Jakou hypotéku si mohu dovolit a kolik mě bude stát?

Lucie Drásalová | rubrika: Jak na to | 20. 4. 2011 | 11 komentářů
Pokud uvažujete o úvěru na bydlení, rozhodně se neřiďte jen podle nabízené úrokové sazby. Mnohem důležitější je správné nastavení výchozích parametrů. Jak na to? Více se dozvíte na příkladu čtyř modelových situací, které jsme pro vás připravili.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 5. 2014 2:11, Jakub

Ahoj, potřeboval bych poradit. Kupuji dům, prodejní cena 3 550 000,- Kč, mám naspořeno 660tis. Chci rekonstruovat(mam kalkulace na 850tis a výsledná cena za nemovitost + vlastni prostředky + rekonstrukce je 4,4mio. Nevim si rady jak se pocita a z ceho se vychazí. Mám za techto okolnosti 85% hypoteky nebo ne? Dekuji za jakoukoli radu. Jakub

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 4. 2011 9:17, chk

neblabolim. na pribor jsou navazane proto, ze to vypada velmi hezky. nicmene az prejdete po roce na fix, pekne se vam ta hypoteka prodrazi. s tim souvisi i dalsi vedlejsi efekty. ja samozrejme vim, a souhlasim, ze dnes jsou velmi dobry podminky na trhu, ale radeji bych volil co nejdelsi fixaci. priborem usetrim rocni urok par korun, ale az pristi rok prestoupim na fix, bude mnohem horsi nez je dnes. vysledek bude, ze kdybych pristoupil na fix hned, usetril bych.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 11 komentářů)

22. 4. 2018 11:17 | Lajuna

Doporučuju si pročíst tenhle článek https://www.financni-navigator.cz/pozor-na-vysi-hypotecniho-uveru/. Vždy je lepší si půjčit víc, než na kolik máte vykalkulovanou cenu domu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2014 14:22 | Smither

Mně se docela líbí koncept americké hypotéky - http://www.pujckavexekuci.cz/americka-hypoteka.html :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2014 2:11 | Jakub

Ahoj, potřeboval bych poradit. Kupuji dům, prodejní cena 3 550 000,- Kč, mám naspořeno 660tis. Chci rekonstruovat(mam kalkulace na 850tis a výsledná cena za nemovitost + vlastni prostředky + rekonstrukce je 4,4mio. Nevim si rady jak se pocita a z ceho se vychazí. Mám za techto okolnosti 85% hypoteky nebo ne? Dekuji za jakoukoli radu. Jakub
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 4. 2011 10:25 | benzin

Ne tady nejde o sporeni (to vychazi +- kolem 5% stejne jako hypo), ale o nasledny uver ze stavebka, ktery v teto vysi, nemusite nicim jistit a byva garantovany na nejakych 3,5% - 3,7% po celou dobu splaceni.


Ale to byl jenom jeden priklad, moznosti jak vice vydalat je vice. Treba si nebduete muset brat pujcku na nakup vozu, kdyz budete mit vice vlastnich volnych penez. Hypoteka na bydleni je totiz v podstate nejlevnejsi uver, dostupny na trhu. Paklize nemate dostatecne prijmy a uspory, abyste mel jistotu, ze si nebudete muset nikdy brat dalsi uver, je vhodne mit hypoteku nastavenou tak aby Vam umoznila delat vetsi financni zasobu. Ale tohle je skutecne hlavne otazka finacni situace kazdeho jednotlive.

Pro mne je treba ted nejdulezitejsi muj Cache Flow po dalsich 25 let, nez to ze od 25 - 30 roku budu jeste neco splacet. To totiz uz budou moje deti ze skoly venku a budou se zivit samy, takze v te dobe ocekavam pokles vydaju. Nehdlede na to, ze co bude za 25 roku? Neni pro mne preci jen dulezitejsi co bude za 5, 10 a 15 roku
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 4. 2011 9:17 | chk

neblabolim. na pribor jsou navazane proto, ze to vypada velmi hezky. nicmene az prejdete po roce na fix, pekne se vam ta hypoteka prodrazi. s tim souvisi i dalsi vedlejsi efekty. ja samozrejme vim, a souhlasim, ze dnes jsou velmi dobry podminky na trhu, ale radeji bych volil co nejdelsi fixaci. priborem usetrim rocni urok par korun, ale az pristi rok prestoupim na fix, bude mnohem horsi nez je dnes. vysledek bude, ze kdybych pristoupil na fix hned, usetril bych.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 4. 2011 9:12 | chk

nechce se mi to pocitat, ale vzhledem k "vyhodnosti" sporeni mi neprijde, ze nasporim vice nez dam za viceletou hypoteku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 4. 2011 8:16 | benzin

