Jak důkladně jsme pojištění? Proti Evropě třetinově

Jakub Fürst | rubrika: Když se řekne | 13. 3. 2012 | 11 komentářů
V některých vyspělých státech Evropské unie představují celkové náklady na pojistné až 20 procent z celkových výdajů domácností. V České republice klienti do pojištění vkládají v průměru necelých 8 procent. Rozdíl tak činí téměř dvě třetiny.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 3. 2012 4:48, Jasan - pojišťovny si to dělají samy

A není podpojištěnost způsobena tím, že pojišťovny prostě nenabízí kvalitu a v případě plnění zavírají oči? Týká se to zejména různých životních a úrazových pojistek. Např. po pročtení výluk z rizikového úrazového pojištění u více pojišťoven (ačkoli vážný zájem byl) mne přešla chuť do takových produktů vůbec vstupovat. Každá pojišťovna si tam je schopna najít spoustu kliček, proboha, ať nemusí plnit, kdyby se náhodou něco stalo. Ty jejich zdravotní dotazníky jsou tak neskutečně šíleně konstruované, že klient je vždy v nevýhodě, pokud by došlo na plnění, protože začíná hra o slovíčka, ve které je pojišťovna zdatnější. Pokud se chcete pojistit pro případy invalidního důchodu, tak Vás pojistí zpravidla jen na třetí stupeň, kdy jste už v podstatě totálně mimo a pravděpodobnost dosáhnout třetího stupně při dnešním nastavení tabulek je malá. Jediné smysluplné pojištění vidím v pojištění smrti z jakýchkoli příčin, protože se vyhneme slovíčkaření a úhybů pojišťovny, proč vyplatit či nevyplatit peníze a přijde mi to jako nejvíce férový produkt - ovšem zpravidla pojišťovny tento produkt zase nabalí na jiné "výhodné" balíčky, takže k samostatnému produktu je těžké se dostat za rozumný peníz. Upřímně, proč vkládat do pojištění peníze, když v podstatě nevím, jak pojišťovna událost vyhodnotí a nemám jistotu, že se bude chovat férově a že ve směti slovíček mne neodrbe? Nehledě na to, jak se chovají pojišťováci, paní mi byla schopna nabídnout pojištění proti povodním pro byt ve druhém patře, kdy dům stojí na kopci. Či paní nabídla pojištění automobilu, že prý se slevou oproti minulému roku o 400 Kč. Když se to zkontrolovalo doma, tak jsme zjistili, naštěstí včas, že kecala, naopak nabídla pojištění dráže, ačkoli byl bezeškodní průběh po celou dobu pojištění.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 3. 2012 9:48

K bodu jedna: Nemáš pravdu, prostě kecáš.
Proč tě pojišťovny nechtěly? Protože jsi zdravotně rizikový klient. Ty sám bys jistě pojistil někoho, u koho je zvýšená pravděpodobnost, že budeš muset vyplatit plnění, že. To bych chtěl vidět, ty trdlo.

K bodu dva: Souhlasím s tebou, ale...
Bohužel s odborností a finanční gramotností (po celou dobu jejich zpravidla jepičí kariéry a i po ní) většiny agentů je to až tradické, a kolikrát té většině chybí i prostý selský rozum a obyčejná životní zkušenost (to jsou všichni ti dvacetiletí poradci, co někomu vykládají cosi o důchodu).
Na druhou stranu je třeba říct, že distribuce finančních produktů je v první řadě prodej, nikoli dávání rad. Prodej je to kvůli přístupu klientů, ne poradců. Když se ozvu potenciálnímu klientovi, tak místo toho, aby radostí výskal, tak otráveně začne tvrdit, že nic nechce, že už poradce má a tím poradcem je Pepa od vedle, o kterém sice potenciální klient ví, že penězům nerozumí, nicméně si každou sobotu tak dobře pokecají. Víš, kolik klientů si na mou radu založilo termínový vklad v nové bance nebo družstevní záložně? Žádný, obecně je pro lidi jakákoli nová zkušenost a neznámá věc absolutním zlem, vyruší je z klidu jejich stereotypního života a to je nepřípustné. Víš, jak těžké je prodat průměrnýmu českýmu blbovi spořicí účet? Stejně jako mu prodat investiční životní pojištění. Jenže rozdíl v provizi je nadpozemský. A tak bych mohl pokračovat do nekonečna.

