Očima expertů: Navrhovaná důchodová reforma nic nevyřeší!

Plánovaná důchodová reforma je v posledních týdnech vděčným tématem většiny českých médií. Mnoho ekonomů se proti navrhovanému způsobu spoření na penzi dokonce veřejně postavilo. Vláda je mimo jiné kritizována za špatnou komunikaci s veřejností, která si v současné době reformu spojuje především s nutným zdražováním. V dalším pokračování ankety Očima expertů se dozvíte, jaký mají na penzijní reformu názor námi oslovení odborníci.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 3. 2011 7:56, tomáš T

Tak mi řekněte, kde se to takhle zvrtlo. Myslíte si, že od začátku devadesátých let jsme v reformách už takhle neschopní? No, když se podívám na kuponovou privatizaci, tak asi jo :-( Nevím, co se musí stát, aby se něco změnilo, ale podobné marné a nesmyslné pokusy mě hrozně frustrují. To se do vedení tohohle státu nikdy nedostane člověk, který by skutečně dokázal udělat něco užitečného?

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 3. 2011 12:11, chk

a co slibovali pred volbami? co neplni?

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

27. 7. 2011 18:24 | lukas

Dobrý den, slyšely jste o produktu EVENTUS? V této době je to nejlepší důchodové zajištění které se dá v ČR uzavřít, navíc nabízí kombinaci spoření a krytí rizik. Jen ve stručnosti EVENTUS garantuje všechny vklady a zisky, garantuje zhodnocení rezerv 2,4% , poskytuje ochranu budoucích příjmů proti inflaci a nakonec je možnost zvolit si výplatu formou doživotní renty. Co se týče těch zmíněných krytích rizik (úrazové pojištění) nezkoumá se Váš zdravotní stav ani povolání a v případě trvalých následků (více jak 50% např. nefunkční zápěstí) dostáváte doživotní rentu 12 000 Kč. Dále produkt nabízí spoustu výhod, jen jsem tady vypsal to nejzajímavější. Jedná se o Německý produkt pod záštitou Munich RE (největší zajišťovna na světě) a Ergo (40mil. zákazníků v EU). V Německu již mají vyplaceno 5 generací a sami vidíte, že když přijedou důchodci z Německa tak jedině v luxusních vozech. Nakonec malý příklad: muž 30 let spoří 2000 Kč měsíčně do 65 let – naspořeno 720 000 Kč, garantovaná výplata 951 123 Kč, garantovaná výplata + předpokládaný podíl na zisku 1 687 000 Kč, daňové úlevy 54 000 Kč. Pokud Vás to zaujalo a měli byste zájem o více informací, stačí napsat na tento e-mail: LifeWithEventus@gmail.com Přeji krásný den
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 6. 2011 11:36 | Blanka

Také souhlasím s tím,že reforma akorát důchodce poškodí a dostane je do bezvýchodné situace.Naprosto nechápu tu sprostotu,krátit méněpříjmovým důchody,aby vícepříjmoví mohli mít důchody vyšší.Ten ,kdo bere plat 30a více tisíc,nemusí žít nad poměry a může si spořit velmi lehce na stáří.Není třeba mu důchod zvyšovat,na rozdíl od těch,co místo platu berou podprůměrnou almužnu,nesouvisející s pracovním vytížením,ale štědrostí /výjimečně i schopností/jejich zaměstnavatele.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 6. 2011 11:24 | Blanka

Schopnost by byla,dokonce i ochota,jen ty možnosti nejsou.Jinak s panem Okamurou naprosto souhlasím a vím,že s tou "schopností" to myslel jinak,než si to paní mirka vysvětlila :=)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2011 13:20 | Jana Kreclová

Důchodovou reformu vnímám jako nutný fakt.Každý se musí rozhodnout,jak bude žít ve stáří.Vždyť všude ve světě to tak je.Lidé pochopili,že stát jim na stáří formou důchodu bezstarostný život nezajistí.A důchodci u nás?Mnohdy výše důchodu ani nezajistí živobytí.Pak se nedivme,kolik je bezdomovců atd.Populace stárne a rodí se stále méně dětí.Je třeba mladé motivovat k tomu,aby měli více dětí.Ale proč je porodné tak vysoké ajenna 1.dítě?Proč není nižší a třeba alespoň na 2 děti?Vždyť stát místo aby ,mladé nějak motivoval k vícečlenné domácnosti,tak jim "háže klacky pod nohy".A navíc naši lidé nemyslí na budoucnost(ještě to nepochopili),žijí pouze přítomností.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 3. 2011 10:44 | Jan Forejt

Reformu vnímám jen jako první krok k tomu, aby si každý člověk uvědomil, že se musí postarat sám o sebe, protože od státu nemůže čekat nic dobrého. V mém pojetí by měla vláda zrušit daň z příjmu (proč mám někumu platit za to, že pracuju a snažím se mít dobře)a daně zdravotní a sociální. Bu´d si budu platit zdravotní pojistné nebo u dokrota platit cash. A buď si budu investovat na penzi nebo budu pod mostem. Vždyť je to přece každého svobodné rozhodnutí. Jakkoliv se vám to může líbit nebo ne, tak současný systém omezuje každého z nás a okrádá nás o svobodu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2011 9:25 | mirka

Pane Okamuro,zatím schopnost přemýšlet kam vložit volnou tisícovku mám,jen ochota mi chybí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2011 9:10 | mag

Kybernete, dovoluji si sdělit, že já nic neprožral, mluvte za sebe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 3. 2011 11:11 | chk

tak ty jsi jasnej. uz chapu, ze tvoje prispevky vznikaji z elementarni neznalosti...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2011 10:24 | Rejpal

