Diskuze: Kalouskovy dluhopisy: nic není zadarmo

Aleš Tůma | rubrika: Co se děje | 6. 10. 2011 | 26 komentářů
Ministerstvo financí začalo prodávat dluhopisy pro občany a neziskový sektor. Láká na zajímavý úrok a daří se mu to lákání náramně. První emise je po dvou dnech vyprodaná, vlastně víc než vyprodaná. A můžeme čekat emise další. Co ale čekat nemůžeme, je to, že by nám ministr dal něco zadarmo.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 10. 2011 14:00, Jan Dvořák

Níže uvedené jsem měl v jedné analýze publikovaně letos v červenci a myslí, že za připomenutí to stojí:


Všude možně se doslechneme, že ta a ta země - samozřejmĚ i ČR - se dohodla na snižování deficitů. Často to je prezentováno s velkou pompou. Je to ale skutečně důvod k oslavě? Není, ani náhodou.


Země vlastně s velkou slávou oznamují, že o něco málo zpomalí další a další půjčování. Představte si, jak by asi reagovala banka, kdyby k ní přišel pan Čech (který je naštěstí výrazně méně zadlužen než jeho vzdálený příbuzný obývající pláže Středozemního moře) s žádostí o další úvěr.


Pan Čech si léta jen půjčuje další a další peníze a ještě nevrátil ani vindru (pouze platí úroky) a řekl: „Milá banko, jak asi víš, můj roční příjem je relativně stabilní a je o něco málo více než 1 milión korun. Vím, že na nezajištěných spotřebitelských úvěrech ti dlužím přibližně 1,5 miliónu Kč. Nějaký majetek mám, ale prodávat ho nechci. Protože vidíme, do jakých problémů se dostali naši vzdálení příbuzní, po dlouhých hádkách s manželkou jsme se rozhodli doma šetřit. Ne že bychom něco splatili, to ne, zas tak moc šetřit nehodláme. Plánujeme, že si příští rok nepůjčím na financování svého života 135 tisíc, jak jsem naplánoval pro letošek, ale jenom 106 tisíc. Z toho více než polovina této částky padne na úroky z dřívějších půjček.“


Banka zajásá, jako odpovědně se p. Čech chová a s radostí mu poskytne další spotřebitelský úvěr, opět bez zajištění. Přesně takhle se ale chovají prakticky všechny vyspělé země a všechny banky a investoři nakupující obligace.



No a naši drobní střadatelé se mohou přetrhnout, aby panu Čechovi půjčili...

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

14. 10. 2011 14:09 | Petr

Vydání dluhopisů považuji za jednoznačně pozitívní krok směrem k ČR. Ve skutečnosti se jedná o podvod. Kalousek si musí být vědom, že pětileté dluhopisy nebude ČR schopna vyplatit. Dále pak slamník, je v dnešní době jedna z nejlepších investic, pokud není jinak ve financích aktivní. Mít peníze v bance je dnes největší riziko, bohužel na tu naivitu většina občanů doplatí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2011 22:33 | Michal

MFČR začalo prodávat hejlům (t.j. obyč. občanům) dluhopisy v miliardových objemech. Co by z toho asi tak mohlo plynout? Že by zvýšená inflace a pokles kursu koruny?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 10. 2011 20:53 | Kamil

Prijde mi to jako zlodejna bez uzitku pro normalni obcany. Jsem pro to aby ve vlade byli lidi za odmenu a za kazdou chybu aby draze zaplatili. Skoda ze je to velka utopie ale melo by to tak fungovat. At tam chodi lidi co jsou zazobani a bohati a uz nepotrebuji krast a kdyby kradli at o vse prijdou. Proste odmena ze muzou reprezentavat cesky stat, kdyz se tim tak vsichni hlavne kalousek ohaneli. My vsichni dluzime. My co jsme zaplatili uz jako studenti za zdravotni a socialni davky nemale penize. A tech malo lidi nahore tyto "male" penize staci vyhodit z okna a jeste se drze ohanet ze MY dluzime. jsem velice zvedav kdy lidem dojde trpelivost. nepisu k temate ale je to proste stiznost a tyka se hlavne teto uzasne investice ...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2011 18:19 | eďa

