Očima expertů: Měla by Česká republika vstoupit do fiskální unie?

Česká republika se společně s Velkou Británií nepřipojila k paktu o fiskální unii, který na konci ledna schválily ostatní země EU. Udělal premiér Nečas dobře, nebo toho budeme časem litovat? Zeptali jsme se Petra Macha, Tomáše Prouzy, Aleše Michla a dalších českých ekonomů.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 2. 2012 18:15, Jikra

Naprosto souhlasím s panem
ALEŠEM MICHLEM
(ekonom, analytik Raiffeisenbank)
,,Naši politici už by do Bruselu neměli vůbec jezdit. Ztráta času. Měli by podchytit velké zakázky v Čině, Indii, jihovýchodní Asii, v Latinské Americe a Rusku a lobovat za české firmy."
a jeho názorem, protože jestli se ,,fskální únii" nepodaří vybruslit z problémů, jakože to na to moc nevypadá, tak bude muset stejně hledat takovéto řešení a my v tom případě už bychom měli náskok a zajištěné trhy a vzájemné obchody. Uvědomte si, že cca 80% výroby u nás je vázáno na automobilový průmysl a zrovna tak cca 80% exportu směřuje do Německa a když od nás Němci přestanou odebírat, tak budeme kde?...... Takže v žádném případě nevstupovat do ,,fyskální unie"!!!!!!!!!!!!!

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 2. 2012 15:12, Tomáš Lauryn

Bohužel za zlo spojené s EU si můžeme sami, odhlasovali jsme si to v referendu, tak teď neplačme.Ještě jednou bohužel, většina čechů umí jen nadávat, stěžovat si a fňukat. Odráží se to i ve výsledku ankety. Nejvíce lidí se stotožňuje s názorem "odborníka",který jen fňuká a kritizuje (PATRIK NACHER). Ekonom, který nabízí konstruktivní řešení je "až" druhý (ALEŠ MICHL).

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

13. 2. 2012 13:19 | péťa

A prozíravé je nechat se zcela domestikovat, ochočit jako domácího mazlíčka a přitom nemít pomalu co dát do hrnce ? Sponzorovat má být dobrovolné a morální těch, co jen sají a 22 let kradou a zadlužují tuto zem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2012 13:11 | losnuevosvidentes

osvícený názor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2012 19:59 | josef

Ale v pristupove smlouve a dokonce ani v Lisabonske smlouve nic takoveho nebylo. Dokonce i ted priznavaji, ze ta pomoc, co se organizovala az do ted byla v rozporu se vsemi pravidly, takze je obesli. Toz tak.
Je to podobne, jako kdyz vstoupite do nejake teenagerske party a ta vas za tyden zacne nutit krast, protoze za ten tyden jste s nima chlastal zadarmo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2012 19:17 | Richard Jecho

Vstup do "fiskální unie" by byl dalším krokem politického, neekenomického rozhodnutí. Je nuné hovořit o fiskální politice, ale na úrovni jednotlivých státních segmentů, která je v kompetenci vlád. Pro nás je prvořadým úkolem znovu obnovit hospodářský potenciál v širším záběru, než-li je energetika a automobilový průmysl Vystupování pana Schwarzenberga je politování hodné.Díky České republice se dostal opět do širšího politického kontextu, kterého si "užívá", ale jeho ekonomické, laické názory, bez filtru specificky českých zkušennosti, nejsou relevantní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2012 18:15 | Jikra

Naprosto souhlasím s panem ALEŠEM MICHLEM (ekonom, analytik Raiffeisenbank) ,,Naši politici už by do Bruselu neměli vůbec jezdit. Ztráta času. Měli by podchytit velké zakázky v Čině, Indii, jihovýchodní Asii, v Latinské Americe a Rusku a lobovat za české firmy." a jeho názorem, protože jestli se ,,fskální únii" nepodaří vybruslit z problémů, jakože to na to moc nevypadá, tak bude muset stejně hledat takovéto řešení a my v tom případě už bychom měli náskok a zajištěné trhy a vzájemné obchody. Uvědomte si, že cca 80% výroby u nás je vázáno na automobilový průmysl a zrovna tak cca 80% exportu směřuje do Německa a když od nás Němci přestanou odebírat, tak budeme kde?...... Takže v žádném případě nevstupovat do ,,fyskální unie"!!!!!!!!!!!!!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2012 17:54 | benzin

