Analýza: Kolik milionů potřebujete na penzi?

Jan Traxler | rubrika: Jak na to | 19. 9. 2011 | 42 komentářů
Spoříte si na důchod? A máte představu, kolik vlastně potřebujete naspořit na dostatečnou finanční rentu?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 9. 2011 20:53, P. David

Pěkný článek. Souhlasím s tím, že na důchod je potřeba sehnat si, jak Vy říkáte, slepici, která bude pravidelně snášet vejce. Snažím se nyní budovat porfolio dividendových akcií a nemovitostí, které by mně a manželce měsíčně 20 tisíc korun přineslo. Nemovitostní složka nyní výrazně převládá, ale nyní, v době akciové láce, se snažíme budovat spíše akciové portfolio. Jedno z hlavních kritérií při výběru akcií je pro mě výše a relativní výše dividendy. Proto preferuju energetické společnosti, utility a, ač zapřísáhlý nekuřák, tabákové společnosti :-). Rád bych portfolio ještě trochu diverzifikoval, kromě nemovitostí (rezidenční a komerční) a 11 dividendových akcií, hledám i další bezpečné způsoby investování. Úplně se spokojím se se 6-7% :-) Pokud byste o něčem věděli, rád se poučím. Ale chci sbírat vajíčka hned. Ne, že budu cpát 20 let peníze někam a pak, možná, dostanu své peníze zhodnocené o X% (Viz všechna PP a IŽP).

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 9. 2011 7:21, Vít Suchý

...ale Lenko, jsou na trhu i jiné produkty, např.důchodové pojištění, kde se nemusíte stresovat z veletočů na kapitálových trzích, stačí si spořit 30 let ani ne 4.500,- a doživotní rentu ( ne anuitu) máte 10.000,- garantovaně již při podpisu smlouvy...a s podíly na zisku samozřejmě i víc...jdetoijinak(at)seznam.cz

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

19. 9. 2011 21:21 | Fany

Komunisty? Ale zapomněl jste dodat ve které straně .... :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 20:53 | P. David

Pěkný článek. Souhlasím s tím, že na důchod je potřeba sehnat si, jak Vy říkáte, slepici, která bude pravidelně snášet vejce. Snažím se nyní budovat porfolio dividendových akcií a nemovitostí, které by mně a manželce měsíčně 20 tisíc korun přineslo. Nemovitostní složka nyní výrazně převládá, ale nyní, v době akciové láce, se snažíme budovat spíše akciové portfolio. Jedno z hlavních kritérií při výběru akcií je pro mě výše a relativní výše dividendy. Proto preferuju energetické společnosti, utility a, ač zapřísáhlý nekuřák, tabákové společnosti :-). Rád bych portfolio ještě trochu diverzifikoval, kromě nemovitostí (rezidenční a komerční) a 11 dividendových akcií, hledám i další bezpečné způsoby investování. Úplně se spokojím se se 6-7% :-) Pokud byste o něčem věděli, rád se poučím. Ale chci sbírat vajíčka hned. Ne, že budu cpát 20 let peníze někam a pak, možná, dostanu své peníze zhodnocené o X% (Viz všechna PP a IŽP).
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2011 20:19

Dub? Vemeno?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 18:40 | rejpal

Máš reft a uděluji body dva.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 18:37 | eďa

Inflace je podobně matoucí statistické číslo, jako průměrná mzda na kterou dosáhne cca 15% populace, zbytek je zadlužená chudina. Inflaci počítej z každé komodity či služby, kterou kupuješ anebo ještě lépe uvažuješ o nákupu. V tomto smyslu jsou spoření důchodová jistý sponzoring jedné straně - slibující straně, jak se o dojnou krávu bude starat ve stáří v nebetyčné hlouposti a nemoci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 18:31 | expet na krize

Přesně tak. Chceš-li vole bezplatný důchod, vol komunisty a znárodnění majetku zlodějů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 18:27 | hrb

totální BLBOST-NYNÍ INFLACE cca 17 procent-takže VŽDY budete mít mín,nežli co tam vložíte A takové KECI ,že inflace je skoro nulová -to je pro hloupé
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 18:26 | Eligio

tak ty politický žvanily nevol , vole, furt dokola, už 21 let. Já volím už 50 let komunisty a ještě 50 let je budu volit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 18:04 | Pavel