Pletu je do toho jen lepší ilustraci faktů a mýtů. Chudý a bohatý jsou dvě strany ovšem stále jedné a téže mince anebo ještě jinak chudý má dáti a bohatý dal a nebgo obráceně z hlediska učetních operací. Takže bohatý s půlkou bohatství ve vztahu chudého bez rezervy a navíc závislého na pomoci druhých je politický, ale i účetní nesmysl - mýtus hojně živený strachem z budoucnosti a přitom budoucnost je tak jasná, viz http://blisty.cz/art/60541.html
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2011 14:13 | Zdenek

Nerozumím, proč do toho pletete osobní záležitosti. Ptal jste se, kdo na tom bude při inflaci hůř, odpověděl jsem vždy ten bez rezervy a navíc závislý na druhých. Bohatý bude mít prostě půlku z bohatství, nebo levně nakoupí od chudého atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2011 13:52 | petr

jako koupit si dluhopisy kalouska a spol může jen pomatenec :-/ půjčovat těm co to rozkradly :-//ať to zaplatí ze svého ti političtí zmetci!!!!!!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2011 11:41 | eďa

Ale teď ruku na srdce. Nejste bohatý, protože vás ovládá strach, že během minuty můžete být chudý a chudý také nejste, teď uvažuji ryze hmotně, páč zase máte strach, že když se jim stanete, budete stále naštvaný. Proč se tedy necháváte domestikovat totliko strachem, to mi vysvětlete, strach je vaše modla či co ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2011 11:06 | Bodlák

Výše zmíněné dluhopisy mají snad jen jedinou výhodu.Sníží zisky bank, které stejně odtékají do zahraničí.Jinak jsou jen dalším švindlem na občana ze strany všiváka, který jistě předem upravil cesty pro usměrnění výnosů správným,tedy svým směrem.Jen hlupák mu skočí na ty jeho liščí řečičky.Je to jak v bajce o lišce vráně a sýru.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2011 9:48 | Zdenek

Chudý bude vést bídnější život, bude trvale nasr.ný, bohatý nasr.ný jen jednou, že včas nepřevedl víc peněz do bezpečí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2011 9:13 | Jan Dvořák

Popisuji situace JAK SE CHOVÁ český stát a na co mu občané s takovým jásotem půjčují. Nejsem si totiž jist, jestli si to lidé uvědomují. Toť vše.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2011 8:55 | Zdehof

Pane Dvořák stoprocentně s vámi souhlasím, ale bohužel nepopisujete situaci, která zde vydáním dluhopisů pro obyvatele vznikla. Vydání, nebo nevydání těchto dluhopisů nemá žádný vliv na to kolik nám opět Kalousek zasekne sekeru státního dluhu!!! Je jen o tom, jestli si půjčí naše peníze přímo u obyvatel této zadlužené země a něco mu za to( snad bez zdanění ) zaplat. Druhá možnost je, pujčít si stejné peníze přes zahraniční banky a vývar ( marže ) odpluje k majitelům mimo.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2011 8:23 | Jan Dvořák

Dluhy se zmenší pouze pomocí přebytků, ne menšími deficity, to je jasné. Schválně si pomocí citátu vyhledejte celou moji analýzu a uvidíte, co píši dál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2011 21:17 | eďa

Jen si dovoluji připomenout, že snižováním deficitu celkový dluh roste vesele dál. Takže pokud chceme vybřednout z dluhů, které požírají ekonomický růst takovým způsobem, že upadáme do deprese v příštím roce (2012), pak je nutné začít řešit, (21 let si půjčujeme) snižování celkového dluhu nikoliv ročních deficitů. Snižováním ročních deficitů dluh neřešite, naopak roste až do nebe a sním i dluhová služba. A dále pak, co budete dělat, až vám investor řekne, že vám na splatné úroky už nepůjčí ? Uvědomujete si křehkost dluhové krize a kdo má v ruce trumfy ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2011 21:03 | eďa

