Pojištění nadstandardů brzy v Česku. Půjde o miliardy?

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 16. 1. 2012 | 26 komentářů
Od začátku ledna si můžete připlácet za první nadstandardy. Ruku v ruce s nimi brzy půjde nabídka nového soukromého pojištění. Pojišťovny už si brousí zuby. Může jít o miliardy. Přečtěte si, jak by pojištění mohlo vypadat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 1. 2012 9:28, Matěj

V případě zavedení lékařských nadstandardů bych o komerčním připojištění možná uvažoval. Odškodní mne ale pojišťovna, když si vyberu operatéra a on nebude daném termínu k dispozici? Mohl bych z toho mít psychickou újmu, když budu v dobré víře, že si platím za to, že mne bude operovat ten nejlepší a nakonec z toho sejde

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 1. 2012 19:26, Lubik

Ano, asi jsem to nepochopil, já když mi byl odstraněn zub, tak jsem si výplň zaplatil ve formě můstku zaplatil, zaplatil jsem několik tisíc. A mám ve formě solidarity platit nějakému bezdomovci vyplň? A jakou? Z náhradního kovu nebo ze zlata?

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

26. 1. 2012 10:00 | Bimbác

Myslím, že se mýlíte, vycházíte z chybného předpokladu, že zde existuje něco jako tržní prostředí a možnost tržní volby. To je ale právě v této oblasti velmi minimální. Pivo si mohu vybrat - lepší, horší, drahé, levné, nebo klidně také žádné, a koupím ho na každém rohu, tam trh je a byl do značné míry i za socialismu. Zdravotnictví je něco úplně jiného. Nevěřte na pozitivní tržní efekty v důsledně netržním prostředí. Tam totiž fungují pouze tržní efekty negativní. Jeden můj známý ekonom tomu říká, promiňte ten výraz, zkurvený trh. Myslím, že to je výstižné pojmenování a všichni víme, co tím myslí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 13:51 | Lubik

Já si myslím, že nadstandardy budou ještě dost let (spíše pořád) působit indiferentně, prostě nebudou mít vliv ani na zhoršení ani na případném zlepšení, mohou přijít události a to globální, které se zdravotnictvím zacvičí a nám nepomůže, i kdybychom se chovali nejlépe, jako s námi cvičí euro, i když ho nemáme. A jestliže se zhorší zdravotní péče pro chudé, nebude to určitě vinou nadstandardů. Já mám zkušenost, nebyl-li rozdíl (nebo by-li jen zanedbatelný) v ceně u zboží, tak bylo to kvalitnější nedostatkové (u masa bůček – kýta) a prodavači na tom rýžovali do vlastní kapsy. Po zdražení potravin (zdražení je v podstatě smutné) v roce 1985, kdy byly i zvýrazněny cenové rozdíly u lepšího a horšího se situace zlepšila. Do té doby některá piva se těžko dostávala a po zavedení a cenovém odlišení piv značkových došlo ke zlepšení. Zároveň byly prodejny Luxus a Eso s kvalitnějším a dražším zbožím a myslím, že to bylo vnímáno většinou kladně a takhle já to vidím i ve zdravotnictví
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 9:28 | Bimbác

O spravedlnosti se můžeme bavit za rok či dva, až se systém standardu a nadstandardu zavede a ustálí. Zatím vše směřuje k tomu, aby se umožnilo maximum léků a výkonů přesunout do cenově nekontrolovatelného nadstandardu a otevřely se možnosti neřízenému byznysu. To mi potvrzují i mí známí, kteří se ve zdravotnictví pohybují profesionálně. Jeden z nich se na to dokonce velmi těší. Řekl mi to narovinu: Proč bych měl dělat deset pacientů po tisícovce na pojišťovnu, když můžu udělat ten samý výkon u jednoho v "nadstandardu" za stovku? Tedy ne za sto Kč, ale za sto tisíc. O nějaké konkurenci a regulaci rukou trhu se raději ani nepokoušejte přemýšlet, ta tu nefungovala, nefunguje a fungovat nebude. Stejně jako např. ve farmaceutickém byznysu. Trh tu funguje pouze tak, že se uměle vytvoří nedostatek, nebo lépe řečeno nedostupnost a pak se sají peníze z těch, kteří si to buď mohou dovolit, nebo si to zaplatit musí bet kde ber. Tvrzení, že základní péče pokryje dostatečně potřeby léčby z pojištění není pravdou ani dnes.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2012 13:58 | Lubik