No tak rozdil mezi hypotekou na 25 a 30 let muze byt v radech jednotek tisicu, treba pro ctyri miliony je to asi 2 500 . To mi neprijde az tak nepodstatna castka. Myslim, ze jde o velikost financni rezervy co clovek ma a pripadne jak je schopen volne penize ktere mu zustanou pouzit. Pokud budete mit za rok o 30 tisic vic, krasne Vam to da penize na dve stavebni sporeni (vy a manzelka), ktere Vam skonci cca. po dvou 3 letych fixacich (nebo 5 lete a 1 lete) a pak budete moct provest mimoradnou splatku i s vyuzitim uveru ze stavebniho sporeni. A to Vas nakonec vyjde lepe nez kdyz si vizmete hypo jenom na 25 let.


P.S.: Jsou i ekonomove, ze celkova cena hypoteky a to o kolik ji clovek preplati, nema prilis velky vliv. Daleko dulezitejsi je okamzite "cache flow" a to mate po dobu 25 let lepsi, kdyz si vezmete delsi dobu splaceni.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 4. 2011 7:57 | Marek

Co to blábolíte? Dnes jsou sazby navázané na Pribor nejlevnější na trhu a vhledem k tomu, že mohu kdykoliv přejít na fix, tak v čem je problém?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 4. 2011 4:14

Citace - chk / 20.04.2011 22:24

IMHO brat si hypoteku na vice nez 25 let je podle me financne dost negramotne. u vice nez 25- lete hypoteky anuita vyznamne neklesa, tim padem se kazdej slusne vybreci. ale to nikoho nezajima, az na negramotnyho zadatele:)

Ty tvoje moudrosti, to je fakt něco. Třeba o předčasných splátkách hypotéky jsi zjevně nikdy neslyšel, finanční gramoto.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2011 22:27 | chk

a jeste jedna poznamka. doporucuji pisatelce, nez poradi klientum sazbu zavislou na priboru, aby se podivala na forward. treba bude nemile prekvapena...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2011 22:24 | chk

IMHO brat si hypoteku na vice nez 25 let je podle me financne dost negramotne. u vice nez 25- lete hypoteky anuita vyznamne neklesa, tim padem se kazdej slusne vybreci. ale to nikoho nezajima, az na negramotnyho zadatele:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 076 228 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Překlenovací úvěr
Poradna > Karty, účty, úvěryÚvěrySpotřebitelské úvěry

Otázka: Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat ohledně vrácení daní z překlenovacího úvěru. A sice jestli se vrací celá částka která je napsána v potvrzení o zaplacených úrocích například částka 38 000kc nebo zda se... více

Spotřebitelské úvěry

Firemní úvěry

Leasing

Doporučujeme

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Nediskriminovat, ale spojovat. Budoucí vládní koalice Petra Fialy, který bude brzy jmenován...více

Povinné očkování je tu. Můžeme se snad z covidu vyhrabat jinak?

Povinné očkování je tu. Můžeme se snad z covidu vyhrabat jinak?

Dosluhující kabinet vyhlásil další nouzový stav, a kromě toho vytasil zbraň těžkého kalibru...více

Dá se v Hollywoodu vůbec stárnout „správně“? Body shaming celebrit vypovídá o našem strachu

Dá se v Hollywoodu vůbec stárnout „správně“? Body shaming celebrit vypovídá o našem strachu

Nenávistné komentáře se objevují u fotek hereček, které se vydaly cestou plastických vylepšení...více

Hranice inkluze. Je důležitější budoucnost školství, nebo vzdělání mého dítěte?

Hranice inkluze. Je důležitější budoucnost školství, nebo vzdělání mého dítěte?

Jednoznačně jsem příznivkyní inkluzivního vzdělávání. Ale obě moje dcery chodily na osmileté...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Čech

fotbalová legenda a investor

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Petr Čech
ÚSPĚŠNOST
61,90 %

z 21 duelů
×
Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
30,00 %

z 10 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.