Odměňte hodné, ztrestejte zlobivé! Jak na poslední vůli

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 6. 5. 2011 | 27 komentářů
Ještě neoschly slzy a dcery už se přetahují o starožitné talíře. Snacha v našem norkovém kožichu láduje do kapes rodinné šperky a synek shání klíčky od veterána v garáži… Dědictví. Nevyčerpatelný námět filmových scénářů. Kdo zdědí zlatý důl? Kdo dluhy? A kdo leda křivý nos? A co s tím nadělá závěť?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2011 21:54, VYDÍRÁME STARÉ LIDI DÁL A VESELE :-)

Znova a opět varuji před firmou FANTASY REISEN s.r.o.
S největší pravděpodobností se jedná o tutéž firmu jako ACTIVE TOURS s.r.o., Santanel, Nobles Trading s.r.o., Beck Reisen...
Opět nabízí a pořádá zájezdy na vepřové hody apod., formou osobní pozvánky, kterou můžete dostat do schránky. Hlavním cílem jejich výher jsou postarší lidé. Cena robotu, který si pojmenovali Active Tours MX 2011(je možné že si jej svévolně pojmenovávají), je dle nich 65 tisíc, akční cena "pouze" 35 tisíc. Jedná se ve skutečnosti o robot Moulinex s odstraněnými identifikačními údaji, cena cca 5000 Kč.

+1
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 5. 2011 10:12, Michal Kára

Předpokládám, že dědictví lze i dle nového zákona odmítnout.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

26. 11. 2014 11:08 | Sariannas

Dobrý den, chci Vás poprosit o radu jak řešit následující situaci. Před čtyřmi lety rodiče manžela přepsali celý dům bez jeho-našeho vědomí na jeho jediného bratra. Ten jim tehdy nalhal, že se s námi vypořádal a oni si to neověřili a jemu uvěřili. Rodiče mají v tom domě jakési právo na dožití. Manžel se rodičům ničím neprovinil, stále máme dobré vztahy. Oni toho kroku teď litují, protože švagr na domě nic neřeší, nespravuje a dům chátrá. Sám řekl, že tam nic dělat nebude, protože tam nehodlá po jejich smrti bydlet a pak ho prodá. Asi 3 roky nám splácí 3 tisíce měsíčně, ale není možné aby touto částkou za svůj život jeho část vyplatil. Odmítá sepsat něco, čím se nám zaručil, že po jejich smrti manžel získá svou adekvátní část, i s odečtením toho, co už zaplatil. Chci se zeptat jak řešit tuto situaci správně a právně, aby manžel o svůj podíl nepřišel. Předem děkuji za jakoukoliv dobrou radu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2014 13:29 | larissa

Dobrý den já bych se chtěla zeptat jak to bude kdyz tatka od meho tatky umrel a zanechal dluhy asi ve vysi 90 000 a jeho manzelka i jeho dcera a syn zije a jeden tragicky zesnul jak to bude s dedeni kdyz ještě žije i dědova maminka a ty dluhy co udelal tak byli asi pro jeho dceru jak to teda bude kdyz byl vyber napr. v roce 2011 a za mesic si dcera jela na dovolenou do ciziny a pak druhy vyber např. rok 2012 a to se delala kuchyn tak bby sem se chtela informovat jak to dopadne dekuji. za odpoved
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2014 14:52 | Veronika

Dobrý den.tatka umřel v zahraničí.(jezdil s kamioonem)a tudíž i v zahrničí delal své volno. umřel vlastni vinou nebyl to uraz.Převoz těla stál 118tis. ZAJIMALO BY ME JESTLI MI TO NEKDO PROPLATI.jeho šééfova se vymlouvá že to nebyl pracovní uraz. a životní pojistení které mel tatka uzavřené bylo jen v případě smrti urazem. dekuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2014 14:35 | Edita

Z článku není zřejmé, jak je to, když jsou z bývalého manželství děti, které v nemovitosti nebydlí a pak partnerka, která bydlí víc jak rok. Bylo by možné, aby družku noopominutelní dědici vystěhovali?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2012 19:27 | M.

Měli jsme sepsenou závěť u notáře, včetně vydědění dětí.Děti před úmrtím neprojevovali zájem o svého rodiče víc než 10 let. Ani na vlastní svatbu zemřelého nepozvali... Bohužel před úmrtím jsme se rozešli. Jak to dopadlo? Závěť, nezávěť, veškerý majetek, který v bytě byl, zmizel. Klíče od bytu jako první získaly děti... Závětní dědic dostal informaci o úmrtí od notáře až po 7 měsících. Vše už bylo dokonale vyklizeno. Zemřelá osoba si přála uchovat sbírku obrázků, ke které měla blízký vztah. Sbírka je v tahu, nejspíš po bazarech. Takhle funguje závěť. Zaplať u notáře za závěť a nečekej, že se tvé poslední přání vyplní... Je to jen a jen honba za penězi. Stížnost na notáře??? Trestní oznámení??? Kdo z vás by na to měl žaludek????? Ať žije právo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2011 21:54 | VYDÍRÁME STARÉ LIDI DÁL A VESELE :-)