To, že jsem jiného lékaře než zubaře neviděl, si vážně myslíte? Není to pravda, tedy je to lež. A proč to posouváte do osobní roviny? Pane, blíží se mi šedesátka, takže nějaké nemoci mám a u zdraví platí zvlášt to, že s věkem se nic nezlepšuje. Dnes si můžete připlatit kromě té sádry na oční čočky nebo očkování. Doposud platilo, že při očkování jsem měl nárok jen na nejlevnější vakcínu, a když jsem chtěl dražší, tak jsem si ji musel zaplatit celou. Dnes platím jen rozdíl. Co se vám na tom nelíbí? Já to naopak považuji za spravedlivé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2012 9:17 | Bimbác

Jak diskutovat s někým, kdo v životě kromě zubaře jiného doktora na vlastní oči neviděl a nejhorší, co si umí představit že by se mu stalo je zlomená nožička? Asi při lyžování v Alpách, že jo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2012 4:47 | Lubik

Že se mnou nemá cenu diskutovat? Vždyť vy nediskutujete, na moje konkrétní argumenty jen tupě opakujete, že o tom to není. Za celou dobu jste jen kromě obecných frází nic neřekl. A když místo odpovědi na konkrétní otázku napíšete, že vůbec nevím o čem je řeč, tak to je přímo školní ukázka demagogie.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2012 21:07 | Bimbác

Počkejte pár let, Vaše obzory se rozšíří za hranice zubních korunech a odlehčené sádry. Do té doby nemá smysl s Vámi diskutovat, vůbec nevíte, o čem je řeč. Demagogií o paralenech na předpis jsme slyšeli spoustu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2012 11:31 | Lubik

Ano, moje zkušenost s placením něčeho jako nadstandarrdu je jedině od zubaře, léčil jsem se zatím jen v Česku (před tím Československu), takže jiné možnosti zatím nebyly. A pokud to bude fungovat obdobně i jinde, tak ano. O co vám vlastně jde? Dnes z pojištění dostanete obyčejnou sádru (která splní účel) nebo si připlatíte na odlehčenou (která je pohodlnější). Jak byste si to představoval vy? Odlehčenou sádru všem zadarmo (a pak zdravotnictví neufinancujem), nebo nikomu. Takže se vrátím, zlatou korunku všem, nebo nikomu? Jak by to podle vás bylo správné?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 1. 2012 18:19 | Bimbác

Váš příklad je skutečně okrajový a není možné z něj odvozovat skutečný dopad zavedení rozdělení zdravotní péče do standardu a nadstandardu. To, jakou vám zubař udělá korunku, nebude mít dopad na vaše zdraví a život. To, jakou léčbu si budete moci dovolit, až dostanete nějakou pěknou nemoc, o níž nemáte dosud nejspíš ani tušení, zásadní bude. Váš problém je zřejmě v tom, že veškerá vaše zkušenost se zdravotnictvím je zkušenost s korunkou u zubaře. K tomu vám gratuluji, ale věřte mi, že s největší pravděpodobností vás v budoucnu čekají mnohem horší věci, tak jako velkou většinu nás ostatních.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2012 15:08 | Lubik

To jsou jen obecné řeči, já jsem uvedl jen příklad, který se vám může zdát okrajový, ale z principu sedí, celokovová korunka splní účel jako bílá. Já se domnívám, že v rámci solidarity se budu podílet někomu na celkové a totéž žádám i vůči sobě, v rámci solidarity dostanu na celokovovou a na bílou si možná připlatím (možná protože se rozhodnu sám, posoudím, spočítám a uvidíme – i v tom je kus svobody).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2012 10:39 | Bimbác

