Wall Street, Atény, Praha: proč bychom měli vyrazit do ulic?

Tomáš Prouza | rubrika: Komentář | 4. 10. 2011 | 11 komentářů
Řecké demonstrace i protesty ve Španělsku nás nechaly klidnými. Nepokoje v arabském světě byly ještě vzdálenější. Obyčejní Američané zabírají Wall Street – ani to s námi nehnulo. Popravdě, většina nás zachovává týž odstup i od domácích událostí na Šluknovsku. Vydrží Čechům klid věčně?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 10. 2011 8:20, Vladimíra Lokšová

První problém je v tom, že přes politiku se do funkcí na státní i místní úrovni dostávají inteligentně průměrní lidé, neodborníci pro svoje funkce a ještě navíc z morálního hlediska s velkým otazníkem. To prostě nemůže fungovat.

Druhý problém je v tom, co si mladá generace odnáší do života ze škol. Z domova si většinou neodnesou moc pozitivního a když pedagogové jsou morálně i odborně někde mezi průměrem a podprůměrem, výsledky vidí každý, kdo se o společnost zajímá.

Třetí problém je v tom, že většina Čechů a to i relativně inteligentních vůbec nevidí úpadek morálky, netrápí je fakt, že kvalitnímu vzdělání se nepřikládá důležitá role, diví se, že v Česku jsou nízké platy, ačkoli nepracujeme méně než například Němci, protože nesledují zprávy a neví, že naše výrobky mají velmi malou přidanou hodnotu a platy souvisí hlavně s tímto faktem. Nemáme světu co nabídnout.

Čtvrtý problém je v tom, že lidé v Česku jsou hodně pasivní, mají sníženou rozlišovací schopnost mezi tím, co je správné a co nesprávné, nevšímají si špatné věci kolem sebe, drží se hesla: co mne osobně nepálí, hasit nebudu a když mne nikdo nevidí, mohu si dovolit dělat i věci neslučující se s právem a morálkou.

A pátý problém je v tom, že nám chybí pravé osobnosti s morálním kreditem, které by probudili a usměrňovali národ.

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 10. 2011 6:59, chk

prouzo, cesi patri v unii mezi nejmene ohrozene chudobou. kazdej druhej dostava nejakou davku. lidi maji u nas tendenci si neustale na neco stezovat. citim z clanku jemny zavan komunistickych manyru prebirani moci - revoluce. nasilny vyjiti do ulic, postvavani lidi proti sobe. to, o cem castence pises v clanku, neni vina polistopadovyho vyvoje, ale prave zakorenenych zvyklosti z doby totality...

-22
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 11 komentářů)

8. 10. 2011 17:38 | Bretislaus

My, že jsme nejméně ohroženi chudobou ??? Vaši víru bych chtěl mít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2011 9:07 | Petr

zřejmě to bude tím, že máme zkušenosti. V Rusku proleriát prdnul a my se okamžitě přidali. Nemůžeme se toho zbavit do dnes. A tak když dneska ve světě někdo vykonává velkou potřebu přidáme se až to budeme potřebovat a ne z stádního principu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2011 22:37 | Marek Polacek

Jen ho nechte, pan chk je zakomplexovaný chudáček, který podobné bláboly šíří na několika různých webech... Když mu to dělá dobře, tak mu nechme jeho terapii, je to pořád lepší než psychofarmaka :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2011 19:31 | jsempavlicek

nejjednodušší argument pro velmi jednoduché lidi je říct to, že za vše můžou zvyklosti z dob totality.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2011 11:54 | Martin

Jednoznačně s Vámi souhlasím. ČR se potřebuje probrat a otevřít oči.Aby viděli i za kopec a né jenom ten kopec!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2011 10:16 | Jan

Jen bych doplnil, že někteří rodiče asi opravdu vědí, že za nadprůměrnou školku a školu se musí platit nemalé peníze, ale běžná situace je spíš taková, že skoro každý už také ví, že za nemalé peníze získá bez problémů libovolné vysvědčení (diplom) průměrný i podprůměrný student, který by na veřejné škole neuspěl, což mi pro charakteristiku školství v Česku přijde daleko důležitější.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2011 10:06 | Gabriel Pleska