Navrhovaná reforma nejen nic nevyřeší, ale budoucí penzisty těžce poškodí. Odbere peníze z průběžného systému a tak uvrhne daleko větší počet nízkopříjmových ve stáří do bídy. Jestli že dnes máme cca 8% občanů žijících pod hranicí bídy, díky reformě k nim přibudou až 2/3 budoucích důchodců. Současně masové spoření nic nevyřeší, protože zatím není hlad po nových investicích a tedy půjčkách a kapitálu. Vyvedené peníze se tak budou jen někde hromadit a nic nepřinášet. Tím budou ztrácet reálnou hodnotu, zatím co by dnes v oběhu vytvářely potřebu na vytváření nových pracovních míst.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 3. 2011 7:56 | tomáš T

Tak mi řekněte, kde se to takhle zvrtlo. Myslíte si, že od začátku devadesátých let jsme v reformách už takhle neschopní? No, když se podívám na kuponovou privatizaci, tak asi jo :-( Nevím, co se musí stát, aby se něco změnilo, ale podobné marné a nesmyslné pokusy mě hrozně frustrují. To se do vedení tohohle státu nikdy nedostane člověk, který by skutečně dokázal udělat něco užitečného?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2011 16:10 | expet na krize

Já bych se na to spoření, ať už důchodové nebo stavební či jiné podíval ještě trošičku jinak. Je to rezerva banky, na kterou tisne dlužníkům nekryté nové bankovky, rep. kryté slibem jejich splacení nebo insolvencí - nesplatitelným dluhem. Dá se i poznamenati, že totiž všichni spořitelé svým účtem de fakto vlastní a ručí za státní dluh. A teď mě kamenujte finanční negramoti.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 15:58 | Kybernet

Reforma je nutna. Penize jsme prozrali a zaroven udelali malo potomku, kteri by plnili pytlik. Nejvice se mi libi pripominka p.Traxlera, zrusit vsechny dane a vybirat je ve vyssi DPH. DPH stat umi vybirat, mohlo by odpadnout mnoho uredniku z financnich uradu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2011 15:43 | eďa

Jak které některé ano, některé ne, tak prostě účty. Vidím, že tě to zaskočilo. Pokud tedy máš termínovaný účet, třeba spořící, tak až praskne dluhopisová bublina, vlasně už praskla, ale ještě nevybouchla mezi hlupáky, následuje praskmutí akciové bubliny a komodity vyletí do nebe, tak ty si termínem ani neškrtneš, je to už jasné ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 15:35 | eďa

M8m jiný scénář po prasklé bublině dluhopisů. Záhy po jejím propadu dojde ke katastrofálnímu kolapsu akciových burz, pravděpodobně v rozmezí několika dní. Tento propad zároveň katapultuje komoditní ceny do stratosféry a možná i výš. Ale to se přesvědčíte sám, např. až přijedete k benzínce natankovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 14:38 | eďa

Nezbývá, než sie začít učit vládnout si sami, tedy bez bank, bankovek a politiků a instuitucí, když nás věčně jen všichni berou u držky. Ale umíme to a chceme to?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 12:48 | ppetr1

uz jste nekdy videl aby politik splnil to co slibil??? ja tedy nikdy !!tedy krom rozdavani z eraru,to vam slibi vsichni dokud jim neprijde ucet a ta doba ted nastava.viz Recko,portugalsko,Japonsko,ang lie,USA,Italie,Spanelsko.... mam pokracovat?? jsou to vyspele zeme!!! zkuste se zamyslet nad tim proc nejmenuji Cinu a Indii :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 12:44 | ppetr1

muzete toto laskave vysvetlit vsem politikum sveta.byl bych vam nesmirne vdecny. hodnota penez ma jen cenu papiru a urcite by se nikdo nechtel vratit do prvobytne pospolne spolecnosti kdy se vse smenovalo komoditami :-) byt treba zlatem - nedokazi si predstavit,ze bych mel u sebe plisek zlata a ten podle smeny odstrihaval.vynalez penez byl dobry pocin,nez se toho zhostili politici.je docela zajimave s odstupem casu zjistovat ,ze nejvetsimi skudci tohoto sveta jsou prave politici !!!!!!!!!! politici jako vzdy,vcetne historie zahrabou totalne vse.tudiz se teste na poradny bankrot.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 12:11 | chk

a co slibovali pred volbami? co neplni?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 12:00 | prav.

co si o tom občané myslí v tomto státě nikoho nezajmá.přece mají 118ku.co na tom,že před volbami říkali a slibovali něco zcela jiného.ted už chtejí jen "klid na práci"
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2011 11:45 | věštec z Omahy

Musíme si především odpovědět, každý sám, co vlastně chceme a kam směřujeme. Peníze jako dluh s logickým megabankrotem a nebo peníze jako hodnota a stabilita a její udržitelnost. Pokud vytváříme peníze jako dluh, žádná ani sebelepší reforma, už to tady i padlo, žádná daň DPH nebo jen 5%, nám nepomůže a ani pomoci nemůže. Pokud začneme vnímat peníze jako hodnotu, pak nepotřebujeme žádnou soukromou banku,která chce vydělat, zmizí úroky a poplatky, pak nepotřebujeme ani zlato ba ani důchodovou či jinou reformu. Zkuste o tom popřemýšlet.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dara Rolins

zpěvačka a podnikatelka

Petr Kasa

podnikatel a investor, Clareo

Dara Rolins
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Petr Kasa
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services