Richard Siuda: Je alarmující, že polovina Čechů nemá žádné finanční rezervy

Ondřej Tůma | rubrika: Rozhovor | 8. 11. 2011 | 20 komentářů
V rozhovoru s ředitelem prodeje investiční společnosti Conseq se dozvíte, proč si Češi nevytvářejí žádné finanční rezervy, co je vede k tomu, že mají spoustu peněz doma pod polštářem, jaké dělají investoři největší chyby a mnoho dalších zajímavostí ze světa financí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2012 0:45, Petr

Tady se člověk pobaví bankrot tunely akcie apod. to je sranda no pokud chci opravdu vydělat tak rozhodně né na úrokách nebo kampeličkování apod. jsem sice nevyučenej ,ale rozum mám rozhodně větší než žvanilové a tuneláři ,kupte si třeba zlato nebo stříbro a za 30 let rozhodně dostanete tolik kolik bude reálná hodnota jiného platidla ,nikdo vám neřekne kolik bude co stát ani čím se bude platit ,ale kov bude mít cenu i za desetisíce let pokud tu budou žít ještě lidé ,kov měl hodnotu i před naším letopočtem.

+10
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 11. 2011 19:42, chk

nesmysl. prodluzuje se vek doziti, stejne tak se prodluzuje odchod do duchodu. to jen vase levicacka predstava zkresluje realitu do podoby kapitalistickych vykoristovatelu chudaku pracujicich, kteri drou na ty majitele tovaren!

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

30. 3. 2012 0:45 | Petr

Tady se člověk pobaví bankrot tunely akcie apod. to je sranda no pokud chci opravdu vydělat tak rozhodně né na úrokách nebo kampeličkování apod. jsem sice nevyučenej ,ale rozum mám rozhodně větší než žvanilové a tuneláři ,kupte si třeba zlato nebo stříbro a za 30 let rozhodně dostanete tolik kolik bude reálná hodnota jiného platidla ,nikdo vám neřekne kolik bude co stát ani čím se bude platit ,ale kov bude mít cenu i za desetisíce let pokud tu budou žít ještě lidé ,kov měl hodnotu i před naším letopočtem.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2012 1:31 | Igor Pavlačka

ale abych přihodil do mísy autorovi, lidi, nebuďte hloupí, spořte, ale ne do penzijek, pokud Vám neni víc než 58 . . . "penzijko" Vám garantuje pouze vrácení vašich peněz, nic jiného. žádnou výplatu, žádné zhodnocení, ani st. příspěvek. Když to řeknu hodně blbě, i "investičko mi v horizontu 20ti let vydělá víc. Co potom přímá investice? Nebavím se momentálně o spol. Conseq, nebavím se ani o investici do fomdu fondů, ale přímé investici do komodit, akcií, dluhopisů, cfd, opcí apod. . . ačkoli tato společnost je naše partnerská, osobně investuji jinak. . . Ty slova "přímá investice" jsou důležitá pro člověka co chce víc než státní příspěvek.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2012 0:54 | Igor Pavlačka

Víte, nechci tu nikomu radit, ani ho hanit. Ale hlavně pro ty, co mají výplatu nižší než 10000/měsíc, zamyslete se. I člověk se základním vzděláním si dokáže vydělat víc než 20.000kč čistého, znám z praxe. takže ten problém nebude v míře intelektu, nebo inteligence. Největší problém vidím v "odevzdanosti systému". Neradím tu k anarchii, ani k revoluci, snažím se přispět ostatním, aby následovali rady úspěšných lidí a přestali si stěžovat na systém. Systém se nepostará o nikoho, je jen na nás abychom se odchodu do důstojné (a hojné) penze postarali sami, tak přestaňme obviňovat všechny kolem sebe za neúspěch a pokusme se dospět k vlastní finanční svobodě, byť až ve stáří. Přestaňme si půjčovat u money banky, home kreditu, cetlemu a ostatních, kde na nás vydělávají, zničme tyto společnosti naším nezájmem k jejich produktům. My jsme jejich živobytí, tak je donuťmě, ať odsud zmizí, nebo změní systém podnikání. Nikoho z nás to nebude nic stát, jen náš nezájem... Přemýšlejme. . . Vyhlašme úvěrovým společnostem válku, řekněme jim, potichu, "my vás nepotřebujeme", vyhlašme válku bankám, řekněme jim, "ty jsi drahá, tebe nechci". Buďme silní. Nehledejme jejich emotivní "výhodné" reklamy, zařiďme se sami. Jako jedinci máme vůči těmto společnostem obrovskou výhodu, oni potřebují nás, my je ne! Přemýšlejte . . .
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2011 11:02 | zdehof

