Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 26. 3. 2012 | 45 komentářů
Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 4. 2013 15:36, Max

"dokonce i u Větnamců koupím kvalitnější botu" tak to asi těžko! Mám zkušenost (nedávnou) že u bot od ťamanů do zimy mi vydržely přesně DVA měsíce! A to stály 500 Kč. Tak jsem si zašel koupit normální boty do sportu (jako vždy), kde mi boty vydrží několik let. U ťamanů již nikdy více, leda sandály za 250 na jednu/max dě sezóny....

Zobrazit celé vlákno

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 45 komentářů)

27. 3. 2012 12:48 | Lucie

Ja jsem takhle dopadla dvakrat... reklamace bot, obe zamitnute presne pro tento duvod... tak jsem je poslala ke znalci, ktery na ne vypracoval nekolikastrankovy posudek a svete div se, obe prodejny penize vratily :) Takze doporucuju, nevzdavat se a jit i do teto moznosti. Znalec vam rekne uz na zacatku, jestli ma smysl posudek delat nebo ne. Nicmene je fakt, ze prodejny penize nemusi vratit ani na zaklade znaleckeho posudku. Ale z meno pohledu ty penize vratily jen proto, ze to nikdo nedela. Ale pokud tohle udela kazdy, tak je mozne, ze se pristup zmeni. Jen se nesmi mlcet, nenechat si to libit a zkusit jinou cestu. Hodne stesti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 3. 2012 11:00 | Petra

U Office Shoes mám negativní zkušenost a nidky bych si tam už boty nekoupila. POřidila jsem si boty Converse a za 2 měsíce nošení se celé rozlepily. Reklamaci vyřídili tím, že mi je zalepili a celé boty byli od lepidla, to jsem odmítla převzít. Pak mi řekli ať si vyberu jiné. Žádné ve stejné hodnotě neměli a po jejich jednání jsme od nich už nic nechtěla. Udělali jsme v prodejně na prodavačk ytrochu halo se zákonem a právem spotřebitele a peníze mi vrátili. Ale už se tam nevrátím. Další negativní zkušenost Vagabond - lodičky se sedřeli po týdnu nošení na veletrhu na koberci. Reklamaci mi zamítli, že je to módní obuv a že nemám nárok. Sama prodavačka mi pak řekla, že by si takové boty nekoupila, ať sedření zamatlám krémem na boty. 1700 za lodičky už neuvidím a u Vagabond končím....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 3. 2012 10:06 | babi

Mám tu zkušenost,koupili jsme dceři tenisky NIKE za 1340,-Kč , po pár týdnech se na špici udělaly puchýře a špice se rozlepily...a to v nich dcera chodila jen do města,žádné sportování/i když to byly boty na sport/. Dali jsme je na reklamaci a po pár týdnech si boty odnesli i z odpovědí...že to jsou modní boty a že nejsou na denní nošení..a další blabla kolem toho..z čehož vyplynulo,že přece jsme si boty koupili na to abychom oslňili známé,že na to máme a tudíž jsme si je měli asi vystavit opravdu v chodbě do vitriny a každé návštěvě je měli ukazovat jako kuriozitu...když koupím botu naší výroby vydrží mi i několik let....dokonce i u Větnamců koupím kvalitnější botu ,která dceři vydrží minimálně jednu sezonu,někdy i dvě a to jim dává pěkně zabrat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 3. 2012 3:04 | Miloslav Ponkrác

Roman: Já jsem přesně takto postupoval u pojišťovny AVIVA:
http://ponkrac.net/zivotni-pojistovna-aviva-namisto-pomoci-vas-obereme
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 3. 2012 0:46 | veronika

synovi se také natrhly zimní boty po třech měsících nošení. Teď koukám, že mám zatrhlé na záručáku - obuv pro volný čas. Může být užívána v místnostech nebo po místních komunikacích. Což je vtipné, protože to jsou zimní boty kotníčkové. Nevím, jak by takovou botu užíval v místnosti. No, už se těším na reklamaci, stáli 1800 kč. Taky jsou z humaniku. Tak mi držte palce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2012 21:55 | Lukas