Cesi dostavaji kazdy rok cca. 70 miliard a do EU posilame 30 miliard. Takze ono to opticky vypada, ze nas EU dotauje. Jenze to jenom opticky, ve skutecnosti jde 40 miliard rovnou do zemedelstvi. A proc jde do zemedelstvi? Jednoduse je to uplatek za to ze nam ho likviduji. EU si od nas kupuje to ze nektere oblasti v zemedelstvi odpoustime a respektujeme qvoty, ktere jsou vyhodne pro Nemce a Francouze. Nic jim nedluzime.
Navic to naprosto nejdulezitejsi je, ze my pomahame. Paltili sme na zacharnu eurozony vic nez napr. Slovaci. Smlouva o fiskalni unii, je prezentovana, jak smlouva, ktera ma predchazet budoucim problemum. Tim ze ji podepiseme nepomuzeme tem kdo jsou v nouzi. Pomuzeme jenom Nemcum, Francouzim a Italum, kteri od te chvile budou v dalsi veci rozhodovat za nas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2012 9:39

Máte zapnutý CapsLock
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2012 6:51 | Jaromír Tobola

ČEŠI byli a jsou nespolehliví. Dobře rozvážím kam vstupuji.A jsem-li přijat do nějakého společenství nemohu požívat výhod a nepodílet se na ztrátách,nepodat pomocnou ruku když se někdo topí.Je to zbabělé.Není to o financích ale o morálce. Stydím se. Není to ani prozíravé.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2012 0:58 | Slávka

Hezké.Strach,že se nám Evropa pomstí má být podporou svobodného soužití států v jakémsi společenství?Takhle tedy funguje ta všude omílaná svoboda?V čem se liší od nadvlády východního bloku v minulosti?Opravdu svoboda člověka je pouze o cestování?Jeden velký podvod.Evropské mocnosti pomalu ale jistě ovládají zbytek kontinentu a "nehoda"jednoho státu vyvolává řetězovou reakci a táhne ke dnu všechny ostatní.O opačném směru si můžeme nechat jen zdát.Řecko není jediné.Všichni se budeme vzájemně dotovat a všichni budeme jen a jen chudnout. Rozšiřování spolku západních států nepovažuji za nic jiného,než za mocenskou rozpínavost.Vyrovnání životní úrovně není reálné.S následky spojení Německa v jeden celek se samotný stát potýká ještě dnes a ne právě pozitivně.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 23:19 | Petr

Ano, příště se mají zeptat vás, že. Vy jste ale týpek - sice popisujete, že vám vadí, když někdo jen kritizuje (P. Nachera), ale sám v tom příspěvku jen kritizujete. Když se hlasuje pro jiného, než co vám připadá za nejlepší, tak šup zkritizovat Nachera a všechny hlasující... ach jo
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2012 22:06 | benzin

Mne na tehle kauze nejvic stve, ze jediny argument je "vzdyt vsichni to podepsali". Zadny jiny argument tady vlastne neni. Na to se malych deti vzdycky rodice ptaji "A az ostatni budou skakat z mostu. Skocis taky?"
Infantilizace dospelich postupuje milovymi kroky. Drive by na tento argument nikdo nepristoupil. To ze neco delaji ostatni vubec neznamena, ze to musime delat taky. Btw. 90% majetku vlastni 10% populace. Proto se mi nezda ze delat to co ostatni by byla zaruka uspechu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 21:55 | benzin

Mate pravdu uz jednou nam to ukazali pri Mnichove. Take sme byli ostruvkem demokracie a nevyplatilo se nam to.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2012 18:48 | Rudolf

Je to úplně jedno. Již dávno o sobě nerozhodujeme. Jsme zcela závislí na dovozu z EU a nic nám již v tomto státě nepatří. Nemáme jednotnou zahraniční politiku a máme euroskeptika, který dělá vše proto, abychom to měli v EU ještě složitější. Bohužel se nemůžeme přemístit ze středu Evropy někde na jiný kontinent. Do EU jsme vstoupili dobrovolně, nikdo nás k tomu nenutil. Tak držme teď pusinky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 18:34 | pavjan

Nikdo se s Velkou Britanií nesrovnává. Taky nevím o jakém ostrově mluvíte. Hlavu do chomoutu strkejte s rozvahou, jinak špatně dopadnete Hujeři.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2012 18:26 | pavjan

