Diskuze: Sedmdesátníci jdou do práce. Sci-fi, nebo realita?

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 10. 11. 2011 | 37 komentářů
Průměrný věk se prodlužuje, a tak dnešní mimina půjdou do penze až po sedmdesátce. Jenže – prodlužuje se s délkou života také doba, kdy jsme schopni plnohodnotně pracovat? A budou zaměstnavatelé šedesátníky chtít zaměstnávat, když už dnes těžko shání práci padesátníci v plné síle?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 11. 2011 13:38, BARBORA

Prodlužovat odchod do důchodu je nesmysl.Nechte věkovou hranici tak jak byla a kdo má odpracováno např. 35 let může se rozhodnout pokud má práci a stačí na ni, dále pracovat a pokud na ni nestačí nebo o ni přijde a nemůže nic najít,rozhodne se pro odchod do důchodu.V žádném přípradě neumožnit brát od státu důchod a ještě pracovat.Ubydou lidé na úřadu práce a možná se ušetří i ve zdravotnictví,protože starší člověk,který celý život pracoval a po padesátce ztratí práci a nemůže najít jinou, má zdravotní potíže způsobené stresem a strachem z budoucnosti.Zvýšení DPH také jen urychlí krach firem,lidé nebudou mít peníze na předraženou elektřinu,vodu,nájmy,potraviny aj.Poslala bych členy vlády pracovat např. na stavby za minimální mzdy,nastěhovala bych je do paneláku,přidat jim 1 dítě do mat.školky,1 do zákl.školy a 1 na střední a ať nám ukáží zázraky z dvou příjmů jak si stihnou ještě ušetřit rodiče na důchod a zabezpečit děti. Upozorňuji že na stavbu odjedou v 6,00 a vrátí se v 18.00.Brigáda se těžce shání a ani na ni nebudou mít čas a náladu.Vláda by měla vrátit na penzijní účet peníze,které si odtud vzala na jiné účely,když byl na důch.účtu přebytek a hlavně vyřešit korupční kauzy,potrestat viníky ne jen žalářem ale i vrátit miliony....ale to se nechce,proč asi?Vždyť by státní kasa byla plná.

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 1. 2012 17:20, benoit

Nevidim v tom problem, pokud pracovnik se nebude citit schopen zastavat soucasnou pozici ( narky na zednika na leseni s kyblem malty v 72 letech jsou nesmysl,tyto technologie se uz davno nebudou vyskytovat, nejsou skoro ani jiz nyni) muze se sam poohlednout po jinem,prihodnejsim zamestnani.Musi se na to ovsem pripravit rekvalifikaci povecerech,namisto navstev mitingu CSSD anebo nadavani po hospodach,jak je zatim obvykle.Ta nova generace bude jiz pracovitejsi, konkurencni prostredi maji jiz vzito. Zmizi ale to dnesni , ze pred duchodem musi mit kazdy nejvetsi plat ve svem zivote.Nejvyssi vydelky budou kole 45, pak to pujde dolu zcela prirozene a nakonec pri vypoctu duchodu v tech 72 letech se duchod matematicky a zcela nepoliticky vypocita. Bude to normalni a spravedlive, stejne jako to trvalo 20 let, nez se stalo koupit si byt, a vite, jak ti hujeri vyrvavali kdyz se to zacalo prodavat.Nejsem pesimista.Lide v 72 letech mohou jeste hodne udelat.

-63
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

28. 7. 2015 23:44 | Bohumil Svoboda

Co to meles ? me je 16 let, prave jsem dokoncil zakladni skolu a trvalo mi 2 dny si sjednat pohovor, pote jsem 5 dnu cekal na obvodniho lekare a sel jsem pracovat do fastfoodu (KFC). takze pro mlade prace je (delam 35-40 hod. / tyden), je potreba se snazit, a kdyz si vezmu ze nejstarsi clovek u nas ma 68 let tak mohu rict ze prace tu je, a opravdu pro kazdeho, je treba se jen snazit. Souhlasim s tim ze stary clovek by si mel duchod uzit, a ne pracovat. Na druhou stranu, aby se tu cca 15-20 let valeli duchodci na lehatku a chodili do hospody ze mi taky nezamlouva, a ne ze to tak neni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2014 10:00 | Svatava Novohradská

Ty jsi ko.ot. Po jaké práci se asi poohlédnou, když není žádná ani pro mladé?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 1. 2014 17:55 | Tomik