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 11 komentářů)

19. 3. 2012 10:27 | J. Váňa

Zdravím, nedalo mi to a musím na Váš příspěvek reagovat. Vidím, že se o své své peníze staráte a nejste lhostejný k tomu, co Vám kdo nabízí, což je bezesporu skvělé. Co se Vašeho příspěvku týče, jakou motivaci mají pojišťováci a zástupci jednotlivých společností, aby jste měl v případě ochrany zdraví a příjmů svou situaci bezpečně zajištěnou? Řekl bych, že žádnou. Jde jim jen o to uzavřít obchod. Souhlasíte semnou? Tyto lidi z pravidla ani nezajímá Váš finanční stav a zajišťují Vás pouze jen tak "od oka" a ne podle toho, co všechno by se mohlo přihodit. Což samozřejmě koresponduje s tím, co jste psal, že zástupci pojišťoven nabídnou jen svůj produkt, ale již nemůžou vybrat podle toho, v jakém rozsahu a jak potřebujete zajistit, aby jste byl v každé situaci co se peněz týče zajištěn.
Tady jediným doporučením pro případ, že chcete mít svoje zdraví a příjmy po finanční stránce ošetřeny, je se sejít s někým nezávislým, kdo toto pro Vás zpracuje ne na základě provize, ale na základě Vašich přání a cílů a podle Vašeho finančního stavu.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2012 17:54 | Belfín

Velká většina pojišťováků jsou takoví arogantní přidrzlíci. Něco mezi Amwayáky a Jehovisty. Normální člověk je po uzavření povinných či skutečně nezbytných pojištění (povinné ručení, nemovitost, domácnost) vyhazuje ze dveří, statistiky nestatistiky!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2012 0:41 | Petr

Myslím, že článek opomíná jednu stranu mince pojišťování, a to, zda za své peníze dostáváme srovnatelné pojistné podmínky (a plnění) jako v těch zemích, kde je zvykem za pojištění spotřebovat podstatně vyšší část příjmů. Ono to na první pohled totiž vypadá, že lidé pojištění v ČR podstatně méně důvěřují, a proto (přirozeně) nejsou ochotni za něj tolik utratit. Zajímalo by mne, zda tato "nedůvěra" je oprávněná či nikoliv.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 22:44 | Jasan

V mém příspěvku nebylo řečeno, že žádná pojišťovna nepojistí na první stupeň.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 22:41 | Jasan

Nikde nebylo řečeno, že mne pojišťovny nechtěly.
To oslovení "trdlo" mne opravdu nepobavilo v tom smyslu, že buranské vyjadřování ještě nevymizelo z naší skvělé české kultury.
Přístup pojišťováků vytváří důvěru v pojišťovny a jejich produkty dle mého názoru. Pokud mám pocit, že musím pojišťováka kontrolovat, protože mu nevěřím, tak prostě pojištění raději neuzavřu.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 15:02 | liehne

Česku se již příliš dlouho na všech možných i nemožných úrovních lže a také krade. Lžou samozřejmě v daném systému pojišťováci a kradou pojišťovny. Když se rozhlédnu po svých „dobře“ pojištěných příbuzných, jak marně vymáhají nějakou tu korunu za zlomenou nohu či ukradené auto, tak jsem rád, že jsem zatím žádnému vábení pojišťovacích=podvodných institucí nepodlehl… a je mi dobře. Nejím tučné, přednost dávám i těm, kteří vyjíždějí z vedlejších silnic …. a buduji si svůj vlastní pojistný fond. Pojišťovny a jejich poloprodukty jsou mi ukradené. Německy hovořící pojištěnce chápu, také bych se pojistil v zemi, kde je čisto, kde mohou úspěšně podnikat i malé firmy, kde se k sobě lidé chovají jako lidé a ne jako vlci .. kde funguji díky dobrým mezilidským vztahům i takové instituce jako jsou pojišťovny, kde se politika dělá na trochu jiné úrovni, kde existuje vymahatelnost práva .. kde se prostě nefixluje ale dělá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 15:01 | Pavel

Protože máme oproti západní Evropě třetinové příjmy je naše pojištěnost alikvotně na stejné úrovni jako na západě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 12:24 | vladislav skalicky

tohle jsou kecy pojištováků přizpůsobené k tomu aby pro sebe zvýšili obrat a své zisky . jaký to podlý podraz. Věřtec že sami se nikdy neošidí. Jejich pojištovací paláce jsou toho důkazem. Mimochodem tyto organizace nevytváří žádné trvalé hodnoty ale jen parazituji z nás.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 9:48

