Malé peníze: Kam s dvěma sty tisíci

Jan Müller | rubrika: Jak na to | 21. 12. 2011 | 32 komentářů
Jan Müller z webu Malé peníze odpovídá na další čtenářský dotaz. Obsáhlejší rozbor dělíme na dvě části.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 12. 2011 6:58, Vít Suchý

....milý pane autore...pojištění vkladů...koukal jste, kolik činí objem prostředků ve fondu pojištění vkladů ? POkud se nepletu, tak objem činí pouhých 8,5 promile vůči objemu uložených peněz klientů....Je to dostatečná jistota pro rozkolísanou finančně - ekonomickou situaci nadcházejících let ?

+221
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 12. 2011 17:53, chk

to neni moc rozumny. pro opravdu drobnyho investora jsou akcie naprimo horsi alternativa nez dobre vybrany fondy. spousta fondu je na tom s vykonnosti spatne, avsak lze nalezt takove, ktere maji dlouhodobe velmi solidni vykonnost. s lidmi, kteri maji vam podobne nazory je treba v roli bouchace vytirat podlahy a hazet ze dveri hodne vysoko a daleko.

Zobrazit celé vlákno

-39
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

24. 12. 2011 14:19 | DXDJ

Máš pravdu. Dobře zvolený fond je vždy lepší než investice do jedný akcie, hlavně pro začínajícího investora. Např. TOP STOCKS si vede velice dobře.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 12. 2011 17:53 | chk

to neni moc rozumny. pro opravdu drobnyho investora jsou akcie naprimo horsi alternativa nez dobre vybrany fondy. spousta fondu je na tom s vykonnosti spatne, avsak lze nalezt takove, ktere maji dlouhodobe velmi solidni vykonnost. s lidmi, kteri maji vam podobne nazory je treba v roli bouchace vytirat podlahy a hazet ze dveri hodne vysoko a daleko.
-39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 12. 2011 13:29 | asjav

Zcela souhlasím s tím, co zde psal Petr. Fondy drahé, nevýkonné, netransparentní atd. Každý přece zvládne zainvestovat do akcií ČEZu a vybírat každý rok dividendu, kterou i tenhle stát,jako majoritní vlastník, nutně potřebuje. A druhou půlku na spořící účet. I úrok 2,5% se najde. Jen ne fondy !!!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 12. 2011 11:24 | chk

tak treba v tom, ze poplatek je jednorazovej, zhodnoceni je kazdorocni:). pouze manipulujete. vase zavery jsou naprosto nesmyslne...
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 12. 2011 2:01 | tom

Pocitano z dlouhodobých historických dat sp 500, us dluhopisy, penezni trh. US určitě není etalon, ale....ty cca 2pct je mozny rozdil mezi garantovanym ziskem a možným ziskem.
Jestli máte jiná čísla, sem s nimi....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2011 22:27 | Petr

Nikomu nebráním fondy si kupovat. Když se v tom někdo vůbec nevyzná, tak proč ne. Zdá se mi ale, že veřejné mínění je masírováno příliš masivní propagandou, že bez fondů to nejde. Na poplatky jste reagoval jen tím, že jsou normální a transparentní. Já ale říkám, že jsou moc vysoké na to, aby investice do průměrného fondu mohla překonat mou vlastní podobnou investici, která takovými poplatky zatížena není.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2011 18:44 | chk

kde jste prisel k tem cislum? z prstu? a jaka 2% mozneho zisku? nejak to nechapu, omlouvam se. zrejme jste se spatne vyjadril
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2011 15:19 | A vy jste do toho šel?

Neprsíte vy se jenom tak? Jaképak setí, možná mrkev, na obilí zapomeňte, to nezpracujete. Především sázet brambory. Kravka pro začátečníka je kravina, doporučuju kozy, je to skromné nenáročné a snáz to ustájíte. Navíc je můžete na zimu ubytovat v mrazáku a na jaře pořídit nové. Má to ale zatracený háček: musíte bydlet někde rozumně. Pokud jste městský člověk, za panelákem tohle spíš neuskutečníte. A na nákup baráku k tomu už těch 200 k nestačí...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2011 14:38 | Pozemky

Koupit pole, kravku, na jaře zasít ... Mohlo by na to 200000 Kč stačit?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2011 10:50 | tom

