Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?

Luboš Palata | rubrika: Co se děje | 17. 1. 2012 | 12 komentářů
V Berlíně je S-Bahn, „městská železnice“, nejrychlejší a nejpohodlnější způsob dopravy po metropoli. I Bratislava dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 1. 2012 7:45, Pavel

Proč není v Praze S-Bahn - no podívejte se, kde jsou v Praze železniční zastávky, jaký je k ni přístup, a kde jsou hlavní trasy pohybu obyvatel. Pravda je taková, že drtivá většina zastávek je daleko od tramvajových tras a není u nich možné vybudovat ani autobusový terminál, i zastávky autobusů bývají několik set metrů daleko. Smysluplné napojení železnice na městskou dopravu znamená srovnat se zemí okolí většiny zastávek, postavit k nim silnici a tramvajovou trať a vybudovat u nich pořádný terminál. Obávám se, že i kdyby to prošlo přes protesty všech ochránců dvacet let starých patníků, tak by se cena vyšplhala do neuvěřitelných výšek.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 1. 2012 7:15, Luboš

Krásná Praha nepotřebuje nějaký hnusný S-bahn, kdy se budou bourat drahocenné staré domy. Metro je mnohem lepší ! Jinak Bratislava má příšernou a hloupou dopravu, kdy koleje tramvají jsou blízko sebe a člověk si pořád říká, kdy se tramvaj položí na bok. Autor článku by se měl zamyslet sám nad sebou a už nepsat dalších nejméně 10 roků !

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

21. 1. 2012 10:36

Proč nahradit? Kdo mluví o nahrazování. Jde spíš o to, co se bude rozvíjet. Tím odpadá odpověď na odstavec s Hlavním nádražím. Z Dejvického nádraží je procházka na trmavaj i metro pětiminutová, na Dejvickou, na Hradčanskou deset minut. Snesitelné. Vyšehrad už je pravda možná prodaný. Nebo už se definotivně hroutí. Proč by se měla využívat všechna ta nádraží, co jich kde bylo?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2012 16:40 | Mayha

Projeďte se S-Bahnem po Frankurtu, Mnichově, Vídni nebo Berlíně a pak říkejte něco o efektivitě. Železnice je v Praze odstrkovaná dlouhodobě, ne jen pposledních 20 let. Při stavbě metra se mohla snadno napojit další nádraží - kdyby byly druhé vestibuly. Na Hradčanské přímo na nádraží Dejvice, na Vltavské přímo na nádraží Bubny. Tak, jak je navrhovaná trasa D, vyhne se Vršovicím. Trasa B ve Vysočanech z 80.-90. let také "báječné" míjí obě stanice - Libeň i Vysočany. To není věc dnešních dnů. Hodně věcí vyřešit nepůjde a některé potřebné změny by byly dost nákladné - například podzemní spojení pod centrem z Masarykova na Smíchovské nadraží - podobně jako to udělali Němci ve Frankfurtu v 60. letech. Ale za pár milionů by se místo mrtvého Vyšehradu mohla udělat živá zastávka Výtoň a také nově Rajská zahrada - tak to slibovali už za povodní 2002.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2012 7:15 | Luboš

Krásná Praha nepotřebuje nějaký hnusný S-bahn, kdy se budou bourat drahocenné staré domy. Metro je mnohem lepší ! Jinak Bratislava má příšernou a hloupou dopravu, kdy koleje tramvají jsou blízko sebe a člověk si pořád říká, kdy se tramvaj položí na bok. Autor článku by se měl zamyslet sám nad sebou a už nepsat dalších nejméně 10 roků !
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 19:28 | benzin

Autor clanku si mysli, ze na peti malych zakazkach se krade hure nez na jedne velke. Z jakeho fylozifockeho podkladu vychazi autorovo presvedceni? (chapu ze tvrde data pro to asi nebudou dostupne).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 15:41 | Matěj