Tak se na vývoj inflace podívejme i za roh, kdo vydělá a kdo to všechno zaplatí. Já tvrdím, že boháč. A předpokládejme, že se inflace brzo utrhne ze řetězu do hyperinflace, tedy, že až o 80% hodnoty bankovek může boháč přijít za jeden jediný rok. A teď si položme otázku o kolik v případě hyperinflace příjde soc. případ žijící výhradně ze soc. dávek. Nejenže nepřijde o 8O% svých soc. dávek , ale naopak obdrží navíc i jejich valorizaci. A teď se těším na vaši odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2011 18:49 | Rod

Zajímalo by mě – na co budou takto vybrané prostředky použity? Pokud nebudou investovány, tak aby podpořily příjmy státu, tak to považuji za bezdůvodné zvyšování státního dluhu. Pokud je použijí na uhrazení části současného dluhu – bude to jen vytloukání klínu klínem.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2011 14:00 | Jan Dvořák

Níže uvedené jsem měl v jedné analýze publikovaně letos v červenci a myslí, že za připomenutí to stojí:

Všude možně se doslechneme, že ta a ta země - samozřejmĚ i ČR - se dohodla na snižování deficitů. Často to je prezentováno s velkou pompou. Je to ale skutečně důvod k oslavě? Není, ani náhodou.

Země vlastně s velkou slávou oznamují, že o něco málo zpomalí další a další půjčování. Představte si, jak by asi reagovala banka, kdyby k ní přišel pan Čech (který je naštěstí výrazně méně zadlužen než jeho vzdálený příbuzný obývající pláže Středozemního moře) s žádostí o další úvěr.

Pan Čech si léta jen půjčuje další a další peníze a ještě nevrátil ani vindru (pouze platí úroky) a řekl: „Milá banko, jak asi víš, můj roční příjem je relativně stabilní a je o něco málo více než 1 milión korun. Vím, že na nezajištěných spotřebitelských úvěrech ti dlužím přibližně 1,5 miliónu Kč. Nějaký majetek mám, ale prodávat ho nechci. Protože vidíme, do jakých problémů se dostali naši vzdálení příbuzní, po dlouhých hádkách s manželkou jsme se rozhodli doma šetřit. Ne že bychom něco splatili, to ne, zas tak moc šetřit nehodláme. Plánujeme, že si příští rok nepůjčím na financování svého života 135 tisíc, jak jsem naplánoval pro letošek, ale jenom 106 tisíc. Z toho více než polovina této částky padne na úroky z dřívějších půjček.“

Banka zajásá, jako odpovědně se p. Čech chová a s radostí mu poskytne další spotřebitelský úvěr, opět bez zajištění. Přesně takhle se ale chovají prakticky všechny vyspělé země a všechny banky a investoři nakupující obligace.


No a naši drobní střadatelé se mohou přetrhnout, aby panu Čechovi půjčili...
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2011 12:09 | Gabriel Pleska

Opravili jsme dávno :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2011 12:05 | Karel Houska

Co vypadne z Kalouska je vždycky trochu podvod a křivárna.Já mu děravou a vykradenou státní pokladnu zalepovat nebudu.Stačí,že platím zlodějské daně.A vlastně bych si nikdy nekoupil akcie firmy,která ja nad krachem.A stejné je to i s těmito dluhopisy.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2011 11:45 | AT

Máte pravdu, zařádil šotek, opravíme.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2011 10:52 | Zdenek

A kdo si myslíte, že na vyšší inflaci nejvíc doplatí? Kdo má pár milionů nebo ten, kdo nemá žádnou rezervu?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimíra Glatzová

advokátka

Petr Dvořák

ředitel České televize

Vladimíra Glatzová
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 54 duelů
×
Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 76 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services