Očima expertů: „Šetřete na důchod,“ říkají všichni. Ale jak?

V dalším pokračování oblíbené rubriky Očima expertů jsme se ptali známých osobností, jak nejlépe dlouhodobě investovat. Přečtěte si, jak se na stáří zajišťují ekonomové Petr Mach a Jan Procházka, podnikatel Tomio Okamura, investor Jan Traxler či politolog Jiří Pehe.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 9. 2011 9:51, rejpal

pane, systém je předlužený a vytunelovaný. Bojuje o holé přežití a vy tu přicházíte s populistickými daňovými ulevami. Pak tedy taky připište, komu chcete zvýšít daně či odvody nebo kde máte zajištěné financování tohoto daňového výpadku.

Zobrazit celé vlákno

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 9. 2011 9:33, Jasan

Ne všichni, co nemají děti jsou cyničtí sobci, někteří děti mít prostě nemohou a věřte, že se tím také i mohou trápit. Řešení vidím ve větším daňovém zvýhodnění těch, co vychovávají děti a dospívající na studiích. Nenávidět lidi, co nemají děti nám nepomůže!!! Chce to konstruktivně řešit, my, co vychováváme děti, chtějme po politicích větší daňové úlevy!Bojujme za to! Také mi chybí větší podpora sezdaných rodin s dětmi ohledně pořízení vlastního bydlení, těch, co žádné bydlení nemají, ne těch, co vlastní několik nemovitostí a neví co s roupy. Já toto naštěstí nemusím řešit, ale je mi líto těch, co musí dávat peníze pronajímatelům, chodí do práce a chtějí do vlastního, ale hypotéka bez lepší daňové podpory či jiné by je zrujnovala. Tak jim na ten nájem třeba přispěje stát. Ti, co nemají vyřešenu základní potřebu a to vlastní bydlení a nejedná se o lidi, co jim nájem vyhovuje, protože si třeba užívají svobodných nezávislých let, stávají se otroky systému.

-41
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

30. 9. 2011 13:47 | Leo

To s těmi dětmi je moc hezké, ale trochu idealistické. Samozřejmě přeji ze srdce každému, aby se o něj jeho děti ve stáří postarali,ale je to troch špatně, ne ? Na co potom většina lidí celý život odváděla dávky ?! A ruku na srdce, vážení, nezajišťujete se vy sami náhodou zlatem...?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 13:23 | Slávka

Je hezké,mít milujicí rodinu,dobře vychované děti.Ale počítat s nimi jako s budoucími živiteli svých rodičů je zcestné.Jak si někdo představuje,že budou mít dost prostředků na bydlení,studium svých dětí,jejich zájmovou činnost na rozvoj talentu,zdravotní péči...a ještě živit rodiče?A to vše po delší část života z jednoho platu,pokud bude žena na mateřské dovolené a bude svědomitě vychovávat zase své potomky k tomu,aby ji jednou živili. A to do toho vůbec nepočítám,že by se také úměrně svému věku pobavily nebo využily tolik proklamované výhody našeho nového systému a cestovali za hranice. To není cesta kupředu,to je cesta zpět.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 10:04 | rk

většina těch, kteří jsou zaměstnanci někoho jiného, jsou schopni si do důchodového věku tak maximálně doplatit střechu nad hlavou a to ještě při výchově třeba 2 dětí a financováním jejich studií s velkými problémy.dá se namítnout, že každý může zaměstnávat někoho jiného a díky tomu dosáhnout lepší životní úrovně, ale takhle to nefunguje. nemůžou přeci všichni být zaměstnavatelé, kdo by pak byl zaměstnancem. bylo by zajímavé dát všem těm chytrolínům, kteří nám říkají kolik a jak máme spořit na rok výplatu třeba 25.000 Kč měsíčně pro čtyřčlennou rodinu a nechat je při tom splácet hypotéku na byt a leasing na staré ojeté auto. kolik by si tak za rok asi dokázali naspořit? naprosto souhlasím s názory, že je třeba vychovat dostatek dětí a doufat, že se o nás postarají jak za první republiky. a ještě k tomu si pořídit nějaké políčko a domácí havěť, aby bylo co jíst.
-19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 9:51 | rejpal

pane, systém je předlužený a vytunelovaný. Bojuje o holé přežití a vy tu přicházíte s populistickými daňovými ulevami. Pak tedy taky připište, komu chcete zvýšít daně či odvody nebo kde máte zajištěné financování tohoto daňového výpadku.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2011 9:36

