Španělé se vzbouřili proti tunelování státu. Česko míří podobným směrem

Česká média „španělskou revoluci“ vytrvale ignorují, což je chyba. Není to obyčejná „jižanská stávka“ proti drahotě nebo špatnému počasí. Tenhle protest míří na problémy, které časem pocítíme i na své zemi a svých peněženkách.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 6. 2011 14:32, Michal Kára

Blbost, důvody ke stávce jsou v zásadě dva:


1) ČSSD vychází ve volebních průzkumech pěkná čísla a ráda by shodila vládu a vyvolala předčasné volby (a spojení ČSSD a odborů je snad každému jasné).


2) Kalousek chce stopnout ohromný tunel ze státního rozpočtu do stravenkových společností.


Když se podíváte, tak i mezi samotnými odboráři má stávka mizivou podporu.
To je taky důvod blokády - vzhledem k mizivé podpoře stávky by se její standardní průběh nijak neprojevil.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 6. 2011 10:45, ppetr1

chcete mi snad tvrdit,ze si tyto dve osoby ulily stovky milionu pro sebe?
zatim to dokazala pouze CSSD.
nejvetsi statni deficity vzdy způsobovali socialisti.chcete snad o tom pochybovat??
podivejte se na celou EU kam to socialisti v cele s odborama dotahli !!!!!!!!! - k bankrotu !

Kalousek je zatim nejlepsi ministr financi jakeho kdy tato republika od 90 roku mela - a nepochybujte o tom ani minutu.skoda pana Janoty.

az bude delat ministra financi Bohouš (sobotka) tak se pripravte na Recko a sledujte jej dukladne,at se mate na co pripravit !!

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

10. 6. 2011 10:15 | děda Eda

... nejjednodušší cesta - k opravdu mohutnému ozdravení české ekonomiky - spočívá ... v důsledném vrácení toho "rozdaného" ( či "rozkradeného" ??? ) majetku státu ... od všech těch pochybných "TURBO-zbohatlíků" ... a je vymalováno !!! Zákony na to jsou, takže by bylo potřeba jen malinko "přitlačit" na ty naše ( líné !?! ) zvolené zástupce. Jak je to jen snadné, ... ale oni patrně chtějí, aby to všechno ( "rozdané", či "rozkradené" ? ) "zafinancovali" ... až ty nejposlednější příjmové skupiny v této naší "Czech-Bananas-Republik". Ať ještě - velmi dlouho - žije ... pan Nečas, ... pan Kalousek, ... a další velmi "podaření" ... zástupci našeho lidu !!! ( ... ale úplně někde jinde, než tam, kde velmi směšně setrvávají ... již několik desítek ... a mají patrně docela slušný podíl i na tom, v jakém stavu dnešní Česko je !!! )
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 10:00 | Michal Kára

Jo, takže koukám, že média to ignorují zcela poprávu, protože to jsou jen takové naivní protesty ve smyslu "ať to zapltí někdo jiný". Už jen z těch keců o "zavinění krize" je jasné, že protestující jsou zcela mimo realitu.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 9:21 | radek

Je to úplně stejné, jako v případě jediného společníka s.r.o., který ví, že pravděpodobnost efektivní existence jeho s.r.o. za 4 roky je v řádech procent. společnost zadluží a připraví si ústupovou cestu. Garantuje, že bude muset zaplatit max. 200 tis. Kč a přitom může vytvořit neomezeně velkou nůši dluhů. Naše politická garnitura disponuje s částkami v bilionech Kč a jejich odpovědnost za jednání a akonání je naprosto nicotná. Neomezená dispozice se státním rozpočtem a nulová zodpovědnost.. kdo by si mohl přát víc. Jen si zkuste se takto chovat ke svým rodiným financím a zahrávat si s vlastní rodinou.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 9:05 | Pavel

