Jan Traxler: Zaveďme mezigenerační důchodový systém

Jan Traxler | rubrika: Analýza | 13. 3. 2012 | 68 komentářů
„Vyzývám vládu České republiky, aby připravila opravdovou reformu penzijního systému. Přidání dalšího spoření dlouhodobě nic neřeší. Zaveďte mezigenerační důchodový systém, individuální důchodové účty na principu částečných rezerv a zvedněte rychleji věk pro odchod do penze.“

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 3. 2012 5:43, Pepox

To se ani nedivím. S tvým IQ toho ani moc vydělat nemůžeš...

Zobrazit celé vlákno

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 3. 2012 10:14, Tomas

Citace / 13.03.2012 08:58

napriklad co bezdetni? budeme je trestat jen proto, ze nemohou mit deti? a neni jich malo.

Pokud neživí děti, dost peněz ušetří (bezdětných 40cátníků, co mají i několik nemovitostí pár znám) anebo prokalí či si jinak užijí (to už je jejich volba). Každopádně člověk, který založí rodinu, nemůže ani jedno, pokud ta rodina má fungovat.

Zobrazit celé vlákno

-46
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 68 komentářů)

13. 3. 2012 12:50 | ppetr1

napriklad co bezdetni? budeme je trestat jen proto, ze nemohou mit deti? - toto neuznavam.adoptovat si muzete deti kolik chcete.jenze ta vychova je silene draha aby z nich vyrostl clovek zodpovedny ke svym cinum a byl prinosny spolecnosti.
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 12:46 | ppetr1

To bych bral, mám 3 děti. Blbé je, že jsem je měl pozdě. Až začnou pracovat, budu už skoro mrtvý. - treba ne.stredni delka zivota se porad prodluzuje.zasadni ale je,aby meli poradne vzdelani (me toto vyslo na cca 1 mio) a meli nadprumerne prijmy.neni mi jeste ani 50 let a deti vydelavaji podstatne vice (nekolikanasobne) nez my s manzelkou dohromady.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 12:33 | ppetr1

cetl jste snad nekdy nekde lepsi navrh !!!!!!!!jaky by byl vas navrh reseni duchodove reformy !!!!!
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 12:32 | ppetr1

bezdetne?? tento vyraz neuznavam - deti mohou mit kolik chteji - rika vam neco slovo ADOPCE !!!!!!!!!!
-26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 12:29 | ppetr1

velice solidni navrh na reseni duchodove reformy - tohle ma hlavu a patu. tleskam panu Traxlerovi.obzvlast se mi libi uvaha prispevku deti pro starnouci rodice.pokud jsem je dobre vychoval,zaplatil vzdelani a maji vysoke prijmy je spravedlive aby cast svych prijmu odevzdali i rodicum.vzdy to tak bylo - to jen socialisti vsechno zmrvili z duvodu vlastnich zisku a pozitku.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 11:29 | Michal Kára

1) Kde se budou brát peníze na ty úroky?
2) Který blázen by dával dobrovolně státu víc peněz, než musí?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 11:23 | Honza

pane Traxlere, vy už opravdu nevíte, jak by jste se zviditelnil.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 11:22

Jardo, vy radši mlčte.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 10:21 | Jarda

Pane Bezděku ten systém vyhovuje fondům ,protože málo kdo se dožije toho věku.Tak zaze jeden paskvil od našich ekonomu (neekonomu)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 10:14 | Tomas

Citace / 13.03.2012 08:58

napriklad co bezdetni? budeme je trestat jen proto, ze nemohou mit deti? a neni jich malo.
Pokud neživí děti, dost peněz ušetří (bezdětných 40cátníků, co mají i několik nemovitostí pár znám) anebo prokalí či si jinak užijí (to už je jejich volba). Každopádně člověk, který založí rodinu, nemůže ani jedno, pokud ta rodina má fungovat.
-46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:53 | josef

a rika Vam neco pojem znarodneni? Penize ve tretim piliri patri tem, co je tam vlozili. Tj. stat nema pravo na ne sahat. Jinak ziskame stejnou povest, jako Madarsko.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:51 | No