Ve věci S-bahn souhlasím spíše s Pavlem, že tímto způsobem není možné nahradit metro, nádraží jsou daleko. Příměstská dráha je vhodná právě pro přepravu z obcí kolem Prahy do Prahy, ale ne jako dopravní prostředek po Praze. Zkuste ale někdy vyjet na kole, uděláte něco pro své zdraví:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2012 14:36

Metro je dražší a budování trvá déle, příměstská dráha dosáhne dál (Kladno, to je to město), navíc koleje už leckde jsou a nádraží by se tu a tam taky dala využít, včetně těch nyní chátrajících, pokud ještě nepopadala...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2012 14:08 | Matěj

Metro je pro přepravu osob daleko efektivnější než S -bahn. Raději bych se soustředil na budování cyklostezek. Jezdím do práce na kole a to je po Praze občas nejen o nervy. Na kole jsem v práci dřív než tramvají, metro u mě nejezdí a autem bych do práce nejezdil vůbec, je to drahé a sám nebudu znečišťovat ovzduší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 13:17 | Pavel

Jo, to jsou vhodná místa pro přestup z regionálních vlaků. Ale zkuste ze současné sítě vlakových tratí a zastávek na nich vytvořit něco, co by bylo schopné nahradit Metro.
Už jen to Hlavní nádraží - už jste tam někdy přestupoval na něco jiného než na Metro? Pokud by železnice měla Metro nahradit, tak ani tam nemáte pohodlný přestup.
Dejvice - Kde tam je navázání na MHD? Vždyť to je čtrthodinová procházka.
Vyšehrad, pokud vím, už zprovoznit nejde z technických důvodů, detaily neznám.
A co taková krásně zastrčená nádraží jako Bubeneč, Sedlec, Žvahov, Hlubočepy, Velká Chuchle, Kyje, Dolní Počernice a další. Jak ta by se využila v nějaké rozumné síti, aby ji aspoň někdo byl ochoten používat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2012 10:26

Vyšehrad je fit, Masayryčka a Hlavák boží, Smíchov výtečnej, Libeň pěkná, Vysočany gut, Bubny gut, Dejvice suprovka, kdyby se to natáhlo do Ruzyně, na Kladno, ono by se toho našlo docela dost, kde by to mohlo stavět.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2012 9:37 | MM

Souhlasím s Petrem... článek je nesmysl.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 8:21 | Jirka

Kromě linky S z Úval do Berouna existuje i linka S z Prahy Horních Počernic do Stránčic (u některých spojů prodloužena z Kolína přes Lysou nad Labem a Prahu do Benešova - propojení linek S2 a S9).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 7:45 | Pavel

Proč není v Praze S-Bahn - no podívejte se, kde jsou v Praze železniční zastávky, jaký je k ni přístup, a kde jsou hlavní trasy pohybu obyvatel. Pravda je taková, že drtivá většina zastávek je daleko od tramvajových tras a není u nich možné vybudovat ani autobusový terminál, i zastávky autobusů bývají několik set metrů daleko. Smysluplné napojení železnice na městskou dopravu znamená srovnat se zemí okolí většiny zastávek, postavit k nim silnici a tramvajovou trať a vybudovat u nich pořádný terminál. Obávám se, že i kdyby to prošlo přes protesty všech ochránců dvacet let starých patníků, tak by se cena vyšplhala do neuvěřitelných výšek.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Do kin jde šestý Terminátor. A možná zajímavější než to, že Arnold tentokrát řekne: Už...více

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Když na pokojové dveře narazí další prázdná plechovka od piva, ještě hlouběji se vtiskne...více

Pražský drag: „Moje identita je víc než jen žena nebo muž“

Pražský drag: „Moje identita je víc než jen žena nebo muž“

Můžete je potkat na drag show i na burlesce. Mnohé z nich inspirovala slavná reality show...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ladislav Blažek

podnikatel, pánské oděvy Blažek

Tomáš Sokol

advokát

Ladislav Blažek
ÚSPĚŠNOST
70,27 %

z 37 duelů
×
Tomáš Sokol
ÚSPĚŠNOST
30,95 %

z 42 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.