Toto je právě takzvaný selský rozum : "Zkuste 50 Kč ušetřit denně za 50 roků, s tím, že peníze dáváte jednou za 5 měsíců do spořitelny. Ty úroky tam za 50 roků naběhnou na neuvěřitelnou částku ! " Přesně matematicky vyjadřujete nominální hodnotu, reálně jste ale nenašetřil prakticky nic. Zkuste si uvědomut, že spoříte od roku 1961 a co se za tu dobu stalo. Vsadím se, že míra inflace několikanásobně převyšila miru zhodnocení. Toto považuji za základní problém jakéhokoliv spoření na důchod. Budeme-li mít ještě několik let takového Kalouska s ročními 100 mld. dluhy státního rozpočtu, může dojít opravdu ke stánímu bankrotu a co máte naspořeno v penězích půjde do háje. Proto všichni takzvaní experti radí spořte, ukládejde do fondů atd. protože mají prebendy právě z hospodařením s těmito penězi. Že by jsme něco z toho měli i my plebs je jim jedno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2011 17:07

Tak to se nediv, z čeho také ušetřit když je výplata 10000 i méně.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2011 21:14 | ZaZu

Byl bych opatrný na tzv. bankovní produkty. Ty jsou spojeny s tak ohromnou mírou nejistot, že hovořit o zajišTění na stáří je velmi nezodpovědné. K tomu, abyste na tento fígl bankéřům skočili musíte být tzv. finančně gramotný, spíše tedy pologramotný. Je to omyl a za současný stav mohou zejména ekonomové a specielně v bankovní sféře. A tak nejlépe je věnovat se tomu, čemu opravdu rozumím a tam si vytvářet rezervu, tam investovat. Neznám normálního člověka, který by vydělal na obchodu s akciemi nebo finančními deriváty, takže bacha!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2011 15:27 | Pavel

Nevěřím tomu, že polovina obyvatel nemá žádnou finanční rezervu. ČNB nemá nástroje pro zjištění skutečnosti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2011 23:23 | Rada

Zcela souhlasím. Podle mě se podařilo lobbistům z fondů lidem vnutit myšlenku, že pokud si budou chtít udržet životní standard, budou potřebovat důchod ve výši současného platu (podílu na zisku apod.). Rozumně smýšlející člověk bude mít před odchodem do penze zaplacenou hypotéku a děti z domu a to může v mnoha případech představovat i více než padesátiprocentní úsporu nákladů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 23:07 | Rada

Zatím se věk dožití prodlužuje. Pokud ale budou chudí dál chudnout, minimálně v této skupině začne docházet ke snižování průměrného věku dožití. Dnes je navíc člověk stále ve stresu (ceny základních životních potřeb letí nahoru, mzdy většiny zaměstnanců ale stagnují, v práci jsou na lidi kladeny stále vyšší požadavky, strašení úspornými opatřeními atd.), to se musí časem projevit. ---------------- Ve větších (globálních) podnicích spíš asi dřou na akcionáře, možná někdy i na ty majitele (většinou samozřejmě ani neví, kdo majitelé jsou). V tomto ale nejde o pravici a levici, jde o globalizaci. Díky ní si sice můžeme koupit za průměrný plat např. až 4 menší LCD televize, na druhou stranu máme díky ní méně pracovních míst a na mnoha místech musí mnozí méně kvalifikovaní zaměstnanci obstát v konkurenci přistěhovalců, kteří jsou ochotni pracovat za méně než minimální mzdu (znám z praxe). Zisky, které inkasují nadnárodní společnosti, mizí v zahraničí. To je podle mě jeden z hlavních důvodů proč na tom nejsme tak dobře jak bychom mohli být.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 19:42 | chk

nesmysl. prodluzuje se vek doziti, stejne tak se prodluzuje odchod do duchodu. to jen vase levicacka predstava zkresluje realitu do podoby kapitalistickych vykoristovatelu chudaku pracujicich, kteri drou na ty majitele tovaren!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 19:09 | Brkleš

Proč tak hrubě? Pouze píše, že jestli lidé jako ty budou spoléhat pouze na stát, tedy první pilíř, tak spláčou nad realitou. Ono korunově ten důchod bude asi nad současnou úrovní. Ale jestli započítáš inflaci, tak může být výplata důchodu z prvního pilíře tak kolem 20% průmšrné mzdy, což určitě nebude stačit na nájem, plyn ap. Takže máš dvě možnosti, jasné? Mimochodem, zjisti si, jaká je produktivita práce u nás a kolik třeba v Nemecku, a budeš se divit. Ale možná ti to něco řekne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 18:33 | nekuřák