Statistka je nastroj zlocinu. Vzdy se tim da omluvit jakekoliv chovani, podobne jako odpustky. Zalezi jen na vzorku respondentu. Sebevrazde se take nerika sebevrazda, ale pokud to jde tak nestesti, pak statistika vypada lepe a lepe. :-) Podobne je to u kradezi, spatny investicni zamer a tak bych mohl pokracovat. Jeste, ze je cestina tak kvetnata rec.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 1. 2014 17:46 | Tomik

JJ take se bojim az na mne bude platit zakon Sparty, ale asi to prijde. Jen premyslim, kde to udelat aby to bylo rychle a nebolelo to.Prece jen ratolest musi poradne kopnout do zad.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 1. 2014 17:44 | Tomik

Citace - dusič / 18.12.2012 07:41

ac bože, ty tak kecáš... spousta mladých dělá většinou jen z chleba lejno - a ne že budují kariéru a svoji perspektivní budoucnost - podívej se kolem sebe

Proto tolik mladych a duchodcu na Silvestra pacha sebevrazdy, protoze uz vidi to bohatstvi a karieru :-D
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 1. 2014 17:42 | Tomik

A vy jste z jake doby? Borgy jsem zatim na leseni nenasel a stavba s tlakovym cerpadlem jsem snad jen videl u kancelarskych budov. A to nemluvim o umyvani oken :) Taky jste veril, ze v roce 2000 uz budeme litat na dovolenou na Mars a objevime warp 12? :-D Ach boze, jestli vy jste prototyp budoucnosti, mel by se co nejdriv vymyslet stroj casu.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 1. 2014 17:36 | Tomik

Citace - Adams / 14.11.2011 15:47

Souhlasím s Ivanom! Jsme přese sociální stát! Ovšem zde největší radost z toho mají pojištovny, stát se s tím moc nesere.
To jsou hlupaci co platit neco co pak nedostanou? Meli si za to koupit lepsi prostredky pro ziskani sveho a konecne nejlepsi zakon je oko za oko a zub za zub (Verim, ze by jim nekdo za mensi obnos z Karlovych Varu pomohl je to docela za 35 let hezky obnos, to uz by vystacilo na dialog s ruznou vrstvou komunity a vekove hranice). Jak to na zapade krasne fungovalo, bylo jedno jestli je to banker nebo zemedelec. Takovy 7 statecnych by byla skvela inspirace :-) Nakonec prach jsme a v prach se obratime.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 9. 2013 16:08

Jste opravdu "originál". V dnešní době nemohou sehnat práci lidé v 45-50 letech. A to tvrdíte, že toho sedumdesátníci mohou ještě hodně udělat??Poradíte jim co?A kde seženou práci?Já to vidím tak( je mi 61 roků a zatím, bohudík, práci mám), že staRŠÍ BUDOU BUĎ MNA PRACÁKU ZA ALMUŽNU A NEBO BUDOU SICE MÍT PRÁCI, ALE ZASE BUDOU NA PRACÁKU MLAdí kteří se tím pádem odnaučí pracovat.A že mladým práce nevoní je vidět s nedostatku učňů.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2013 19:36 | Martin

Nejen že už dneska mají problém 50níci najít práci, ale vytrácejí se možnosti zaměstnání i v určitých lokalitách kde byla možnost uplatnění alespoň v zemědělství. Mám na mysli především vesnice a nebo malá městečka která nejsou pro podnikání nijak zvlášť lukrativní a na dojíždění za prací do těch větších je to daleko. To musí být teprve pohodička jak si takový 70ník o hůlčičce každé ráno brzy vstává aby si došel v klidečku na vlak nebo autobus projel nevím kolik za měsíc (aby se nemuselo řešit co se starýma lidma) tomu se říká zvedání životní úrovně. A zajímalo by mě z kterých zdrojů se bere to, že se prodlužuje průměrný věk? Já jen ve svém okolí, jsem zaznamenal za několik málo let že zemřelo ve věku mezi 50-55 lety několik lidí a nebylo jich málo kteří vlastě ještě byli v produktivním věku (ač to byli příbuzní nebo jen známí, či lidé které jsem znal jen od vidění). Tak kde je to průměrné prodlužování věku?? To že se v televizi jednou za deset let objeví někdo komu je 100 let?? A o nové generaci bych se radši ani nezmiňoval, protože jestli to tak půjde dál tak tady za chvíli nebude makat rukama nikdo. Tady chtějí být totiž všicni rádoby studovaní, nic nedělat a brát průměrně alespoň 35 čistého, jinak to nemá cenu ani vstávat.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2012 7:41 | dusič

ac bože, ty tak kecáš... spousta mladých dělá většinou jen z chleba lejno - a ne že budují kariéru a svoji perspektivní budoucnost - podívej se kolem sebe
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2012 20:27 | barbora