No já vám do toho nechci kecat, ale realita je úplně jinde. Třeba s tou inflací. Možná je, ale mě klesá plat už třetí rok po sobě. Dále nájemné. Kdo si myslí, že budu o inflaci zvyšovat nájemné v dnešní době, je magor. V dnešní době, kdy nájemních bytů jsou tisíce a nájemné je nejníž za posledních pět let, není šance. Naopak. Navíc ani ti nájemníci nemají rostoucí plat. A pak, zatím jsem se nesetkal s tím, že třeba deset tisíc by mělo v čase proměnnou hodnotu. Možná za deset let o pár stovek, ale rozhodně nikoli o třetinu. Pravda, vydělává se to čím dál tím hůře. Naštěstí ceny spíše stagnují, proto, že by jinak nenakupoval už vůbec nikdo. A navíc, za třicet let budu asi už stejně v Pánu, takže bych to neviděl jako dramatické.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2011 16:47 | Bodlák

Jelikož nula od nuly pojde,příjemci minimálních mezd,což je v ČR většina,neb nikdo nebere statistiky vypočítanou průměrnou mzdu,tedy alespoň 70% obyvatel rozhodně ne,jedině ve spolupráci s 1 členem rodiny,tedy tito příjemci jsou v předstihu 30 let odsouzeni k žebrácké holi,i kdyby měli sebeúžasnější představy o spoření kamkoliv.Ať se jde bodnout celá vláda i s nejlepším finančním zlodějem ve střední Evropě.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2011 13:31 | vít suchý

zdravím, fany, zase se tu potkáváme...dostáváme se ke stejným číslům, mluvilo se tady ale o penzi a kvalitní důchodové pojištění má alternativní výplatu... ale neslibuje žádná procenta, nýbrž garantuje konkrétní cílovou částku...a samozřejmě na inflaci je jediný lék - průběžně si vklady indexovat a kvalitní důchodové pojištění indexuje stejným koeficientem i garantované částky...Nesnažme se v Čechách objevovat znovu kolo, zkusme se už jednou poučit třebas od sousedů...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 13:23 | vít suchý

vážený(á) zdehof, úskalí inflace platí obecně, vklady si musíme indexovat vůči inflaci, jinak to nejde, nikdo nic lepšího zatím nevymyslel.
Asi vám uniklo, že nemám s penzijními fondy nic společného, mluvil jsem tu o důchodovém pojištění, které se dá na trhu koupit. Krachů penzijních fondů bylo víc, tuším že se jich 11 položilo úplně, bez fúze a moc se o tom, i v kontextu důchodové reformy dneska nemluví, protože by nějaký šťoura z lidu mohl najít určitou nechtěnou paralelu budoucího vývoje bombastických penzijních fondů...
A směšovat zásahy státu do výplaty s kšeftem omezené skupinky lidí mi nepřipadá relevantní...
Zase nebuďte tak skeptický(á),jinak se dostanete do schizofrenního stavu a pak nezbývá než odstěhovat se za polární kruh a dojit jaky...až se globálně oteplí, bude to tam pohoda...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 10:57 | eďa

To máte samozřejmě pravdu, co se týče znárodnění, tomu se nevyhnem a nařízení prodeje zlata také ne. Nemovitostní daň se bude zvyšovat až k hromadným exekucím nemovitostí, to je také jasné, (stačí sledovat růsty a vymýšlení nesmyslných koeficientů a otevřené potenciál. meziroční růsty o 100% až 500%), úspory znehodnoceny budou čím dál rychleji, to je výsledek tisknutí bankovek z ničeho = na dluh stávajících a jasné už i fin. analfabetům, ale o tom přece vůbec není fin. genialita, o tom je maximálně počáteční fin. gramotnost. Fin. genialita je o tom, že dlužné peníze už ani nepotřebujete používat, strach z nedostatku vás již neovládá - nemá nad vámi žádnou moc, protože ovládáte vyšší umění a umíte např. a teď malinko napovím, ale jen malinko: Jste bdělý 24 hodin denně na lovu a čekáte na svou kořist - na banku a ve správný okamžik a na správném místě ji za korunu koupíte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 10:31 | Fany

