Kdo vysvětlí penzijní reformu lidem? Finanční poradci!

Petr Šafránek | rubrika: Komentář | 10. 3. 2011 | 25 komentářů
Ponechme teď stranou, zda je vládou navržená penzijní reforma správná, či nikoliv. Jedno je jisté – ať už je jakákoliv, vláda rozhodně nezvládla první fázi komunikace reformy se širokou veřejností. Jediné, co si ze zamýšlené reformy lid doposud odnesl, je zdražování v důsledku sjednocení sazeb DPH.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2011 6:04, hm

Tak jestli to budou stejní finanční poradci jež bouchají životní pojištění kde 3-4 roky platíte jen na jejich provize tak zachraň nás pán bůh.

Vždyť již pár let na vstupních skupinových vymývání mozků jistá zprostředkovatelská firma ujišťuje své naháněče jak obrovsky vydělají na penzijní reformě stejně jako vydělali na Slovensku.


Už jen z nákladů na vedení fondů (2%) jež si přejí banky se mi chce zvracet. Lidi si koupí fondy státních dluhopisu se zhodnocením 4%. Fond odebere 2%. A stát to zdaní 15% A jsme na 1,7% zhodnocení pa kdo si myslí že toto pokryje inflaci?

Lidi neblbněte na žádné penzijní fondy nepřistupujte. Koukněte se na Youtube jak funguje moderní finanční systém. Je tam mnoho dokumentů.

Kdyby toto dávali místo Šeherezády tak to by bylo nejlepší vysvětlení pro prostý lid. Jenže přejí si to politici aby jejich Ovčani zjistili realitu?

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 3. 2011 19:08, Petr

Promiňte pane, ale to je skutečně velmi nepravděpodobné a obávám se že lobujete, nebo jen tak plácáte. Provokující strojená najivita, proč? Jaká finanční negramotnost, proč? Jestliže zákon určil povinnost platit cokoliv, řeší to srážka ze mzdy, podnikatel bude muset a pokud ne máme ochránce zákona. Cokoli jiného je obchod a nemyslím že by grafik, řezník, horník nebo kuchař (jednotlivec) by měl učit národ hospodařit. Naši předci uměli hospodařit a dokonce velmi dobře. Náš národ není negramotný, bohužel, podle mého názoru čím dál víc lidí z penězi, potažmo z finančními produkty, obcuje. Důchodce systematicky likvidujete, mladí se vám brzy proexperimentují až do úplné apatie a ten nejproduktivnější střed, generace kterou revoluce přistihla nepřipravené, sežere co uvidí. Ten kdo neumí okrást bližního svého ...

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

15. 3. 2011 13:17 | jenda

Samozřejmě, zprůhlednit celou záležitost. Jako poradce s vámi souhlasím. Poradenství má špatnou pověst (a není se čemu divit). Dokud nebudou zpřísněná kritéria výběru poradce a následné pravidelné kontroly jejich činnosti, či zvýšená finanční gramotnost obyvatelstva, bude tomu tak i nadále...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2011 21:07 | Zdena

V tom s Vámi stoprocentně souhlasím. Finanční poradce považuji až na čestné výjimky za bandu gaunerů, zlodějů a podvodníků, kteří prodávají hlavně takové produkty, kteří jim přinesou nevyšší provize bez ohledu na to, zda jsou výhodné pro jejich klientelu. Proto navrhují jako „výhodné spoření na důchod" převážně IŽP, předražený a navíc naprosto nelogický produkt, kde se poplatky neplatí z částky, na kterou je člověk pojištěný (což by bylo logické), ale podle výše pojistného, jinými slovy, čím více peněž dá pojišťovně k dispozici, tím více ho tato potrestá vysokými poplatky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2011 22:18 | Jiří Prášil

