Stát reklamu nepotřebuje. I když to může vypadat cool

Uprostřed Vysočiny najdete billboard lákající na „Východní Moravu“. Až pojedete pod D1, položte k němu květiny – tady totiž skončily peníze z vašich daní a umřel zdravý rozum.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 5. 2011 22:05, marcela

Ale ani tato města nemají své peníze,pořád to jsou peníze z daní a poplatků jejich občanů a ti by jistě radši chodili po opravených chodnících, jezdili po nových cyklostezkách, platili méně za odpady.

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

3. 4. 2011 10:24 | benzin

Problem techto reklam je v tom, ze muzou zvysit income v danem miste, tamnejsim podnikatelum (potazmo zamestnancum), takze pro lidi v danem miste to ma pozitivni efekt. Vy tady prezentujete jakysi celostatni pohled. Pokud ale prepnete perspektivy na mistni, pak reklama skutecne pomaha.
Prijem do mistni kasy lze chapat jak shora: ze statnich penez, ktere jsou vybirany od vsech jsou penize vynalozene na reklamu, ktera je do statni kasy spet nevydela.
A nebo je mozne chapat sdola: Do mistni kasy jdou penize od jejich obcanu a lidi, kteri vyuzivaji sluzby poskutovane mistni spravou a ta se snazi ziskat vetsi prijem, aby mohla poskytovat lepsi sluzby (jenom vyber je pres jedno zdaneni a vypoctovy koeficient). A z tohohle pohledu je reklama ucinna a prinosna. A princip je obdobny, jako by se lide dohodli ze si vyberou sve soukrome penize a pokuse se udelat neco co by jim zvysilo prijmy.
P.S.: Proste ne vsechny penize vybrane statem jsou chapany jako statni, prestoze je stat pomaha vybirat (dejme tomu, kvuli efektivite).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2011 9:49 | Pavel

Nu, myslím, že uvedené příklady jsou podle mého názoru zbytečně křiklavé. Pravdou je, že kromě Prahy, která má tisíciletou historii a je v ní téměř všechno, se naše republika jeví jako monotonní šedivá plocha. A kdybych třeba v rámci služebky nenavštívil Pálavu, Lednici a zejména sklípky na jižní Moravě, asi bych neměl důvod se z Prahy příliš vzdalovat. Krásných míst je tu mnoho, reklamu to bezesporu chce. Ovšem přitroublé billboardy to není to pravé ořechové. Osobně bych to viděl na nějakou reklamu typu TV pořadu Šumná města.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2011 12:17 | jezevec

žiji na malé obci o cca 350 voličích, kde je sedm zastupitelů a radnice bez rady. neboli že při cca 60% volební účasti stačí 100 lidí, aby si zvolili 4/7 zastupitelstva - a potom si mohu dělat s obcí úplně cokoliv. prodat majetek, zrušit autobus, vytunelovat rozpočet na megalomanské populistické nesmysly, a obec zadlužit na tisíc let. čtyři lidi volení deseti rodinami s nějakou klakou kolem. je to dobře? opravdu je to ok? takže nějaké regulativy rozhodně ano. když špatní hospodáři hospodaří špatně, nemusí po nich už nic zbýt. nebo jen ty dluhy a zástavy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2011 10:27 | MoB

Myslím, že i univerzity, města atd. by měly mít možnost rozhodovat o svých financích sami. Dobří hospodáři to budou dělat dobře, špatní špatně a tak se nakonec vymění za ty dobré. To je přece ok, ne? Ano, mezitím se utratí pár peněz nesmyslně, ale furt je to lepší, než volání po další a další regulaci, omezeních, zákazech reklamy a podobně. Není totiž cílem zakázat špatnému hospodáři rozhazovat, cílem by mělo být najít a udržet dobrého hospodáře.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 12. 2013 22:03

... a každé z těchto měst má tiskárnu, kde si ty peníze tiskne ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2011 22:05 | marcela

Ale ani tato města nemají své peníze,pořád to jsou peníze z daní a poplatků jejich občanů a ti by jistě radši chodili po opravených chodnících, jezdili po nových cyklostezkách, platili méně za odpady.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 4. 2011 14:54 | Vasek

Marketing destinace ale důležitý je. A i když je placený z daní (nebo Eurofondů), nejvíc na něm vydělají místní podnikatelé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2011 14:02 | Michal Kašpárek

Uznávám chybu ve slovíčkách, nicméně peníze státu i peníze samosprávy jsou "veřejnými financemi", společnou českou a moravskou kapsou, plněnou našimi daněmi a tím, co vydělá "náš" veřejný majetek, ať jsme v Brně, nebo v Ostravě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2011 13:23 | js

Příliš malé obce jsou problém. Občas se objeví informace, že máme oproti Rakousku nebo Německu vysoký počet obcí vůči počtu obyvatel, protože u nás mají často postavení obce i malé vesnice, zatímco v zahraničí se administrativně slučují. Některé malé vesnice, které v 80. letech spadaly pod "střediskové obce", se po revoluci v nadšení osamostatnily. Jenže teď jejich rozpočet nestačí na opravy ulic a počet dětí na obecnou školu. Větší obec si i spíš uhájí poštu, pro starší lidi plnící i funkci zprostředkovatele platebního styku, atp. Ale to jsme mimo téma článku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2011 9:06 | Matěj

Článek má zásadní chybu - autor zřejmě netuší o rozdílu mezi státem a samosprávou. Pak by nemohl napsat, že "jednotlivé státní instituce – města, regiony, školy – soupeří o stejnou kapsu". Reklama Brna nebo Ostravy jde primárně z peněz těchto měst, ne ze společných peněz státu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2011 11:11 | benzin

Souhlasim s Vama, ze o forme reklamy je mozne polemizovat. A je mozne ze mate pravdu (tohle fakt nevim, nejsem odbornik na reklamu).


Nicmene tento clanek na mne pusobi spis dojmem, ze se snazi kritizovat reklamu na propagaci mista obecne, nehlede na formu. Formu pak kritizuje jenom kvuli podtrzeni absurdnosti samotneho principu reklamy na oblast, mesto atd.


P.S.: Z ruznych rozhlasovych rozhovoru a marketinogvych analyz, jsem vypozoroval ze bilboardova reklama v okoli dalnic je velmi ucina a vzhledem k tomu, ze po D1 (ale i jinych ceskych dalnicich), jezdi velmi mnoho lidi z velmi mnoha ruznych lokalit, neprijde mi jeji pouziti hloupe. (Asi jine by to bylo na vyslovene lokalni komunikaci)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2011 10:41 | Pavel

OK, já to nezatracuju, dneska je docela těžký přilákat lidi, ale skutečně mě by třeba více oslovila nějaká rozumná a sofistikovaná TV reklama formou dokumentárního pořadu než třeba cedule u cesty. TY zpravidla nesleduji a nezajímají mě. Ale je pravda, že na místní úrovni je to třeba dobré. Počítám ale, že na místní úrovni je to už ale zpravidla dobře známé a nikdo to defacto nepotřebuje. Mám ve svém okolí několik hradů a zámků, ale všechny jsem už postupně navštívil a nějak mě to znova hned neláká. Ale myslím si, že někoho z větší dálky by to patrně oslovilo víc. Ale cedule u dálnice mu rozhodnutí patrně neusnadní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Janeček

producent a podnikatel

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

František Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services