Mám obavu, že současné pojetí demokracie v Evropě nenabízí příliš možností jak situaci řešit. Byrokracie a mandatorní výdaje ve vražedné kombinaci s bezuzdým rozkrádáním jsou natolik propojené, že si nedovedu představit změny, které by uvedly postižené země do ekonomického normálu. Kdo se odváží zkrátit mandatorní výdaje státu na úroveň alespoň vyrovnaného rozpočtu? Kdo nepodlehne vábení provizí, lobbingu, nepostižitelných podvůdků ..... Kdo z vás, kdo z nás by byl schopen se ctí, tj. bez přikrádání vykonávat nějakou významnou úřednickou pozici, když jsou mu peníze přímo nuceny a navíc je nepostižitelný? Pořád se nám vypočítává kolik peněz každý z nás dluží, jak jsme si žili na dluh a co říkáme na to, že zadlužujeme naše děti. Nějak ale nemůžu pochopit, když jsem řádně platil daně, čím jsem se zadlužil, nějak si nemůžu vzpomenout v čem spočívalo to žití na dluh, čím zadlužuji svoje děti, když řádně chodím do práce a platím daně? Naopak zcela postrádám denní zprávy např. na iDnes o tom, kterého zkorumpovaného politika či úředníka zavřeli, kolik účtů v ČR a ve světě bylo obstaveno neboť je na nich milionkrát víc peněz, než kolik si mohl dotyčný vydělat, postrádám dražební vyhlášky majetku, u něhož vlastník nemohl prokázat že jej pořídil ze zdaněných peněz atd. O korupci už se dávno nepochybuje, ale pořád skutek utek. Jaké složenky poslal Kalousek sobě a vlastně všem polistopadovým politikům a vysokým úředníkům když ženské z pokladny v Kauflandu poslal 130 000?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 9:02 | shadow164

Huh, já v socialismu žil, a přestože dostávám při stejném zaměstnání relativně menší výplatu než můj otec,vracet bych se tam rozhodně nechtěl!!! Mám za to, že většině lidí v tomhle státě by bohatě stačilo tvrdě potírat korupci (Ne jak šašek John!), omezit podporu sociálních parazitů a zajistit alespoň trošku slušnější pracovní podmínky většiny odvětví... Řekl bych, že většině z nás chybí obyčejná lidská slušnost - a to je vlastnost, kterou v Evropě jak nacionální, tak komunistický socialismus těžce pochroumali!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 8:51 | shadow164

Pane, to si děláte srandu? Nečas a Kalousek? Jedni z těch, kteří jsou za rozhazovačnost a korupci v tomto státě přímo odpovědní? Žijete snad v iluzi, že kdokoliv ze současných politiků může opravdu změnit směr a chování?!? Pokud tu neproběhne něco jako denacifikace v Německu po válce, tak to lepší nebude!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 8:43 | Jahoda František

Ano, to je ten přirozený pocit člověka, že za všechny jeho trable může kdokoliv jiný (vláda, věřitelé, parlament, zaměstnavatel, partner, děti anebo soused), jen ne on.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 8:42 | Jan

Vzít vidle je krásná věc, ale co budete dělat hned potom? Jen co je vyhodíte, nalezou tam jiní, ale nezmění se vůbec nic. Ta chyba není typická pouze pro Španělsko nebo Česko, to je systémová záležitost nejméně celé Evropy. Jediný rozdíl mezi je, jak bohatý ten který stát ještě je. V těch bohatších, při naplňování vlastních kapes mohou politici pohodit i něco peněz mezi lid, v těch chudších to už začíná skřípat a tak dochází k problémům. A bude hůř. Vyřeší to snad jen geniální nápad na úplně jiné uspořádání společnosti - s tím máme ovšem my Češi dost špatné zkušenosti - nebo událost podobná scénářům některých katastrofickým filmům či větší válečný konflikt, ale určitě ne vidle. .
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 8:32 | No

V EU je dnes vše špatně. Neplní tu základní povinnost ochrany společného trhu a řešní plné zaměstnanosti. Tím, že už stát nemá výrobní prostředky, neumí plánovat dochází v něčem k nadprodukci, v dalším nekonkurenceschopnosti a ve třetím zaplavení dovozovým zbožím se zemí s mnohem nižší životní úrovni. Obdobně jako v arabských zemích dojde k ozbrojeným střetům, znárodňováním a k restauraci modernizovaného socialismu. Bude to dlouhé a krvavé, ale jsem přesvědčen, že na to časem dojde. Tak jak uvedla včera Nova, dochází co 3 dny v Ústí nad Labem k ozbrojenému přepadení, v republice je jich tak několik denně. Až se jednotlivci či skupiny dokáží sjednotit budou zbohatlické vrstvy zažívat horké chvilky. Z bezpečnostních agentur pak vzniknou ozbrojené složky a můžeme si tu zopakovat situaci tak jako před 90 lety v Německu. Šanci jak tomu předejít je demokratický návrat k socialismu, pokud se to nestane příjde ona výše popsaná krvavá cesta.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 6:10 | ppetr1