P. Šafránek pokud to bude jako na Slovensku, tak bych na to rozhodně zprostředkovatele nepouštěl a pokud ano, tak s určitou zkušeností a ne že to bude dělat každý ňouma. Zpřísnil bych dohled nad MLM společnosti, protože to co se dělo na Slovensku je strašné. Doufám, že hlavní aktéři nebudou mít možnost tohle dělat i v ČR. Určitě bych i na tohle napsal článek a nebál bych se i jmenovat, jen ať lidé vědí na koho a na co si dát pozor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2011 11:41 | ppetr1

pane Safranek garantoval by jste budoucim duchodcum co pujdou do duchodu za 30-40 let,ze v penzijnim systemu dostanou alespon stejnou realnou hodnotu kterou si budou cely ty leta sporit! ma odpoved je ne.dostanou podstatne mensi hodnotu i se statnim prispevkem !zkuste se zamyslet nad tim proc tak smyslim.horizont je 30-40 let.pokud vas nic nenapadne zabruslete do finacni hystorie.otres nas teprve ceka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 11:28 | ppetr1

pane Vit mate pravdu. penzjini fondy musi byt konzervativni - proto kupuji dluhopisy aby vzdy byli na 0.otazka je kdy to letadlo totalne spadne.potom to uz nebude 0 ale -100% vkladu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 11:24 | ppetr1

o finacnich poradcich si myslim svoje. myslim stejnym zpusobem jako politici :-(,pripadne jako firmy. zakaznika vzdy oskubat - navrhnout smysluplne reseni je docela problem.nikdo nema zajem o to,aby zakaznik vydelal ..........
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2011 8:09 | vít suchý

Pane Šafránku, 1/ pokud si klient ukládá víc do PF nic si neindexuje, jen zase o to víc neví, jak to na konci dopadne. 2/ státní příspěvky jsou jen průběžně fiktivně připisovány, nicméně nejsou žádnou nárokovou položkou smlouvy, jsou přidělovány pouze v souladu se zákonem. Co to znamená-opakuji viz stavební spoření. Pokud by státní příspěvek byl garantován ( a vůbec vklady), tak by jistě legislativní úprava klientům umožnila, aby ve svém penzijním plánu měli napsáno čeho se na konci dožijí - číslo ve výši vkladů klienta a ve výši státního příspěvku 3/Garantovaná nula - víte sám, že je to hlavní břemeno akcionářů, kterého se chtějí při restartu systému okamžitě zbavit. A že je PP investičním produktem s riziky ? Tak to jste první, kdo to takto pojmenoval. Doposud je celý systém prezentován jako maximálně bezpečný a bla bla.. 4/Garantovaný výnos , včetně výše garantované doživotní penze například nabízí investičními odborníky zavrhované důchodové pojištění... 5/ 44 fondů na začátku, dnes 10. Většina jich fúzovala,ano, nicméně 12 jich skončilo krachem - likvidací ( = 27,3%). Některé zkrachovalé vyplácely 30% vkladů, některé 50% vkladů, některé NULU...Všechny fondy fungují a fungovaly podle stejného zákona, za dozoru ČNB, MF a depozitáře.... V této souvislosti musím uvést, že mne úplně "uzemnilo" že teprve v novele zákona 42/1994Sb. ze srpna 2009 přibyl nově odstavec, že prodejci musí ke klientům přistupovat s náležitou péčí....co to znamená mezi řádky není snad nutno rozvádět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 8:09 | vít suchý

Pane Šafránku, 1/ pokud si klient ukládá víc do PF nic si neindexuje, jen zase o to víc neví, jak to na konci dopadne. 2/ státní příspěvky jsou jen průběžně fiktivně připisovány, nicméně nejsou žádnou nárokovou položkou smlouvy, jsou přidělovány pouze v souladu se zákonem. Co to znamená-opakuji viz stavební spoření. Pokud by státní příspěvek byl garantován ( a vůbec vklady), tak by jistě legislativní úprava klientům umožnila, aby ve svém penzijním plánu měli napsáno čeho se na konci dožijí - číslo ve výši vkladů klienta a ve výši státního příspěvku 3/Garantovaná nula - víte sám, že je to hlavní břemeno akcionářů, kterého se chtějí při restartu systému okamžitě zbavit. A že je PP investičním produktem s riziky ? Tak to jste první, kdo to takto pojmenoval. Doposud je celý systém prezentován jako maximálně bezpečný a bla bla.. 4/Garantovaný výnos , včetně výše garantované doživotní penze například nabízí investičními odborníky zavrhované důchodové pojištění... 5/ 44 fondů na začátku, dnes 10. Většina jich fúzovala,ano, nicméně 12 jich skončilo krachem - likvidací ( = 27,3%). Některé zkrachovalé vyplácely 30% vkladů, některé 50% vkladů, některé NULU...Všechny fondy fungují a fungovaly podle stejného zákona, za dozoru ČNB, MF a depozitáře.... V této souvislosti musím uvést, že mne úplně "uzemnilo" že teprve v novele zákona 42/1994Sb. ze srpna 2009 přibyl nově odstavec, že prodejci musí ke klientům přistupovat s náležitou péčí....co to znamená mezi řádky není snad nutno rozvádět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 8:09 | vít suchý