Bylo mi 56let,skoro nevidím a neumím si představit,že bych měla dělat do 72.Nevím ani,zda budu moci pracovat do 60.Tím,že špatně vidím,jsem i pomalejší.Každým dnem se bojím,že přijdu o místo a přitom plno mladých,zdravých bere podpory,sociální dávky a do sociálního systému nic nepřidali.Někteří proto, že se jim pracovat nechce a nebudou přeci vstávat a dělat za 10tisíc,někteří nikdy nepracovali a nebudou - dávky mají dost vysoké a někteří neseženou místo,protože se zaměstnávají levné pracovní síly -cizinci a důchodci.S absolventy se nikdo nebaví,nemají praxi.Kde ji získají?Proč prodlužovat odchod do důchodu - neprodlužovat,odchody nechat dle dřívějších pravidel a každý kdo dosáhl tohoto důchodového věku a nebo měl odpracováno 35let,ať se rozhodne,zda půjde do důchodu nebo je schopen a má práci,kterou může vykonávat a do důchodu nepůjde a bude si zvyšovat výdělkem budoucí důchod.Současně by ubylo plno lidí kolem 55-65 z evidence na pracáku(zdravotní stav,ztráta zaměstnání v tomto věku).Možná by nebylo marné zavést v tomto věku statut přerušení starobního důchodu,když se zdrav.stav zlepší,najde se přiměř.zaměstnání ap.Mladým a zdravým by se mohli dávat i umístěnky tam,kam je potřeba(pokud to zrovna nejsou matky pečující o děti do 15 let a nemohou dojíždět za prací-týdenní turnusy a nemocní).Ubyde lidí závislých na sociálních dávkách.Tato vláda by se měla starat o zvýšení počtu pracovních míst,podpora podnikání.Tím, že zvedají daně, zvýší další nezaměstnanost.sníží se kupní síla,nejvíce to pocítí podniky ve službách,pak výrobní podniky,zemědělci, zvýší se kriminalita a co bude dál má milá nejhorší vládo naší země?Budeme otroky cizinců,kterým prodáte a rozdáte zbytek co tu zbyl.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2012 22:51

Pesimista nejste, trouba asi jo.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2012 17:20 | benoit

Nevidim v tom problem, pokud pracovnik se nebude citit schopen zastavat soucasnou pozici ( narky na zednika na leseni s kyblem malty v 72 letech jsou nesmysl,tyto technologie se uz davno nebudou vyskytovat, nejsou skoro ani jiz nyni) muze se sam poohlednout po jinem,prihodnejsim zamestnani.Musi se na to ovsem pripravit rekvalifikaci povecerech,namisto navstev mitingu CSSD anebo nadavani po hospodach,jak je zatim obvykle.Ta nova generace bude jiz pracovitejsi, konkurencni prostredi maji jiz vzito. Zmizi ale to dnesni , ze pred duchodem musi mit kazdy nejvetsi plat ve svem zivote.Nejvyssi vydelky budou kole 45, pak to pujde dolu zcela prirozene a nakonec pri vypoctu duchodu v tech 72 letech se duchod matematicky a zcela nepoliticky vypocita. Bude to normalni a spravedlive, stejne jako to trvalo 20 let, nez se stalo koupit si byt, a vite, jak ti hujeri vyrvavali kdyz se to zacalo prodavat.Nejsem pesimista.Lide v 72 letech mohou jeste hodne udelat.
-63
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 11. 2011 13:38 | BARBORA