Znova a opět varuji před firmou FANTASY REISEN s.r.o. S největší pravděpodobností se jedná o tutéž firmu jako ACTIVE TOURS s.r.o., Santanel, Nobles Trading s.r.o., Beck Reisen... Opět nabízí a pořádá zájezdy na vepřové hody apod., formou osobní pozvánky, kterou můžete dostat do schránky. Hlavním cílem jejich výher jsou postarší lidé. Cena robotu, který si pojmenovali Active Tours MX 2011(je možné že si jej svévolně pojmenovávají), je dle nich 65 tisíc, akční cena "pouze" 35 tisíc. Jedná se ve skutečnosti o robot Moulinex s odstraněnými identifikačními údaji, cena cca 5000 Kč.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 5. 2011 10:19

Ano. Kažopádně – nový zákoník je zatím jakseříká „hudba budoucnosti“.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2011 10:12 | Michal Kára

Předpokládám, že dědictví lze i dle nového zákona odmítnout.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2011 15:30 | Slávka

Plně chápu neopominutelnost dědictví u nezletilých dětí.Neztotožňuji se s tím ovšem u dětí zletilých.Tady není na místě žádná právní ochrana dědice.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 15:02 | Nox

„Proto nový zákoník navrhuje, aby dluhy na dědice přecházely v plném rozsahu,“ - takze kdyz nektery pribuzny nadelal dluhy a zemrel a ja to po nem zdedim, muze me tim posmrtne zlikvidovat? To abych preventivne veskere pribuzenstvo vystrilel ne?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 13:53 | Lubik

To je jen takové teoretické plácání – bohužel. Abych měl starosti s dědictvím (kdy já bych byl dědic), to nehrozí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 13:42 | kelim

Vaše starosti bych chtěl mít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2011 13:24 | Lubik

Možná jsem již otravný, ale dovolím si ještě další upřesnění. Paní notářka:“ Ve druhé pak, když zemřelý neměl vlastní děti…“ v boxu:“ 2. skupina: když nejsou potomci…“ obojí není správné, podle zákona:“ Nedědí-li zůstavitelovi potomci“ to znamená, že potomci mohou být, ale z nějakého důvodu nedědí např., že jsou vyděděni. Takže asi by bylo vhodnější při lidové mluvě napsat, že manžel (RP) nemůže v první skupině dědit sám. Je si také dobré uvědomit, že máte-li nezvedené dítko, které se vám podaří vydědit, tak jeho podíl přechází na jeho dítě, tedy vnuka i toho lze vydědit, ovšem např. takové tříleté dítě určitě vydědit nelze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 12:27 | Ivana

Každý musí posoudit sám, zda mu dědický zákon vyhovuje. Pokud ne, nezbývá než napsat závěť.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 11:52 | Lubik

Šlo by to zařídit i tak, že podle § 477 odst. 2 bych závětí zřídil nadaci, která by se o zvířátko postarala a třeba mu i penzi vyplácela, ovšem hotové peníze by pro čivavu asi nebyly to pravé (a asi by i těžko podepisovala kvitanci).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 11:39 | Mara

Předně po nás přeci někdo musí zdědit to domácí zvíře, samo se zaopatří těžko. A ten kdo ho zdědí by přirozeně měl zdědit také určitý finanční obnos, který mu umožní, aby se o zvíře postaral. Ale když si představím situaci, že někdo odkáže veškerý majetek své čivavě a soud pak musí určovat nějakého opatrovníka či správce majetku, který s ním však nakládá "výhradně ve prospěch čivavy", připadá mi to jako absurdistán.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2011 11:31 | Zdeněk

První názor je OK. Ale proč by nemohl být pozůstalým domácím zvířatům doživotně vyplácen důchod nebo něco jako zaopatření? To je zcela v pořádku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2011 10:59 | Mara

Podle mě je v tomto ohledu nový občanský zákoník přínosný, se všemi změnami v oblasti dědictví se dá souhlasit. Ministr Pospíšil je jeden z mála, který kolem sebe nevíří kauzy a skandály, ale opravdu pracuje a je to vidět. Jinak k tomu, že v cizině dědí čivavy a jiná domácí zvířata - bůh nás před takovou pitomostí chraň, to by dopadlo..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 9:09 | Matej

Je nechutný, jak se někteří dědici dokážou po smrti svých předků o majetek "rvát". Myslím, že je důležité udělat dobrou závěť.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2011 9:03

Díky za upozornění, Lubiku. Máte pravdu, že paní notářka – zřejmě ve snaze o stručnost – není z nejpřesnějších. Proto je za její přímou řečí odkaz na box, který to vysvětluje podrobněji a navíc odkazuje na plné znění zákona.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Do kin jde šestý Terminátor. A možná zajímavější než to, že Arnold tentokrát řekne: Už...více

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Když na pokojové dveře narazí další prázdná plechovka od piva, ještě hlouběji se vtiskne...více

Pražský drag: „Moje identita je víc než jen žena nebo muž“

Pražský drag: „Moje identita je víc než jen žena nebo muž“

Můžete je potkat na drag show i na burlesce. Mnohé z nich inspirovala slavná reality show...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
57,14 %

z 35 duelů
×
Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
64,10 %

z 39 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.