No spis je zajimava ta ilustracni fotografie v clanku.... jak to souvisi? Modni obuv a fetish nebo BDSM? :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 21:52 | Darina

Já si takhle loni u Bati kupovala páskové boty. Konkrétně jsem se ptala, jestli jsou na celodenní nošení a chození po Praze, prodavačka mě ujistila, že ano. Až u pokladny mi k účtence připnuli lístek se zaškrtnutou kategorií "vysoce módní obuv". Okamžitě jsem oznámila, že boty nechci. Byly kolem toho chvíli dohady, ale peníze jsem dostala zpět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 21:28 | Pavel

Mizernou zkušenost mám s reklamací v HUMANICu. Boty od Clarks za 2500 Kč se po straně natrhly u podešve a HUMANIC mě přesvědčuje, že jsem si to způsobil sám svým užíváním. Po této zkušenosti už zde nikdy NENAKOUPÍM.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 18:06 | Nox

No hlavne si musis dat pozor, aby ten obchod nemel ochranku, co si rada vybiji mindraky na jinych. Jinak by te teoreticky mohl zazalovat pro pomluvy a poskozovani podnikani, byt by nebyl v pravu. Ale stacilo by mu mit na slusneho pravnika a zdrzovat to.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2012 17:34 | Roman

Pane Kupec, a co tento postup: Budete postávat u pokladny daného obchodu. Až přijde zákazník boty zaplatit, poučte ho, co je to "módní obuv". Věřím tomu, že většina zákazníků vycouvá. Tohle bych provozoval tak hodinu, pak bych s úsměvem odcházel, že zítra přijdu zase a buď dostanu svoje peníze zpět (výměnou za boty) nebo budu pokračovat v odrazování zákazníků. Pan majitel by si měl rychle spočítat, co se mu vyplatí. Na první pohled je to časově náročné, ale je to určitě rychlejší a levnější, než jakýkoliv soudní proces. Ještě dotaz - může to takto člověk udělat, nebo ho může pan majitel žalovat za cojávímco?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 17:00 | MoB

WTF? Hlavně na Radima - pracuješ v obuvnictví? Jinak by ses asi nezastával bot, které nevydrží ani dva roky! Bota má a může vydržet podstatně více než dva roky. Že výrobci vyrábějí šmejdy není ani tak pochopitelné, jako spíš ostudné (já se jim divím, že nechodí kanálama... holt mají dobrý žaludek). Jestli má mít bota dva roky záruku, výrobce ji prostě MUSÍ vyrobit tak, aby aspoň ty dva roky vydržela, a ne blekotat o tenkém plastu. Fuj... to jsem se zase nas-štval. Nalepit na auto nálepku "módní vůz" a prodávat to (no jo, milej pane, s tím ale nemůžete jezdit - to máte jenom do garáže, a musí být v zimě temperovaná!) by asi taky nikoho nenapadlo - ne tak ještě koupit!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 15:25 | jezevec

kupuju botky u žlutých tváří. nejsou módní a obvykle nevydrží dva roky. na druhou stranu jsou tak levné, že když se rozblemcnou tak je vyhodím a neřeším to.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 10:54 | Radim

Ty boty bývají odlehčené jako celek, takže pravděpodobně ani obuvník toho moc nedokáže. Ale jakožto živnostník se obuvník může dostat ke všelijakým profesionálním lepidlům, které vydrží mnohem víc než ty, co jsou k dostání v drogerii. Takže by ta oprava, spíš ale preventivní než oprava už nějaké závady, na druhé straně mohla za pár stovek životnost takové boty dost prodloužit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2012 10:40 | Radim