Prodlužovat odchod do důchodu je nesmysl.Nechte věkovou hranici tak jak byla a kdo má odpracováno např. 35 let může se rozhodnout pokud má práci a stačí na ni, dále pracovat a pokud na ni nestačí nebo o ni přijde a nemůže nic najít,rozhodne se pro odchod do důchodu.V žádném přípradě neumožnit brát od státu důchod a ještě pracovat.Ubydou lidé na úřadu práce a možná se ušetří i ve zdravotnictví,protože starší člověk,který celý život pracoval a po padesátce ztratí práci a nemůže najít jinou, má zdravotní potíže způsobené stresem a strachem z budoucnosti.Zvýšení DPH také jen urychlí krach firem,lidé nebudou mít peníze na předraženou elektřinu,vodu,nájmy,potraviny aj.Poslala bych členy vlády pracovat např. na stavby za minimální mzdy,nastěhovala bych je do paneláku,přidat jim 1 dítě do mat.školky,1 do zákl.školy a 1 na střední a ať nám ukáží zázraky z dvou příjmů jak si stihnou ještě ušetřit rodiče na důchod a zabezpečit děti. Upozorňuji že na stavbu odjedou v 6,00 a vrátí se v 18.00.Brigáda se těžce shání a ani na ni nebudou mít čas a náladu.Vláda by měla vrátit na penzijní účet peníze,které si odtud vzala na jiné účely,když byl na důch.účtu přebytek a hlavně vyřešit korupční kauzy,potrestat viníky ne jen žalářem ale i vrátit miliony....ale to se nechce,proč asi?Vždyť by státní kasa byla plná.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2011 21:34 | ls

Obávám, že tito lidé tento problém vytvořili. Prostě tím, že neměli děti. Jedna věc jsou peníze a druhá (ne)existence služeb, které si za ně můžete koupit.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2011 15:47 | Adams

Souhlasím s Ivanom! Jsme přese sociální stát! Ovšem zde největší radost z toho mají pojištovny, stát se s tím moc nesere.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2011 16:47 | libertarian

" Proč nemají důchodci našetřeno z dob kdy v důchodu nebyli? Proč spoléhali na stát, když sami dobře věděli jak je stát nespolehlivý? Proč chtějí důchodci větší příjem než má kdejaká rodina s dětmi, " - pretože 35 rokov platili do statnej kasy 20% svojho hrubého platu. Ten dôchodok maju predplatený trojnasobne. Dôchodci NECHCÚ príjem od statu, chcu iba vratiť už zaplatene peniaze.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2011 9:41 | Bodlák

Kdo s rozumovým myšlenkovým potenciálem je schopen zaručit přežití úspor v dnešní době?Kdo je schopen zaručit zdravotní způsobilost všech jedinců žijících z práce za mzdu trvale do vysokého věku? Predispozice dožití je dána mnoha faktory.Právě z tohoto důvodu chytré hlavy vymyslely zajištění státním důchodem.Šetřit může každý i tak a svůj či rodinný život nadlepšit.Nikdo nedovede predikovat,a zvláště v dnešní době bez zaručitelnosti čehokoliv,jak dlouho bude živ a mocen materálního zajištění.To neumí banky,pojišťovny, to dokáže jen dobře státem spravovaný sociální systém ze stejně dobře spravovaných a státem chráněných sdružených prostředků.Vše ostatní jsou kecy dutých hlav a alibistických zlodějů.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2011 19:25 | pipi

chci jen něci málo napsat o důchodcích v roce 1927. v těchto letech chodili do důchodu jenom ti muži a ženy,kteří byli tak zvaně " pod penzí",což znamená státní zaměstanec.Ostatní dělníci to měli až do smrti - což asi upoutalo naše chlebodárce. a ještě taková perlička: moje prababička - pracovnice v tabákové továrně - čili státní zaměstanec,šla do důchodu ve 49 letech z důvodu péče o svého vnuka. Bylo to bez problémů a důchod dostala,což dneska by neměla. Ale myslím si,že snad ve třetím tisíciletí bychom se měli mít líp a ne se vracet do roku 1927.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2011 18:16 | Yorky

V Kanade je tento "problém" ošetrený nie dosiahnutým vekom, ale odpracovanými rokmi alebo dostatkom finančných prostriedkov na dôchodkovom účte (v tom prípade je možné poberať dôchodok po 25 odpracovaných rokoch, ale vzorec pre výpočet je značne nevýhodný), ak niekto mal malý príjem dôchodok môže poberať najskôr po 42 odpracovaných rokoch. Uvedenou zmenou je aspoň trochu zrovnoprávnený fakt, že do dôchodku v ČR ale aj u nás na slovensku ide v rovnakom veku človek ktorý celý život pracoval v bani, ako aj človek ktorý študoval do tyridsiatky (ktorému sa naviac aj náš baník skladal nejakých 12 rokov na štúdium). Takže baník odpracuje 52 rokov v fyzicky náročnej práci, vysokoškolák naproti tomu si nájde miestečko niekde v kancelárii a bavká sa s lajstrami až do dôchodkového veku. Je spravodlivé aby do dôchodku išli obaja súčasne?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Lubomír Stoklásek

podnikatel, Agrostroj Pelhřimov

Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Lubomír Stoklásek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services