Evropská Unie by měla držet zobák a být Nečasovi vděčná, že vytváří dojem, že v EU existuje ještě trochu svoboda a demokracie. Je to jak za totáče: kdo nesouhlasil, se zlou se potázal. Tady jde o rozpočtovou kázeň až v druhé řadě. V první řadě jde o to udělat další krok k centralizaci moci evropského státu. Nejvíc mně baví hlasy, které se pohoršují nad tím, že Nečas nepřislíbil podpis dohody, ve které tenkrát nikdo pořádně nevěděl co v ní bude. Je to jak u blbých na dvorku. Jedná se o eurozónu, normální je podepsat, až tam budem vstupovat. Ono je to vlastně jedno: když nepodepíšem, tak dostanem od EU pořádně přes čumák. Když podepíšem, ztratíme suverenitu, ovšem s výsadou jít do sraček společně s eurozónou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 18:15 | josef

kdyz jsem hlasoval pro vstup do EU, myslel jsem, ze EU bude kultivovat nase politiky. Vzhledem k tomu, ze se to nestalo, a vzhledem k tomu, ze Norsko, Svycarsko mohou mit volny pohyb osob, zbozi a kapitalu s EU bez clenstvi v EU, maji vlastni menu a nejsou protektoratem Bruselu, jsem pro aplikaci tohoto pristupu. Evidentne tem Svycarum a Norum vubec nevadi, ze nejsou "pri tom", protoze vi, ze by jejich hlas (stejne jako nas) byl naprosto marginalni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 17:40 | honza

,"VÍM ŽE NIC NEVÍM " PRAVIL NĚKDO MOUDRÝ - NAŠI MLADÍ EKONOMOVÉ- POLITICI, ROZUMÍ VŠEMU , UČILI SE SICE U PROFESORŮ JEŽ JEŠTE NEDÁVNO VYUČOVALI SOCIALISTICKOU EKONOMII , CHOZRASČOT A MARXIZMUS-LENINIZMUS ALE TO JIM NEBRÁNÍ V POUČOVÁNÍ CELÉ EVROPY. KDYBY TO TAK ŠLO , JEN NA CHVÍLI ,VYMAZAT VŠE CO TU EVROPA "ZPŮSOBILA", JEZDIL BY VEJTAHA ČECHÁČEK PAN (SOUDRUH) MACH TRABANTEM , NEBO ŠKODOU FAVORIT ? KDO VÍ , TAKOVEJ MACH BY SI VYBRAL FAVORITA A TVRDIL BY , ŽE JE KVALITNĚJŠÍ NEŽ TOYOTA , VŽDYŤ JE ČESKÝ.9GPS1
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 16:10 | Karel

Vyjádření ekonomů jsou zajímavá. Rozhodně však platí, že zde nemůžeme žít jak na ostrově a dělat, že se nás nic netýká. Nemůžeme se srovnávat s Velkou Británií.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 15:12 | Tomáš Lauryn

Bohužel za zlo spojené s EU si můžeme sami, odhlasovali jsme si to v referendu, tak teď neplačme.Ještě jednou bohužel, většina čechů umí jen nadávat, stěžovat si a fňukat. Odráží se to i ve výsledku ankety. Nejvíce lidí se stotožňuje s názorem "odborníka",který jen fňuká a kritizuje (PATRIK NACHER). Ekonom, který nabízí konstruktivní řešení je "až" druhý (ALEŠ MICHL).
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2012 13:30 | péťa

Co je to nemanipulace ? Toto pojetí odmítá elity/establishment a jejich nárok na manipulaci s ne-elitami, pročež je toto pojetí někdy označováno jako kolektivistické.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 306 413 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Články na Heroine.cz

Čím voněla žena starého letopočtu

Čím voněla žena starého letopočtu

Zalíbit se našemu čichu se snaží vše od balzámů na rty přes vlhčené ubrousky až po kuličky...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Stomatologie

Vít Samek Na vlastní otvor: Stomatologie

Zuby – pohroma huby. A podle mě i evoluční záhada. Kazí se, bolí, a dásně, to ať se na...více

„Bez kvót to nepůjde.“ Ženy v politických stranách

„Bez kvót to nepůjde.“ Ženy v politických stranách

O tom, proč je důležité zvýšit zastoupení žen ve veřejném životě, v politice, v mocenských...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 6 duelů
×
Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
87,50 %

z 8 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.