Vyšší daně? Ano, ale víme k čemu?

Tomáš Prouza | rubrika: Komentář | 10. 1. 2012 | 10 komentářů
Ministr Kalousek v neděli varoval před nutností omezovat výdaje a zvyšovat daně. V dnešní ekonomické situaci je to pochopitelný krok a každý rozumný politik ho jistě podpoří. Teoreticky správný a potřebný krok ale bude mít smysl jen v případě, že se neprovede typicky po česku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 1. 2012 8:09, MoB

Vyšší zdanění bohatších lidí a priori není spravedlivé. Je ale opodstatnitelné jako snaha o snesitelnější distribuci daňové zátěže - ovšem bez těch ideologických keců zleva, prosím. Se zvýšením daňové zátěže bych souhlasil za podmínky, že na každou korunu vybranou navíc se musí stejná koruna ušetřit, jinak souhlasit nemůžu. Nicméně se zdá, že právě s šetřením mají naši volení zástupci (plus armáda úředníků) velké potíže, viz zmínky v článku. Je škoda, že když si i vrabci na střechách štěbetají o předražených státních zakázkách, tendrech, různých menších dírách (jako třeba OpenCard, že ano), politici se zaměřují na nesmysly typu slučování ministerstev podle čísel tažených včera večer. Ech... Beznaděj a zmar na mě padá, když to vidím. Přinese změnu rok 2012? Naděje umírá poslední, ale má namále, mrška :)

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

7. 11. 2012 19:41 | Michal

Moc hezký, jednou na škole nás v Právní nauce učili, dvě základní definice. "Všichni jsou si rovní" a "Neznalost zákona neomlouvá". Zajímavé je, že pro řídící pracovníky našeho státu, tyto věty zřejmě neplatí. Vrátím se ke otázce zvýšení daní. I přední ekonomové ČR, uznávají, že zvýšení daní zašlape naší ekonomiku ještě níž, než je doposud. Už teď jsou statistiky, že letos lidé méně nakupují, což pro ekonomiku moc dobré není. Firmy, místo toho, aby se rozrůstali, přijali nové zaměstnance, tak spíš někoho propustí nebo začnou odebírat laciné (nekvalitní) suroviny, či součásti. Už teď se je na co těšit. Kdyby ty peníze, byly využity třebas na hrazení Státního dluhu, pak neřeknu ani slovo, ale všichni tušíme, jak ty peníze asi skončí:-(. Už teď se probírá zvýšení mezd těm nahoře...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2012 23:27 | Tomáš

ješt že žádný dan timuhle státu neplatim, jsem osvč a ještě mi 20 000 vracej, hahahaha to se směju
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2012 21:04 | chk

neslo by to bez politickyho levicovyho patosu? jen bych pripomnel, ze cerstve promovany pravnik, byvaly socansky ministr financi, ktery prebehnul z lavic skolnich rovnou do lavic poslaneckych, dokazal v minulosti nasekat daleko vyssi dluh, pri vysokym rustu HDP. za asistence namestku, kteri dnes kritizuji usporna opatreni a naznacuji nam jak by se to melo vlastne delat. usmevne...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2012 18:19 | Babca

Vyšší daně? Ano, ale víme k čemu? Plně souhlasím s předloženým článkem a podotýkám, že vybrané navýšení daní se ztratí v Kaloskově systému jako kapka na horké plotně pouze dvakrát poskočí nežli se vypaří. odevšad slyšíme o kolk dali v různých kauzách více za to či ono, ale majetek se nikomu nebere, k soudům se nechodí, advokáti si vydělají obrovské honoráře atd. a nic se neděje. Tak je přece zcela jasné naco ty naše daně půjdou. Šetřit - prosím vás, to je výraz, který se používá pouze ze shora dolů, opačně ne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2012 13:46 | eďa

Vidíš, vole, koho volíš od kontarevoluce -už 22 let. Pros, komunisty, ať vám porádí, co dál.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2012 13:42 | kuo

Řecká cesta je inspirací pro Kalouska. No proč si myslíte, že je MF ? Protože jí strašil už při 120.000,-Kč složence a uspěl. Teď při 140 či 150.000,-Kč má výhru v příštích volbách jednoznačně zajištěnou dopředu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2012 12:03 | xavier

Tem, kteri v ankete hlasovali pro zvyseni dani z prijmu bych vzkazal, ze vydelavaji vic ne invalide, takze zvyseni se tyka hlavne jich.
Doufam, ze prave temto lidem vlada zvysi dane, protoze nikdo jiny si to vic nezaslouzi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2012 10:26 | xls

Bohužel to vypadá, že hlavním úkolem téhle vlády je zajistit hlavně nerušený penězovod privilegovaným, tam také půjdou zvýšené daně, ať už bude jejich struktura jakákoliv. Dokud tam bude sedět taková škodná, tak je nejlepší to tiše bojkotovat a hledat si místo k podnikání a životu někde venku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2012 8:09 | MoB

Vyšší zdanění bohatších lidí a priori není spravedlivé. Je ale opodstatnitelné jako snaha o snesitelnější distribuci daňové zátěže - ovšem bez těch ideologických keců zleva, prosím. Se zvýšením daňové zátěže bych souhlasil za podmínky, že na každou korunu vybranou navíc se musí stejná koruna ušetřit, jinak souhlasit nemůžu. Nicméně se zdá, že právě s šetřením mají naši volení zástupci (plus armáda úředníků) velké potíže, viz zmínky v článku. Je škoda, že když si i vrabci na střechách štěbetají o předražených státních zakázkách, tendrech, různých menších dírách (jako třeba OpenCard, že ano), politici se zaměřují na nesmysly typu slučování ministerstev podle čísel tažených včera večer. Ech... Beznaděj a zmar na mě padá, když to vidím. Přinese změnu rok 2012? Naděje umírá poslední, ale má namále, mrška :)
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2012 0:15 | Danndys

Pokud by bylo více daňových pásem a zvýšení u vysokých příjmů by nebylo nad určitou částku skokové, tak souhlasím. Kdysi vzešel od jedné strany ve vládě návrh na dvě pásma, tuším 15% a 38% nad určitou částku. To se mi zdá nespravedlivé, myslím, že by bylo lepší to rozlišit třeba na 15%, 20%, 25% a možná 30%. Otázkou je, nakolik je větší zdanění nejbohatších lidí spravedlivé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bohuslav Sobotka

politik

Martin Kuba

politik

Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Martin Kuba
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services