Penzijní fondy nepřekvapily: inflaci porazily jen s odřenýma ušima!

Dušan Šídlo | rubrika: Analýza | 23. 3. 2011 | 36 komentářů
Penzijní fondy budou za loňský rok připisovat zhodnocení na úrovni spořicích účtů. V průměru zhruba dvě procenta. Vyplývá to z aktuálně zveřejněných dat zveřejněných Asociací penzijních fondů. Boj s inflací tedy vyhrály. Bylo to ale těsné!

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 3. 2011 18:46, Jája a Pája

Milá Slávko,
nutno přemýšlet obyčejným selským rozumem. Politici ruku v ruce s hlavními lídry současných PF zajistí, že současné připojištění již nebude tak výhodné a donutí lidi k jejich výběru = ukončení (již to dokázali znepříjemnit lidem u stavebka, že?).
A pak lidi budou lanařit do těch nových bombastických nízkonákladových bezpoplatkových důchodových fondů. Čirou náhodou bude umožňěn nějaký přechod ze starého připojištění do nových fondů ve 2. pilíři.
A proč? No nyní je tam nějakých 216 mld. Kč majetku.
Celé je to "kočírováno" tak, že se lidem znepříjemní stavebko (410 mld. Kč) a současné penzijko (216 mld. Kč)a lidi se tak s těmito financemi "vmanévrují" do nových důchodových PF.

Jasné?

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 3. 2011 9:42, chk

muzete mi sem dat odkaz odkud cerpate informaci ohledne mleka?
btw, v penzijnich fondech nespori duchodci:).

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

23. 3. 2011 17:51 | Slávka

Může mi někdo vysvětlit důvod zakládání nových privátních důchodových důchodových fondů podle vize Kalouska? To se tyto všechny zruší?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2011 17:31 | chk

hm, priznam se, ze ja bych si tipnul, ze nejvyhodnejsi jsou PF pro lidi v predduchodovem veku. cca 5-10 let do duchodu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 17:30 | chk

budte tak hodnej, dejte odkaz na ty vase zazracny fondy s 9% vynosem. rad se na ne podivam. diky ps. fondy obecne maji management fee, takze kazdemu fondu cpete prachy at chcete nebo ne:)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 16:16 | lada

Nenaříkejte, to chce se pouze starat sám od sebe o své prachy. Doporučuji spořící investiční fondy z Lucemburska s 9 % čistým ročním výnosem. Osvobozeno od daní. Proč dávat prachy nenažranýmn bankám a státu, když můžu do fondů investovat sám?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2011 14:21 | josef

prave pro duchodce je soucasny PF velmi vyhodny - diky statnimu prispevku. A pokud duchodce pracuje, tak je to jeste vyhodnejsi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 14:13 | josef

Co je tohle za zcestnou myslenku? Chape nekdo, co chtel autor rici?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 12:07 | chk

nesouhlasim, kazdy student VSE vam po prvnim semestru vysvetli, ze kdyz uz resite mzdy, tak v prvni rade se tu bavme o realnem rustu/poklesu mezd. kazdopadne pokud resite dlouhodobe ukladani penez, hodnota rustu mezd sama o sobe vas nemusi zajimat, ta nas zajima napr. v pripade kupni sily obyvatelstva. opravdu je zde na miste informace o inflaci vs. zhodnocovani:)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 12:02 | chk

ale vzdyt penzijni fondy maji byt jeden z piliru. nikdo nikdy netvrdil, ze penzijni fondy jsou spasa a samy vas zajisti na duchod. kazdopadne pokud argumentujete nejakymi danemi spojenymi s penzijnimi fondy, tak mj. pokud vydrzite do konce, kazdy rok si muzete pri urcite mesicni ulozce snizovat svuj danovy zaklad. pokud si snizujete dane kazdy rok, ale nevydrzite do konce a po x letech z fondu vystoupite, musite vse za snizene dane zase statu vratit. takze dalsi body pro penzijni fond.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 11:14 | Fany

