Zestátnili byste soukromé penzijní fondy jako David Rath?

Důchodová reforma dál vyvolává emoce. Nečekaně se do ní pustil i prezident Klaus, kritika znovu zaznívá i od Věcí veřejných. Poslanec za ČSSD a hejtman David Rath dokonce vyhrožuje, že když se dostane sociální demokracie k moci, úspory v soukromých penzijních fondech znárodní.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2011 13:09, venca7

Lze si jen těžko představit hejno lidí, kteří svěří své peníze, které si utrhli od úst, do soukromého fondu. Od svých 35 let se budou třást, co se sjejich penězi stane. Vždyť víme, jak to u nás chodí. Za tu dobu, co by na ně měli nárok, se může stát tolik věcí. U nás se okrádá ve velkém už skoro legálně - takový je alespoň názor nás obyčejných lidí. Já bych na to nikdy nenaletěl, abych někomu na Bahamách zpříjemňoval živit.

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 3. 2011 11:48, Jan Dvořák

Co svým výrokem Rath sleduje? Je to jednoduché. Rath se svým výrokem snaží zastrašit potenciální účastníky, aby do nového systému nešli a tím ho sami pohřbili. Proč? Protože je zastáncem co největšího přerozdělování a návrh penzijní reformy přece jenom přerozdělování částečně omezuje. Navíc by pak neúčast lidí v systému vydával za nedůvěru lidí pravicovým stranám a masívně to využíval v další předvolební kampani.

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 55 komentářů)

10. 3. 2011 10:18 | niko - bůh

jdu si radči uvařit něco dobrého zbohem lidi mějte se hezky
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 10:16 | niko

jj
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 10:14 | ppetr1

to je sice pravda,ale grafy me tvrzeni potvrzuji.uvedene "komodity" v case neztraceji na hodnote a hrave porazi inflaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 10:13 | niko

jestli se chce dneska mít někdo dobře a mít hodně peněz bez starosti tak musí do politiky,protože denně rozhodovat a dohadovat se o píč..... za naše peníze to mu se dneska říká po anglicku -po česku byznis
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 10:08 | lid

klacky do rukou a mlatit to hlava nehlava, chudáci naši predkové !!!!!!!!!!!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 10:04 | niko

tak to přeji hodně zdraví a pevný nervy v důchodu s touhle vládou
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:53 | kybernet

Soudruh doktor Rath má vždy znamenité nápady. Nevím však, co je lepší. Jestli mají politici rozkrást fondy a nebo fondy znárodnit a pak rozkrást. Z hlediska mého blížícího se odchodu do důchodu bych upřednostnil první variantu, protože mi aspoň děti budou moci přispívat 1%
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 9:38 | niko

nejste Kalousek ???
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:37 | niko

rozepsal jste to přesně tak jak nám to vysětlujou politici hezký článek a hlavně dlouhý
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:33 | No

Rozhodně ano ! Ale jen v případě, že průběžný systém se stane neufinancovatelný. V podstatě by se tak o upořené peníze zvýšil vyměřovací základ (z plateb nad rámec průběžného systému /2%/ by se vypočetl samostatný vyměřovací základ, který by se připočetl k částce do první redukční hranice (dnes 11000).
Ono by stačilo ponecht základních 28% v průběžném systému a procenta navíc ponechat na dobrovolnosti s tím, že úspory navíc by se připočítavaly ze 100% do vyměřovacího základu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 9:31 | Jaroslav Frei

Zatímní představa autorů o spoření do penzijních fondů nové generace je dosti naivní. Odpovídají tomu i reakce lidí napříč veškerým spektrem politickým i příjmovým. Moje vlastní osobní zkušenost z již tradičních penzijních fondů dokazuje, že dobrovolnost neinspiruje k účasti v nich, a to i přes státní příspěvek. Razantní nárůst účastníků nebyl možný bez naháněčů (dnes finančních poradců), ovšem bylo nutné jim platit provizi. Ta dodnes ve fondech představuje "díru" o velikosti cca 3 mld Kč a fondy ji snad postupně umořují. Bohužel k tomu musí využívat výnosů a tudíž zhodnocení vkladů účastníků je mizerné. Totéž bez náležitého "hlídání" zákonitě přijde v nových penzijních společnostech - tím spíše, pokud budou muset vykázat v krátké době zisk 50 tisíc spořících osob. Bez provize to nepůjde. Je mi celkem jasné, proč došlo v průběhu projednávání ke zvýšení počtu potenciálních držitelů nových licencí - každý subjekt ( a jsou to jen slupky, za nimiž stojí fyzické osoby!) se těší, že si lízne. A proponované částky, jež by mohly plynout do nových fondů, jsou dost velké na to, aby se z nich dalo náležitě odloupnout, jak pro sítě poradců, tak následně při správě aktiv. Ze systemu najednou vypadla možnost, že jeden ze subjektů, jež by fond mohl založit, by byl stát, přičemž by garantoval dosažené úspory. V tomto případě jsem plně na straně p. Ratha, který svůj názor vyjádřil sice poněkud stroze, nicméně má pravdu. S dlouhodobými úsporami, které mají tvořit významnou částku budoucích pobíraných důchodů, si nelze zahrávat (např. investicemi do nelikvidních aktiv, jako v současné době připustila např. městská část Prahy 6) a pustit ze zřetele, že úspory musí zůstat pod garancí. To raději nechat průběžný system, byť bude do budoucna nutno měnit parametry a v horším případě i snižovat náhradový poměr. Státem zřízený fond lze přitom vybavit tak, aby jeho běžné provozní náklady byly pokryty z výnosů akcíí, které do něj vloží jako vklad třeba MF nebo MPSV. Mám na mysli akciový podíl ČEZ a ČEPS. Budu rád, když mi někdo můj názor kvalifikovaně zoponuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 9:26 | Martínek