Nejde o můstek nebo zubní výplň. A nejde o bezdomovce. Jde o to, že se velká část občanů nedostane k plnohodnotné zdravotní péči. V životě vás mohou potkat daleko horší věci než problémy se zuby. A starý nebo nemocný člověk není líný bezdomovec.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2012 19:26 | Lubik

Ano, asi jsem to nepochopil, já když mi byl odstraněn zub, tak jsem si výplň zaplatil ve formě můstku zaplatil, zaplatil jsem několik tisíc. A mám ve formě solidarity platit nějakému bezdomovci vyplň? A jakou? Z náhradního kovu nebo ze zlata?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 17:20 | Bimbác

Nepochopil jste o čem je řeč. Smyslem zdravotního pojištění není manifestace ekonomické spravedlnosti, ale solidarita.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2012 15:53 | Nox

Coz bude v praxi znamenat, ze lide kteri zdedili nachylnost k nejake nemoci nebo budou proste stari budou nuceni umrit, nebot vetsina nebude na zdravotni peci mit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2012 11:23 | Lubik

„Kdo sjedná pojištění nadstandardu lidem, kteří jsou staří nebo již nemocní a jsou komerčně nepojistitelní?“ Když jsou nepojistitelní, tak jsou nepojistitelní. Když budou pojistitelní a jsou svéprávní, tak si ho mohou sjednat sami, jinak je za ně může sjednat zákonný zástupce. Jinak již za mého mládí šlo si připlatit na některé materiály u zubaře, je to možná maličkost (i když zlatá korunka maličkost zrovna není), ale bylo to vyjádřením toho, že všichni nemůžou mít to nejlepší zadarmo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 10:46 | Lubik

„KOLIK MI POJIŠŤOVNA ZAPLATÍ ZA SPACKANOU NADSTANDARTNÍ OPERACI U ŠPIČKOVÉHO LÉKAŘE !“ Tolik, kolik si sjednáte. Prosím, víte vůbec co je to pojištění?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 8:33 | Bimbác

Kdo sjedná pojištění nadstandardu lidem, kteří jsou staří nebo již nemocní a jsou komerčně nepojistitelní? Nejspíš nikdo, pochopitelně. Z hlediska rovného přístupu ke zdravotní péči je to ze strany státu jasná diskriminace a z pohledu práva velké téma pro ústavní soud.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2012 0:53

Nadstandardní oční čočky si můžete koupit již dnes. Investujte do toho, uvidíte pak lépe a nebudete muset křičet na ostatní velkými písmeny. Kdybyste nebyl slepý, řekl bych, že obtěžujete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2012 22:29 | Barta

KOLIK MI POJIŠŤOVNA ZAPLATÍ ZA SPACKANOU NADSTANDARTNÍ OPERACI U ŠPIČKOVÉHO LÉKAŘE ! KDY BUDOU MÍT LÉKAŘI STEJNOU ODPOVĚDNOST ZA SVÉ VÝKONY JAKO MÁ KOPÁČ PŘED SVÝM ZAMESTNAVATELEM ! AŽ BUDOU SPLNĚNY TYTO PODMÍNKY TAK BUDE MÍT POJIŠTĚNÍ SMYSL DO TÉ DOBY JE TO JEN TAHÁNÍ PENĚZ Z CHUDÉ DO BOHATÉ KAPSI.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2012 16:26 | Lubik

„Kolik peněz ročně by takové pojištění asi stálo?“ nemám ponětí. „Nedovedu si představit tlak na lékaře, aby žádnou takovou operaci nezmeškal.“ Ze zahraničí jsou zkušenosti, že se podvádí, např. špičkový, ale unavený lékař je jen přítomen, ale operaci dělají asistenti nebo ani to ne, dělá ji řadový lékař (pacient je uspán, tak stejně nic nepozná). „A nevymáhala by to pojišťovna nakonec na tom lékaři?“ Měla-li by to pojišťovna s lékařem ve smlouvě (např. že pro její pojištěnce uskuteční měsíčně x zákroků – a samozřejmě by toho lékaře nějak odměňovala), tak ano.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Jančík

politik a podnikatel

Tomáš Prouza

ekonom

Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services