No, co se týče zdanění, tak u penzijních fondů je to to samé. Nevím, z čeho dedukujete averzi vůči PF. Možná je to dáno tím, že se tyto fondy "prohlašují" jako záchrana lidí v důchodovém věku a to není žádná pravda. Bohužel na tuto strunu hrají i politici. Ostatně, když je průměrná úložka na PF někde kolem 500, či 600 Kč/měsíčně, tak nikdo nemůže v důchodu očekávat miliony. A řešit svoji penzi tím, že mi nějaká instituce pouze ochrání peníze před inflací, tak to je o ničem. A vsázet na to, že tam stát dává peníze, je zajímavé tak akorát pro správce PF a jejich prodejce. Tudy cesta nevede.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 11:06 | Fany

Všeobecně je lepší ukazatel nárůst mezd, než inflace. A právě ten nárůst mezd je v průměru o 2% vyšší, než inflace.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 9:48 | chk

banky neinvestuji u sporicich uctu, tim padem nemohou investicemi souperit s inflaci. kazdopadne mate pravdu, ze vetsina bank, na rozdil od penzijnich fondu, inflaci u sporicich uctu neporazi. je treba jeste prihlednout k dani z uroku u sporicich uctu, ktera realny vynos jeste dal snizuje. takze by me zajimalo, odkud bere pan sidlo presvedceni, ze penzijni fondy v prumeru dopadly jako sporici ucty. podle jeho dat bych rekl, ze fondy sporaky porazeji:). pokud by dlouhodobe fondy mely vynosy na urovni inflace, pak sporeni dava smysl kvuli statnimu prispevku nebo prispevku od zamestnavatele. ovsem kazdy uvazujici clovek by snad mel pochopit, ze nelze spolehat jen na tyto fondy:)

posledni dobou citim z techto stranek velkou averzi k penzijnim fondum. je to zamer, nebo se mylim?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 9:42 | chk

muzete mi sem dat odkaz odkud cerpate informaci ohledne mleka? btw, v penzijnich fondech nespori duchodci:).
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2011 9:15 | benzin

Btw. neni inflace pro spotrebni kos duchodce jina? Vyssi? Mam za to ze skoro o dve procenta, ne?
P.S.: Zatimco nemovitosti jdou dolu (coz duchodce nijak moc neovlivni) tak treba mliko za rok zdrazilo z 10,90 na 14,90 coz je cca 40%.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2011 8:24 | FMach

Zapoměli ještě na jeden údaj, aby byla data úplná, na jejich náklady a ty jsou kolem 10 %. To znamená, že jsou v propadu 7 až 9 % .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2011 8:02 | rejpal

Jen spořte, ať vám spoření sežere inflace anebo následná hyperinflace, které se s ohledem na prodlužený systém vyhnout nelze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2011 6:11 | T

Drtivá většina bank ji neporazila vůbec a to mohou investovat jak chtějí. Takže TOPKalousův tendenční článek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 342 316 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Šest filmů z kohoutku podle Apoleny Rychlíkové

Šest filmů z kohoutku podle Apoleny Rychlíkové

Někdo chodí do kina, někdo krade. Jiný má telku. A někdo si nechá do počítače zavést Aerovod....více

Kam všude matky s dětmi (ne)patří

Kam všude matky s dětmi (ne)patří

Pohled na malé nebo i větší dítě na konferenci, diskusním panelu nebo autorském čtení,...více

Čím voněla žena starého letopočtu

Čím voněla žena starého letopočtu

Zalíbit se našemu čichu se snaží vše od balzámů na rty přes vlhčené ubrousky až po kuličky...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal David

hudebník a podnikatel

Miroslav Singer

guvernér ČNB

Michal David
ÚSPĚŠNOST
87,50 %

z 8 duelů
×
Miroslav Singer
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.