10.000 Kč? Kolik to bude procent z průměrné mzdy za těch 30let? Řekl bych nula nula nic, neboli na tři rohlíky a jeden trojúhelníček sýra denně?
Jaké zhodnocení garantuje to vaše důchodové pojištění? Když bych spořil měsíčně 4.500 Kč 30 let a k tomu alespoň s úrokem 3%, tak dostanu 2,62 milionu, což by stačilo k tomu, co píše autor článku.
Autor ale dělá chybu v tom, že uvažuje pouze s výší inflace, nikoliv s výší průměrné mzdy. Inflace je velmi ošidný termín.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 10:05 | zdehof

Pane Suchý váš předpoklad je správný, má ovšem hned několik úskalí:
1. Možnou divokou inflaci, kterou u nás pamatujeme, která vysoce znehodnotí jak výnosy, tak i vložené prostředky a za očekávaný výnos nominálně báječný si nezaplatíte ani slaný rohlík.
2. Báječné podnikatele ( viz PF VIVA ) kteří celou firmu položí a nikdo nebude mít nic.
3. Báječný stát, který je už nyní tam, kde záda ztrácejí svůj slušný výraz, uvalí na výnosy při výplatě 50% daň, jak se to děje už dnes na elektřinu ze solárních zdrojů.
Všichni si musíme uvědomit, že v těchto fondech leží a dále bude ležet objem prostředků srovnatelný se státním rozpočtem a lákadlo si urvat nějakou desetinu procenta je obrovské.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 10:03 | Tomas

Citace - eďa / 19.09.2011 08:16

Čím větší jste fin. analfabetem a dojnou krávou, tím více miliónů budete potřebovat v důchodu. Pokud jste fin. géniem, pak už víte, že nepotřebujete ani korunu. A teď do mě buch.

Jen aby ses nespletl. Jelikož masa si těžko nějaký větší obnos našetří a bude živořit, jistě se najde někdo, kdo toho využije k politickým bodům a vezme těm zodpovědnějším. Akcie (resp. podniky) se dají znárodnit, nemovitosti zatížit daní, úspory znehodnotit, zlato nařídit prodat ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 9:40 | Vít Suchý

no, nevím pane či opaní "r", zda jste reagoval na můj příspěvek, ale to co jsem psal není žádné věštění, žádná investiční pojistka, ale smluvní jistota...černé na bílém...žádné poplatky v budoucnu...a propos - termín důchodové připojištění neznám, asi jste měl(a) na mysli penzijní připojištění ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 9:04 | r

mně ty počty nepřestávají fascinovat. důchodové připojištění se dlouhodobě zhodnocuje pouze o státní podporu, výnosy nikde. všechny ostatní produkty mají jen "předpokládaný výnos". když to seštu a podtrhnu, je to jen věštění z křišťálové koule, obzvlášť po kotrmelcích na trzích po roce 2008. ve finále většina z nás bude potřebovat důchod na 10, maximálně 15 let, protože půjdeme do důchodu ve věku, kdy ho na delší dobu ani nemůžme uvažovat. navíc dostatečně opotřebovaní, aby na nás státní kasa naším včasným odchodem do věčných lovišť co nejvíc ušetřila. takže na nás zase vyděljí pouze ti, komu budeme cpát úspory do chřtánu, protože ti si NIKDY nezapomenou strhnout poplatek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2011 8:16 | eďa

Čím větší jste fin. analfabetem a dojnou krávou, tím více miliónů budete potřebovat v důchodu. Pokud jste fin. géniem, pak už víte, že nepotřebujete ani korunu. A teď do mě buch.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2011 7:21 | Vít Suchý

...ale Lenko, jsou na trhu i jiné produkty, např.důchodové pojištění, kde se nemusíte stresovat z veletočů na kapitálových trzích, stačí si spořit 30 let ani ne 4.500,- a doživotní rentu ( ne anuitu) máte 10.000,- garantovaně již při podpisu smlouvy...a s podíly na zisku samozřejmě i víc...jdetoijinak(at)seznam.cz
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Prouza

ekonom

Karel Svoboda

ekonom, prezident APS ČR

Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services