V jednom s Ráthem jsem za jedno a to zrušením fondů. Fondy jsou ve ztrátě a autoři důchodové reformy Rusnok a Bezděk navrhli reformu tak, aby dlihy. které fondy mají se tímto srovnali či snížili a oni si přišli na své, to je jasné snad každému. Rozeberete si podrobně kdo a co nabízí, jaké dává záruky a jistoty či garance, pochopíte, že jde v podstatě jen o naplnění kapes majitelů fondů a zprostředkovatelů a zákazník, budoucí důchodce ostrouhá. Proč? Vloží do fondu určitou hodnotu a oni mu vrátí po letech jen zlomek hodnoty, kdežto státní pilíř dává důchodcům realnou hodnotu zpět i když na to postupem času nebude mít. Je s podivem, že vláda neví o společnosti která působí na uzemí naší republiky a nabízí mnohem více, garantuje zhodnocení, dává možnost operativně ochránit své peníze proti inflaci a vyplácí "penzi" do konce života při jejím neustálém zhodnocováním a další velmi zajímavé možnosti a aktivního zapojení klienta. Poslední připomínka: neobjevujme důchodovou reformu po česku, ale učme se od zemí kde to dobře funguje, třeba v Rakousku, tam májí důchodců více a důchody jsou vypláceny ve výši 80% z platu plus další možnosti jak navýšit svůj příjem v důchodu. Ti co se spoléhají jen na stát jsou sice i v Rakousku na tom lépe než u nás, ale vzhledem k domácí situaci nejsou na tom dobře . Kdo by chtěl o této možnosti se dozvědět více, stačí jenom když se mi ozvete a já vás s tímto seznámím.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 9:22 | niko

bohužel pane v práci na to nemám čas tam musím vydělávat peníze abych se nestal bez domovcem jen tak pro vasi informaci dělám samou noční víte
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:18 | člověk

Vymlouvat se na ďábla, to bylo vždycky tvoje. Plná ústa keců a zodpovědnost za vlastní skutky nikde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:16

Tak nevím, možná že jste OSVČ jako já. Možná jste důchodce nebo student. Ale jestli jste zaměstnanec a tímhle psaním se zabýváte v práci, blahopřeji vašemu zaměstnavateli a vám dvojnásob.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:13 | Bůh

to máte pravdu stvořil ale peníze jsem mezi Vás nehodil ty jste si vymysleli sami a snima i závist
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 9:12 | Bonifác

Máte pravdu. Jen jste zapomněla napsat pointu. Ta spočívá v tom, že původní důvod zvyšování daní se mezitím jaksi vytratí. Zůstanou zvýšené daně a po tzv. "penzijní reformě" už dávno nebude ani vidu ba ani slechu. A vo tom to je...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:08 | člověk

Stvořil sis nás k obrazu svému, tak teď nevzdychej.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2011 9:07 | niko

a hlavně nevím proč tahle vláda to pojmenovala jako reforma měl by jim někdo vysvětlit co to je reforma,aby si nepletli slova reforma-zlodějna my už nemáme z čeho tomu našemu státu dávat z našech výplat protože neděláme u státních aparátů ,ale u soukromních podnikatelů,kteří zase platí jenom základní mzdou,ale to je na další diskuse
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2011 9:06 | Standa

Dobrý den. Zestátněním penzijich fondu se vrátime do doby před revoluci. Zas si nebudeme moc být jistí co se ještě může znárodnit a jeden nikdy co pak napoadne pan Rátha a jim podobné co by bylo ještě vhodné znárodnít. Třeba zas nějakou akciovku. Myšlenka soukromých penzijních fondu není špatná. V celkévé diskusi mi ale chybí jedna maličkost a to dost podstatná. Kolik procent si ukrojí správci fondu do své kapsy. Pozorní čtenáři si možná vzpomenou na článek o nejvykonnějším fondu světa který spravoval jeden člověk a náklady se pohybovaly na úrovni jedné setiny procenta. O nákladech to je i v připadě zdravotních pojištoven které taky pan Ratha asi bude chtít sloučit do jedné. Není třeba něco násilně rušit a slučovat či znárodńovat ale zas by stát měl určit maximální výši nákladu na provoz a ty postupně snižovat a zůstou jen ti nejlepší. Ty nehospodárné se samy zavřou a zkrachuji. Opět se stát projevil jako špatný hospodář a misto peníze na reformu penzí hledat už ve vybraných daních dál daně zvyšuje. Super hrubá mzda na vyplátním proužku snad otevřela oči i těm co neumí počítat. Jen ať tam tato položka zůstane. Ať každý vídí jak drahý jen náš stát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services