

Hovoříte jako někdo, kdo si myslí, že za to že povil děti, musí dostat nažrat z cizího. No já mám tři děti a si to nemyslím. Pokud někdo chce peníze od státu, tedy z daní ostatních - nemělo by mu být zatěžko pár hodin týdně odpracovat. Kdo nežádá žádé dávky, zaisté není nic povinen, ani robotovat na panským.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 19:55 | Michal Kára

Nejde o slova, jde o významy, které jsou zásadně odlišné. Náš profesor na průmce, když někdo podobně pletl pojmy a dojmy na to měl pěkné úsloví, říkal (ironicky): "Hodinky nebo holinky, vždyť je to jedno, oboje se přece natahuje."
No nic, poradit jsem poradil, dostal jsem za to akorát nadávky, ale co člověk může čekat :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 19:24

nebudem, pane soudce slovíčkařit, políbit nebo znásilnit, není to stejné? běžte si naštudovat komenskýho, ostatně taky skákal z okna na ženský - a kam to dotáhnul :))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 18:45 | Eva

Koukám, že jsme tu dvě Evy. Ale souhlasím s Vámi. To si fakt kdosi přestavuje dočista naivně, myslet si, že kdesi na pracáku sedí "děvčata", která se promění v personalistky...Směšné, naivní a hloupé. Degradace těch prací i lidí, o které má být takto pečováno - neboť stát na to očividně nestačí.Politici mají jiné starosti. - Ale pokud v naší zemi už není demokracie, to je jiná. Je to fakt směšné: Do domova důchodců, jídelen, škol, všude musí být školení bezpečnosti, znalost 1. pomoci, potvrzení o bezinfekčnosti a spousta věcí - no to bude mazec! A pak - jak se ti lidé budou cítit, pracovat, vykonávat obdobnou práci jako zaměstnanci - ale zadarmo?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 18:39 | Eva

Už jste to zažil zblízka? Už jste v obci řešili takové zaměstnávání? Už se Vám to stalo? Víte, spousta věcí, které by lidé měli dělat údajně dobrovolně - to je o tom, že člověk k tomu musí mít vztah, vzdělání, s tím se člověk nerodí. Ten výčet prací, to je naprosto naivní pohádka májová. Dokážete si např. přestavit, jak u dítěte asistujě několik různých lidí za rok? A hlavně různorodých a k tomu v oboru nevzdělaných? Dokážete si představit i tu paseku v archivu, kde to je také o odbornosti, to není o tom, že oprašuji a překládám knihy jako v 19. století. Doba je jinde. Snad jen to koště se nemění. A pakliže by Vás to,co píšete, tak bavilo - proč už to neděláte? kdo Vám v tom překáží?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 18:38 | Eva

Jedná se, ale o nucené práce. Nic nového pod sluncem. Jen dříve byli takto trestáni zločinci a ne lidé ,kteří ne svou vinou ,jsou "mimo".To je asi inovace Demokracie. Eva
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2012 17:20 | Eva

No, asi jste v koncích, protože jinak byste se takto ve slovech nehnípal. Nalistujte si patřičnou stránku v díle Labyrint světa a Ráj srdce, jistě víte, že knihu napsal Komenský, a tam se posmějete, jako se posmál takovým rýpalům autor díla. Vřele doporučuji. A na dotaz jste mi stejně neodpověděl. Hlavně že "máte" recept pro matky, to jo.Aspoň tolik snad víte, že matky dětí nikdo v práci obvykle, OBVYKLE, nechce. Natož na poloviční úvazek -
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 15:01 | Michal Kára

Jelikož nejsem matka s dětmi, tak jsem takové zaměstnání nehledal, takže jaksi nemám pozjišťované, kdo přijímá a kdo ne :D
Obecně můžu doporučit vzdělávání, vzdělaní lidé mají, koneckonců, vyšší šanci na nalezení zaměstnání. A můžete začít tím, že si ve slovníku naleznete významy slov "umožnit" a "zajistit" a nastudujete rozdíl mezi nimi :)
Umlaut: Tak nějak.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 14:58

Kdybych byl nedejbože nezaměstnaný a nemohl sehnat práci, docela bych na pár hodin pracovat do archivu chodil, aspoň bych se nekousal nudou. A vůbec nejsem proti práci na obecním, vlastně bych jim klidně zorganizoval sobotní čištění potoka s dětmi. A kdyby přihodili trochu na buřty k ohni, večer bych děckám udělal i program k táboráku. Popravdě si myslím, že jde především o to, aby obec dokázala posoudit, co se pro ni vlastně může dělat a kočky na pracáku, aby dokázaly posoudit, kdo by to byl schopen odvést. Myslím, že i ti několikrát nesmyslně odsouzení Cikáni by rádi šli vyčistit plácek, kde i jejich kluci čutají do mičudy. Další věc samozřejmě je, že by na tom pracáku měli umět posoudit i to, kdo už co do společného pytle odsypal. Každopádně jsem zatím neslyšel o případu, kdy by pětapadesátiletý profesor, kterému loni zrušili gymnázium, byl nucený sbírat před radnicí vajgly. Dejte vědět, až to bude. Vůbec je to takové plkání od monitorů: kdo z vás ví, jak to v praxi vypadá, ať ráčí zvednout ruku,
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 14:53 | ABC

A hlídání dětí zaplatí z čeho - nebo to bude taky veřejná služba? No nic, peníze vidím, že peníze se nakonec opravdu stanou zbytečnými, jen více takto kovaných soudruhů.....
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 14:53 | Eva

To jste si zvolil fakt směšný argument. Zeptám se já: Vy znáte zaměstnavatele, který zaměstná matku ( víme dobře, jak u nás matky marně shánějí zaměstnání) - na poloviční úvazek (a aniž by jí přitom nasolil práci celého úvazku za polovinu mzdy? pokud ano, uveďte prosím příklad.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 14:49 | Umlaut

Já se obávám, že vaši spoludiskutující by byli radši, kdyby byl k mání paragraf, který by tohle zaměstnávání nařizoval. Já bych nebyl proti takovému, který by ho decentně zvýhodňoval.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2012 14:08 | Michal Kára

Když tak horlíte po tom, aby "umožnili matkám pracovat na poloviční úvazky" - můžete tedy uvést číslo zákona / paragrafu, který matkám práci na poloviční úvazek zakazuje?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sedláček

ekonom

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
38,89 %

z 36 duelů
×
Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
58,62 %

z 29 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.