Občane, říkáte nepřizpůsobivý, myslíte Cikán. Když už jste jednou rasista, nezneužívejte aspoň český jazyk k tomu, abyste to zakryl.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2011 10:01 | občan Severních Čech

Toto je opravdu velké nepochopení problémů v regionech, které nyní vyústilo v problém nepřizpůsobivých. Školství a vzdělanost jednotlivých skupin obyvatel je spíše důsledek problému nikoliv příčina. Problémy nepřizpůsobivých začali vznikat již po revoluci, kdy jednotlivé vlády převážně ČSSD potvrdily menšinám, že se o ně stát bude starat a oni z titulu menšin nemusejí nic dělat. Následovali vysoké sociální dávky, vznikala silná morální nerovnováha ve společnosti, která trvá doposud. Nyní když tito nepřizpůsobivý vyžadují větší sociální standard (, kterého dosahují např. krádeží, přepadáváním lidí) vznikl problém. Vzdělanost jejich dětí nebude nikdy důležitá pokud si jejich rodiče budou myslet, že vše dostanou zadarmo a stát se o ně musí postarat.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2011 8:35 | Gabriel Pleska

S tímhle zupáckým projevem chcete jinému vytýkat manýry?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2011 8:20 | Vladimíra Lokšová

První problém je v tom, že přes politiku se do funkcí na státní i místní úrovni dostávají inteligentně průměrní lidé, neodborníci pro svoje funkce a ještě navíc z morálního hlediska s velkým otazníkem. To prostě nemůže fungovat.
Druhý problém je v tom, co si mladá generace odnáší do života ze škol. Z domova si většinou neodnesou moc pozitivního a když pedagogové jsou morálně i odborně někde mezi průměrem a podprůměrem, výsledky vidí každý, kdo se o společnost zajímá.
Třetí problém je v tom, že většina Čechů a to i relativně inteligentních vůbec nevidí úpadek morálky, netrápí je fakt, že kvalitnímu vzdělání se nepřikládá důležitá role, diví se, že v Česku jsou nízké platy, ačkoli nepracujeme méně než například Němci, protože nesledují zprávy a neví, že naše výrobky mají velmi malou přidanou hodnotu a platy souvisí hlavně s tímto faktem. Nemáme světu co nabídnout.
Čtvrtý problém je v tom, že lidé v Česku jsou hodně pasivní, mají sníženou rozlišovací schopnost mezi tím, co je správné a co nesprávné, nevšímají si špatné věci kolem sebe, drží se hesla: co mne osobně nepálí, hasit nebudu a když mne nikdo nevidí, mohu si dovolit dělat i věci neslučující se s právem a morálkou.
A pátý problém je v tom, že nám chybí pravé osobnosti s morálním kreditem, které by probudili a usměrňovali národ.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2011 6:59 | chk

prouzo, cesi patri v unii mezi nejmene ohrozene chudobou. kazdej druhej dostava nejakou davku. lidi maji u nas tendenci si neustale na neco stezovat. citim z clanku jemny zavan komunistickych manyru prebirani moci - revoluce. nasilny vyjiti do ulic, postvavani lidi proti sobe. to, o cem castence pises v clanku, neni vina polistopadovyho vyvoje, ale prave zakorenenych zvyklosti z doby totality...
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 701 346 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2020

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Články na Heroine.cz

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Měla jsem možnost mluvit o sexu se spoustou teenagerů. Mnohokrát jsem proto slyšela, jak...více

Suchý únor, šťavnatý život. Kéž by to bylo tak snadné

Suchý únor, šťavnatý život. Kéž by to bylo tak snadné

Po prosinci plném oslav, podnikových večírků, vaječňáků u babičky a svařáku z trhu jsem...více

Upravování pohádek není cenzura, ale oživení. Věděla to už Němcová

Upravování pohádek není cenzura, ale oživení. Věděla to už Němcová

Pohádky jsou věc, na kterou se v Česku nesahá. Rodiče je vyprávějí méně a méně a na to,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Starka

podnikatel, 1.FK Příbram

Ivo Valenta

podnikatel, Synot

Jaroslav Starka
ÚSPĚŠNOST
32,53 %

z 83 duelů
×
Ivo Valenta
ÚSPĚŠNOST
64,37 %

z 87 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.