Pane Šafránku, 1/ pokud si klient ukládá víc do PF nic si neindexuje, jen zase o to víc neví, jak to na konci dopadne. 2/ státní příspěvky jsou jen průběžně fiktivně připisovány, nicméně nejsou žádnou nárokovou položkou smlouvy, jsou přidělovány pouze v souladu se zákonem. Co to znamená-opakuji viz stavební spoření. Pokud by státní příspěvek byl garantován ( a vůbec vklady), tak by jistě legislativní úprava klientům umožnila, aby ve svém penzijním plánu měli napsáno čeho se na konci dožijí - číslo ve výši vkladů klienta a ve výši státního příspěvku 3/Garantovaná nula - víte sám, že je to hlavní břemeno akcionářů, kterého se chtějí při restartu systému okamžitě zbavit. A že je PP investičním produktem s riziky ? Tak to jste první, kdo to takto pojmenoval. Doposud je celý systém prezentován jako maximálně bezpečný a bla bla.. 4/Garantovaný výnos , včetně výše garantované doživotní penze například nabízí investičními odborníky zavrhované důchodové pojištění... 5/ 44 fondů na začátku, dnes 10. Většina jich fúzovala,ano, nicméně 12 jich skončilo krachem - likvidací ( = 27,3%). Některé zkrachovalé vyplácely 30% vkladů, některé 50% vkladů, některé NULU...Všechny fondy fungují a fungovaly podle stejného zákona, za dozoru ČNB, MF a depozitáře.... V této souvislosti musím uvést, že mne úplně "uzemnilo" že teprve v novele zákona 42/1994Sb. ze srpna 2009 přibyl nově odstavec, že prodejci musí ke klientům přistupovat s náležitou péčí....co to znamená mezi řádky není snad nutno rozvádět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 12:34 | Tomas

Tohle je začarovanej kruh. Většina poradců prodává to, z čeho má nejlepší provizi (nebo ji přinejmenším zohlední při nabízení produktu). A pojišťovna tudíž, aby její produkty poradci prodávali, musí nabídnout větší provizi než konkurence. Konkurence pak zjistí, že její produkty se neprodávají a zvýší provize (či uvede jiný produkt s lepšími provizemi) a zase se začne prodávat na úkor jiné pojišťovny, která pak musí zvýšit provize. A teď, co s tím a kdo za to může...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 10:35 | senior

Toto je i můj názor.Finančně negramotný národ to bez poradců nezvládne. Vzpomeňte na kuponovku.Nepřijít Kožený,dělilo by se o majetek "nás pár chytrých".Proto politici řekli"víc Kožených"Kožený svým desetinásobkem vysvětlil finančně negramotné většině normální cestou nevysvětlitelné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 10:28 | eďa

Už se stalo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 8:09 | vít suchý

Pane Šafránku, 1/ pokud si klient ukládá víc do PF nic si neindexuje, jen zase o to víc neví, jak to na konci dopadne. 2/ státní příspěvky jsou jen průběžně fiktivně připisovány, nicméně nejsou žádnou nárokovou položkou smlouvy, jsou přidělovány pouze v souladu se zákonem. Co to znamená-opakuji viz stavební spoření. Pokud by státní příspěvek byl garantován ( a vůbec vklady), tak by jistě legislativní úprava klientům umožnila, aby ve svém penzijním plánu měli napsáno čeho se na konci dožijí - číslo ve výši vkladů klienta a ve výši státního příspěvku 3/Garantovaná nula - víte sám, že je to hlavní břemeno akcionářů, kterého se chtějí při restartu systému okamžitě zbavit. A že je PP investičním produktem s riziky ? Tak to jste první, kdo to takto pojmenoval. Doposud je celý systém prezentován jako maximálně bezpečný a bla bla.. 4/Garantovaný výnos , včetně výše garantované doživotní penze například nabízí investičními odborníky zavrhované důchodové pojištění... 5/ 44 fondů na začátku, dnes 10. Většina jich fúzovala,ano, nicméně 12 jich skončilo krachem - likvidací ( = 27,3%). Některé zkrachovalé vyplácely 30% vkladů, některé 50% vkladů, některé NULU...Všechny fondy fungují a fungovaly podle stejného zákona, za dozoru ČNB, MF a depozitáře.... V této souvislosti musím uvést, že mne úplně "uzemnilo" že teprve v novele zákona 42/1994Sb. ze srpna 2009 přibyl nově odstavec, že prodejci musí ke klientům přistupovat s náležitou péčí....co to znamená mezi řádky není snad nutno rozvádět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2011 8:08 | vít suchý