uz dlouho dobu mi pripada,ze danovy poplatnik je vlastne vyrobni prostredek pro potreby politiku a jejich spratelenych firem.oklikou se jim pak vraci stamiliony do vlastni kapsy.udavat priklady snad nemusim. dosud jsem si myslel,ze politika je verejna sluzba - bohuzel posledni dobu prichazim na to,ze je to velice lukrativni byznys. dokud lidi nevezmou do ruky vidle a nepujdou z tech politickych zidli dotycne osoby vykydat jako hnuj,nejspis se vubec nic nezmeni. to co treba predvadi VV je hrůza. kde jsou ty jejich reformy co hlasali pred volbami !!!!!!!!!!!!! divim se ,ze ma Necas takovou trpelivost.Kalousek by tu statni pokladnu mel vzit poradnym hakem i kdyby to mel seskrtat vsechno na nulu.aspon by lidi poznali co to je nezit na dluh.dluh - 99% bankrot.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 12:01 | karel

dobrý vtípek :)
nechceš rovnou vymysket nějaké apokaliptické datum? Třeba přítí rok po olympiadě. A mohly by nás (teda 95% z nás) sežrat kobylky, to je takové neokoukané.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 11:17 | expet na krize

To je téma, které zajímá nejen lidstvo. Kdo přežije a kdo ne, o tom se vedou mimosmyslové diskuze. Napovím jen tolik, že egomaniaci - hmotaři nemají ani šanci mít šanci. A už se mě neptej.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 11:04 | ppetr1

experte na krize jakym zpusobem se snizi ten pocet lidi na zemekouli?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 10:59 | ppetr1

s bezuzdým rozkrádáním jsou natolik propojené, že si nedovedu představit změny, které by uvedly postižené země do ekonomického normálu. - tomuto prave nahravaji vsemozne dotace pomalu na vse !
s temi mandatornimi vydaji souhlasim,jenze to si vyrvali odbory a politici s vymi sliby pred volbami. lidi jsou schopny za 30kc prodat i sami sebe !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 10:57 | expet na krize

Fakt, že je celá globální ekonomika v řiti není až takovým problémem, jako současná přelidněnost a její následky drancování země - to se musí řešit a také už řeší přednostně, např. krvácivé průjmy, a dále pak odklon lidí od mravních zásad. Počítám se snížením obyvatel na zemi o 95% během následujících 3 let.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 10:52 | TVK

Ano, i naše veřejnost volá po změnách a reformách, ale ve chvíli, kdy se vláda rozhodne drobné reformy prosadit a realizovat, tak se vyhlašují stávky, přes 80% lidí je proti reformám atd. atd. Protože světe div se, reformy jsou překvapivě takové, že stát omezuje své výdaje a většina lidí dostane od státu míň peněz. Vždyť to je přece asociální, proč na to mám doplácet zrovna já? Ať to zaplatí ti druzí! Pryč s touto vládou, chceme takovou, která udělá refermy tak, že se bude šetřit a všichni se k tomu budeme mít stejně nebo dokonce líp!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2011 10:48 | ppetr1

Mám za to, že většině lidí v tomhle státě by bohatě stačilo tvrdě potírat korupci (Ne jak šašek John!), omezit podporu sociálních parazitů - v tomto mate pravdu. komunismus i socialismus pestuje v lidech zavist a to je velky problem prakticky celeho lidstva :-( nebude zavist bude spokojenost.honba za penezi je nesmysl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 10:45 | ppetr1

chcete mi snad tvrdit,ze si tyto dve osoby ulily stovky milionu pro sebe? zatim to dokazala pouze CSSD. nejvetsi statni deficity vzdy způsobovali socialisti.chcete snad o tom pochybovat?? podivejte se na celou EU kam to socialisti v cele s odborama dotahli !!!!!!!!! - k bankrotu !
Kalousek je zatim nejlepsi ministr financi jakeho kdy tato republika od 90 roku mela - a nepochybujte o tom ani minutu.skoda pana Janoty.
az bude delat ministra financi Bohouš (sobotka) tak se pripravte na Recko a sledujte jej dukladne,at se mate na co pripravit !!
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 10:39 | ppetr1

Šanci jak tomu předejít je demokratický návrat k socialismu, pokud se to nestane příjde ona výše popsaná krvavá cesta. - nespadl jste nahodou z visne??? jestli chcete budovat socialismus bezte bydlet do KLDR,jeste tak mozna bych vam doporucil CUBA - tam budete mit socialismu vrchovate. cele je to zpusobeno dotacema - zadna dotace dobra dotace. ti bohati si vzdycky poradi - pouzivaji mozek.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2011 10:25

... takže těm Vašim řádkům mám rozumět tak, že vinní jsou všichni občané tohoto státu ??? - No, to snad ... pane Jahodo ... jen nemístně žertujete, ... ne ???
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Čermák

žurnalista

David Ondráčka

ředitel Transparency International

Miloš Čermák
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
David Ondráčka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services