Jinak já pozoruji, že boty jsou čím dál ošizenější, jsou lehčí, podrážky tenčí, Vzduchové tlumicí dutiny uvnitř čím dál větší..... Lidi jakoby nechápali, že když koupí o polovinu lehčí botu, že její životnost bude oproti té těžší minimální. Výrobci boty takhle odlehčují, přitom jim dají jakoby moderní střih a velice vzhledově pěkný povrch a nasadí cenu někde v horním rozpětí, protože na těch botách chtějí vydělat. A lidi to kupujáí a kupují. Možná má na to vliv i vytrácející se technické či řemeslné povědomí. Člověk z technického oboru pochopí, že plastová podrážka boty , která je dvakrát tenčí, je při používání - chůzi namáhána měrnou silou 4 - 8 x větší než je namáhána poctivá dvakrát silnější plastová podrážka. To nemohou vykompenzovat ani novější dokonalejší plastové materiály, a tak zatímco stará bota vydržela klidně půl roku nošení, nová lehká pěkná bota praskne po pár dnech..... Člověk z netechnického oboru o tom nemá tušení, tak se dá snadno oblbnout třeba pohádkou o dokonalejších materiálech, zvláště když ty nové boty jsou skutečně velice pěkné.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 10:33 | Ivan

Mám také úplně stejný problém se stejnou prodejnou. Po dvou reklamacích jsem však rezignoval a obuv jsem se rozhodl zanést obuvníkovi, který mi ji snad za pár "stovek" opraví. Jiné řešení bohužel nevidím, mají to opravdu velmi dobře vymyšlené a promyšlené...ale autorovi článku musím dát za pravdu s tou informovaností, slušelo by se alespoň více proškolit zaměstnance, pokud to tedy není přímo jejich záměr (zatajování skutečností). Před samotným zakoupením obuvi se o ní nedozvíte vůbec, ale vůbec nic :) Nezbývá mi než popřát mnoho štěstí se žalobou, bude to tvrdý oříšek...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 10:26 | Radim

No, nevím úplně přesně, jak to je. Koncovým zákazníkům se boty musí povinně prodávat podle občanského zákoníku a tam je povinná záruční doba ty dva roky. Ale prodejce má smlouvy s výrobcem nebo dodavatelem podle obchodního zákoníku a tam záleží záruční doba, předpokládám, jen na dohodě. Obvykle by měla být jen ten jeden rok. Záleží asi na prodejci, jakou záruční dobu domluví. Když domluví záruční dobu dva roky, boty mohou být proti konkurenci dražší a on by mohl prodělat. Když domluví třeba půl roku, boty budou levnější, on je může prodávat levněji a tak je v konkurenci prodá, ale po půl roce prodeje všechny reklamace platí prodejce. Když boty budou nekvalitní nebo personál prodejce příliš vstřícný, bude reklamací hodně a prodejce prodělá. Nejlíp na tom v takových podmínkách asi budou vietnamští stánkaři. Nakoupí levný šmejd za pár korun, prodají o něco dráž, svoje si vydělají. A pokud někdo reklamuje vadu za týden, vymění mu zboží za nové, za 14 dní už tam nikdo z nich není a reklamující má smůlu....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 10:22

Kupuju boty v ČR a problém s nima nemám. Rady ohledně nákupů v Německu může dávat jen zabedněnec nechápající, že spousta lidí to tam má jaksi dost daleko. Stejný zabedněnec nechápe, že legislativa vztahující se k záruce na obuv není český výmysl, ale unijní pravidlo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2012 9:54 | Denny

Vážení, rada na toto je univerzální. NEKUPOVAT !!! Jestliže mi někdo řekne slovo módní obuv, hodit zpět do regálu a odejít. Udělají li všichní, jasný signál pro prodejce.... ale v Čechách si lidi nachají líbit všechno.... Již 15 let kupuji boty v Německu a jsou vždy levnější a dva roky vydržely vždy. Pouze jednou se mi stalo, že praskla bota a po roce a půl se mnou nediskutovali a IHNED vrátili peníze. V tomto blbákově nazývaným ČR je totiž možné lidem prodat jakýkoliv šmejd. A vydávat to za módní nesmysl...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2012 9:50

Tak v EU nebo v RVHP... Asi jsem to nedomyslel. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2012 9:47

Takže zase máme něco jen v ČR? Nebuď směšnej.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ilona Švihlíková

ekonomka

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services