Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Znovu o penězích a dluhu

Aleš Tůma | rubrika: Analýza | 11. 10. 2011 | 34 komentářů
Minulý článek o penězích a dluhu vyvolal na Peníze.cz i na Finmagu sáhodlouhou diskuzi. Jak je vidět, jde o horké téma, proto se k němu vracíme.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 10. 2011 8:31, expet na krize

Hluboký omyl, kolego. Dluh je mnohem agresivnější než bankovky. "Potlačit" ho lze jen bankrotem, protože dluh je a vždy bude o řád vyšší než množství bankovek v oběživu. Bankovky mají od svého narození dluhovou hodnotu, která se dál zvyšuje emitací nových bankovek a o příslušenství k nim. A že nechápete a ani si neumíte spočítat, jak může finanční systém fungovat na základě rostoucího dluhu, pak se tedy omlouvám.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 12. 10. 2011 13:43)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 10. 2011 13:23, Martin

Aleš Tůma ---Co se týče šoumena Kyiosakiho, já jako jeden z garantů odborného vzdělávání v Partners na něj poradce rozhodně neposílám:)

PANE TŮMA VY MÁTE,ALE VELKÉ EGO!! GARANTŮ ODBORNÉHO VZDĚLÁNÍ:-D :-D :-D
:-D TÍM BYCH SE MOC NECHLUBIL,ŽE JSTE GARANTEM ODBORNÉHO VZDĚLÁNÍ V PARTNERS.. ZNÁM NEMÁLO FIN.POR. Z PARTNERS A MUSÍM SE SMÁT:-D :-D :-D KDYBY JSTE BYL OPRAVDU DOBRÝ ŠKOLITEL,TAK BY TO VYPADALO U TĚCH PORADCŮ TROŠIČKU JINAK:-D NO A ODHAZOVAT ROBERTA KYIOSAKIHO - A SEBE VYZDVÝHÁVAT JAKO NEJ. SPEAKERA JE DO NEBE VOLAJÍCÍ SMĚŠNOST.. DĚKUJU ZA POBAVENÍ :-D

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (34 komentářů)

12. 10. 2011 9:49 | expet na krize

Pane Tůmo, pokud by neexistoval dluh, nebylo by ani peněz, resp. bankovek. Vím, že je to neuchopitelné a téměř nelogické tvrzení, ale faktem je, že dluh = peníze a peníze = dluh. Pokud tohle nepochopíte a je tu hodně málo diskutérů, kteří vědí, pak žijete v iluzi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

12. 10. 2011 9:56 | Fany

Pane Tůmo, možná by neškodilo si onoho zatracovaného a vysmívaného Kiyosaki přečíst. Tedy přečíst a hlavně pochopit. I když se možná pletu a znáte jej dobře. Neboť školit bouchače tak, aby byli mlm úspěšní, aby dokázali prodat i sami sebe ...... to je tak trochu idea dle R. Kiyosaki. Nemyslíte? PS: Mimochodem, jeho jméno jste zkomolil ... :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš Tůma 11. 10. 2011 11:31)

12. 10. 2011 13:43 | Michal Kára

Chápete to špatně. Dluh se chová jako peníze (tedy dluhovou peněžní expanzi lze potlačit pouze zákazem půjček, nikoli přechodem na komoditní měnu). Ale peníze nejsou (jenom) dluh. Pokud ano, jistě to dokážete vysvětlit :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (expet na krize 12. 10. 2011 09:49)

12. 10. 2011 13:46 | K.T.

S tím parazitováním na fin. řetězci souhlasím. Ale jinak bych řekl co se týče politiků, ti spíš jen loutkově hájí zájmy právě těch silných fin. skupin, protože oni jim platí kampaně a hlavně ovládají média. V podsteně jak se píše v článku o oligarchii. Asi to neplatí na 100% ale z větší části ano. Spíš je otázka zda současný systém nezničí nakonec sám sebe (a nás vezme k tomu), ale to uvidíme za pár let jak se situace bude vyvíjet, myslím že žijeme v přelomové době........
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 11. 10. 2011 20:30)

13. 10. 2011 8:31 | expet na krize

Hluboký omyl, kolego. Dluh je mnohem agresivnější než bankovky. "Potlačit" ho lze jen bankrotem, protože dluh je a vždy bude o řád vyšší než množství bankovek v oběživu. Bankovky mají od svého narození dluhovou hodnotu, která se dál zvyšuje emitací nových bankovek a o příslušenství k nim. A že nechápete a ani si neumíte spočítat, jak může finanční systém fungovat na základě rostoucího dluhu, pak se tedy omlouvám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 12. 10. 2011 13:43)

13. 10. 2011 12:21 | Pavel

S tím si dovolím hrubě nesouhlasit. Pamatuji si z mých studentských let, že jsme s kolegy měli dluhy naturální (já ti dlužím dvě piva a ty mě párek v rohlíku). Pravda, bylo to hodně nepohodlné a náročné na evidenci (paměť), ale byly to dluhy bez peněz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (expet na krize 12. 10. 2011 09:49)