Nepochopil ? Samozřejmě, že naspořené peníze by byly vypláceny v individuální části důchodu. Dnes se důchod skládá z pevné částky a individuální částky (2270 Kč + indiv.třeba 9000 Kč = 11270 Kč) To co navrhuji je aby ušetřené peníze ve 3.pilíři by byly také spravovány ČSSZ a úročeny dle jednotné sazby dané inflaci u ČNB. Takže pak by se důchod rozšířil ještě o individuálně soukromě naspořenou částku. Třeba 2270 + 9000 + 1500 =12770 kč. Odpadly by tak zbytečné náklady penzijních fondů a rizika zpronevěry, mizerných výnosů. Systém by byl podstatně levnější.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:44 | josef

soudruhu, jen loni se vybralo o 40 mld mene, nez se vyplatilo. Takze i kdybyste tam nejakych hypoteticky 27 mld. dal, porad by chybelo 13 mld.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:42 | josef

a duvod? Je to naklad na praci? Je. Neni to zadny podil na zisku. Mate totiz povinnost ho vyplatit i v pripade, ze je firma ve ztrate
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:41 | Skeptik

Při pohledu co se děje dnes ve vládě a v politice vůbec se nedivím, že peníze na důchody nejsou. Myslím tím nehorázné rozkrádání a likvidace státního majetku, zkrátka všeho v této republice. Nedivte se, že nejsou peníze v důchodovém fondu, protože vláda Topolánkova doslovně vykradla důchodový fond se záminkou, že si vypůjčí 27 miliard a už je tam nevrátila. Na to by si měli vzpomenout dnešní politici ve vladě, jelikož se této krádeže zůčastnili. A vůbec se ničemu v této republice nedivím, je to jeden hnus.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 9:40 | No

Jste na omylu. Po naběhnutí malé důchodové reformy budou pouze dvě pásma. První pásmo do první redukční hranice se Vám započte 100% odvodů, ve druhém pásmu pak 23% až do stropu. Pokud by byly stropy zrušeny bude se Vám solidárně započítavat 23% odvodu až do výše odvodů dané hrubou mzdou. Pokud se stropy nezruší, bylo by pak správné aby korporace mohly do daňových nákladů započíst pouze mzdy a odvody do výše stropů. Pak by z hlediska rozpočtu byly platy nad stropy zdaněny na úrovni podílů ze zisku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:40 | radek

No, v podstatě souhlasím.., k čemu by ovšem sloužil onen 20% odvod do státního fondu? Existuje taky nějaký reálný propočet toků těchto odvodů?? Myslím, že to je spíše přímo na autora. Jinak jej tímto zdravím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2012 9:35 | josef

naprosty souhlas. Mam odvody takove, ze sam zivim dva duchodce, ale zpet dostanu jen polovicni duchod oproti tomu, co ted platim. Clovek, ktery ma prumerny plat 10 tis. (a plati tedy na duchod 2800 mesicne) dostane duchod 8 tis. Clovek, ktery ma prumerny plat 100 tis (a plati tedy duchodove 28 tis. mesicne), dostane duchod 12 tis. To je solidarita, nebo zlodejina?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:32 | josef

Ty joudo, pouzit 3. pilir na prubezny system? Vzdyt to jsou penize tech lidi, co si je tam zaplatili. To je jako kdybys rekl, ze do prubezneho systemu das penize lidi, ktere jsou ve sporicich uctech.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2012 9:23

pri pohledu na vyplatni pasku si myslim, ze jsem solidarni az moc. rozhodne neni solidarni, ze pri urcite mzdove vysi clovek sice odvadi na duchod stale vice, ale duchod pak o to vyssi nema. proto se mimojine take ty stropy zavedly. to byla totiz doslova kradez.
solidarnost nema slouzit k pohodlnemu zivotu, na ktery si dotycny zvykne. vidime to dnes a denne. v soucasne dobe narusta tech, kteri vice od statu dostavaji, nez odvadeji. za to muze stat svymi pseudosocialnimi kroky.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services