Kdo nemá ve spořitelně nejméně 1 milion Kč, tak nic nemá. Vždyť já jsem tuto částku jen na kouření ušetřil. Zkuste 50 Kč ušetřit denně za 50 roků, s tím, že peníze dáváte jednou za 5 měsíců do spořitelny. Ty úroky tam za 50 roků naběhnou na neuvěřitelnou částku !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2011 17:17 | Petr

článek, ve kterém se vypočítává, kolik by měl člověk měsíčně šetřit - a tisícovka to rozhodně není http://www.penize.cz/sporeni/222643-analyza-kolik-sporit-na-duchod
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2011 17:10 | Nox

To sice muze, bohuzel ta tisicovka jim nijak nepomuze, nebot ji v lepsim pripade sezere inflace v horsim ji nekdo rozkrade ve fomdech, atd.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 17:10

Berte tu tisícovku jako % z příjmu a v tomto kontextu sociální hladiny se pohybujte v časové řadě až do důchodu. Člověk s příjmem nad průměr ČR již samozřejmě musí investovat do stáří více. Jde o to, mít investice a spotřebu rozloženou tak, aby v době odchodu do důchodu měl zabezpečené a samostatné děti, vyřešené bydlení a další základní potřeby, resp. majetek v době životnosti, ne na jejím konci. Omezíme-li zbytečný konzum a luxus, jsou pak životní náklady pro důchodce vlastně jen o základním jídle, zdravotní péči a spotřebě energií. Nejde o malé částky, ale právě toto by měl státní důchod vždy pokrýt. Cokoliv nad tímto je třeba financovat z 2. a 3. pilíře, či jiných investičních nástrojů. Při investici v řádu 1000 kč/měsíc po dobu cca 30 let si takto důchodce v době odchodu do důchodu může pořídit nové auto typu fabii s kterou dožije a možná i 1-2x dovolenou a ještě mu něco zbyde pro strýčka příhodu, nebo si obnoví zařízení bytu aby měl do smrti pokoj. Vyšší příjmová skupina pro zachování svého živ. standardu samozřejmě musí spořit (tedy investovat:-) víc!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 14:31 | martin

Udělat si pořádek ve vlastních financích je dobré. Na to tady jsou různé nástroje zdarma, např. Moře-financí.cz. Finanční gramotnost by se měla zavést do výuky minimálně na SŠ, ale pravdou zůstává, že základem musí pro lidi jejich selský rozum. To je např. nejezdit na úvěr na dovolenou do Thajska a podobně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2011 14:26 | Rada

Naprostá většina lidí se bez státní penze neobejde. Státní penze ale bude v tak vysokém věku, že na dožití nebude potřeba příliš mnoho peněz (především muži budou umírat max. několik let po odchodu do penze). Zvláště chudí budou umírat brzy, protože si nebudou moct dovolit (resp. už nemohou) kvalitní potraviny, kvalitní a účinné léky, relaxace (lázně, dovolené,...) a v budoucnu ani kvalitní zdravotní péči. Mnoho chudých má docela dost dětí, ti případně v nejhorším pomohou. O chudé bych tedy v tomto směru až tak velké obavy neměl.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 13:41 | Jan

Neřešil bych, jestli si někdo může dávat stranou tisícovku nebo ne. Asi máte pravdu, že to skoro každý, s větším či nemším úsilím, může. Problém ale přece v tom, že šetřit tisícovku nebude k ničemu, protože ušetřená částka+ případný výnos rozpočtený na dožití budou důchod zvyšovat o směšné sumy, které nic neřeší, přičemž výrazně vyšší platbu si už cca 80 % opravdu dovolit nemůže.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2011 9:17 | eďa

Lidé by měli začít spoléhat jen a jen na sebe a všechny uspořené či vydělané volné zdroje FP nerozdávat bohatnoucím třetím osobám, ale použít je pro svůj fin. růst, pro svou fin. vzdělanost. Neházejte perli - tedy i peníze sviním.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2011 8:11 | leno

Myslím si, že spousta lidí si může dát tu tisícovku stranou, než aby to propila nebo prokouřila. Hodně lidí si taky vozí zadek v autě, i když by mohli jezdit do práce mhd, mám několik takovýchhle známých, kteří pak naříkají, že nemají peníze. Ti, co mají minimální příjmy bohužel nic neušetří, v tom souhlasím.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Grondol

podnikatel, Czech International

Petr Dvořák

ředitel České televize

Zdeněk Grondol
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services