Pane Šafránku, 1/ pokud si klient ukládá víc do PF nic si neindexuje, jen zase o to víc neví, jak to na konci dopadne. 2/ státní příspěvky jsou jen průběžně fiktivně připisovány, nicméně nejsou žádnou nárokovou položkou smlouvy, jsou přidělovány pouze v souladu se zákonem. Co to znamená-opakuji viz stavební spoření. Pokud by státní příspěvek byl garantován ( a vůbec vklady), tak by jistě legislativní úprava klientům umožnila, aby ve svém penzijním plánu měli napsáno čeho se na konci dožijí - číslo ve výši vkladů klienta a ve výši státního příspěvku 3/Garantovaná nula - víte sám, že je to hlavní břemeno akcionářů, kterého se chtějí při restartu systému okamžitě zbavit. A že je PP investičním produktem s riziky ? Tak to jste první, kdo to takto pojmenoval. Doposud je celý systém prezentován jako maximálně bezpečný a bla bla.. 4/Garantovaný výnos , včetně výše garantované doživotní penze například nabízí investičními odborníky zavrhované důchodové pojištění... 5/ 44 fondů na začátku, dnes 10. Většina jich fúzovala,ano, nicméně 12 jich skončilo krachem - likvidací ( = 27,3%). Některé zkrachovalé vyplácely 30% vkladů, některé 50% vkladů, některé NULU...Všechny fondy fungují a fungovaly podle stejného zákona, za dozoru ČNB, MF a depozitáře.... V této souvislosti musím uvést, že mne úplně "uzemnilo" že teprve v novele zákona 42/1994Sb. ze srpna 2009 přibyl nově odstavec, že prodejci musí ke klientům přistupovat s náležitou péčí....co to znamená mezi řádky není snad nutno rozvádět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 23:37 | finančník

Světová finanční krize názorně ukázala jak je to s financema ve skutečnosti. Myslím, že finanční poradci již penzijní reformu nemusí vysvělovat. Komu taky ? Rozumným lidem a těm co umí trošku počítat těžko. Jako dřívější pravičák a příznivec např.ODS musím dát za pravdu ČSSD a např. i panu Špidlovi, který ví o čem mluví, když vysvětluje výhody průběžného systému. Návrhy současné vlády, nazval bych ji srazem zlodějů, tak jejich návod jak vytunelovat skrz DPH peníze(DPH platí každý důchodce i dítě) do svých soukromých fondů, předčí zřejmě všechny předchozí zlodějny v našem nepodařeném státě. :-(((
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 23:07 | Petr Šafránek

Je zajímavé, jak všem vadí provize pro poradce (zprostředkovatele), ale kdyby vláda rozhodla, že produkt bude za tučnou odměnu distribuovat třeba Česká pošta a k tomu zadala reklamním agenturáma a médiím kampaň za stamiliony, nebude to vadit nikomu....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 23:00 | Petr Šafránek

Ono by to chtělo správně číst a ne mi něco vkládat do klávesnice a pak na vlastní smyšlenku reagovat! Napsal jsem, že penzijní připojištění je prezentováno jako úspěšný produkt, nikoliv že já je považuji za úspěšný produkt. Navíc některé Vaše argumenty jsou úplně mimo. Své příspěvky si samozřejmě můžete indexovat proti vlivu inflace, v tom Vám nikdo nebrání. Státní příspěvky jsou na účet připisovány průběžně, nejedná se o příslib k 60. roku věku, jak to prezentujete. Ano, zhodnocení není garantováno, je však garantována minimálně 0 meziročně, kdo se narozdíl od Vás vyzná v investicích, tak moc dobře ví, že garantovat u investičního produktu meziroční 0 je až dost a naopak tato garance způsobuje problémy a je důvodem, proč produkt vydělává dlouhodobně tak málo. A Vy byste chtěl ještě garantovaný výnos a k tomu ještě pojištění vkladů.... Rovněž Vaše informace o zkrachovalých fondech je zavádějící - většina jich fúzovala, takže o peníze v tomto systému přišlo opravdu jen velmi málo klientů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 20:40 | vít suchý