Ten poslední odstavec je trefa do černého, dobré chytré pracovité děti jsou nejdůležitější pro zajištění důchodu. Mám za sebou zkušenost s péčí o naše stařečky a doufám, že moje děti se o mne jednou postarají stejně.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 9:33 | Jasan

Ne všichni, co nemají děti jsou cyničtí sobci, někteří děti mít prostě nemohou a věřte, že se tím také i mohou trápit. Řešení vidím ve větším daňovém zvýhodnění těch, co vychovávají děti a dospívající na studiích. Nenávidět lidi, co nemají děti nám nepomůže!!! Chce to konstruktivně řešit, my, co vychováváme děti, chtějme po politicích větší daňové úlevy!Bojujme za to! Také mi chybí větší podpora sezdaných rodin s dětmi ohledně pořízení vlastního bydlení, těch, co žádné bydlení nemají, ne těch, co vlastní několik nemovitostí a neví co s roupy. Já toto naštěstí nemusím řešit, ale je mi líto těch, co musí dávat peníze pronajímatelům, chodí do práce a chtějí do vlastního, ale hypotéka bez lepší daňové podpory či jiné by je zrujnovala. Tak jim na ten nájem třeba přispěje stát. Ti, co nemají vyřešenu základní potřebu a to vlastní bydlení a nejedná se o lidi, co jim nájem vyhovuje, protože si třeba užívají svobodných nezávislých let, stávají se otroky systému.
-41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 9:24 | kuo

Máte pravdu, že společnost je, bohužel, nastavena tak, aby ti, co chtějí být zabezpečeni na stáří, nemohou vychovávat a mít děti. Vymíráme a brzo budeme i hladovět právě díky kapitalisticky motivovanému člověku bohatnoucímu na vytváření nedostatku a na systematickém zdražování spotřebního koše a daní. Co jsem si zvolili, to máme.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2011 9:09 | Jouda z Kadaně

Společnost je bohužel nastavena tak, že nejlépe zabezpečeni budou ti, kteří děti nemají.
Mít dítě je pěkně drahá legrace. Podpora ze strany státu minimální, náklady obrovské a ze všeho nejvíc peněz ztratíte na ušlých příležitostech. Až děti dorostou, i když budou sebelépe vychované, budou mít dost starostí samy se sebou a na podporování rodičů jim mnoho zbývat nebude, tak jako je tomu ve většině případů i dnes. Vítězi budou cyničtí bezdětní sobci, kteří budou mít během aktivního života možnost vydělat a investovat a vytvořit si ono cash flow = vlastní čtvrtý penzijní pilíř.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 8:53 | expet na krize

Suplovat slepici je pěkná dřina a svému chlebodárci snášet někdy i zlatá vajíčka, to už je umění na nobelovku a vedle toho platit nekřesťanské náklady, to už musíš hodně brzo ráno vstávat, resp. raděj ani neusínat, abys a dělat nonstop - hořet jako turbosvíčka a budík už neuslyšíš.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2011 8:04 | eďa

Jan Traxler mě dostal s těma slepicema, co snášejí vajíčka, to je trefa do černého. Už naše babičky věděly, jak se zabezpečit na stáří i proti hladu, bez důchodu, dokonce ani nepotřebovaly budík, který by je budil do roboty.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 6:46 | ppetr1

dcera mela prvni dite ve 23letech (v te dobe dodelavala VŠ),druhe dite o rok pozdeji.loni si nechala postavit dum na klic a vydelava vic nez my s mamou dohromady. syn mel sve prvni dite ve 22letech a druhe po 3 letech.vlastni nemovitost,kterou pronajima a chysta se na stavbu RD.vydelava rovnez vic nez my s mamou dohromady. bydlim v novem RD s minimalni nakladovosti na provoz.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2011 6:03 | olly

Rada "mějte děti a slušně je vychovejte" je v souvislosti se zajištěním ve stáří poněkud troufalá. Posunul se věk prvorodiček i prvootců a tedy počítejme. Pokud budu mít 1. dítě už ve 30 a manželovi bude třeba 35 a naše dítě bude mít také 1. dítě ve 30 a 35, my budeme vstupovat do důchodového věku, tak naše děti budou mít v té době co dělat sami se sebou a vlastní založenou rodinou. Na toto mohu trošku myslet já, protože jsme měli s manželem děti velmi mladí (21 a 22 let), dnes jsou děti dospělé, vzdělané a zatím se slušným příjmem.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sokol

advokát

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Tomáš Sokol
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services