K bodu jedna: Nemáš pravdu, prostě kecáš. Proč tě pojišťovny nechtěly? Protože jsi zdravotně rizikový klient. Ty sám bys jistě pojistil někoho, u koho je zvýšená pravděpodobnost, že budeš muset vyplatit plnění, že. To bych chtěl vidět, ty trdlo.
K bodu dva: Souhlasím s tebou, ale... Bohužel s odborností a finanční gramotností (po celou dobu jejich zpravidla jepičí kariéry a i po ní) většiny agentů je to až tradické, a kolikrát té většině chybí i prostý selský rozum a obyčejná životní zkušenost (to jsou všichni ti dvacetiletí poradci, co někomu vykládají cosi o důchodu). Na druhou stranu je třeba říct, že distribuce finančních produktů je v první řadě prodej, nikoli dávání rad. Prodej je to kvůli přístupu klientů, ne poradců. Když se ozvu potenciálnímu klientovi, tak místo toho, aby radostí výskal, tak otráveně začne tvrdit, že nic nechce, že už poradce má a tím poradcem je Pepa od vedle, o kterém sice potenciální klient ví, že penězům nerozumí, nicméně si každou sobotu tak dobře pokecají. Víš, kolik klientů si na mou radu založilo termínový vklad v nové bance nebo družstevní záložně? Žádný, obecně je pro lidi jakákoli nová zkušenost a neznámá věc absolutním zlem, vyruší je z klidu jejich stereotypního života a to je nepřípustné. Víš, jak těžké je prodat průměrnýmu českýmu blbovi spořicí účet? Stejně jako mu prodat investiční životní pojištění. Jenže rozdíl v provizi je nadpozemský. A tak bych mohl pokračovat do nekonečna.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 8:33 | Joža Kolář

Jasane, hledáte špatně. Jsou pojišťovny, které Vás pojistí od 1.stupně invalidity. Navíc si můžete vybrat, zda chcete v tomto případě dostat jednorázové plnění nebo měsíční rentu každý rok navyšovanou. A na druhou stranu - i smrt z jakýchkoliv příčin může být v pojistných podmínkách "ozdobena" různými výjimkami.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 4:48 | Jasan - pojišťovny si to dělají samy

A není podpojištěnost způsobena tím, že pojišťovny prostě nenabízí kvalitu a v případě plnění zavírají oči? Týká se to zejména různých životních a úrazových pojistek. Např. po pročtení výluk z rizikového úrazového pojištění u více pojišťoven (ačkoli vážný zájem byl) mne přešla chuť do takových produktů vůbec vstupovat. Každá pojišťovna si tam je schopna najít spoustu kliček, proboha, ať nemusí plnit, kdyby se náhodou něco stalo. Ty jejich zdravotní dotazníky jsou tak neskutečně šíleně konstruované, že klient je vždy v nevýhodě, pokud by došlo na plnění, protože začíná hra o slovíčka, ve které je pojišťovna zdatnější. Pokud se chcete pojistit pro případy invalidního důchodu, tak Vás pojistí zpravidla jen na třetí stupeň, kdy jste už v podstatě totálně mimo a pravděpodobnost dosáhnout třetího stupně při dnešním nastavení tabulek je malá. Jediné smysluplné pojištění vidím v pojištění smrti z jakýchkoli příčin, protože se vyhneme slovíčkaření a úhybů pojišťovny, proč vyplatit či nevyplatit peníze a přijde mi to jako nejvíce férový produkt - ovšem zpravidla pojišťovny tento produkt zase nabalí na jiné "výhodné" balíčky, takže k samostatnému produktu je těžké se dostat za rozumný peníz. Upřímně, proč vkládat do pojištění peníze, když v podstatě nevím, jak pojišťovna událost vyhodnotí a nemám jistotu, že se bude chovat férově a že ve směti slovíček mne neodrbe? Nehledě na to, jak se chovají pojišťováci, paní mi byla schopna nabídnout pojištění proti povodním pro byt ve druhém patře, kdy dům stojí na kopci. Či paní nabídla pojištění automobilu, že prý se slevou oproti minulému roku o 400 Kč. Když se to zkontrolovalo doma, tak jsme zjistili, naštěstí včas, že kecala, naopak nabídla pojištění dráže, ačkoli byl bezeškodní průběh po celou dobu pojištění.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Karpíšek

restauratér a podnikatel, Ambiente

Jiří Paroubek

politik

Tomáš Karpíšek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Jiří Paroubek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services