Pane Šafránku, to si snad děláte legraci - penzijní fondy že jsou veleúspěšným projektem ? Snad jen pro jejich náhončí...Kdo z klientů by podepsal smlouvu, kdyby mu prodejce ( v souladu se zákonnou povinností) sdělil :
1/ Franto Flinto, ty budeš spořit 30 let 500,- měsíčně a já ti jen slíbím, že nevím, jak tvoje peníze na konci dopadnou... 2/ Slíbím ti také, že bys mohl v 60 letech dostat státní příspěvek 150,-měsíčně ( pokud si to do té doby stát nerozmyslí - viz stavební spoření)... 3/ Negarantuji ti žádné konkrétní zhodnocení tvých peněz... 4/ Nevím, jak bude vypadat tvoje doživotní penze, její výši ti nemohu garantovat, nějak to spočítáme, až se dožiješ 60 let... 5/ Tvoje vklady ve fondu nejsou pojištěné... 6/ Tvoje vklady si nemůžeš indexovat proti vlivu inflace... 7/ V průběhu doby fungování zkrachovalo 30% penzijních fondů, ale neboj...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 19:08 | Petr

Promiňte pane, ale to je skutečně velmi nepravděpodobné a obávám se že lobujete, nebo jen tak plácáte. Provokující strojená najivita, proč? Jaká finanční negramotnost, proč? Jestliže zákon určil povinnost platit cokoliv, řeší to srážka ze mzdy, podnikatel bude muset a pokud ne máme ochránce zákona. Cokoli jiného je obchod a nemyslím že by grafik, řezník, horník nebo kuchař (jednotlivec) by měl učit národ hospodařit. Naši předci uměli hospodařit a dokonce velmi dobře. Náš národ není negramotný, bohužel, podle mého názoru čím dál víc lidí z penězi, potažmo z finančními produkty, obcuje. Důchodce systematicky likvidujete, mladí se vám brzy proexperimentují až do úplné apatie a ten nejproduktivnější střed, generace kterou revoluce přistihla nepřipravené, sežere co uvidí. Ten kdo neumí okrást bližního svého ...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 16:50 | Tomáš

A stejně to bude všude! Dealeři automobilů budou účtovat kupci pouze cenu, za kterou ji nakoupil autosalon a zisk bude zákazník postupně platit po celou dobu, co bude využívat! Chce to trošku se nad tím zamyslet! Stejně jako jsou čestní a "čestnější" poradci, tak to podobně funguje i u politiků, prodavačů (aut, vysavačů, hrnců), tarifoprodejců...prostě jsou zákeřní lidé všude-bez ohledu na oblast, ve které působí. Poradce musí hledět, aby vše bylo v pořádku a fungovalo celou zamýšlenou dobu (což bohužel u většiny lidí na trhu není), ale nejde mu nadiktovat vyplácení jeho zisku po dobu 30 let. Už nutné zveřejnění provizí za PP je nesmysl a zajímalo by mě, jak by se na to tvářili autoprodejci, zlatníci nebo třeba prodavači nějakých turbín. Nicméně ale určitě souhlasím, že je nutné tuhle oblast nějak řešit, protože bude spousta lidí, kteří by se chtěli na důchodové reformě napakovat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 342 316 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Ženy vpřed

Ženy vpřed

Za své filmy o sexuálním zneužívání nebo bývalém slovenském premiérovi Mečiarovi posbírala...více

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

Když Emma Watson nedávno řekla, že je ve svých skoro třicíti spokojená i bez vztahu, vyvolalo...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Poslední otvor. Ten nejmenší a nejcitlivější. Otvor zásadní. Cystoskopie, endoskopické...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Jiří Devát

ředitel Cisco Systems

Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
61,11 %

z 18 duelů
×
Jiří Devát
ÚSPĚŠNOST
72,41 %

z 29 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.