Možná se pletu a potom mi to vysvětlete......Trochu delší peníze diverzifikuji po třetinách do akcií, dluhopisů a peněžního trhu. Z historie mohu předpokládat zhodnocení cca 6% p.a. Z toho cca 2% vstupní poplatky.(případné další poplatky nepočítám). Takže za cca 2% možného zisku oproti termínovaným vkladům mám riziko ztráty a nepojistěný vklad. Samozřejmě uznávám, že pro velké peníze jsou i tyto procenta zajímavé i s rizikem, ale pro nějakých pár set tisíc mi to výhodné nepřipadá.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 23:24 | chk

vstupni poplatek je samozrejme normalni. management fee se nezapocitava do srovnani s benchmarkem, jelikoz uz je hodnota PL od nej ocistena. TER ma kazdej fond transparentni a dohledatelnej. existuji fondy, ktery dlouhodobe prekonavavaji, nebo prinejhorsim drzi vykonnost s benchmarkem. nemusime chodit daleko a muzeme zde (ne)jmenovat czech equity fond. vase odsuzovani fondu prameni z urcite averze, ktera zatemnuje objektivni usudek. na ETF bych nasel take spoustu negativ oproti fondum, ale jsem dalek toho je a priori odsuzovat jako vy fondy...
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 23:16 | Petr

Vstupní poplatek, poplatek za správu, custody fee, poplatky za obchodování + další "účelně vynaložené náklady". Někdy success fee, nepoctivý správce vám občas do fondu přihodí něco, čeho se chce zbavit jinde. Roli hraje určitě politika preferování rizika - když to vyjde, budou velké bonusy, když to nevyjde, z cizího krev neteče. Nekalosti asi nejsou všude, poplatky ano. Já bych si raději koupil ČEZ nebo při investování na zahraniním trhu ETF.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 22:50 | chk

jak prosim fondy oskubou o pulku vynosu? vysvetlit prosim. to je docela silny obvineny nepodlozeny argumenty
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 22:45

Máte recht, ale zatím nebude tak zle.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 22:45

Bravo, to je přesné.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 21:06 | Petr

Proč do ČEZu nebo do Telefonicy jsem už vysvětlil. ČEZ je akcie, navíc dneska je volatilita na trzích obecně vysoká, tak to pochopitelně trochu lítá. Ve SPADu mají ale uvedené dva papíry + Unipetrol nejmenší volatilitu z toho co tam je. Dividendy by v budoucnu klesat neměly. Hospodaření firmy je umožňuje vyplácet a státní rozpočet (stát má v ČEZu majoritu) je taky bude potřebovat. Diverzifikovat s 50 - 100 tis, které vám v tomto zadání zbudou na akcie, je moc drahé. Dal by se asi koupit akciový fond, tam vás ale oškubou o půlku výnosu. Já bych 200 tis. investoval tak, jak jsem napsal. Taky pěkné svátky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 18:09 | chk

nejakej relevantni argument proc ne CEZ byste nemel? mimo toho protezovani partners, kteri to delaji pry jinak (otazka jestli lepe jinak nebo hure jinak)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 16:37 | Eligio

Máte pravdu, kdo dřív příjde, ten dřív mele. Zbytek pochopitelně ostrohá suchou větev. Slamník je nejbezpečnější investicí, člověk ho alespoň užije, ví, že může utrácet okamžitě po probuzení do černého pátku a ten se sakra rychle blíží. Děkuji za radu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 14:07 | Bouček Antonín

Vyberte peníze okamžitě, ať to stojí, co to stojí, a strčte je do slamníku - tam budou v bezpečí. Před spaním však nekuřte.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 12:28 | Eligio

Ve fondu vkladů je prý jen 18 miliadr, ale na vladech jsou skoro 2 biliony. Tak nevím, mám podat výpověď či raděj zaplatit sankci za předčasný výběr ?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 137 466 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Návrhářka značky Pura Vida: Když se cítím pod psa, obleču se do barev

Návrhářka značky Pura Vida: Když se cítím pod psa, obleču se do barev

Při pohledu na křehkou blondýnku s jemným hlasem by vás hned nenapadlo, že závodila v...více

ONLYFans: I explicitní obsah je práce. Jak funguje a kdo ho v Česku tvoří?

ONLYFans: I explicitní obsah je práce. Jak funguje a kdo ho v Česku tvoří?

O OnlyFans jste možná už slyšeli. Platforma navenek podobná těm, které používáme denně,...více

Ženy dbají na prevenci. Naučí to v letošním Movemberu i své muže?

Ženy dbají na prevenci. Naučí to v letošním Movemberu i své muže?

Listopad se každoročně nese ve znamení charitativní kampaně Movember. Jejím symbolem je...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Vladimír Dlouhý

exministr a ekonom

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
53,95 %

z 152 duelů
×
Vladimír Dlouhý
ÚSPĚŠNOST
43,13 %

z 211 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.