13. 10. 2011 12:26 | Pavel

Ony inflace a deflace nesouvisí s množstvím peněz, ale s množstvím peněz násobeným rychlostí jejich oběhu. Když začnou všichni na penězích sedět (třeba v očekávání temné budoucnosti), tak obchodníci musí zlevnit, aby aspoň něco prodali, a hned tu máte deflaci aniž by se změnilo množství peněz. A když pak ta temná budoucnost nepřijde, lidi začnou utrácet peníze ze slamníku, kvůli zvýšené poptávce ceny vzrostou, a je tu inflace stále se stejným množstvím peněz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 11. 10. 2011 08:55)

13. 10. 2011 14:41 | Eligio

Slamník je sice dobrá věc, nicméně na deflaci nemá valný vliv. Co naopak vliv má, je rychlost zadlužování státní pokladny, studente.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 13. 10. 2011 12:26)

14. 10. 2011 10:03 | expet na krize

množství peněz, resp. bankovek se stále zvětšuje právě tím, jak rychle obíhají satelitní banku prostřednictvím příkazů k úhradě. Vklady na účtu se nepůjčují, ale slouží jako rezerva pro centrální banku ( bankovnictví částečných rezerv) a na tuto rezervu se vytisknou a emitují vždy nové bankovky ve větším množství až desetinásobném a teprve ty se dál použijí k převodům.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 13. 10. 2011 12:26)

14. 10. 2011 10:18 | expet na krize

viz multiplikační efekt
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (expet na krize 14. 10. 2011 10:03)

15. 10. 2011 0:55 | hauzicz

Pokud si budu chtít vzít úvěr od některé komerční banky, ona banka v podstatě vydá emisi těchto peněz (oproti těmto penězům musí mít poměrnou část alokovaných zdrojů). Hodnota emitovaných peněz je kryta hodnotou statků z budoucnosti (např. mojí práce, nemovitosti, firmy). V případě, že úvěr nebude splacen (nevytvořím jim protihodnotu), tzn. způsobí inflaci. Každý dluh, který ještě není v určitém okamžiku splacen, ředí ostatní peníze. Samozřejmě jsou i faktory, které působí přesně obráceně, ale s obrovským nárůstem emitovaných peněz za dluhopisy splatné za několik desítek let a i s kratšími lhůtami, které jsou ovšem okamžitě refinancované novými úvěry, si myslím, že skutečně můžeme říct, že peníze jsou dluh. Pokud bychom v tomto okamžiku chtěli za současné ceny nakoupit všechen majetek na světě, tak nám ještě tak na několik planet ze sluneční soustavy zbude:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 11. 2011 12:49 | P.K.

Zajímavé je, že se autor nezabývá dvěma , dle mého názoru, zásadnějšími věcmi. 1. Vztahem mezi hotovostí a úvěrem/(chcete-li pejorativněji dluhy.Přitom bankroty způsobuje nedostatek hotovosti, ne peněz obecně.
2. Autor by se neměl zabývat bankami jako viníky krize. Viníkem potíží jsou lehkomyslní dlužníci a lehkomyslní věřitelé (banky jsou jen jejich organizační nástroj), přičemž ti druzí podsouvají vinu těm prvním ve snaze donutit je tím k zaplacení. Kdo je ale nutil problémovým dlužníkům půjčit? Asi je to mentalita vysávajícího lichváře, toužícího využít lehkomyslného dlužníka a nakonec si lichvář pořídí vymáhací komando.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

14. 5. 2012 0:30 | VP

Usvedcenym lharem? Co tim mate na mysli ? Diky za odpoved...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 11. 10. 2011 11:30)

19. 11. 2012 20:03 | franta

Peníze v dnešním světě nepředstavují žádnou hodnotu. Banky jsou instituce, které nespravují peníze, ale vydělávají na systému, který nemá nikdo pod kontrolou a nemá za něj nikdo žádnou zodpovědnost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 511 263 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2018

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Další čtení na flowee.cz

Je tu nová šance, jak odhalit parkinsona včas. Díky slzám

Je tu nová šance, jak odhalit parkinsona včas. Díky slzám

S parkinsonem je to stejné jako s jinými zákeřnými nemocemi. Čím dříve se ho podaří diagnostikovat,...více

Co může za toxické chování na sociálních sítích? Problémy ve vztazích

Co může za toxické chování na sociálních sítích? Problémy ve vztazích

Tak zní závěry nového výzkumu , zaměřeného na příčiny toxického chování na sociálních...více

Rozhovor s Františkem Kotletou: V roce 2100 přestane Facebook existovat

Rozhovor s Františkem Kotletou: V roce 2100 přestane Facebook existovat

František Kotleta je nenápadný fenomén české literatury. Příliš neviděn a neslyšen mainstreamovými...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Čupr

podnikatel, Slevomat a DámeJídlo.cz

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Tomáš Čupr
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
37,50 %

z 8 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK